Güncel Bakım Masrafları


@forzaGilles
Şimdi eski bakım faturalarına baktım.
Bakım servis 130 birim miş ama 2020 sonlarından itibaren
Bakım 100
Yağ değişim 30 birim ayrılmış.
2021 de hidrolik için 30 birim yazmışlar
2019 de 60 birim yazmışlar.

Tam bakımlar paylaşılsa xls yine paylaşırım. Gelen bilgiler ışığında güncellemeye çalışıyorum.
 
Son düzenleme:

@forzaGilles
Şimdi eski bakım faturalarına baktım.
Bakım servis 130 birim miş ama 2020 sonlarından itibaren
Bakım 100
Yağ değişim 30 birim ayrılmış.
2021 de hidrolik için 30 birim yazmışlar
2018 de 60 birim yazmışlar.

Tam bakımlar paylaşılsa xls yine paylaşırım. Gelen bilgiler ışığında güncellemeye çalışıyorum.
Doğru olan birim miktarları; doğru derken şunu demek istiyorum hocam eski sayfalarda paylaşılan faturaları incelediğim zaman ve kendi faturalarımı incelediğim zaman (birim mikrarları) bu zamana kadar aşşağıda gibi olmuş.,

31 Aralık 2021 tarihine kadar geçerli olan tarife;
-Periyodik bakım (100 birim)
-Periyodik bakım + buji (130 birim)
-Periyodik bakım + TDI yakıt filtresi (130 birim)
-Yağ değişim servisi (60 birim)
-Fren Hidrolik değişimi (70 birim + 1,15 Litre hidrolik sıvısı)
-Fren Hidrolik değişimi (60 birim + 1,5 Litre hidrolik sıvısı)

1 Ocak 2022 yılından sonra geçerli olan tarife;
-Yağ değişim servisi (60 birim)
-Yağ filtresi değiştirildi (30 birim)
Yani standart ilk senelik bakım için (90 birim)

-2.ci senelik bakım için TSI (hava+polen dahil) periyodik bakım kaç birim bilmiyoruz..??

-2. senelik bakım TDI motor için (hava+polen+yakıt filtresi dahil) periyodik bakım kaç birim bilmiyoruz..??

-4.cü senelik bakım TSI motor için (hava+polen+buji dahil) periyodik bakım kaç birim bilmiyoruz..??

Ayrıca doğru bir excel tablosu yapabilmek için; güncel polen filtresi fiyatını (eco seri olanın) ve TSI motor hava filtresi fiyatını, 1.5 TSI motor hava filtresi fiyatını, TDI motor hava filtresi ve mazot filtresi fiyatını öğrenmemiz lazım. Ve yine güncel (zamlı) motor yağı için yazılan Litre fiyatını da öğrenmek lazım.

Sonrasında sizin marifetli ellerinizden çıkacak Excel tablosunu hazırlamanız gerekecek :)
 
Hocam onu LM diyor 2 yıl yada 50.00km diye top tec 4200 için.

Ben 2 yıl 10.000 e razıyım çünkü 2 yılda benim yapabileceğimi düşündüğüm km 8.000 - 12.000Km arası birşey olabilir.
Hocam madem yılda 4000-6000 km yapılıyor. Km den kurtarılıyor

İlk önce 1,5 yıl / 6000-9000 km civarında ilk uzatmalı yağ değisimini uygulayın.
Baktınız sıkıntı yok
Sonra 2 yıl /8000-12000 km ye çıkarırsınız dozu.

Xanax / cipralex başlangıc recetesi gibi yani
İlk 1 hafta kırarak yarım !
Sonra 1 tam

Bünye sarsılmasın


Ama daha önce dedigim gibi
2 yıl / 30.000 km hakkaten fazla olur

2 yıl / 12.000 km ye hayır diyemiyorum.
 
Bugün Ordu yetkili servis ile görüştüm. Aracım 1.6 DSG 2018. 60 bin bakımı yapılacak. Yağ,polen,hava,yakıt filtresi Ekstra V kayışı değişimi için verilen indirimli fiyat 3420 TL. V kayışı normalde 120 bin km de yapılırken yeni düzenleme ile 60bin km de yapılması tavsiye edilmis.
 
Bugün Ordu yetkili servis ile görüştüm. Aracım 1.6 DSG 2018. 60 bin bakımı yapılacak. Yağ,polen,hava,yakıt filtresi Ekstra V kayışı değişimi için verilen indirimli fiyat 3420 TL. V kayışı normalde 120 bin km de yapılırken yeni düzenleme ile 60bin km de yapılması tavsiye edilmis.
V kayışı 60 k da çok erken 120k da değiştirdim tirgerdan daha sağlamdı ne esnekliğini kaybetmiş ne kılcal çatlak var kopsa da hayati öneme sahip değil diye biliyorum.
 
V kayışı 60 k da çok erken 120k da değiştirdim tirgerdan daha sağlamdı ne esnekliğini kaybetmiş ne kılcal çatlak var kopsa da hayati öneme sahip değil diye biliyorum.
V kayışı değişiminin parça ve işçilik maliyeti sorduğumda 550 tl olduğunu söylediler. Standart rutin bir bakım fiyatinin bu kadar cok olması servisten soğutuyor insani
 
Usd bir gecede
18 den 12 ye

V kayışı bir günde
120 binden 60 bine

Çekildi.

Kafalarına göre

V kayışı koparsa
1- devirdaim devre dışı kalacağından Hararet göstergesinde yükselme
2- Şarj dinamosu devre dışı kalacağından , akü / elektrik arızası

Her ikiside aracı öldürmez

Kopana kadarrr................
 
V kayışı değişiminin parça ve işçilik maliyeti sorduğumda 550 tl olduğunu söylediler. Standart rutin bir bakım fiyatinin bu kadar cok olması servisten soğutuyor insani
550 tl. dedikleri rakama gergi bilyası dahil ise fiyat uygun diyebiliriz., dahil değil ise fiyat pahalı., bir de bu verdikleri rakamalara zubizu indirimi dahil mi, değil mi öğrenmeniz iyi olur. Gerçi konu indirim olunca tel.deki personel bu indirim konularına pek hakim olmuyorlar.
 
550 tl. dedikleri rakama gergi bilyası dahil ise fiyat uygun diyebiliriz., dahil değil ise fiyat pahalı., bir de bu verdikleri rakamalara zubizu indirimi dahil mi, değil mi öğrenmeniz iyi olur. Gerçi konu indirim olunca tel.deki personel bu indirim konularına pek hakim olmuyorlar.
Zubizu indirimi dahil fiyatı 3400. İndirimsiz 3920 tl. Açıkçası bu fiyatlardan sonra parçaları temin edip kendim bakımı yaptırmak istiyorum. Daha önce servis dışında da bakım yaptırmadım hiç. Bu yüzden pek fazla bilgim yok.Aracim golf 7.5 1.6tdi. Hangi marka hangi parçaları almalıyım. Nelere dikkat etmeliyim Tecrübeli arkadaşlar Parçaları temin edebileceğim güvenilir internet sitesi tavsiyesi verebilirler mi.
 
Zubizu indirimi dahil fiyatı 3400. İndirimsiz 3920 tl. Açıkçası bu fiyatlardan sonra parçaları temin edip kendim bakımı yaptırmak istiyorum. Daha önce servis dışında da bakım yaptırmadım hiç. Bu yüzden pek fazla bilgim yok.Aracim golf 7.5 1.6tdi. Hangi marka hangi parçaları almalıyım. Nelere dikkat etmeliyim Tecrübeli arkadaşlar Parçaları temin edebileceğim güvenilir internet sitesi tavsiyesi verebilirler mi.
Konuyu okursanız fazlasıyla bilgi edinebilirsiniz. Serviste iyi niyet garantisi kapsamı açısından aracın yetkili servis bakımlı olması alırken ve satarken avantaj sağlıyor.
 
Zubizu indirimi dahil fiyatı 3400. İndirimsiz 3920 tl. Açıkçası bu fiyatlardan sonra parçaları temin edip kendim bakımı yaptırmak istiyorum. Daha önce servis dışında da bakım yaptırmadım hiç. Bu yüzden pek fazla bilgim yok.Aracim golf 7.5 1.6tdi. Hangi marka hangi parçaları almalıyım. Nelere dikkat etmeliyim Tecrübeli arkadaşlar Parçaları temin edebileceğim güvenilir internet sitesi tavsiyesi verebilirler mi.
Şuan aracınızın modeli yeni olduğu için zubizu %15 uygulanıyor., ama seneye indirim hakkınız %25 olucak o zaman dikkate değer bir indirim olacak., Araç DSG ise dışarda bakım yaptırmanın riskleri mevcut, manuel vites ise o zaman sorun teşkil etmez., dışarda işini düzgün yapan bir usta bulabilirseniz servis veya sanayi fark etmez., tabii bu söylediklerim biraz yedek parçalarda (filtreler, motor yağı, fren balatası vs..) hangi markalar kaliteli hangi markalar kalitesiz biraz bilgi sahibi olmanız lazım., bu bilgilerin tamamı forumda mevcut., bir de sahte ürün ile orjinali arasındaki farkı parçayı gözle gördüğünüzde ayırt edebiliyor iseniz sorun kalmaz. Yedek parça piyasası bir nevi kurtlar softası artık en kaliteli filtrenin bile sahtesini üretiyorlar, motor yağı da aynı şekilde., onun için biraz tecrübe sahibi olmanız iyi olur., Ancak forumda güvenilir yerlerin hakkında tüm bilgiler mevcuttur. Biraz forumda zaman geçirmeniz yeterli olacaktır.
 
İyi niyet demişken, servislerin tutumlarını az çok biliyoruz. Biraz önce iyi niyet ile alakalı şöyle bir şikayete denk geldim. Neyseki sonu güzel bitmiş. :)

https://www.sikayetvar.com/volkswagen/volkswagen-polo-2017-aracta-dgs-sanziman-hatasi
Şu algı ne yazık bi algıdır?
Hesap 38 bin ! ama iyi halden 5 bin

Devlet büyüklerine önerim

Benzini tabelada 33 lira yazın
Pompada iyi halden 13 den verin (vatanseverlik indirimi)

10 seçim daha kazanırlar.
 
@AhmetCakmak güncel bakım masrafları konusu 300. sayfaya ulaşmış 🧿 ama bugün servislerin yaptığı bakım paketi değişikliğine gitmesi ve yapılan zam moral bozdu...
 

Bu 2 yılda 1 bakım işini ben de epey düşünüyorum. Belki 2 yıl değil de 18 ay daha uygun gibi bana. Tek çekincem araba turbolu olduğu için hava filtresini uzun süre değiştirmemek turboya zarar verebilir mi düşüncesi. Ben de yılda ortalama 10 bin km civarı yol yapıyorum ve Golf ile gittiğim yerler %95 uzun ve asfaltlı yollar. Bu sebeple en azından 1 sefer kaliteli yağ ve filtrelerle 18 ay periyodunu deneyeceğim.
Turbo için Türkiye şartlarında ben yılda 2 kez hava filtresi değiştiriyorum. 6 ayda bir.
 

Geri
Üst Alt