Güncel Bakım Masrafları


@Savatage
Ben hiç su ilave tmedim. Çokşükür şuana kadar eksilme olmadı.
Genleşme kabı üzerindeki max ve min seviyesini 4 eşit bölümlersek.
Benim seviye alttan 1. seviyenin çok az üzerinde.
Yada max min arasını 3 eşit yaparsak yine alttan 1. seviyenin çok az altı diyebilirim.
 

Çorum Ahlatçı da bakım yaptırdığım da bana akü bitmek üzere demişlerdi 6-8 saat arası şarj ettirin demişlerdi bunun üzerine Ankara Çankaya doğuş oto yu aradım ve sorunu dile getirdim bana akü şarj etmiyoruz ama kaçak olarak şarj ederiz bakarız bir problem var mı yok mu diye 1 gün araba burada kalır testlere sokarız dedi aklımda soru işareti oldu ve siz değerli ve bilgili insanlara sormak istedim. Kaçak uygulama yapacakları için herhangi bir problem olur mu ileri de ? Garanti olsun iyi niyet falan olsun bir sorun yaratır mı ?
 
Çorum Ahlatçı da bakım yaptırdığım da bana akü bitmek üzere demişlerdi 6-8 saat arası şarj ettirin demişlerdi bunun üzerine Ankara Çankaya doğuş oto yu aradım ve sorunu dile getirdim bana akü şarj etmiyoruz ama kaçak olarak şarj ederiz bakarız bir problem var mı yok mu diye 1 gün araba burada kalır testlere sokarız dedi aklımda soru işareti oldu ve siz değerli ve bilgili insanlara sormak istedim. Kaçak uygulama yapacakları için herhangi bir problem olur mu ileri de ? Garanti olsun iyi niyet falan olsun bir sorun yaratır mı
akü bitmek üzereyse illaki en uzygunsuz yerde ve zamanda biter, aküyü değiştirin bence. önümüz kış.
 
akü bitmek üzereyse illaki en uzygunsuz yerde ve zamanda biter, aküyü değiştirin bence. önümüz kış.
İlk önce akü şarj edeceklermiş eğer bir sorun falan çıkarsa değişim olacak. Benim aklıma takılan sadece sorun şu kaçak yapacakları için bir sorun olur mu ? İyi niyette veya garanti de falan. Serviste yapılacagı için kaçak bile olsa işlem olarak görülür mü rapor falan tutulur mu sisteme kayıt edilir mi ?
 
Çorum Ahlatçı da bakım yaptırdığım da bana akü bitmek üzere demişlerdi 6-8 saat arası şarj ettirin demişlerdi bunun üzerine Ankara Çankaya doğuş oto yu aradım ve sorunu dile getirdim bana akü şarj etmiyoruz ama kaçak olarak şarj ederiz bakarız bir problem var mı yok mu diye 1 gün araba burada kalır testlere sokarız dedi aklımda soru işareti oldu ve siz değerli ve bilgili insanlara sormak istedim. Kaçak uygulama yapacakları için herhangi bir problem olur mu ileri de ? Garanti olsun iyi niyet falan olsun bir sorun yaratır mı ?
Şarj etmek ve test işlemleri için ne kadar fiyat çıkardılar..?

Aracınız kaç model..?

TSI veya TDI nedir..?

Fiyat yüksek ise boşuna servise gitmenize gerek yok., piyasada akü şarj cihazları satılmaktadır kendi işinizi kendiniz kolayca halldebilirsiniz.,

Bosch C3 akü şarj cihazı: https://www.hepsiburada.com/bosch-c3-aku-sarj-cihazi-p-HBV000002WI6F

Bosch C7 akü şarj cihazı: https://www.hepsiburada.com/bosch-c7-aku-sarj-cihazi-p-HBV000002WI6H?magaza=Oto Yedek Parça
 
@Tulek Yetkili servis kayıt kabule gittikten sonra kayıt dışı işlem yapmazlar.
Ancak Atölyedeki elektrikçi vs dışardan tanıdığınız ise belki.
Aracınız kaç model bilmiyorum ancak iyi niyet garantisi diye birşey yok artık. Servis yetkilisi öyle dedi bana.
Ancak araç sürekli ve her sorun, her işlem için yetkili servise gidiyorsa ve büyük bir sorun oluşmuş sa o durumda merkeze durumu bildiriyoruz.
Genellikle değişim gerekirse parça fiyatında iyi indirim yapabiliyorlar yada bedelsiz diyebiliyorlar.
Artık servislerde uygulanan iyi niyet garantisi diye bir şey yok denildi.

Kaldı ki sizin aracın aküsü kayıt dışı şarj edildi. Sonrada akü bitti. Şayet aracınız 3 yılı doldurmuşsa bedeli ve işçiliği ödemek kaydı ile yenisini satarlar size. 3 yılı dolduran acın zaten Akü garantisi olmaz.
 
@forzaGilles araç tdi yazmışım aslında ama birden fazla konuya değinince öyle oldu, bir de buji konusundaki cehaletim malum. :)

aslında başlıkta benimle aynı aracı olan birisinin paylaşımında görmüştüm, hu7020 z aldığını yazmış ama ben ruhsatta 81 kw yazdığı için w712/95'i tercih ettim galiba. cehalet vol 2. iyi ki uyardınız.

aracı max 2-3 dk bayır çıkarken devirli kullanıyorum, o yüzden dpf temizleyicisini yağı değişecek olan abim önerdi ama mesela haftada bir? manuele alıp devirli 15 dk kullanmam yeterliyse hiç öyle maceralara girmek istemem. üstelik 75 km'de düşünmememi söylemişsiniz.

ürünleri yine de paylaşmış olayım:



hatta bir de koruyucusu var: https://www.liquimolyturkey.com/dizel-partikul-filtre-dpf-koruyucu-250-ml-5148

son olarak, balata değişiminde volant diskinden bahsetmişsiniz daha önceden. özelde değiştirmiştim. volant diski değişmediğine eminim ve ferodo takılmıştı. bunun için frenciye gitmeli miyim?

tekrar teşekkürler.
Aracınızın km 'si yüksek değil., dolayısıyla bu söylediğinize şuan için gerek yok.,

Araç ortalama her 200-300 km 'de bir pasif rejenerasyon başlatır., Eğer siz pasif rejenerasyon kurallarına uyarsanız şuan için ekstra bişey yapmanıza gerek yoktur.,

Pasif rejenerasyon nedir..?
TDI araçlar her 200-300 km 'de bir pasif rejenerasyon başlatır., pasif rejenerasyon esnasında rolanti deviri 900-1.000 RPM seviye çıkar, araç normalden daha sesli çalışmaya başlar., bu esnada motor fan açar., araç dışına çıkıp egzos yanina yaklaştığınız vakit egzozdan pis bir yanık kokusu benzeri bir koku gelir., bu söylediklerim pasif rejenerasyonun belirtileridir., bu belirtileri fark ettiğiniz esnada DSG 'yi manuel moda alıp 4.cü viteste 70-90 km hızlara çıkıp aracı 15-20 dk. boyunca devirli kullandığınız vakit araç pasif rejenerasyon yaparak DPF 'de biriken atıkları yakar., bunu aksatmazsanız başka birşey yapmanıza gerek yoktur., işlem bittğinde rolanti deviri eski haline geri döner., motor fanı kapatır vs.. Motor her 200-300 km 'de bir bu pasif rejenerasyon başlatır., sürekli sıkışık trafikte kullanılan bir araçta daha kısa sürede yani her 180-250 km 'de bir bu işlem başlar., sıkışık trafikte pek kalmıyorsanız veya araç uzun yolda kullanılıyorsa 250-300 km 'de bir bu işlem başlar hatta kullandığınız güzergahta hiç trafik yoksa 300-350 km 'ye kadar dayanabilir.,

Pasif rejenerasyonu sürekli ihmal edip motoru stop ederseniz., araç bu sefer bir süre sonra ekranda uyarı ışığı yakarak aktif rejenerasyon işlemi başlatır., bunun anlamı (köprüden önce son çıkış) gibi düşünün., Aktif rejenerasyon işlemi DPF 'nin içinde normalde olması gerektiğinden daha fazla atık miktarı oluştuğu anlamına gelir bu sebebten temizleme yani atıkları yakmak normalden daha uzun sürecektir. aktif rejenerasyonu bir nevi alarm sinyalleri çalıyor gibi düşünün.,

Aktif rejenerasyonun araç sahibine şunu demek ister bak arkadaş sen pasif rejenerasyonları ihmal ediyorsun., artık köprüden önce son çıkışa yaklaştın eğer buna da yani aktif rejenerasyona uymazsan yani işlem esnasında motoru stop edersen seni yarı yolda bırakırım., yani bu aşamadan sonra kurallara uymazsan DPF 'nin içindeki atık miktarı rejenerasyon işlemi ile yakılamayacak kadar dolmuştur., artık DPF 'nin sökülerek temizlenmesi gerekir.,

Siz pasif rejenerasyonları aksatmasanız başka birşey yapmanıza gerek yoktur., rejenerasyonlları aksatmadığınız sürece DPF 200-250 bin km boyunca görevi sorunsuz yapar.

balata ile volant birbirinden farklı şeyler., benim söylediğim şey aracın kavraması yani şanzıman baskı-balatası ile ilgiliydi., oysa siz fren balatasından bahsediyorsunuz., bunlar birbirinden farklı şeyler.. şanzıman baskı-balatası değişiminde yani DSG kavraması değişimi esnasında volant diskini de değiştirmek ile ilgili bir yazımı okumuşsunuzdur.
 

Arkadaşlar bunu kendim yapmaya kalksam yapabilirim sanki.
Ancak çeşme suyu hiç kullanmadan tamamen saf su kullanmak istesem!

Kaç litre saf su gerekir?
G13 ü nereden ve kaç litre almalıyım?

Servise değişimi nasıl yapıyorsunuz diye sorduğumda antifiriz değişimini altan açıp boşaltıyoruz üstten doldurup havasını alıyoruz dediler.
Oysa Arslan usta alttan açıp boşaltırsanız radyatör ve kalorifer radyatöründe eski karışım kalır diyor.

@forzaGilles Ali hocam saygılarımla.
Gerekli cevabı @Savatage dostumuz vermiş hocam :)

İlave yapmam gerekirse 6 yaşında bir aracın artık antifirizi yavaş yavaş ömrünü doldurmak üzeredir., donma korumasına hiç birşey olmaz ama korozyon/pas koruması kötüleşmeye başlamıştır., 1 yıl daha idare eder., ondan sonra değiştirmek korozyon/pas koruması açısından sizin yararınıza olur. Çünkü motorda bir kez pas oluşumu başlar ise bunun önüne geçemezsiniz.

***edit: o videolarda usta çeşme suyu kullanmaya mecbur kalıyor çünkü motorun için pislikten pastan beter olmuş., sizin araçta böyle bir durum söz konusu olmadığı için çeşme suyu kullanmanıza gerek yok., onun yerine saf su ile sistemin içini durulayabilirsiniz., hatta en doğrusu bu olur. size 10-15 lt. saf su işinizi görür., video daki araçta usta çeşme suyu kullanmakta mecbur kalmış yoksa bu işlemi saf su ile yapmaya kalksa en az 60-70 lt. saf su harcaması gerekirdi.

Benzincilerde saf su adı altında satılan ürünlere güvenmeyin., ben o ürünlerin gerçekten saf su olduğuna ihtimal vermiyorum., saf su satın almak için doğru adres internette hepsiburada vs.. yerlerde kimyevi malzeme üretemi yapan/satan yerler mevcut oralardan temiz etmenizi öneririm., zaten pahalı bir şey değil..

G13 antifirizi GA13A8JM1 parça koduyla servisten (Audi servisinden) temiz edebilirsiniz., 1,5 lt. bidonlarda satılıyor.,

Diğer alternatifler;

Motul G13 Auto Cool Ultra veya Liqui Moly KFS 13 alabilirsniz.
 
Son düzenleme:
Şarj etmek ve test işlemleri için ne kadar fiyat çıkardılar..?

Aracınız kaç model..?

TSI veya TDI nedir..?

Fiyat yüksek ise boşuna servise gitmenize gerek yok., piyasada akü şarj cihazları satılmaktadır kendi işinizi kendiniz kolayca halldebilirsiniz.,

Bosch C3 akü şarj cihazı: https://www.hepsiburada.com/bosch-c3-aku-sarj-cihazi-p-HBV000002WI6F

Bosch C7 akü şarj cihazı: https://www.hepsiburada.com/bosch-c7-aku-sarj-cihazi-p-HBV000002WI6H?magaza=Oto Yedek Parça
Garanti devam ediyor aracımda ücretsiz olarak yapılacak konuştum.
2019 model 2020 trafiğe çıkışlı 1.5 TSİ highline
 
@Tulek Yetkili servis kayıt kabule gittikten sonra kayıt dışı işlem yapmazlar.
Ancak Atölyedeki elektrikçi vs dışardan tanıdığınız ise belki.
Aracınız kaç model bilmiyorum ancak iyi niyet garantisi diye birşey yok artık. Servis yetkilisi öyle dedi bana.
Ancak araç sürekli ve her sorun, her işlem için yetkili servise gidiyorsa ve büyük bir sorun oluşmuş sa o durumda merkeze durumu bildiriyoruz.
Genellikle değişim gerekirse parça fiyatında iyi indirim yapabiliyorlar yada bedelsiz diyebiliyorlar.
Artık servislerde uygulanan iyi niyet garantisi diye bir şey yok denildi.

Kaldı ki sizin aracın aküsü kayıt dışı şarj edildi. Sonrada akü bitti. Şayet aracınız 3 yılı doldurmuşsa bedeli ve işçiliği ödemek kaydı ile yenisini satarlar size. 3 yılı dolduran acın zaten Akü garantisi olmaz.
Kayıt dışı işlemi bir de gidince yüz yüze konuşacağım eğer kayıt dışı falan yapıyoruz derse yaptırmayım Eskihisara gideceğim orasıda akü şarj etmeye 35 TL fiyat çıkardı
Çorum ahlatçı ise ücretsiz dedi
 
Garanti devam ediyor aracımda ücretsiz olarak yapılacak konuştum.
2019 model 2020 trafiğe çıkışlı 1.5 TSİ highline
Garanti devam ediyorsa zaten şarj işlemini ve gerekli kontrolleri test vs.. ücretsiz yapmaya mecburlar., şayet akü de arıza olduğunu ve değişmesi gerekli derler ise aküyü de garantiden değiştirmeleri gerekir. Yetkili servis kayıt dışı hiç bir şey yapamaz., şayet yapar ise bu suçtur., siz aracı şikayetiniz ne ise söyler bırkırsınız., onlar kayıt açarlar ve gerekli kontrolleri yapar herhangi bir arıza var ise size bunu bildirirler., bunun haricinde yapılan herşey suça girer., Siz benim akümü şarj ettirmek istiyorum vs.. demenize gerek yok., serviste şikayetiniz için kayıt açtırın onlar gerekli kontrolleri yapacaklar ve eğer akünün zayıf olduğunu tespit derler ise zaten ücretsiz olarak şarj etmeye mecburlar...
 
Gerekli cevabı @Savatage dostumuz vermiş hocam :)

G13 antifirizi GA13A8JM1 parça koduyla servisten (Audi servisinden) temiz edebilirsiniz., 1,5 lt. bidonlarda satılıyor.,

Diğer alternatifler;

Motul G13 Auto Cool Ultra veya Liqui Moly KFS 13 alabilirsniz.
Hocam cevap iiçin Teşekkür ederim.
Ben 3L konsasantre G13 koymalıyım sanırım.Audi için olandan 2 tane almalıyım diye düşündüğümden sordum ne kadar almalıyım diye hocam.
 
Hocam cevap iiçin Teşekkür ederim.
Ben 3L konsasantre G13 koymalıyım sanırım.Audi için olandan 2 tane almalıyım diye düşündüğümden sordum ne kadar almalıyım diye hocam.
3 lt. yeterli gelmez hocam., sistemin kapasitesi 7-8 lt. arasıdır., 3,5-4 lt. arası antifrize ihtiyacınız var.
 

@Terms
@forzaGilles

Ben yinede bu antifiriz değisimi olayının bir usta mekanında yapılması görüşündeyim.
Yani ben şahsen yeltenmem.
Pandemide çok kendi saçımızı kestik. Çift Aynalı Geri görüş kamerasıyla enseyi de hallettik falan ama

Antifirizi kendi değistiren, bi sonraki aşamada gaza gelip kendi dişini de çeker.
 

Geri
Üst Alt