Güncel Bakım Masrafları


Bilgi vermesi açısından aracım 2015 1.2 TSI bugün aldığım teklif..(120000 km bakımı)ihtiyaç duyulması halinde devirdaim değişecekmiş.
%25 inmiş fiyatmış bide öylemi.

Triger+devirdaim+arka balata+fren hidroliği +iscilik = 7.436 ???

Ayyy imdat !!!!
 

Merhabalar,
Aracımın bakımında detaycı bir abimin de desteğiyle artık servise gitmeme kararı aldım. :)

Aracım 2015, 1.6 tdi, dsg, 74bin km'de. Bakıma dair aklıma takılan sorular var. Bilginizi, tavsiyenizi paylaşırsanız çok çok sevinirim.

Yağı buradaki genel tercihe göre LM toptec 4200 5w30 5 lt alacağım.

Yağ değişiminde liqui moly hava akışmetre ve dpf temizleyicisi (aracı pek performanslı kullanmadığım için) satın almayı düşünüyorum. Sitede her ikisinin de durulayıcıları da mevcut, Sizce bu durulayılara gerçekten gerek var mı ?

Başlıkta genellikle filtremarketim, uzmanparça ve mekato kullanılmış. Mekato ve uzmanparcq'da filtreler set şeklinde, polen filtresini tam anlayamadım. O yüzden filtremarketim'de sepet oluşturdum ama değişim konusunda şikayetler var, güncel alışveriş yapan varsa başka öneriye açığım. Filtreler şöyle:





Karter tapasını ve contasını yetkili servisten alacağım.

Bujileri hiç değiştirmedim. başlıkta 4 yıl ya da 60 bin km yazılmış. arıza yok ama değiştirmeliyim sanırım, değil mi? servisten ngk satın alıp güvendiğim ustaya götürmeyi düşünüyorum.

Antifriz ve hidrolik fren yağını değiştirmek için geçen sene yetkili servise gitmiştim, yağ için evrakta "fren hidroliği 60 L" işçilikte ise "bakım" olarak yazıyor, "değişim" değil. servis elemanı sisteme bakarak değişim yapıldığını söylemişti ama yağın tam değişim yapılıp yapılmadığını nasıl anlayabilirim?

Balatalar 2 senelik, ferodo takılmıştı. Volant diski değişmedi. :( bilseydim ATE taktırırdım. lastikçi, yazın 30 bin km daha yapabileceğimi söylemişti. Frenciye sorsam değişmesi gerektiğini söyler zaten. :) Bu konuda ne yapmam gerektiğine dair hiçbir fikrim yok.

Başka dikkat etmem gereken bir şey var mı?

Bu arada forumda, bu başlıkta bir sürü şey öğrendim. Özellikle başta @forzaGilles hocam, @ogzogz ve @Terms paylaşımlarınız takdire şayan, kendi adıma çok teşekkür ederim.
 
Merhabalar,
Aracımın bakımında detaycı bir abimin de desteğiyle artık servise gitmeme kararı aldım. :)

Aracım 2015, 1.6 tdi, dsg, 74bin km'de. Bakıma dair aklıma takılan sorular var. Bilginizi, tavsiyenizi paylaşırsanız çok çok sevinirim.

Yağı buradaki genel tercihe göre LM toptec 4200 5w30 5 lt alacağım.

Yağ değişiminde liqui moly hava akışmetre ve dpf temizleyicisi (aracı pek performanslı kullanmadığım için) satın almayı düşünüyorum. Sitede her ikisinin de durulayıcıları da mevcut, Sizce bu durulayılara gerçekten gerek var mı ?

Başlıkta genellikle filtremarketim, uzmanparça ve mekato kullanılmış. Mekato ve uzmanparcq'da filtreler set şeklinde, polen filtresini tam anlayamadım. O yüzden filtremarketim'de sepet oluşturdum ama değişim konusunda şikayetler var, güncel alışveriş yapan varsa başka öneriye açığım. Filtreler şöyle:





Karter tapasını ve contasını yetkili servisten alacağım.

Bujileri hiç değiştirmedim. başlıkta 4 yıl ya da 60 bin km yazılmış. arıza yok ama değiştirmeliyim sanırım, değil mi? servisten ngk satın alıp güvendiğim ustaya götürmeyi düşünüyorum.

Antifriz ve hidrolik fren yağını değiştirmek için geçen sene yetkili servise gitmiştim, yağ için evrakta "fren hidroliği 60 L" işçilikte ise "bakım" olarak yazıyor, "değişim" değil. servis elemanı sisteme bakarak değişim yapıldığını söylemişti ama yağın tam değişim yapılıp yapılmadığını nasıl anlayabilirim?

Balatalar 2 senelik, ferodo takılmıştı. Volant diski değişmedi. :( bilseydim ATE taktırırdım. lastikçi, yazın 30 bin km daha yapabileceğimi söylemişti. Frenciye sorsam değişmesi gerektiğini söyler zaten. :) Bu konuda ne yapmam gerektiğine dair hiçbir fikrim yok.

Başka dikkat etmem gereken bir şey var mı?

Bu arada forumda, bu başlıkta bir sürü şey öğrendim. Özellikle başta @forzaGilles hocam, @ogzogz ve @Terms paylaşımlarınız takdire şayan, kendi adıma çok teşekkür ederim.
Öncelikle Teşekkürünüze ben de teşekkür ederim.
Aracınızın TDI olduğunu yazmışsınız.Bujıler TSI lerde 4 yıl değil 60.000Km de bir değişir.
TDI lerde ise ateşleme bujisi değil ISITMA Bujisi olur arıza verince değiştirilir Km si veya yılı yoktur.

Fren hidroliğiniz değişmiş. Değişmese size hidrolik satmazlardı. "fren hidroliği 60 L"

Antifiriz de değiştirilmesi zamanı gelmiş sanki.
 
@wineofparadise soru soran , cevap yazan, bilgi paylaşan herkese teşekkürler.
"Fren hidroliği 60 L" muhtemelen 60 litrelik bir yağ içinden "miktar" sütunu altında , nasıl ki motor yağı "4" şeklinde ise , fren hidroliği de kullanılan miktar kadar yazar. (1, yani 1 Litre olma ihtimali vardır)
 
Son düzenleme:
@Terms @ogzogz
Ben bujileri karıştırmışım. :)
Antifrizi de geçen sene yetkili serviste tamamen yenilediler.
Hidrolik fren yağında evet 1 yazıyor ama asıl konması gereken miktarı bilmediğim için üzerine ekleme mi yapıldı yoksa değişim mi anlayamamıştım.
çok sağolun...
 
Merhabalar,
Aracımın bakımında detaycı bir abimin de desteğiyle artık servise gitmeme kararı aldım. :)

Aracım 2015, 1.6 tdi, dsg, 74bin km'de. Bakıma dair aklıma takılan sorular var. Bilginizi, tavsiyenizi paylaşırsanız çok çok sevinirim.

Yağı buradaki genel tercihe göre LM toptec 4200 5w30 5 lt alacağım.

Yağ değişiminde liqui moly hava akışmetre ve dpf temizleyicisi (aracı pek performanslı kullanmadığım için) satın almayı düşünüyorum. Sitede her ikisinin de durulayıcıları da mevcut, Sizce bu durulayılara gerçekten gerek var mı ?

Başlıkta genellikle filtremarketim, uzmanparça ve mekato kullanılmış. Mekato ve uzmanparcq'da filtreler set şeklinde, polen filtresini tam anlayamadım. O yüzden filtremarketim'de sepet oluşturdum ama değişim konusunda şikayetler var, güncel alışveriş yapan varsa başka öneriye açığım. Filtreler şöyle:





Karter tapasını ve contasını yetkili servisten alacağım.

Bujileri hiç değiştirmedim. başlıkta 4 yıl ya da 60 bin km yazılmış. arıza yok ama değiştirmeliyim sanırım, değil mi? servisten ngk satın alıp güvendiğim ustaya götürmeyi düşünüyorum.

Antifriz ve hidrolik fren yağını değiştirmek için geçen sene yetkili servise gitmiştim, yağ için evrakta "fren hidroliği 60 L" işçilikte ise "bakım" olarak yazıyor, "değişim" değil. servis elemanı sisteme bakarak değişim yapıldığını söylemişti ama yağın tam değişim yapılıp yapılmadığını nasıl anlayabilirim?

Balatalar 2 senelik, ferodo takılmıştı. Volant diski değişmedi. :( bilseydim ATE taktırırdım. lastikçi, yazın 30 bin km daha yapabileceğimi söylemişti. Frenciye sorsam değişmesi gerektiğini söyler zaten. :) Bu konuda ne yapmam gerektiğine dair hiçbir fikrim yok.

Başka dikkat etmem gereken bir şey var mı?

Bu arada forumda, bu başlıkta bir sürü şey öğrendim. Özellikle başta @forzaGilles hocam, @ogzogz ve @Terms paylaşımlarınız takdire şayan, kendi adıma çok teşekkür ederim.
Biraz karışık yazmışsınız., yazınızdan aracınızın 1.6 TDI olduğunu varsayarak yazıyorum;

Verdiğiniz link 'teki yağ filtresi benzinli aracın yağ filtresidir., yani sizin araç için uygun değil..!! sizin aracınız için uyumlu olan yağ filtresi budur; https://www.filtremarketim.com/urun/volkswagen-golf-vii-1-6-tdi-77kw-105hp-yag-filtresi-hu7020z-mann

Dizel araçta ateşleme bujisi olmaz yani sizin buji vs.. ile işiniz yok.,

Aracı performanslı kullanıyorsanız zaten sizin DPF temizleyicisine ihtiyacınız yok.,

DPF 'nin tıkanmasına veya ömrünün kısalmasına sebeb olan koşullar; sakin ve düşük devirli kullanımlar, durk-kalk trafik ve kısa mesafeli sürüşlerdir.,

Bunun haricinde DPF 'ye kolay kolay bişey olmaz., DPF olayında araç (pasif rejenerasyona) girdiği zaman işlem bitene kadar stop etmeyin ve 15-20 dk. aracı devirli kullanın., bunu aksatmazsanız DPF 'den endişe etmeyin., rejenerasyon işlemini aksatmadığınız sürece 200-250 bin km'ye kadar DPF 'den korkmayın. Zaten dpf temizleyicisi alsanız bile bu işlem oldukça zahmetli ve zaman olan bir işlemdir., temizlik sonrası durulama elbette yapılır ama pasif rejenerasyonu aksatmıyorsanız 75 bin km 'deki bir araçta bunları düşünmeyin..

Hava akışmetre (maf) sensörü temizleyicisi almanızda bir sakınca yok., sadece temizledikten sonra 1-2 saat bekleyip iyice kuruduğundan emin olduktan sonra takınız. bazı ustalar maf sensörünü balata temizleyicisi ile temizler bu hatalı ve oldukça sıkıntılı yaratabilecek bir durumdur., çünkü balata temizleyici vb. bu tür temizleyiciler ardında kalıntı bırakır sensörü bozabilir., siz zaten hava akışmetre temizleyicisi alacağınız için böyle bir sıkıntınız olmaz.

Sitede her ikisinin de durulayıcıları da mevcut demişsiniz., Evet DPF için hem temizleme hem de durulama ürünü mevcut ama hava akışmetre (maf sensörü) için "durulama ürünü" var mı ben görmedim..? biliyorsanız link paylaşırsanız yardımcı olayım
 
Hagi firma göndermiş?
Karter tapası ve üzerindeki pula da servis Sızdırmaz Conta diyor.
hocam şimdi yağı onlineyedek parçadan aldım, filtreleri de uzman parçadan lakin hangisinden çıktı bilmiyorum yerde fark ettim contayı :)
 
6 senedir castroldan sonra liqui moly denicem bakalım fark edicek mi :)
bende ilk defa kullanacağım bakalım nasıl olacak, ilk km.lerde değil de kullanıp yıprandıkça 7-8 bin km sonra çalışma performansı kendisini daha iyi belli edecektir. bi kullanıp takip edelim bakalım.
 
2013 model 1.4 tsi dsg aracım var. Şu an 82 bin kilometrede ve öümüzdeki ay yıllık bakımı var. İlk 2 yıl ve son 2 yıl bakımları serviste yapılmış. Aradaki bakımları konusunda bilgim yok. Yetkili servise gidip gitmeme konusunda cok kararsızım. Bir şeytan diyor al malzemelerini yaptır bir ustada, diğer şeytan da cimrilik yapma 1000 lira fazla ver serviste yaptır diyor. Siz olsaydınız ne yapardınız?
 
sizdeki ilk bakımını yaptıracaksınız sanırım, gidin serviste yaptırın derim bakımlarını. araçta n var n yok daha iyi bilgilenmenizi sağlayacaktır.
 
bende ilk defa kullanacağım bakalım nasıl olacak, ilk km.lerde değil de kullanıp yıprandıkça 7-8 bin km sonra çalışma performansı kendisini daha iyi belli edecektir. bi kullanıp takip edelim bakalım.
hayırlı olsun hocam, ben açıkçası biraz tedirginim sonuçta 6 senedir aynı marka yağ ama görücez artık :)
 
@forzaGilles araç tdi yazmışım aslında ama birden fazla konuya değinince öyle oldu, bir de buji konusundaki cehaletim malum. :)

aslında başlıkta benimle aynı aracı olan birisinin paylaşımında görmüştüm, hu7020 z aldığını yazmış ama ben ruhsatta 81 kw yazdığı için w712/95'i tercih ettim galiba. cehalet vol 2. iyi ki uyardınız.

aracı max 2-3 dk bayır çıkarken devirli kullanıyorum, o yüzden dpf temizleyicisini yağı değişecek olan abim önerdi ama mesela haftada bir? manuele alıp devirli 15 dk kullanmam yeterliyse hiç öyle maceralara girmek istemem. üstelik 75 km'de düşünmememi söylemişsiniz.

ürünleri yine de paylaşmış olayım:



hatta bir de koruyucusu var: https://www.liquimolyturkey.com/dizel-partikul-filtre-dpf-koruyucu-250-ml-5148

son olarak, balata değişiminde volant diskinden bahsetmişsiniz daha önceden. özelde değiştirmiştim. volant diski değişmediğine eminim ve ferodo takılmıştı. bunun için frenciye gitmeli miyim?

tekrar teşekkürler.
 

Balatalar 2 senelik, ferodo takılmıştı. Volant diski değişmedi. :( bilseydim ATE taktırırdım. lastikçi, yazın 30 bin km daha yapabileceğimi söylemişti. Frenciye sorsam değişmesi gerektiğini söyler zaten. :) Bu konuda ne yapmam gerektiğine dair hiçbir fikrim yok.
Kavrama içinde balatalar vardır. Volant da kavrama ile ilgili.

Fren diski gözle ve elle kontrol edilebilir. Diskin dış ve iç çevresinde oluşan oyukluktan dolayı duvar oluşur. Bu duvar 4 mm civarı sınırda diyebiliriz. Bir de balatanın temas ettiği yüzey oluk oluk yani yamulma olmuşsa değişime gidilebilir.

Balata ömrü de kullanıma ve balata malzemesine bağlı olarak değişir. Aşağıdaki konudan yaklaşık ömrü hakkında fikir edinebilirsiniz.
 
Son düzenleme:

Geri
Üst Alt