- Katılım
- 28 Nis 2018
- Mesajlar
- 3,403
- Tepkime puanı
- 4,169
- Konum
- Kayseri
- İsim
- Ahmet
- Araç
- 2013 1.2 TSI Midline Plus Manuel
İki videoda da ön filtre var. Bizim araçlarda yok sanırım, daha önce de denk gelmişti görmüştüm yabancı kaynaklarda ama forumda pek konuşulduğunu görmedim.Hayırlı olsun daha güzel bakımlarınız olsun., konumuza dönücek olursak.,
Polen filtresi sahte..!! sahtenin de en kalitesiz olanı nı takmışlar.! insan biraz utanır bari (yan sanayi) takayım derr ayıp yahu.,
Ve trajı komik mi desem rezillik mi desem bilemedim; araca uyumlu olmayan Polo Mk5 'in polen filtresini takmışlar. Bunlar kendine usta diyor ise vaahh halimize.,
Yazıyı okurken siz (sahte yağ şüphesinden bakımı erkene çektim daha fazla beklemeden 8.000 km 'de yağı değiştirdim diye bahsedince) sahte yağ normal şartlarda 8 bin km 'den daha önce sıkıntı çıkarması gerekir dicektim ancak sahte filtre takması yetmezmiş gibi bir de Polo 'nun polen filtresi takan adamlardan herşey beklenir., bakımı erkene çekmekle çok iyi yapmışsınız., yazık günah bu araçlar milli servet insanlar yıllarca çalışıp didiniyor zar-zor araba sahibi oluyor başka bişey demiyorum...,
Sahte yağ ihtimaline karşı mümkünse 1.000 km sonra tekrardan (motor yağı ve yağ filtresini) değiştirirmenizi öneririm.!
TSI motorların tapa pulu bakırdan olur., bu sebebten bakır pul ezilir., yalnız tabii resim göremediğim için net bişey diyemiyorum., yağ sızması var ise fazla sıkma kaynaklı olabilir., umarım karteri çatlatmamışlardır., ve umarım doğru tapayı kullanmışlardır., yivler yalama olursa karteri değiştirmeye kadar gider iş.. mümkünse bundan sonraki bakımlarda karter tapası ve pulunu da siz alınız., ustaların insiyatifine bırakmayın.,
Yaprakları temizlemenin basit bir yolu var; sileceklerin hemen altındaki plastik bakaliti söküp ızgara bölümüne ulaşıyorsunuz., plastik bakalit sağ ve sol 2 parçadan oluşan birbirene geçmeli bir parçadır., önce o bölgedeki kauçuk fitili söküp, sonrada bakaliti söküyorsunuz., hatta sökmüşken aracın su tahliye kanalları da orada bulunur., madem kendinize yeni bir uğraş arıyorsunuz., su tahliye kanallarını da (tahliye kanalları sağ ve sol köşelerde kulelerin arkasında bulunur) güzelce apc temizleyici ile temizleyip (basınçsız su) ile durularsınız çeşme basıncı yeterli., yüksek basınçlı suya gerek yok.!
Nasıl sökülür yardımcı video(lar);
Sökümü basit ve kolaymış, acaba sökmüşken buraya uygun boyutta filtre arayışına girmeye gerek var mı ? Özellikle bahar ve sonbahar çok rüzgarlı tozlu bizim evin bulunduğu ilçe, yazın da bağa gidiyoruz yolun bir kısmı çok toz.
Bakım konusunda en basit Bosch filtron vb markalar bile alsak bunlardan daha kalitesiz olamazdı sanırım diye düşünüyorum. Özel serviste bakım yapacak herkesin kullanılan ürünlerin marka ve kalitesini sorgulamasını tavsiye ederim. Parçaları yağı siz temin edin işçilik ücreti verin sadece. Varsın 3-5 gün daha geç bakımı yapılsın büyük sorun olmaz.
Yağ tapasının orayı inceledim hocam bir çatlak yoktu. Bakalım birkaç gün takip edeceğim. Orada bir sıkıntılı yerdeki gözle görmek mümkün değil, alt koruyucu muhafaza kapağından dolayı. Motor suyu sıcaklığı 90 ı görünce karton vb koyabilirsem bir 15-20 sn 3 bin devirde gaza basmak yeterli olur sanırım. Damlama akma vb görmek için
Ekleme; dış kabin filtresi aliexpreste varmış. Bana mantıklı gelmedi, buna verilecek paraya polen filtresi değişim sıklığını artırmak daha sağlıklı gibi...
Son düzenleme: