@forzaGilles Ali Hocam
Top Tec le 2 yılda bir bakıma ne dersiniz?
Benim bakım anlayışım; (her 6 ayda bir veya her 7.500 km ‘de bir önce hangisi dolarsa motor yağı ve yağ filtresini değiştiririm)
Bu zamana kadar tüm bakımlarımı bu şekilde yaptım., bu sene hariç çünkü bu sene 1 yılda 1.400 km yapabildim., bu sebebten 1 yıl sonra bakım yaptırdım.,
Bazı kaliteli yağ üreticileri LongLife III tip olan yağlarının 30.000 km dayanabileceği iddea ‘sındalar.,
Peki bu mümkün olabilir mi..?? Sadece “gerekli koşullar” sağlanır ise evet o zaman mümkündür.,
Peki bu koşullar nelerdir..?
-Aracın km ‘si 100.000/150.000 km gibi yüksek değilse,
-Araçta yağ kaçağı veya yağ eksiltmesi yoksa,
-Motoru aşırı sıkıştırmamak, yüksek devir çevirmemek, yani araç sahibinin sakin bir sürüş stili varsa,
-Yaşanılan şehirdeki trafik yoğunluğu fazla değilse.,
-Yaşanılan bölgede veya şehirde hava kirliliği fazla yoksa,
-Kısa mesafeli sürüşlerden kaçınmak, yani motorun ve yağın ısınmasına engel olan kısa mesafeli sürüşler yapmamak.,
-En yüksek kalitede yağ filtresi ve hava filtresi kullanılıyorsa,
-En yüksek kalitede motor yağı kullanılıyorsa,
-Özellikle LongLife III tip 5w-30 viskozitede yağ kullanmak, Longlife III tip 0w-30 yağların (2 yıl veya 30.000 km dayanması) çok çok zor, “Bana göre” 0w-30 dayanmaz.
-Araç yetkili servis bakımlı değilse, Evet aracın yetkili servis bakımlı olmaması gerekiyor., Çünkü bilindiği üzere eski bakım paketinde ve bugün öğrendiğimiz 2022 yılında uygulanacak yeni bakım paketinde de servis yağı (1 yıl veya 15.000 km’de) değiştiriyor. Buna uymamak aracın garantisini bozulması demek, varsa iyi niyet garantisinin de bozulması demek.
Eğer bu koşullar sağlanırsa evet o zaman motora ve turboya zarar vermeden 2 yıl da bir motor yağı ve yağ filtresini değiştirmek mümkündür. Yani bir nevi Norveç, İsveç, Danimarka, Almanya gibi bir Avrupa ülkesinin koşullarının sağlanması gibi bişey demek oluyor.
Ancak şunu da dikkate almak gerek Avrupa Birliği ülkesinde yaşayan bir insanın aracında yaşayacağı olası yüksek tamirat masrafı o insanı bizim kadar çok etkilemeyecektir., En kötü ihtimalle aracı satar ve yüksek yaşam kalitesi olduğu için bütçesi zorlanmadan aynı aracın (sıfır km olanını) rahatlıkla alma imkanı varken., aynı senaryoda bizim ülkemizde yeni bir araç almak için yıllarca çalışıp kredi vs.. yani özetle bizler aynı ekonomik şartlara sahip değiliz., bu sebebten dengeyi iyi sağlamak gerekiyor.,
Motor yağı değişimi için;
2 yıl / 30.000 km kuralı bizim ülkemiz için çok ütopik olacaktır., Ancak 18 ay/ 20.000 km yağ değişimi bizim ülkemiz için sınır değer kabul edilebilir.,
@Savatage dostumuz bakımlarını 18 ay da bir yapıyor ama kendisi yukarda yazdıklarıma harfiyen uyarak araç kullanan birisidir.! Ve aracı kullandığı güzargahta neredeyse hiç trafiğe maruz kalmıyor.,
Tabii tüm bu yazdıklarımı LongLife III tip 5w-30 viskozitede yağ için yazdım.,
LongLife III 0w-30 ve 1.5 TSI ‘larda kullanılan LongLife IV 0w-20 yağlar ile bu km’leri motora zarar vermeden görmek imkansız..!! Özelikle LongLife IV 0w-20 çok sıkıntılı bir yağ., dikkat.!!