@wineofparadise Aracınız 1.6 TDI motor ise yağ kapasitesi: 4,7 litre 'dir.
Ancak siz yazınızda aracın 2.0 TDI olduğunu yazmışsınız., Mk7 ve Mk7,5 Golf 'ler de 2.0 TDI motor Türkiye 'ye getirilmedi., Sanırım klavye hatası oldu veya yurtdışında yaşıyorsunuz
Yağ filtresinin kusurlu olan o-ring 'ini değiştirmek için söktüğünüzde bu esnada filtre haznesinin içindeki yağ boşaldığı için (yaklaşık 200-250ml.) fazla koyulan yağı bir nevi boşaltmış oldunuz.,
Ama araç 2.0 TDI ise o zaman işler değişir., çünkü 2.0 TDI motorun yağ kapasitesi (yanlış hatırlamıyorsam) miktarı: 5,5 lt. 'dir.., Yapılması gereken motor sıcaklığı ideal konumdayken ve motor yağı ısınmışken aracı düz bir zeminde stop edip yağ seviyesini ölçmektir.,
O-ring 'te nadir de olsa "defolu" denk gelmiş olabilir ancak bu olay çok nadir yaşanabilecek bir durum.,
Peki sızıntı yapmasının başka bir sebebi olabilir mi..? Evet pekala olabilir., Peki sebebleri nelerdir..?
-Yağ filtresinin O-ring 'leri montaj öncesi (yeni motor yağı) ile hafiften yağlanmalıdır., Araç üreticileri ve Filtre üreticilerinin önerisi bu yöndedir., özellikle belirtiyorum hafiften çok az yağlanmalıdır yani yağ banyosu yapılmamalıdır..!! ancak bu uygulamayı hiç bir servis veya tamirhane yapmaz (istisnalar hariç)..,
Bunun neticesinde kuru kalan O-ring görevini tam olarak yerine getiremez., O-ring 'in görevini yerine getiremezse sızdırmazlığı sağlayamaz., buna ilaveten motor çalışırken yağın 80-100 °C derecelerde gezinmesi ve yağın sürekli ısınması-soğuması, kar-kış soğuk vs.. derken O-ring tamemen kuruyor ve kağıt helva kıvamına geliyor., ama O-ring 'e az miktar yağ sürüldüğü zaman., o-ring dediğimiz kauçuk madde ve motor yağı mükemmel bir ikili olurlar., yağın etikisiyle kauçuk esnekliğini korur, motor yağı yüksek sıcaklıklarda o-ring 'e koruyucu kalkan olur., bu sayede yüksek sıcaklığa ve soğuğa karşı koruma sağlanır., En önemlisi "kusursuz sızdırmazlık" sağlanır.,
Bazı ustalar O-ring 'leri gres ile yağlar ancak bu yöntem de yanlış bir uygulamalıdır., 1980 'li yıllarda gres belki kabul edilebilirdi ancak bu devirde kabul edilemez., gres yağı katı bir yağ çeşidi olduğundan yanlışlıkla sağa-sola bulaşması (temas etmemesi gereken yerlere bulaşması) ciddi risklere yol açabilir.,
Doğru yöntem; yağ bidonu kapağına az miktar yağ koyulur elinizle o-ring hafiten yağlanır., O-ring 'i yağladıktan sonra kapakta kalmış 2 gram yağı bidonun içine boşaltmaya çalışırlar., bunu yapmaya yeltenen usta, teknisyen vs.. her defasında buna engel olunuz..!! sabahtan-akşama kadar ellerine balata tozu, hidrolik yağı, bi dünya farklı kirlere temas ediyorlar sonra o kapakta kalan (2 gram yağı) bidonun içine boşaltmaya çalışıyorsun., motor yağı daha motora koyulmadan kirlenmiş oluyor..!! Yetmiyor adamın eli pislik içinde elini beze dahi silmeden yeni yağ fltresini takmaya çalışıyor yahu arkadaş bir işi yapacaksan doğru dürüst yapsana., yazık günah değil mi., serviste veya sanayide fark etmiyor bu tür uygulamara çok şahit oluyorum.,
-Yaptıkları en büyük hata; yağ filtresini tork anahtarı ile sıkmamak..!! TDI motorların yağ filtresinin (gövde kapağı plastik olduğundan) fazla sıkılırsa çatlama riski mevcut., diyelim ki çatlamadı bu seferde fazla sıkma sebebiyle O-ring
eziliyor ve sızdırma yapıyor.!! ve bu her bakımda süreklilik arz ederse bu seferde plastik olan gövde kapağının üzerindeki vida dişleri (yivlerin en son noktası) zarar görmesine sebeb oluyor., sonuç yine aynı sızdırma yapıyor.
10 tamirhanenim 8 'inde tork anahtarı mevcuttur ama kullanmazlar neden çünkü her iş için tork anahtarı kullanırsa., bir süre sonra anahtarın kalibrasyonu bozulur, yeniden kalibrasyon yaptırmak için masraf yapmak zorunda olduğu için eline cebine atmak istemez., ama o anahtar yıllarca kullanılmadan çekmecesinde durur., 40 yılın başında ne zaman dükkana yağlı bir müşteri gelir o zaman kullanırlar.,
-Yaptıları diğer hata; O-ring denilen contayı takmak için gövde kapağının ilgili bölgesine bir (boşluk) bırakılmıştır., o-ring boşluktaki oluğuna düzgün oturtulamaz ise., böyle bir senaryoda gövde kapağını az veya çok sıkılması fark etmeksizin o-ring ezilir., tork anahtarı ile de sıkılsa fark etmez ezilir ve yağ sızıntısı yaşanır.