@forzaGilles araç tdi yazmışım aslında ama birden fazla konuya değinince öyle oldu, bir de buji konusundaki cehaletim malum.
aslında başlıkta benimle aynı aracı olan birisinin paylaşımında görmüştüm, hu7020 z aldığını yazmış ama ben ruhsatta 81 kw yazdığı için w712/95'i tercih ettim galiba. cehalet vol 2. iyi ki uyardınız.
aracı max 2-3 dk bayır çıkarken devirli kullanıyorum, o yüzden dpf temizleyicisini yağı değişecek olan abim önerdi ama mesela haftada bir? manuele alıp devirli 15 dk kullanmam yeterliyse hiç öyle maceralara girmek istemem. üstelik 75 km'de düşünmememi söylemişsiniz.
ürünleri yine de paylaşmış olayım:
hatta bir de koruyucusu var:
https://www.liquimolyturkey.com/dizel-partikul-filtre-dpf-koruyucu-250-ml-5148
son olarak, balata değişiminde volant diskinden bahsetmişsiniz daha önceden. özelde değiştirmiştim. volant diski değişmediğine eminim ve ferodo takılmıştı. bunun için frenciye gitmeli miyim?
tekrar teşekkürler.
Aracınızın km 'si yüksek değil., dolayısıyla bu söylediğinize şuan için gerek yok.,
Araç ortalama her 200-300 km 'de bir pasif rejenerasyon başlatır., Eğer siz pasif rejenerasyon kurallarına uyarsanız şuan için ekstra bişey yapmanıza gerek yoktur.,
Pasif rejenerasyon nedir..?
TDI araçlar her 200-300 km 'de bir pasif rejenerasyon başlatır., pasif rejenerasyon esnasında rolanti deviri 900-1.000 RPM seviye çıkar, araç normalden daha sesli çalışmaya başlar., bu esnada motor fan açar., araç dışına çıkıp egzos yanina yaklaştığınız vakit egzozdan pis bir yanık kokusu benzeri bir koku gelir., bu söylediklerim pasif rejenerasyonun belirtileridir., bu belirtileri fark ettiğiniz esnada DSG 'yi manuel moda alıp 4.cü viteste 70-90 km hızlara çıkıp aracı 15-20 dk. boyunca devirli kullandığınız vakit araç pasif rejenerasyon yaparak DPF 'de biriken atıkları yakar., bunu aksatmazsanız başka birşey yapmanıza gerek yoktur., işlem bittğinde rolanti deviri eski haline geri döner., motor fanı kapatır vs.. Motor her 200-300 km 'de bir bu pasif rejenerasyon başlatır., sürekli sıkışık trafikte kullanılan bir araçta daha kısa sürede yani her 180-250 km 'de bir bu işlem başlar., sıkışık trafikte pek kalmıyorsanız veya araç uzun yolda kullanılıyorsa 250-300 km 'de bir bu işlem başlar hatta kullandığınız güzergahta hiç trafik yoksa 300-350 km 'ye kadar dayanabilir.,
Pasif rejenerasyonu sürekli ihmal edip motoru stop ederseniz., araç bu sefer bir süre sonra ekranda uyarı ışığı yakarak aktif rejenerasyon işlemi başlatır., bunun anlamı (köprüden önce son çıkış) gibi düşünün., Aktif rejenerasyon işlemi DPF 'nin içinde normalde olması gerektiğinden daha fazla atık miktarı oluştuğu anlamına gelir bu sebebten temizleme yani atıkları yakmak normalden daha uzun sürecektir. aktif rejenerasyonu bir nevi alarm sinyalleri çalıyor gibi düşünün.,
Aktif rejenerasyonun araç sahibine şunu demek ister bak arkadaş sen pasif rejenerasyonları ihmal ediyorsun., artık köprüden önce son çıkışa yaklaştın eğer buna da yani aktif rejenerasyona uymazsan yani işlem esnasında motoru stop edersen seni yarı yolda bırakırım., yani bu aşamadan sonra kurallara uymazsan DPF 'nin içindeki atık miktarı rejenerasyon işlemi ile yakılamayacak kadar dolmuştur., artık DPF 'nin sökülerek temizlenmesi gerekir.,
Siz pasif rejenerasyonları aksatmasanız başka birşey yapmanıza gerek yoktur., rejenerasyonlları aksatmadığınız sürece DPF 200-250 bin km boyunca görevi sorunsuz yapar.
balata ile volant birbirinden farklı şeyler., benim söylediğim şey aracın kavraması yani şanzıman baskı-balatası ile ilgiliydi., oysa siz fren balatasından bahsediyorsunuz., bunlar birbirinden farklı şeyler.. şanzıman baskı-balatası değişiminde yani DSG kavraması değişimi esnasında volant diskini de değiştirmek ile ilgili bir yazımı okumuşsunuzdur.