golf 7.5 30.000 bakımı doğuş otoda fiyat : 6447 %15 indirimle 3 taksit 25 aralık 2023
Merhaba ;Merhaba arkadaşlar,
Golf 7.5 2017 1.6 TDI aracımın bakımını 30/12/2023 te Bosch serviste yaptırdım. Toplam 5.565 TL ödedim.
Bakım İçeriği:
Motor Yağı SHELL HELİX ULTRA AG PROF. 5W-30-V
BOSCH Yağ Filtresi
BOSCH Hava Filtresi
BOSCH Aktif Karbonlu Kabin Filtresi
BOSCH Dizel Yakıt Filtresi
CALDINI BALATA TEMİZLEME SPREYİ
BOSCH FREN HİDROLİK DOT4
FERODO ARKA BALATA
ORJİN TAPA PULU
2017 tdi manuel golf.@Savatage Arkadaşlar merhaba, 2017 1.6 tdi dsg passat b8 kullanıcısıyım. Son bakımıma 08.06.2022 tarihinde girdi aracım. Tüm filtreler dahil bakımı yetkilide yapıldı. Bugün itibari ile 19 ay oldu. Haftaya bakım yaptıracağım. Son bakımdan yani 08.06.2022 den bu yana toplam net 5000 km binildi. Aynı motor aynı spesifikasyonda yağ avrupada 24 ay veya 30.000 km olduğunu görmüştüm ama o almanya servis bakım aralığı evrağına birdaha forumda ulaşamadım, bulamadım. Bulunduğum ilde tanıdığınım daha doğrusu güvendiğim kimse olmadığından başka bildiğim yerde yaptırıyorum. Bakıma kadar totalde 5700 km olmuş olur. Neredeyse oturup 100 sayfadan fazla geriye gittim. Savatage hocamında yazılarını okudum. Ama güncele yaklaşırken gözlerim yoruldu okumaktan. Adı üstünde longlife olan avrupada 24 ay 30.000 km binilen haddizatında benim arabamda 19 ay 5000 km yürümüş bir motor yağında hiçbir problem olmadığını düşünüyorum. Bu konuyla alâkalı bir fikir değişikliği, aksi somut bir veri vs var mıdır? Ben mi avrupadan farklı olmadığını düşünürek neredeyse verilen 15.000 km ömrünün 3 te biri ömürde bir yağa güveniyorum? Yoksa gerçekten aynı yağ avrupada 30.000 km gidiyor mu. Ne dersiniz?
Avrupada dahi olsa 30.000 km çok yüksek. Forumdaki arkadaşlarında belirttiği üzere ancak çok optimum şartlarda uzun mesafe çalışan (kontak basıp 500-1000 km) yol yapılırsa aynı yağla uzun km mümkün. Bunda bile maalesef günümüz araçlarında EGR emisyon tutturma mücadelesi nedeniyle çok açık kalıyor. Bunun sonucunda yağda biriken soot (kurum) miktarları oldukça fazla. Bununla beraber sık DPF ve mazotlardaki organik içerikler yağın viscosity'sinin düşmesine neden oluyor. 30 bin yapmaz değil yapar ancak yüksek aşınma olarak bu size geri dönecektir. Bunu almanyada yaşayan biri çok önemsemeyebilir 200-250k'dan sonra aracını değiştirecektir. Ama bizim için bu araçlar son kullanıcısına kadar milli servet.@Savatage Arkadaşlar merhaba, 2017 1.6 tdi dsg passat b8 kullanıcısıyım. Son bakımıma 08.06.2022 tarihinde girdi aracım. Tüm filtreler dahil bakımı yetkilide yapıldı. Bugün itibari ile 19 ay oldu. Haftaya bakım yaptıracağım. Son bakımdan yani 08.06.2022 den bu yana toplam net 5000 km binildi. Aynı motor aynı spesifikasyonda yağ avrupada 24 ay veya 30.000 km olduğunu görmüştüm ama o almanya servis bakım aralığı evrağına birdaha forumda ulaşamadım, bulamadım. Bulunduğum ilde tanıdığınım daha doğrusu güvendiğim kimse olmadığından başka bildiğim yerde yaptırıyorum. Bakıma kadar totalde 5700 km olmuş olur. Neredeyse oturup 100 sayfadan fazla geriye gittim. Savatage hocamında yazılarını okudum. Ama güncele yaklaşırken gözlerim yoruldu okumaktan. Adı üstünde longlife olan avrupada 24 ay 30.000 km binilen haddizatında benim arabamda 19 ay 5000 km yürümüş bir motor yağında hiçbir problem olmadığını düşünüyorum. Bu konuyla alâkalı bir fikir değişikliği, aksi somut bir veri vs var mıdır? Ben mi avrupadan farklı olmadığını düşünürek neredeyse verilen 15.000 km ömrünün 3 te biri ömürde bir yağa güveniyorum? Yoksa gerçekten aynı yağ avrupada 30.000 km gidiyor mu. Ne dersiniz?
Kesinlikle. 12 ay doldu diye yağınızı değiştirmenize gerek yok. Rahatlıkla 18-20 aya uzatılabilir. Filtre konusu daha dramatik. Eğer orjinal veya OEM filtre aracınızda varsa onların değişim aralıklarıda çok rahatlıkla uzatılabilir. Sadece uzun yolda kullanılan TSI aracımın hava filtresi 12.000 km ve 30 ay sonra hala çok temizdi. Kesinlikle değiştirdiğime acıdım. Durum bu.Yorumlarınız için teşekkür ederim. Bence de 30.000 km çok çok yüksek bir km. Hatta bence uzun yolda dahi kullanılsa yağ bir çevrimde olduğu ve motoru soğutmak için ısıya maruz kaldığı için çok riskli. Bendeki mevcut yağ henüz 5000 km de. Ve son 7 aydır hiç km yapmadı diyebilirim. Tatile git gel süreçleride uzun yolda olduğu için ortalama hız yüksek seyretti. Bence değişim için km den ziyade yağın zaman ömrü yaklaştı. Dolayısı ile değişim kararı yerinde diye düşünüyorum. Araç henüz 58 bin km de. Önceki bakımlarında 1 yılda maks 2-4 bin km dolaylarında km yaptı. Bakımında değiştirdiğim filtreleri hep tertemiz diye geri verdiler. Sert koşullarda limitte kullanmadığım için viskozite ile alakalı hiçbir problem olmadığına inanıyorum. Çıkan yağı ve filtreyi kontrol edeceğim tabi ki. Aslında ülkemizde makul olsa yağı teste gönderip test yaptırmak isterdim. Ama zaten yağın özelliği uzun ömür olduğu ve dayanımı yüksek olduğundan, bir sorun olmadığına inancımdan dolayı gerek duymuyorum.
Pert olan araç marka motor?İstanbulda 15000km bile bakım periyodu için fazla..avrupada 15000km ile İstanbulda 15000km arasında motor çalışma saatı bakımından en az %50 fark çıkar..avrupadaki adam 15 bin km yı atıyorum 10000 saatte yaparsa İstanbuldaki 15000-20000 saatte yapar yani motor çalışması daha fazladır..ben en kötü 15 binde bir yağ değişimi yapılmasını tercih ediyorum hatta 90-100 bin km den sonra bunu 10 bine çekmek lazım..bende böyle yapacağım ..Geçen arkadas sanırım anlamamış araca bakım yaptırmamıs ve motor yag eksiltmiş uyarılarıda dikkate almamış soncta motor pert ve 120 bin tl masraf çıkmış
golf 1.2 tsiPert olan araç marka motor?