Güncel Bakım Masrafları


Nisanda %3 civarında zam gelmiş bakım fiyatlarına!
 

İna triger (devirdaimli)
Dış piyasada 2550

İscilik sanayi aleminde dip 800 olmuş

3350 bedel var

Yetkilide 6500 den aşağı olmayacaktır gibi.


(A3) Audi de 8500 !!!!
 
egemot ürünlere %9,4 oranında zam yapmış.

LM Top Tec 4200 4L : 553,70₺
LM Top Tec 4200 5L : 665,00₺
KFS 13 Antifriz : 112,88₺

Olmuş.
 
Bir Golf bir Golf’e gel beraber lastikçiye gidelim demiş :)

A4C36390-A2A3-484F-87F8-8B86BC3FDF48.jpeg

Gelelim konu başlığına; diskler ve balatalar hakkında ne dersiniz?

4CE666D1-0F14-4EE6-AF29-3B43B8E59E9F.jpeg
A122FC44-A2F7-4753-8823-44C8D08EA21B.jpeg
 
Son düzenleme:
@SCC

Balatalar 40 kere erciyes den iner
60 kere nemruta çıkar

Diskler için tırnakla / elle muayene lazım

Hatta kumpasla ölçen yerler var
Sıfır disk 1 cm (10mm)

6 mm ye indiginde degisir der üreticiler.
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
+2 araç bizi de ekleyin hocam,

İlki;
Kasım 2020 de yetkili serviste yaptığımız bakımdan bu yana (Castrol edge LL III) 6 bin km geçti. Büyük ihtimalle Mayıs gibi diğer bakımı yaparız 7 bin km olur totalde.

İkincisi; Nisan 2021 de özel serviste bakıma girdi (Castrol Edge LL), 7 bin km yaptık bakımdan sonra (hatta 1 lt yağ da eksiltmişti 6 bin km civarında) bu yılın sonuna doğru Kasım Aralık gibi bakımını yaparım diyorum. O zamana heralde 10 bin km dolmuş olur.

Şuan evde yattığım için ikinci araç çok çok gereksiz oldu bize, ama satınca parayı değerlendiremeyeceğim için mecbur devam. Bir de satıp geri aynısını daha pahalıya almak var geçmişte forum üyelerimizden birkaçı yaşamıştı bu durumu

@Savatage

Güya bakım periyodunu biraz uzatıp esnetecektim, dayanamadım 8 bin kmde (1 yıl) yağı değiştirttim bugün.

Biraz da ilk defa liqui moly kullanmanın merakı, bir de önceki bakımda özel serviste konulan castrol edge nin orjinal olup olmaması endişesi, diğer parçaların kalitesi konusunda şüpheye düşmemden kaynaklı bakımı erkene çektim diyelim.

Yağı toptec 4200 5 lt almıştım 4 lt kullanılacak diye birkaç defa hatırlattım adama (sıkıldı biraz). Tam çizgi var onun hizasından değil de daha üstten doldurmuş adam, 100 150 ml gibi eksik yani araçta şuan, yarın düzlükte kontrol edip biraz ekleme yapabilirim belki.

IMG20220408184559.jpg

Yağ değişirken yağ filtresini (mann) de götürdüm taktılar. Eskisi hiç duymadığım bir marka fotoğraf almayı unuttum, ken.... li birşeydi. Piyasanın en ucuzu ne varsa saplamışlar artık dedim.

Yağ tapasının contası pulu garip bir şekilde deformasyon içindeydi, biraz da yağ sızmış alt muhafaza kapağına, onu da basınçlı su ile uzun uğraşla temizledim. Yağ akıtmaya devam ederse farkına varabileyim diye.

Polen filtresini kendim taktım, hava filtresini de yarın takacağım. (Hava biraz rüzgarlıydı bugün)

Özel serviste daha önce takılan polen filtresi;
IMG20220408181152.jpg
hafiften yamulmuş içeride, fiziksel olarak pek uyumlu birşey değil. Anlayanlar belki bilir orjinal mi çakma mı ? Marka vb yok oem diye satılan yan sanayilerden sanırım?

Bir daha oraya gitmeme kararı almıştım zaten... Bu da düşüncemi haklı çıkardı.

Mann polen filtresinin içinde montaj talimatları var,
IMG20220408181122.jpg
IMG20220408181320.jpg
IMG20220408181338.jpg

Dikkat edilmesi konu filtre kapağını açarken önce üstteki tırnaklardan başlamak gerekiyor, o 3 ünü yukarı doğru esnetip kapağı hafiften yatırıyorsunuz kendinize doğru, kapağı hafif yukarı çekip çıkartıyorsunuz alttaki tırnaklardan.

Filtrenin takılma yönü air flow aşağı ok ile gösterilmiş. Yani hava emişi yukarıdan aşağıya olacak.

Buraya nasıl ulaştık? torpido gözünün içinde yukarda, sağda ve solda iki tane büyük buton var;
IMG20220408181539.jpgIMG20220408181545.jpg
onları yukarı esneterek, torpido kapağı size ve aşağı doğru geliyor, bu arada torpidonuzda eşya varsa hepsi dökülür..

Filtre bölümünün içini de meraktan fotoğrafladım,

IMG20220408180900.jpg

içerde yukarda yapraklar var
IMG20220408180852.jpg

onlara dıştan ulaşıp temizleme imkanımız olur mu acaba. Kendime yeni iş bunu edincem 😀

Motor bölümündeki hava filtresi değişimi yaparken de yarın fotoğraflamaya çalışırım inşallah.

Yağ ve yağ filtresi değişimi için 120 tl ücret aldılar.
 
Ken...?? Çıkan eski yağ filtresi K&N dir muhtemelen . Usa merkezli performans hava filtreleri uzmanlık alanları aslında . Yağ filtresinde hikayeden kaliteleri vardır sanımca.

Çıkan polen filtresi fix çakma oem filtre. Böyle alakasız punto büyüklüğünü gercek oem filtrelerde göremeyiz.

En son resimde
Eski Polen filtresi çıkmış şekilde yenisini takmadan

Klima fan ünitesi max ayara getirilip full üflemeyle o yapraklar + hava kanalında kalan diger görülmeyen dal çöp vsvs dışarı kusturulabilirdi.
Neyse!!!!
Artık yenisi takılmış
 
Ken...?? Çıkan eski yağ filtresi K&N dir muhtemelen . Usa merkezli performans hava filtreleri uzmanlık alanları aslında . Yağ filtresinde hikayeden kaliteleri vardır sanımca.

Çıkan polen filtresi fix çakma oem filtre. Böyle alakasız punto büyüklüğünü gercek oem filtrelerde göremeyiz.

En son resimde
Eski Polen filtresi çıkmış şekilde yenisini takmadan

Klima fan ünitesi max ayara getirilip full üflemeyle o yapraklar + hava kanalında kalan diger görülmeyen dal çöp vsvs dışarı kusturulabilirdi.
Neyse!!!!
Artık yenisi takılmış
K&N değil hocam eminim, ken... den sonra yazanları hatırlayamıyorum internette de çok baktım bulamadım. İlk gördüm hengst sandım hatta değilmiş.

Polen filtresine bu yorum geleceğini bekliyordum açıkcası.

Yeni polen filtresini tekrar sökebilirim bu işlem için; sanırım parçalamam :)
Ama bahsettiğiniz şeyi yapınca boşluktan aşağı inmez mi o yapraklar ?

Yani havayı çeken kısım aşağı değil mi ? havanın geldiği yer yukarıdaki yaprakların olduğu bölüm diye mantık yürütmüştüm ben...
 
Alt taraftaki Orayı ufak bezle örtün.
Oraya kaçmaz .

Ken ??

Knecht olsa ? Mahlenin alt markası ?
Sanmam takmazlar ! Kaliteli ürün aslında
 
@Kysr038

Yani havayı çeken kısım aşağı değil mi ? havanın geldiği yer yukarıdaki yaprakların olduğu bölüm diye mantık yürütmüştüm ben...

Burayı çok iyi anladım

Eğerki kalorifer motoru aşağıdaki kısım ise ki dogru !! Havayı çeken aşağısı
Bu durumda yukardaki yaprakları üfüremeyiz

Ne yapcaz ?

Klima ! (Soğutma ) tusuna basıcazki
Bu sefer hava akımını motor kaputunun altındaki KLİMA MOTORU üflesin ..

Denemeler / yanılmalar

Gece gece söküp deneyesim geldi benim bile.

Yine de yanılma ihtimalim var tabi
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
@Kysr038

Yani havayı çeken kısım aşağı değil mi ? havanın geldiği yer yukarıdaki yaprakların olduğu bölüm diye mantık yürütmüştüm ben...

Burayı çok iyi anladım

Eğerki kalorifer motoru aşağıdaki kısım ise ki dogru !! Havayı çeken aşağısı
Bu durumda yukardaki yaprakları üfüremeyiz

Ne yapcaz ?

Klima ! (Soğutma ) tusuna basıcazki
Bu sefer hava akımını motor kaputunun altındaki KLİMA MOTORU üflesin ..

Denemeler / yanılmalar

Gece gece söküp deneyesim geldi benim bile.

Yine de yanılma ihtimalim var tabi
Ben vazgeçtim denemeyeceğim 😀
 
@Kysr038

Pazar günü araç temizliği var.(süpürge işleri)
Hazır ugraşacakken Söküp bir bakararım. Varsa yaprak dal çar çöp temizlemiş oluruz ayrıca.
10 ay oldu takalı poleni
 

@Savatage

Güya bakım periyodunu biraz uzatıp esnetecektim, dayanamadım 8 bin kmde (1 yıl) yağı değiştirttim bugün.

Biraz da ilk defa liqui moly kullanmanın merakı, bir de önceki bakımda özel serviste konulan castrol edge nin orjinal olup olmaması endişesi, diğer parçaların kalitesi konusunda şüpheye düşmemden kaynaklı bakımı erkene çektim diyelim.

Yağı toptec 4200 5 lt almıştım 4 lt kullanılacak diye birkaç defa hatırlattım adama (sıkıldı biraz). Tam çizgi var onun hizasından değil de daha üstten doldurmuş adam, 100 150 ml gibi eksik yani araçta şuan, yarın düzlükte kontrol edip biraz ekleme yapabilirim belki.

Ekli dosyayı görüntüle 56618

Yağ değişirken yağ filtresini (mann) de götürdüm taktılar. Eskisi hiç duymadığım bir marka fotoğraf almayı unuttum, ken.... li birşeydi. Piyasanın en ucuzu ne varsa saplamışlar artık dedim.

Yağ tapasının contası pulu garip bir şekilde deformasyon içindeydi, biraz da yağ sızmış alt muhafaza kapağına, onu da basınçlı su ile uzun uğraşla temizledim. Yağ akıtmaya devam ederse farkına varabileyim diye.

Polen filtresini kendim taktım, hava filtresini de yarın takacağım. (Hava biraz rüzgarlıydı bugün)

Özel serviste daha önce takılan polen filtresi;
Ekli dosyayı görüntüle 56611
hafiften yamulmuş içeride, fiziksel olarak pek uyumlu birşey değil. Anlayanlar belki bilir orjinal mi çakma mı ? Marka vb yok oem diye satılan yan sanayilerden sanırım?

Bir daha oraya gitmeme kararı almıştım zaten... Bu da düşüncemi haklı çıkardı.

Mann polen filtresinin içinde montaj talimatları var,
Ekli dosyayı görüntüle 56608
Ekli dosyayı görüntüle 56609
Ekli dosyayı görüntüle 56610

Dikkat edilmesi konu filtre kapağını açarken önce üstteki tırnaklardan başlamak gerekiyor, o 3 ünü yukarı doğru esnetip kapağı hafiften yatırıyorsunuz kendinize doğru, kapağı hafif yukarı çekip çıkartıyorsunuz alttaki tırnaklardan.

Filtrenin takılma yönü air flow aşağı ok ile gösterilmiş. Yani hava emişi yukarıdan aşağıya olacak.

Buraya nasıl ulaştık? torpido gözünün içinde yukarda, sağda ve solda iki tane büyük buton var;
Ekli dosyayı görüntüle 56612Ekli dosyayı görüntüle 56613
onları yukarı esneterek, torpido kapağı size ve aşağı doğru geliyor, bu arada torpidonuzda eşya varsa hepsi dökülür..

Filtre bölümünün içini de meraktan fotoğrafladım,

Ekli dosyayı görüntüle 56615

içerde yukarda yapraklar var
Ekli dosyayı görüntüle 56616

onlara dıştan ulaşıp temizleme imkanımız olur mu acaba. Kendime yeni iş bunu edincem 😀

Motor bölümündeki hava filtresi değişimi yaparken de yarın fotoğraflamaya çalışırım inşallah.

Yağ ve yağ filtresi değişimi için 120 tl ücret aldılar.
Hayırlı olsun daha güzel bakımlarınız olsun., konumuza dönücek olursak.,

Polen filtresi sahte..!! sahtenin de en kalitesiz olanı nı takmışlar.! insan biraz utanır bari (yan sanayi) takayım derr ayıp yahu.,

Ve trajı komik mi desem rezillik mi desem bilemedim; araca uyumlu olmayan Polo Mk5 'in polen filtresini takmışlar. 😠 Bunlar kendine usta diyor ise vaahh halimize.,

Yazıyı okurken siz (sahte yağ şüphesinden bakımı erkene çektim daha fazla beklemeden 8.000 km 'de yağı değiştirdim diye bahsedince) sahte yağ normal şartlarda 8 bin km 'den daha önce sıkıntı çıkarması gerekir dicektim ancak sahte filtre takması yetmezmiş gibi bir de Polo 'nun polen filtresi takan adamlardan herşey beklenir., bakımı erkene çekmekle çok iyi yapmışsınız., yazık günah bu araçlar milli servet insanlar yıllarca çalışıp didiniyor zar-zor araba sahibi oluyor başka bişey demiyorum...,

Sahte yağ ihtimaline karşı mümkünse 1.000 km sonra tekrardan (motor yağı ve yağ filtresini) değiştirirmenizi öneririm.!

TSI motorların tapa pulu bakırdan olur., bu sebebten bakır pul ezilir., yalnız tabii resim göremediğim için net bişey diyemiyorum., yağ sızması var ise fazla sıkma kaynaklı olabilir., umarım karteri çatlatmamışlardır., ve umarım doğru tapayı kullanmışlardır., yivler yalama olursa karteri değiştirmeye kadar gider iş.. mümkünse bundan sonraki bakımlarda karter tapası ve pulunu da siz alınız., ustaların insiyatifine bırakmayın.,

Yaprakları temizlemenin basit bir yolu var; sileceklerin hemen altındaki plastik bakaliti söküp ızgara bölümüne ulaşıyorsunuz., plastik bakalit sağ ve sol 2 parçadan oluşan birbirene geçmeli bir parçadır., önce o bölgedeki kauçuk fitili söküp, sonrada bakaliti söküyorsunuz., hatta sökmüşken aracın su tahliye kanalları da orada bulunur., madem kendinize yeni bir uğraş arıyorsunuz., su tahliye kanallarını da (tahliye kanalları sağ ve sol köşelerde kulelerin arkasında bulunur) güzelce apc temizleyici ile temizleyip (basınçsız su) ile durularsınız :) çeşme basıncı yeterli., yüksek basınçlı suya gerek yok.!

Nasıl sökülür yardımcı video(lar);


 

Geri
Üst Alt