Güncel Bakım Masrafları


Biraz önce Başaran wv servisi aradım bakım fiyatı teklifi için hava ve polen filtresi 2 yıl da bir olmuş, araç 2015 1,4 tsi verilen fiyat 1230 tl.
 

@forzaGilles Ali Hocam
Top Tec le 2 yılda bir bakıma ne dersiniz?
Benim bakım anlayışım; (her 6 ayda bir veya her 7.500 km ‘de bir önce hangisi dolarsa motor yağı ve yağ filtresini değiştiririm)

Bu zamana kadar tüm bakımlarımı bu şekilde yaptım., bu sene hariç çünkü bu sene 1 yılda 1.400 km yapabildim., bu sebebten 1 yıl sonra bakım yaptırdım.,

Bazı kaliteli yağ üreticileri LongLife III tip olan yağlarının 30.000 km dayanabileceği iddea ‘sındalar.,

Peki bu mümkün olabilir mi..?? Sadece “gerekli koşullar” sağlanır ise evet o zaman mümkündür.,

Peki bu koşullar nelerdir..?
-Aracın km ‘si 100.000/150.000 km gibi yüksek değilse,

-Araçta yağ kaçağı veya yağ eksiltmesi yoksa,

-Motoru aşırı sıkıştırmamak, yüksek devir çevirmemek, yani araç sahibinin sakin bir sürüş stili varsa,

-Yaşanılan şehirdeki trafik yoğunluğu fazla değilse.,

-Yaşanılan bölgede veya şehirde hava kirliliği fazla yoksa,

-Kısa mesafeli sürüşlerden kaçınmak, yani motorun ve yağın ısınmasına engel olan kısa mesafeli sürüşler yapmamak.,

-En yüksek kalitede yağ filtresi ve hava filtresi kullanılıyorsa,

-En yüksek kalitede motor yağı kullanılıyorsa,

-Özellikle LongLife III tip 5w-30 viskozitede yağ kullanmak, Longlife III tip 0w-30 yağların (2 yıl veya 30.000 km dayanması) çok çok zor, “Bana göre” 0w-30 dayanmaz.

-Araç yetkili servis bakımlı değilse, Evet aracın yetkili servis bakımlı olmaması gerekiyor., Çünkü bilindiği üzere eski bakım paketinde ve bugün öğrendiğimiz 2022 yılında uygulanacak yeni bakım paketinde de servis yağı (1 yıl veya 15.000 km’de) değiştiriyor. Buna uymamak aracın garantisini bozulması demek, varsa iyi niyet garantisinin de bozulması demek.

Eğer bu koşullar sağlanırsa evet o zaman motora ve turboya zarar vermeden 2 yıl da bir motor yağı ve yağ filtresini değiştirmek mümkündür. Yani bir nevi Norveç, İsveç, Danimarka, Almanya gibi bir Avrupa ülkesinin koşullarının sağlanması gibi bişey demek oluyor. :)

Ancak şunu da dikkate almak gerek Avrupa Birliği ülkesinde yaşayan bir insanın aracında yaşayacağı olası yüksek tamirat masrafı o insanı bizim kadar çok etkilemeyecektir., En kötü ihtimalle aracı satar ve yüksek yaşam kalitesi olduğu için bütçesi zorlanmadan aynı aracın (sıfır km olanını) rahatlıkla alma imkanı varken., aynı senaryoda bizim ülkemizde yeni bir araç almak için yıllarca çalışıp kredi vs.. yani özetle bizler aynı ekonomik şartlara sahip değiliz., bu sebebten dengeyi iyi sağlamak gerekiyor.,

Motor yağı değişimi için;
2 yıl / 30.000 km kuralı bizim ülkemiz için çok ütopik olacaktır., Ancak 18 ay/ 20.000 km yağ değişimi bizim ülkemiz için sınır değer kabul edilebilir., @Savatage dostumuz bakımlarını 18 ay da bir yapıyor ama kendisi yukarda yazdıklarıma harfiyen uyarak araç kullanan birisidir.! Ve aracı kullandığı güzargahta neredeyse hiç trafiğe maruz kalmıyor.,

Tabii tüm bu yazdıklarımı LongLife III tip 5w-30 viskozitede yağ için yazdım.,

LongLife III 0w-30 ve 1.5 TSI ‘larda kullanılan LongLife IV 0w-20 yağlar ile bu km’leri motora zarar vermeden görmek imkansız..!! Özelikle LongLife IV 0w-20 çok sıkıntılı bir yağ., dikkat.!!
 
Son düzenleme:
-Yaşanılan bölgede veya şehirde hava kirliliği fazla yoksa,

-Kısa mesafeli sürüşlerden kaçınmak, yani motorun ve yağın ısınmasına engel olan kısa mesafeli sürüşler yapmamak.,
Alihocam sadece bu iki maddede tamam şu diyemiyorum.

Adana merkezde yaşıyorum.
Aracım henüz 30.000Km olmadı.
Yıllık ortalama 4.000-6.000Km yapıyorum.
Tek sürücüyüm diyebilirim. Bazen uzun yolda başkası kullanırsa yanındayım.
1.4 TSI DSG(30 Kasım 2015 Üretimli ancak VW şase sorgusunda model year 2016 yazıyor)
Yaş 56 ve artık spor kullanım yılda belki 1 bilemedin 2 defa 10-15dk. oda aracın durumunu test amaçlı.
Bu güne kadar hep yetkili servise gittim bakımlara ve MANN filtrelerle Liqui Moly Top Tec 4200 le sanki
2 yıl 10.000Km bana uygun gibi ama alıntıladığım 2 maddeniz beni acabaya düşürdü.
 
Son düzenleme:
Hocam merhaba bu yazdığınız malzemeleri nereden güvenli alabilirim yaza bilir misiniz. servis olayı büyük olasılık kapandı..
1641392625048.png
Fiyaz az daha düşmüş bugün.
Aracınız ne sizin bilmiyorum o nedenle direk ürün linki atamadım.

 
Son düzenleme:
Alihocam sadece bu iki maddede tamam şu diyemiyorum.

Adana merkezde yaşıyorum.
Aracım henüz 30.000Km olmadı.
Yıllık ortalama 4.000-6.000Km yapıyorum.
Tek sürücüyüm diyebilirim. Bazen uzun yolda başkası kullanırsa yanındayım.
1.4 TSI DSG
Yaş 56 ve artık spor kullanım yılda belki 1 bilemedin 2 defa 10-15dk. oda aracın durumunu test amaçlı.
Bu güne kadar hep yetkili servise gittim bakımlara ve MANN filtrelerle Liqui Moly Top Tec 4200 le sanki
2 yıl 10.000Km bana uygun gibi ama alıntıladığım 2 maddeniz beni acabaya düşürdü.
Adana ‘da olduğunuz için (Türkiye ‘deki en sıcak iklimi olan şehirlerin başında geliyor) böyle sıcak iklim olan bir şehirde kısa mesafeli sürüş sizi çok olumsuz etkilemez., kısa mesafeli sürüş olsa bilee böyle sıcak iklimde yağın ısınması uzun sürmez., ve aracınız benzinli olduğu için dizele göre daha çabuk ısınır., dizel sıkıntı namuzsuz zor ısınıyor.,

Hava kirliliği Adana’da nasıl bilmiyorum ama onunda önüne geçme imkanı var., senede bir filtre kutusunu açıp filtrenin kirlilik durumunu gözlemlersiniz., az veya orta kirlilikte ise sadece filtre kutusunun içini nemli bezle temizlersiniz., aracın kullanıldığı bölgede sanayi, fabrika, toz-toprak bunlar da belirleyici etmenler., kirlilik fazla ise hava filtresini senede bir değiştirirsiniz., En önemli nokta; 6 ay da bir bilee filtreyi değiştirseniz filtreyi değiştirmekten daha önemli olan bir şey var; kutuyu her açtığınızda filtre kutusunun içini nemli bezle temizlemek çok önemli., her sene filtreyi değiştiripte filtre kutusunu nemli bezle temizlenmiyorsa yeni filtre takmanın da pek bir espirisi olmaz., Hamam ‘a gidip bir güzel yıkanıp kese attırıp sonra kirli kıyafetleri giymekten farkı yok., bir de filtre kutusunun içini temizledikten sora eski filtreyi kullanmaya devam edicekseniz., kesinlikle filtreye hava tutmayınız., bu çok yanlış bir uygulamadır.!

Böyle bir bakım şekline geçerseniz motor yağını sürekli kontrol altında tutmak gerekir., yağ eksiltme yapıyor mu, yağın rengi 2. yıla yaklaştık ve km ilerledikçe yani yağ yaşlandıkça yağın rengindeki değişimleri takip etmeniz önemlidir.

Bana kalırsa Ülkemiz koşullarında üstteki msj.da yazdığım tüm şartlara uyulmuş olsa bile (18 ay / 20.000 km) sınır değer olmalı., bu sınırın ötesi risk olur.
 
@forzaGilles Teşekkürederim Ali hocam. 2 yıllık bakıma geçebilirim anladım yazınızdan. sağolun.
 
Ekli dosyayı görüntüle 53574

Fatura bu şekilde. Sanırım benim de son yetkili servis bakımım oldu.
Teşekkürler paylaşım için.
Hidrolik değişimi 60>70
Yağ değişimi 30>60
Buji değişimi 30>50
Hem birimleri hemde birim fiyatı artırmışlar uyanıklar aynı para olsun diye.

Birim fiyata %30
Parçalara %9,41 zam uff uf
 
Hamam ‘a gidip bir güzel yıkanıp kese attırıp sonra kirli kıyafetleri giymekten farkı yok.

İlahi Ali Hocam @forzaGilles alemsiniz :) Süper benzetme.

Ben de @Savatage gibi uzun dönemciyim fakat son zamanlarda 1 yılda 20.000 km yapıp toz toprağa çok girdiğim için 1 yılı bekleyemeden bakım yaptırıyordum.
Yağ seviyesi ve kalitesini sürekli takip ettiğim için ve azalma veya yağda aşırı eskime görmediğim için 12.000-15.000 aralıklarında değiştirdim son 1-2 bakımdır.
Çıkan filtrelerin hepsi de oldukça iyi durumdalardı.

Bu yüzden, artık kendi bakımımı kendim yapmaya karar verdim. Hava ve polen filtrelerine ulaşmak çok kolay zaten. Filtrelerde sorun yoksa bahsettiğiniz gibi haznelerini temizleyip kullanmaya devam edeceğim.
Yakıt filtresi de çok zor değil ve zaten 2 bakımda bir değişiyor.
Yağ değişimi için de ya aracı yükselteceğim ya da aklımda kalan eski bir benzinliğin bakım çukurunda rahatça çalışacağım.

Kendim yapacağım ilk bakım için sabırsızlanıyorum. Ustalardan daha dikkatli ve bilinçli çalışacağıma eminim.

İyi ustalar kusura bakmasın ama yarım saat basit iş yapıp 100-150 lira söğüşlenmek yok artık.
 
Yağ ömrü ile ilişkilendirecek şekilde
Araç kullanım motor devrine ait benim alışkanlığım şu şekilde

Mühendis Hans ?
Kadrana vites değisim optimal devir önerisi koymuş
Tsi / tdi farketmez 1500 devir hans abinin optimal önerisi.
Ayrıca tdi devirli kullanılır hikayesine adamlar tsi da 1500 deviri optimal kabul ediyorsa bu alman mühendisler tdi da bari 1750 devir yapmalıydı diyor insan
Evet böyle birşey yok en azından vw- ag ye göre yok.

Ben hadi 1750 devir kullanayım diyorum ama çogu zaman yine 1500 devirlerde akıyorum genellikle.

Bu devirler (1500-1750) yağ ömrü anlamında max verim sağlayan devir aralığıdır (bence)

Birde Şu tsi larda yağ eksiltme olayı.
Tahmin ediyorum ki (bir tahmin)
Yağ eksilten tsi motorlar 2000-2250 devir alışkanlığı olanlar icin başa gele bir durum sanki
Tabi teknik anket yapmak lazım??

Sert kullanım / 2000 devir yada daha üstü ?
Böyle alışkanlıklarım olsa 1 yıl / 15 bin km gecirmeden yağ değistirirdim sanırım

@Terms

Ben bile 2 yıl 30 bin km yağ değisimi uygulamıyorsam? (1,5 yıl /20.000 km benim yağ frekansı)

Forumda kimse 2 yıl / 30 bin km yağ degisimi uygulamaz sanırım

Bu işlerin fedaisi benim !!
Önce ben bi 30 bin deneyim ?

Yok denemem.......20.000 helal / caiz sınırdır.
 
@Terms

Ben bile 2 yıl 30 bin km yağ değisimi uygulamıyorsam? (1,5 yıl /20.000 km benim yağ frekansı)

Forumda kimse 2 yıl / 30 bin km yağ degisimi uygulamaz sanırım

Bu işlerin fedaisi benim !!
Önce ben bi 30 bin deneyim ?

Yok denemem.......20.000 helal / caiz sınırdır.
Hocam onu LM diyor 2 yıl yada 50.00km diye top tec 4200 için.

Ben 2 yıl 10.000 e razıyım çünkü 2 yılda benim yapabileceğimi düşündüğüm km 8.000 - 12.000Km arası birşey olabilir.
 
@SCC

Eger araç

everest/palandöken/nemrut/erciyes
/ağrı dağı stil kullanılacaksa

Köy yolu/ dağ yolu/keçi yolu
Toz toprak şose patika full tırmanış

15.000 / 1 yıl kuralına uyun hocam.
 

Teşekkürler paylaşım için.
Hidrolik değişimi 60>70
Yağ değişimi 30>60
Buji değişimi 30>50
Hem birimleri hemde birim fiyatı artırmışlar uyanıklar aynı para olsun diye.

Birim fiyata %30
Parçalara %9,41 zam uff uf
-2019 yılında hidrolik değişimi için benim faturaya (70 birim) yazılmış., (ama bazı servisler 60 birim yansıtıyor) fakat aradaki 10 birim farkı hidrolik sıvısı miktarını artırarak (fazla göstererek) bertaraf ediyorlar. Şöyle ki bazı servisler hidrolik sıvısı miktarına 1 lt. yazıyor bazısı 1,15 lt. yazıyor, bazısı 1,5 lt. yazıyor (araçların hepsi Golf)

-2016 yılında “yağ değişim servisi” için benim faturaya (60 birim) yazılmış.,

Yani bu 2 kalemde birim olarak değişim olmamış.,

Buji değişimi eskiden (30 birim iken) 50 birim olmuş,

Parçalar zamlanmış., bu zam zaten yılbaşından sonra yapılacaktı., ama yapılan zammı hangisine bağlıcaz bilmiyorum.,

İşçlik fiyatları 2,82 tl.den 3,67 tl.ye yükselmiş.

Bunun hesabını en iyi sen yapabilirsin hocam., eski excel tablosu ve yeni excel tablosu hazırlayıp karşılaştırmak gerek :)

***Edit: doğru bir excel tablosu yapabilmek için güncel polen filtresi fiyatını (eco seri olanın) ve TSI motor hava filtresi fiyatını, 1.5 TSI hava filtresi fiyatını, TDI hava filtresi ve mazot filtresi fiyatını öğrenmemiz lazım. Ve yine güncel (zamlı) motor yağı için yazılan Litre fiyatını da öğrenmek lazım.
 
Son düzenleme:

Geri
Üst Alt