Geldim
Hava filtresi sökümüyle başlayayım;
1 numarayı elle söküyoruz
2 numarayı penseyle sıkarak bir cm ileri taşıyoruz, dikkat edin hızlı bırakmayın yamuk olmasın düz bassın.
Hava filtresi kutusunun altında 3 tane topuz gibi plastik var o sabit tutuyor, alttan yukarı doğru esneterek dikkatlice kaldırıyoruz.
Sol alt ,
sağ alt,
üst orta sıralamasını izliyoruz.
Bu arada ilk fotodaki 3 numaradan tamamen çıkarmadım penseyle gevşetip, hava filtre kutusunun altına ulaşacak şekilde çevirdim kendime.
Bu alttaki vidalar yıldız, acele etmeden sakin sakin söküyoruz vidaları düşürmeyin..
Kutunun 4 tarafındaki klipslerden kurtararak filtremize ulaşıyoruz.
Yenisiyle yanyana görünce iyi ki değişmişim. Yetkili serviste mini bakım yapınca, bu filtreler 2 yıl nasıl kullanılacak?
Toplama aşamasını anlatmıyorum, yaptığımız işlemleri adım adım geri sarıyoruz.
Filtreyi söküce alttaki sensör ilgimi çekti.
Bu sensörden bir tane daha var hemen sağdaki büyük borunun üstünde. İkisi aynı kodlara sahip.
Dipnot: Aracımda 1000 devir civarında gaza basınca soğuk motorda devir dalgalanması var, hatta sürüş esnasında tam o noktada vuruntu da hissediyoruz.
2. Fotodaki sensörü daha önce eşimin aracındaki aynı sensörle değişip denemiştim bir fark yaratmadı. Bir de bu kutunun altındakini söküp change yaparak deneyeyim dedim. Yine olumlu bir fark göremedim. Bu sensörler sağlammış diye varsayıyorum.
Forzagilles Ali hocamın bahsettiği videolardaki temizliği de yaptım gerçekten çok basit ve hızlı bir şekilde ulaşım sağlanıyor.
Sadece yaprakları toparladım şimdilik söküp yıkamadım
En üstteki kısmı fotoğraflamayı unutmuşum, videolarda görünüyor,
onun altında bu parça var,
Daha sonra üst resimdeki yere ulaşabiliyoruz.
soldan ve sağdan 2 noktadan tutuyor, bu parçanın altı titreşimle aracın gövdesine temas ederek ses gelmesi müsait yapıda,
Devir düşerken bazen zırıltı sesi duyuyordum buradan kaynaklanıyor olabilir belki. Altına 2 noktadan sünger silikon vb birşey yapıp deneyebilirim bir ara. Komple yapıştırmak, silikon çekmek belki su geçişini engelleyip birikebilir. Polen filtrem ıslansın istemem.
Gelelim yağ ölçmeye , araç çalıştı bir süre hatta mahallede bir tur attım, 90 dereceye ulaştık. Sonra düz yerde kontak kapattım , yağın süzülmesini bekleyip yağ çubuğunu çekip temizleyip kontrol ettim. Ama sanırım yağ ölçmek için çok fazla beklemediğim için (tahmini 5-6 dk olmuştur) bir türlü yağ çubuğunda belirgin bir çizgi göremedim. Birkaç defa daha tekrarlasam da belirgin bir fikir edinemedim. Daha geniş bir vakitte yine kontrol edeceğim artık.