Güncel Bakım Masrafları



Merhaba arkadaşlar,

Golf 7.5 2017 1.6 TDI aracımın bakımını 30/12/2023 te Bosch serviste yaptırdım. Toplam 5.565 TL ödedim.

Bakım İçeriği:
Motor Yağı SHELL HELİX ULTRA AG PROF. 5W-30-V
BOSCH Yağ Filtresi
BOSCH Hava Filtresi
BOSCH Aktif Karbonlu Kabin Filtresi
BOSCH Dizel Yakıt Filtresi
CALDINI BALATA TEMİZLEME SPREYİ
BOSCH FREN HİDROLİK DOT4
FERODO ARKA BALATA
ORJİN TAPA PULU
 
Merhaba arkadaşlar,

Golf 7.5 2017 1.6 TDI aracımın bakımını 30/12/2023 te Bosch serviste yaptırdım. Toplam 5.565 TL ödedim.

Bakım İçeriği:
Motor Yağı SHELL HELİX ULTRA AG PROF. 5W-30-V
BOSCH Yağ Filtresi
BOSCH Hava Filtresi
BOSCH Aktif Karbonlu Kabin Filtresi
BOSCH Dizel Yakıt Filtresi
CALDINI BALATA TEMİZLEME SPREYİ
BOSCH FREN HİDROLİK DOT4
FERODO ARKA BALATA
ORJİN TAPA PULU
Merhaba ;

Aynı araç yazılan listeye mazot filtresi ve balatalar hariç servisin yeni yıl fiyatı 8000 TL işçiliğe %50 parçalara %5 zam gelmiş.
 
Son düzenleme:
Periyodik Bakım:
₺4.130
'dan başlayan fiyatlarla
olarak güncellenmiş.
Bu arada Zubizu kampanyası yenilenmemiş görünüyor.
Bir de Zubizu kalkarsa..
 
@Savatage Arkadaşlar merhaba, 2017 1.6 tdi dsg passat b8 kullanıcısıyım. Son bakımıma 08.06.2022 tarihinde girdi aracım. Tüm filtreler dahil bakımı yetkilide yapıldı. Bugün itibari ile 19 ay oldu. Haftaya bakım yaptıracağım. Son bakımdan yani 08.06.2022 den bu yana toplam net 5000 km binildi. Aynı motor aynı spesifikasyonda yağ avrupada 24 ay veya 30.000 km olduğunu görmüştüm ama o almanya servis bakım aralığı evrağına birdaha forumda ulaşamadım, bulamadım. Bulunduğum ilde tanıdığınım daha doğrusu güvendiğim kimse olmadığından başka bildiğim yerde yaptırıyorum. Bakıma kadar totalde 5700 km olmuş olur. Neredeyse oturup 100 sayfadan fazla geriye gittim. Savatage hocamında yazılarını okudum. Ama güncele yaklaşırken gözlerim yoruldu okumaktan. Adı üstünde longlife olan avrupada 24 ay 30.000 km binilen haddizatında benim arabamda 19 ay 5000 km yürümüş bir motor yağında hiçbir problem olmadığını düşünüyorum. Bu konuyla alâkalı bir fikir değişikliği, aksi somut bir veri vs var mıdır? Ben mi avrupadan farklı olmadığını düşünürek neredeyse verilen 15.000 km ömrünün 3 te biri ömürde bir yağa güveniyorum? Yoksa gerçekten aynı yağ avrupada 30.000 km gidiyor mu. Ne dersiniz?
 
Son düzenleme:
1.6 TDI DSG CLH MOTOR

Liqui Moly 5 Litre Toptec 4200 Yağ : 1440 TL
Mann Hava Filtresi : 232 TL
Mann Yağ Filtresi : 141 TL
Mann Polen Filtresi : 234 TL
Mann Mazot Filtresi : 449 TL
Bakım İşçiliği : 500 TL
Balata spreyi, karter tapası ıvır zıvır sarf malzeme : 100 TL

Total : 3100 TL
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
@Savatage Arkadaşlar merhaba, 2017 1.6 tdi dsg passat b8 kullanıcısıyım. Son bakımıma 08.06.2022 tarihinde girdi aracım. Tüm filtreler dahil bakımı yetkilide yapıldı. Bugün itibari ile 19 ay oldu. Haftaya bakım yaptıracağım. Son bakımdan yani 08.06.2022 den bu yana toplam net 5000 km binildi. Aynı motor aynı spesifikasyonda yağ avrupada 24 ay veya 30.000 km olduğunu görmüştüm ama o almanya servis bakım aralığı evrağına birdaha forumda ulaşamadım, bulamadım. Bulunduğum ilde tanıdığınım daha doğrusu güvendiğim kimse olmadığından başka bildiğim yerde yaptırıyorum. Bakıma kadar totalde 5700 km olmuş olur. Neredeyse oturup 100 sayfadan fazla geriye gittim. Savatage hocamında yazılarını okudum. Ama güncele yaklaşırken gözlerim yoruldu okumaktan. Adı üstünde longlife olan avrupada 24 ay 30.000 km binilen haddizatında benim arabamda 19 ay 5000 km yürümüş bir motor yağında hiçbir problem olmadığını düşünüyorum. Bu konuyla alâkalı bir fikir değişikliği, aksi somut bir veri vs var mıdır? Ben mi avrupadan farklı olmadığını düşünürek neredeyse verilen 15.000 km ömrünün 3 te biri ömürde bir yağa güveniyorum? Yoksa gerçekten aynı yağ avrupada 30.000 km gidiyor mu. Ne dersiniz?
2017 tdi manuel golf.

Avrupada
24ay/30.000 km kuralı
Aracı tamamıyla full uzun yol şehirdışı kosullarda kullanma şartını yerine getirene uygulanabilir.

Ben şu ana kadar

21 ay/ 19.000 km

22 ay / 20.000 km

Olarak 2 kere bu sekilde km aşım uyguladım.

Sizde durum

19 ay / 5000 km şu an


20-21 ay olunca servise girin (max 6000 Km olmus olacak)
 
@Savatage Arkadaşlar merhaba, 2017 1.6 tdi dsg passat b8 kullanıcısıyım. Son bakımıma 08.06.2022 tarihinde girdi aracım. Tüm filtreler dahil bakımı yetkilide yapıldı. Bugün itibari ile 19 ay oldu. Haftaya bakım yaptıracağım. Son bakımdan yani 08.06.2022 den bu yana toplam net 5000 km binildi. Aynı motor aynı spesifikasyonda yağ avrupada 24 ay veya 30.000 km olduğunu görmüştüm ama o almanya servis bakım aralığı evrağına birdaha forumda ulaşamadım, bulamadım. Bulunduğum ilde tanıdığınım daha doğrusu güvendiğim kimse olmadığından başka bildiğim yerde yaptırıyorum. Bakıma kadar totalde 5700 km olmuş olur. Neredeyse oturup 100 sayfadan fazla geriye gittim. Savatage hocamında yazılarını okudum. Ama güncele yaklaşırken gözlerim yoruldu okumaktan. Adı üstünde longlife olan avrupada 24 ay 30.000 km binilen haddizatında benim arabamda 19 ay 5000 km yürümüş bir motor yağında hiçbir problem olmadığını düşünüyorum. Bu konuyla alâkalı bir fikir değişikliği, aksi somut bir veri vs var mıdır? Ben mi avrupadan farklı olmadığını düşünürek neredeyse verilen 15.000 km ömrünün 3 te biri ömürde bir yağa güveniyorum? Yoksa gerçekten aynı yağ avrupada 30.000 km gidiyor mu. Ne dersiniz?
Avrupada dahi olsa 30.000 km çok yüksek. Forumdaki arkadaşlarında belirttiği üzere ancak çok optimum şartlarda uzun mesafe çalışan (kontak basıp 500-1000 km) yol yapılırsa aynı yağla uzun km mümkün. Bunda bile maalesef günümüz araçlarında EGR emisyon tutturma mücadelesi nedeniyle çok açık kalıyor. Bunun sonucunda yağda biriken soot (kurum) miktarları oldukça fazla. Bununla beraber sık DPF ve mazotlardaki organik içerikler yağın viscosity'sinin düşmesine neden oluyor. 30 bin yapmaz değil yapar ancak yüksek aşınma olarak bu size geri dönecektir. Bunu almanyada yaşayan biri çok önemsemeyebilir 200-250k'dan sonra aracını değiştirecektir. Ama bizim için bu araçlar son kullanıcısına kadar milli servet.

Basit bir kural 250 saat kuralıdır. Son 5000 km'de ortalama hızınıza bakın bunu 250 ile çarpın yağ değişim km'nize ulaşabilirsiniz.

iyi sürüşler
 
Yorumlarınız için teşekkür ederim. Bence de 30.000 km çok çok yüksek bir km. Hatta bence uzun yolda dahi kullanılsa yağ bir çevrimde olduğu ve motoru soğutmak için ısıya maruz kaldığı için çok riskli. Bendeki mevcut yağ henüz 5000 km de. Ve son 7 aydır hiç km yapmadı diyebilirim. Tatile git gel süreçleride uzun yolda olduğu için ortalama hız yüksek seyretti. Bence değişim için km den ziyade yağın zaman ömrü yaklaştı. Dolayısı ile değişim kararı yerinde diye düşünüyorum. Araç henüz 58 bin km de. Önceki bakımlarında 1 yılda maks 2-4 bin km dolaylarında km yaptı. Bakımında değiştirdiğim filtreleri hep tertemiz diye geri verdiler. Sert koşullarda limitte kullanmadığım için viskozite ile alakalı hiçbir problem olmadığına inanıyorum. Çıkan yağı ve filtreyi kontrol edeceğim tabi ki. Aslında ülkemizde makul olsa yağı teste gönderip test yaptırmak isterdim. Ama zaten yağın özelliği uzun ömür olduğu ve dayanımı yüksek olduğundan, bir sorun olmadığına inancımdan dolayı gerek duymuyorum.
 
İstanbulda 15000km bile bakım periyodu için fazla..avrupada 15000km ile İstanbulda 15000km arasında motor çalışma saatı bakımından en az %50 fark çıkar..avrupadaki adam 15 bin km yı atıyorum 10000 saatte yaparsa İstanbuldaki 15000-20000 saatte yapar yani motor çalışması daha fazladır..ben en kötü 15 binde bir yağ değişimi yapılmasını tercih ediyorum hatta 90-100 bin km den sonra bunu 10 bine çekmek lazım..bende böyle yapacağım ..Geçen arkadas sanırım anlamamış araca bakım yaptırmamıs ve motor yag eksiltmiş uyarılarıda dikkate almamış soncta motor pert ve 120 bin tl masraf çıkmış
 
Yorumlarınız için teşekkür ederim. Bence de 30.000 km çok çok yüksek bir km. Hatta bence uzun yolda dahi kullanılsa yağ bir çevrimde olduğu ve motoru soğutmak için ısıya maruz kaldığı için çok riskli. Bendeki mevcut yağ henüz 5000 km de. Ve son 7 aydır hiç km yapmadı diyebilirim. Tatile git gel süreçleride uzun yolda olduğu için ortalama hız yüksek seyretti. Bence değişim için km den ziyade yağın zaman ömrü yaklaştı. Dolayısı ile değişim kararı yerinde diye düşünüyorum. Araç henüz 58 bin km de. Önceki bakımlarında 1 yılda maks 2-4 bin km dolaylarında km yaptı. Bakımında değiştirdiğim filtreleri hep tertemiz diye geri verdiler. Sert koşullarda limitte kullanmadığım için viskozite ile alakalı hiçbir problem olmadığına inanıyorum. Çıkan yağı ve filtreyi kontrol edeceğim tabi ki. Aslında ülkemizde makul olsa yağı teste gönderip test yaptırmak isterdim. Ama zaten yağın özelliği uzun ömür olduğu ve dayanımı yüksek olduğundan, bir sorun olmadığına inancımdan dolayı gerek duymuyorum.
Kesinlikle. 12 ay doldu diye yağınızı değiştirmenize gerek yok. Rahatlıkla 18-20 aya uzatılabilir. Filtre konusu daha dramatik. Eğer orjinal veya OEM filtre aracınızda varsa onların değişim aralıklarıda çok rahatlıkla uzatılabilir. Sadece uzun yolda kullanılan TSI aracımın hava filtresi 12.000 km ve 30 ay sonra hala çok temizdi. Kesinlikle değiştirdiğime acıdım. Durum bu.
Araç nasıl kullanılıyor nerde geziyor yağ filtre değişimlerini ona göre optimize etmek gerek. Aynı filtreyi 5000 km içinde de tanınmayacak hale getirilebilir. Tozlu bir yolda önünüzden giden aracın arkasından basa basa gelin bi bakalım o filtre ne oluyor :)
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
İstanbulda 15000km bile bakım periyodu için fazla..avrupada 15000km ile İstanbulda 15000km arasında motor çalışma saatı bakımından en az %50 fark çıkar..avrupadaki adam 15 bin km yı atıyorum 10000 saatte yaparsa İstanbuldaki 15000-20000 saatte yapar yani motor çalışması daha fazladır..ben en kötü 15 binde bir yağ değişimi yapılmasını tercih ediyorum hatta 90-100 bin km den sonra bunu 10 bine çekmek lazım..bende böyle yapacağım ..Geçen arkadas sanırım anlamamış araca bakım yaptırmamıs ve motor yag eksiltmiş uyarılarıda dikkate almamış soncta motor pert ve 120 bin tl masraf çıkmış
Pert olan araç marka motor?
 
Araç km yapmasa bile yağ 12 ay sonrası özelliğini yitirmeye başlıyor bence. Diğer mk7 1.4 TSI aracımız kapalı garajda kalıyor ve yılda 5-6 bin km yapıyor. Fakat yine de bakımın üstünden 1 yıl geçince yakıt tüketimi bariz artıyor. Tabi yakıt tüketim artması tek gösterge olamaz ama yine de km yapılmasa bile 1-1.5 yılda bir yağ değişimi gerekli diye düşünüyorum.
 
Güncel Bmw lerde

Araç periyodik bakım aralığını aracın kendisi belirliyor.

Motor çalışma saati / trafikte kalma süresi/ ortalama hız parametreleri ile periyodik bakım km / ay tespitini araç kendi hesaplıyor

Yani full trafikte kalan tin tin ilerleyen bir bmw 15.000 km ye gelmeden , 9.000 ? Yada 10.000 km de kadranda lütfen servise başvurun periyodik bakım için seklinde uyarı veriyor.

Servise bağımlı olana isteseler 5.000 km de de uyarı verir araç. Paşa paşa servise teslim olacaksına gelir olay.

Her aracın sahibi kendi aracından mesul sorumlu.

Burada ,

Yağı erken değistirmenize gerek yok
Bakın ben 19.000 km yol aldım sizde bu km aşım tarikatına katılın seklinde yeni müridler arayışında değilim / degiliz. (Her koyun kendi bacagından)

Trafikte kalma / full düşük ortalama hız / dur kalk periyodları aracın anasını ağlatmayacak sekilde yağ değişim ayarı + nabzını verecek olan araç sahibinin kendisi.

İstanbulda sabah akşam padişah köprülerinde+ baglantı yollarında ömür çürütene (ortalama hız 14-16)

15.000 km de fazla.


Ama hayat istanbul dan ibaret değil.
 


Geri
Üst Alt