Güncel Bakım Masrafları


Belirlenmiş ya da tavsiye edilen değerler kullanıcılara kılavuz niteliğindedir.
Bir sayaç var ve bakıma şu kadar kaldı deniyor. Bu da aslında takibi kolaylaştıran ve değişime gerek duyulan malzemeleri hatırlatmak için belirlenmiş bir süreç diyebiliriz.



Belirlenen zaman dışına çıkmak durumunda mutlaka esneklik payı vardır. Bu durum balata için de geçerli örnek verecek olursak. Nasıl ki balata fişi kopunca uyarı veriyor ve bu uyarıdan sonra yaklaşık 3000 km yol yapılabileceği belirtiliyorsa, yağ da bu şekilde belirli bir km daha sorun olmayacaktır.

Yakıt tüketim değerleri de buna örnek verilebilir. Fabrika bir ortalama değer verir. Biz de onu tutuyor mu diye bakarız. Ama bu değeri yakalamak imkansızdır. Yani tek sürüşte yapılan değer ile bu veriye ulaştık diyemeyiz.
Mesela bir kullanıcı aracına biniyor, yakıt almak için istasyona gidiyor. İstasyona kadar araç ideal çalışma sıcaklığına ulaşmış oluyor. Yakıt alıp yola çıkıyor ve yakıt sonrası veriyi paylaşıyor. Haliyle araç ısınmış olduğu için düşük bir değer yakalıyor. Vay araba çok az yakıyor diyor. Bu detayı atlayan başka bir kullanıcı da benim aynı araç daha fazla yakıyor diyor..

Aracı servise götüren bir kullanıcı servis sonrası lastik basıncının yüksek olduğunu söylüyor. Servisler bakımdan bakıma aracıyla ilgilenenle, ayda bir lastik basıncını kontrol edeni ayırt edemeyeceği için daima yüksek değer basıyorlar. Aksi bir durum olmazsa zaten o fazla basılan hava ile ideal seviyeye bir sonraki seneye kadar olması gerekenden aşağıya düşmez .

Belirlenmiş temel süreçler olmalı. Bana göre de bazı durumların sencesi bencesi olmaz.
@SCC bahsettiğiniz gibi firma kendini garanti altına almak için bunu yapıyor.
@Savatage yağ için de bi bakarız yarın bir gün 30 bin 2 sene diye değişim yapabilirler.

Ben kendime göre belirlediğim aralıkları ya da herhangi bir değeri, başka bir kullanıcı sorduğu zaman kitap ne diyorsa ona göre belirtmem gerekir. Kendi yaptığım ve tecrübe ettiğim durumları da ekleyerek mantık çerçevesinde benzeşiyorsa alternatif tavsiyeler bu durumu desteklemiş olur..

İşin özeti herkes farklı kullanım şekline ve farklı coğrafi koşullarda kullanım yaptığı için bazı değerlerin standartı olmak durumunda.
 
Son düzenleme:

İçten yanmalı araçların sonuna yaklaşıyoruz, eskiden benzinli araçlarda olan yakıt filtresini kaldırdılar, güçlü motorlu 5-6 milyonluk araçlar harici yakıt filtresi yok,

Ne oldu ne değişti de 70 senedir olan yakıt filtresini şimdi kaldırdınız.?

Avrupa da 2 yıl 30 bin km bakım mevzusu, cevap çok basit ve aslında yukarda yazdığım yakıt filtresi olayı ile de doğrudan bağlantısı var,

Avrupa ‘da fakülteyi yeni bitirmiş meslek sahibi olarak iş hayatına atılmış bir genç çocuk, kazandığı 6 aylık maaşıyla çok rahat bir otomobil sahibi olabilir, Meslek sahibi olmak, bir iş kolunda uzmanlaşmak, zanaat sahibi olmak bunlar Avrupa da çok değerli şeyler,

Aldığı arabanın yok efendim 2 yıl 30 bin km boyunca motor yağı dayanır mı, motorda aşınma olur mu gibi şeyler düşünmesine gerek yok, zaten o araca 3 sene biner gider yenisini alır, kimsenin unrunda değil yok motora zarar gelir mi vs.. şeyler orada,

Eee artık bunu bilen araç üreticileri de sineğin yağını çıkarmak daha fazla kâr etmek için, zaten 10 yıl sonra konple elektrikliye geçecekleri de göz önüne alarak araca yakıt filtresi koymuyor, 2 yıl da bir yağ değişimi yapsın, zaten o araç 10 yıl sonra hurdaya çıkıp geri dönüşüme gidecek,

Yani alan memnun, satan memnun, adamların böyle şeyleri dert etmesine gerek yok, araç üreticileri de bundan faydalanıp kârlarını maksimize ediyor,

Bizdeki gibi vatandaşın aldığı arabanın 30 yıl boyunca sahibine ve diğer 7 sahibine daha hizmet etmesi gerekmiyor. Olay bundan ibarettir..
 
2015 1.4 tsi DSG Highline 8. Yıl bakımı
 

Ekli dosyalar

  • IMG_2560.jpeg
    IMG_2560.jpeg
    194.3 KB · Görüntüleme: 92
Bu arca paket i daha önce de forumda paylaşılan bir bakım faturasında denk gelmiştim, 1800 lira nedir öyle, helal olsun gayet uyguna yapmışlar, çok güzel şeyler bunlar., böyle müşteriyi düşünen servisler olunca gözlerim yaşarıyor..
 
Merhaba,
Bursa da Doğuşun batışından sonra Arca olan yetkili servis 1.5 TSI Golf 120 Bin bakımı için 21.572 TL indirimli fiyat verdi. Sürekli Doğuşa gidiyordum fakat özellikle Arca'nın şikayetlerinin artmasından sonra çok tereddütte kaldım.
Bursa veya çevresinde işinin ehli iyi bir VW servisi önerisi olan var mıdır? Özellikle triger işin içerisine girdiği için özel servis tarafından da çekiniyorum.
 

Ekli dosyalar

  • Web yakalama_15-1-2024_164055_.jpeg
    Web yakalama_15-1-2024_164055_.jpeg
    127.1 KB · Görüntüleme: 74
Merhaba,
Bursa da Doğuşun batışından sonra Arca olan yetkili servis 1.5 TSI Golf 120 Bin bakımı için 21.572 TL indirimli fiyat verdi. Sürekli Doğuşa gidiyordum fakat özellikle Arca'nın şikayetlerinin artmasından sonra çok tereddütte kaldım.
Bursa veya çevresinde işinin ehli iyi bir VW servisi önerisi olan var mıdır? Özellikle triger işin içerisine girdiği için özel servis tarafından da çekiniyorum.
Ben ankara arcadan gayet memnunum. Triger değişimide yaptırmıştım. Rutin bakımda. Bursayı bilmem. Ama üzüldüm. Ankara arca ile paylaşacağım.
 
Merhaba,
Bursa da Doğuşun batışından sonra Arca olan yetkili servis 1.5 TSI Golf 120 Bin bakımı için 21.572 TL indirimli fiyat verdi. Sürekli Doğuşa gidiyordum fakat özellikle Arca'nın şikayetlerinin artmasından sonra çok tereddütte kaldım.
Bursa veya çevresinde işinin ehli iyi bir VW servisi önerisi olan var mıdır? Özellikle triger işin içerisine girdiği için özel servis tarafından da çekiniyorum.
Bakım periyotlarını incelediğinizde 120.000 bakımının 6,5 saat olduğunu görürsünüz. Bu da dakika başı ücret ile çarpınca işçilik ücretine ulaşılır.
Sizin listeye bakınca bakım yağ buji polen hava vs. yaklaşık 10,6 saat yapıyor.
Yani kabaca hesaba göre siz aracı sabah 9'da bıraksanız, ertesi gün almanız gerekir.
Fiyat çok.
İşçilik ile parçayı eşitleme var gibi duruyor.
3 kişi ayrı çalıştı deseler yine olmaz. Yağ boşalt , triger set değiştir, buji değiştir, hava polen değiştir, yağ doldur.. kontrol..
Merak ettim kaç saatte bitirip teslim edecekler.
 
Bakım periyotlarını incelediğinizde 120.000 bakımının 6,5 saat olduğunu görürsünüz. Bu da dakika başı ücret ile çarpınca işçilik ücretine ulaşılır.
Sizin listeye bakınca bakım yağ buji polen hava vs. yaklaşık 10,6 saat yapıyor.
Yani kabaca hesaba göre siz aracı sabah 9'da bıraksanız, ertesi gün almanız gerekir.
Fiyat çok.
İşçilik ile parçayı eşitleme var gibi duruyor.
3 kişi ayrı çalıştı deseler yine olmaz. Yağ boşalt , triger set değiştir, buji değiştir, hava polen değiştir, yağ doldur.. kontrol..
Merak ettim kaç saatte bitirip teslim edecekler.
Fiyat mükemmel değil gibi ??

30 kere listeye baktım

Devirdaim pompası yok listede

Bu da eklenirse +5000 daha şişer aslında fatura

Eklenirse ?? Eklenmeden olur mu ki ?
 
Fiyat mükemmel değil gibi ??

30 kere listeye baktım

Devirdaim pompası yok listede

Bu da eklenirse +5000 daha şişer aslında fatura

Eklenirse ?? Eklenmeden olur mu ki ?
1.5'te devirdaim ile ilgili konuya rastlanmadım. Ama muhtemelen gelmişken onu da yapalım. İleride tekrar bu kadar işçilik eklenir diyerek 25'e hayırlı olsun denir. Silecek akü balata da sürpriz yapabilir.
 
araç benim değil kardeşimin bir arkadası anlatmış ..o anlatan arkadas golf motoru yapıyor maslakta..maalsef tsi lar yag secen bir motor ve bakımları cok önemli..yag eksıltıgı zaman hemen tamamlamak gerekiyor bakımlarını aksatmamak lazım yoksa ınanılmaz masraflar cıkabılır
Çok doğru demiş. Şunu kabullenmek lazım sıkıştırılmış devir çeviren makineler böyle yağ eksiltir. Benzinli turbo araçların sonu böyle kimi erken km de kimi geç. Kronik sekman hastalığı var der ustam tsi motorlar için. İleride amerikan sekman atıyorlar hiçbir problem kalmıyor dedi. Ne derece doğru bilmiyorum.
 


Geri
Üst Alt