Güncel Bakım Masrafları



araç benim değil kardeşimin bir arkadası anlatmış ..o anlatan arkadas golf motoru yapıyor maslakta..maalsef tsi lar yag secen bir motor ve bakımları cok önemli..yag eksıltıgı zaman hemen tamamlamak gerekiyor bakımlarını aksatmamak lazım yoksa ınanılmaz masraflar cıkabılır
 
Esasında tüm bakım aralıkları bir ticari politikadan ibaret. Yeni mercedes çekicilerin bakımı 120.000 km de bir. Elbette ağır yük çeken litrelerce yağ alan hem sarf malzemesi hem de normal yedek parçası haliyle pahalı olan bu makinelerin araçlar gibi 15 binde bir bakıma girmesi mantıksız olurdu. Ama aynı teknolojinin daha büyüğü olarak üretilen motorlara yine aynı üreticilerin ürettiği motor yağının Türkiye yollarında arabada 15 bin çekicide 120.000 olması garip. Aradaki makas çok açık. ( Tabi ki yağın teknolojisi bilinçli olarak farklı üretiliyor) Benim şahsi kanaatim yağın km ömrü 10 bin km yi. ( tabi sizlerinde bahsettiği gibi motorun çalıştığı saat, yapılan total km deki ortalama hız gözetilerek) ay olarakta 20 ayı geçmemesi yönünde. Ne olur bir ayda derseniz yağ öldü bitti değil. Ama avrupanın sınırı 24 ayı da full kullanmamak yönünde. Eğer bakım maaliyetleri avrupadaki gibi birim para olarak bedavadan da ucuz olsa ve km yapsam 12 ayı geçmeden 8 binde değişirim. Ama bir bakım tdi ünite için özelde kaliteli malzemelerle 4500 lira. Bir de aklıma geldi. Bayilerde 2020 yılında ülkemize gelen ama bekletilip 2021 de satılan 1 yıl beklemiş binlerce araca acaba servis bakım yaptı mı? Hiç sanmam. Hatırlarsanız 21 yılında bayide sıfır 2020 model araba vardı. O araçlarda 15 bini bekleyip öyle bakıma gittiler. Zira avrupada galerilerde bayilerde yatan bakımı yeni yapılmış araçlarda da aynı durum olduğu kanısındayım. Alabildiğine araba var oralarda.
 
@can35

Mercedes travego (kamil koç)

Şehir içi servis kullanımında

60.000 km / 12 ay.

Şehirlerarası kullanımda
120.000 km / 24 ay.

Bildigin 5/30 yağ işte ........


Travegotutkusu.com forumunda da

Benim otobüsüm degerli !!!

Ben 30.000 km / 6 ay da bir yağımı degistiririm
Diyen kaptan şöförler varmıdır ??
Vardır belki ??

https://www.motul.com/tr/tr/lubricants/recommendations/4a53c4e69885275d5b21939c635025ab?category_id=3null&model_id=6076adb672e9d0fd&type_name=Travego,+M,+L+Euro+6+FE1+Kod+M5M,+OM+470+LA+(2016-+)
Ağır ticari yağların TBN (Total Base Number) değerleri çok daha yüksektir. Örneğin bu yağ normal binek otomobil yağlarına göre yüksek TBN numarası var. Ayrıca bu araçların motor yağ hacimleride fazladır, her ne kadar motorlarda büyük olsa. Yağ değişim hacmi/Motor hacmi büyüktür. Dolayısıyla daha fazla km mümkün.
 
@Savatage @Lycian
Ağır vasıtayı erken bakıma sokmak cepten yer o yüzden bildiğim gördüğüm herkes limitinde kullanıyor. Zira çok pahalı. Elbette yağların teknoloji farkı vardır. Demek ki uzun yağ değişim periyotlarında dahi oksidasyonu, kurum birikimini nominal seviyede tutmak viskoziteyi muhafaza etmek ve teknolojiyle aşınmayı yeni yağa muadil tutmak mümkünmüş. Bu makineler milyonlarca km yol yapıyor adam akıllı ve bilinçli bakım gördüklerinde. Bizim kulvarımız binekte ise YouTube’da kapak açmadan sadece belirli periyotlarda enjektör revizyonu ile ve elbette düzenli bakım ile milyon km dönen araçlar var. Haddizatında 600 bin km yürümüş yetkili bakımlı bir superb videosuda var. ( güncelde 700 bini geçtiğini duymuştum doğruysa) Ne yaptığımızı bildiğimizde ve kaliteli malzemelerle baktığımızda kolay kolay bozulmuyor bu makineler. Tabi ufak tefek kroniklerini gözlemlemek, tedbirli olmak kaydıyla. Pimpirikli olmak kötü bir şey değil ama tutupta 2-3-5 bin km yol yapmış yeni bir yağıda 12 ayı bir gün geçirmeden değiştirmeyi mantıklı bulmuyorum. Eskiden değiştiriyordum bu arada. 10 bin ve aşağısında 20 ay bandı benim için psikolojik sınır. Castroldeki edge prof. LL3 yağ ilk dolum kalitesinde. LL3 spesifikasyonuna sahip yeni LM yağ ile değişimi haftaya gerçekleştireceğim.
 
Kodlama yapılmazsa akünün ömrü 2 yılı bile çıkarmaz. 1-2 yıl içinde güzelim aküyü bitirmiş olursunuz ve sonra yeni bir akü daha almak zorunda kalırsınız. Kodlama için illa yetkili servis gerekmez. İşi bilen bir vag ustası odis yazılımı ile tam teşekküllü bir kodlama yapar ve başınız ağrımaz.
Kasım 2020'de Passat B8 (2014) akü değiştirdim,Bosch ile,78.878 km.de idi araç.Şu an 122.000 km'de.Kodlama yapılmadı.
Kasım 2021'de Golf 1.2 DSG (2015) akü değiştirdim,Bosch ile, 65.500 km.de idi araç.Şu an 97.700 km'de.Kodlama yapılmadı.
 
Yağ değişim aralığı konusu uzamış görünüyor. Yağ gibi teknik ve kritik bir malzemenin 'bencesi sencesi' olmamalı.

Üretici ne diyorsa odur. Bunu diyebiliyorsa, dünya aleme duyurabiliyorsa vardır bir bildiği, değil mi :)

Aşağıda resmi siteden resmi rakamlar var. Burada kafa karıştıran durum şu, aynı yağa hem 30.000km/24 ay yazması hem de 15.000km/12 ay yazması.
Bu durumda da araç üreticisinin tavsiyesine göre hareket etmek gerekiyor.

Fakat bence şu da çok net: 15.000km/12 ay yazan bir malzemenin daha uzun km ve zaman gideceği muhakkak test edilip onaylanmış ve üreticinin kendisini garantiye almak adına (veya daha fazla satış yapıp kâr etmek amacıyla) minimum değerler yazılmıştır.

Dolayısıyla, (aşağıdaki yağ markası ve araç/motor özelinde) 12 aydan önce veya 15.000 kilometreden önce yağ değiştirmek kimse kusura bakmasın ama hem lüks hem israf.

1704958998653.png
Aşağıya bir de başka bir arabadan örnek veriyorum. Yani yağ konusu araçtan araca, motordan motora, yağ üreticisinden üreticisine değişir. Bencesi sencesi olmaz.

150.000 km'yi geçmiş 1.5 dci Megane 2 için de normal aralık 20.000 km ve 12 ay.

1704959558257.png
 

Ekli dosyalar

  • 1704958980095.png
    1704958980095.png
    82.9 KB · Görüntüleme: 12
doğuş maslakta hangi yağ kullanılıyor bilen var mı halen castrol mu yoksa shelle geçtiler mi onlarda
 
Ağır ticari yağların TBN (Total Base Number) değerleri çok daha yüksektir. Örneğin bu yağ normal binek otomobil yağlarına göre yüksek TBN numarası var. Ayrıca bu araçların motor yağ hacimleride fazladır, her ne kadar motorlarda büyük olsa. Yağ değişim hacmi/Motor hacmi büyüktür. Dolayısıyla daha fazla km mümkün.
İster. Otomobil ister kamyon ister otobüs olsun Bir motor yağı 120.000 km gidermi ?

Güncel teknoloji buna müsaade ediyor demekki.

Eskiden olsa dalgamı geçiyosun denirdi ? (Travego 120.000 km)

Bu TBN olayları tabiki ömür olarak farklılık yaratıyordur.

Kitaptaki 15.000 km yi 20.000 olarak esnetmek sadece +5000 km devede kulaktır bence.

Esas devede hörgüç nedir

180.000 binlik trigeri 120.000 e sündürmek tam fiyaskodur. (Tsi)

Buna kuzu kuzu inanan birileri

15.000 lik yağın 20.000 olmasına niye itiraz eder ki ?


Keza hava polen filtreleri???
Vw tr bu uygulamaya gecmeden öncede ben zaten hava + poleni de 20 ay / 20.000 km kullanıyordum.

Ne oldu ? Vw-tr 24ay/30.000 km iyidir dedi. Millete bu periyodu uyguluyor.

Kullanıcı yapınca cengaverlik

Yetkili servis yapınca fetva oluyor. (Filtreler)

Herkes kendi aracının nabzını tutar.
Kırbaçlar , mahmuz vurur 4 nala kosturur

Veya benim gibi .....1.600- 1.750. dv akar gider.


Eeee abicim Kurum olur ???

Olursa olur.

Mk9 almak için bahane olur
 
60 BİN BAKIMI YAĞ FİLTRE EKSTRA OLARAK BUJİLER GERGİ KAYIŞI VE BİLYE FREN HİDROLİĞİ BALATALAR DEĞİŞTİ 13980 DEN 12.450 TL YE İNDİRİMLE SERVİSTE YAPILDI BİLGİLERİNİZE :)
 
Kasım 2020'de Passat B8 (2014) akü değiştirdim,Bosch ile,78.878 km.de idi araç.Şu an 122.000 km'de.Kodlama yapılmadı.
Kasım 2021'de Golf 1.2 DSG (2015) akü değiştirdim,Bosch ile, 65.500 km.de idi araç.Şu an 97.700 km'de.Kodlama yapılmadı.
Değişim yapılan akü amper değerleri yenileriyle aynı mı?
 
@SCC Son nokta olarak birkaç cümle eklemek isterim. Zira doğuş otoda tüm filtreler dahil bakım şu an güncel 8500 üzerinde( fren hidroliği dahil 9500 demişlerdi. Cam suyu vs var içinde net hatırlamıyorum ama indirimli 9 binli bir rakam telaffuz ettiler) 2 yılda toplam 7 bin civarı gezen bir kimse iki yıllık toplam bakıma tüm filtreler dahil bakıma en iyi ihtimalle 20.000 tl para verecek ( bu yıl 8000 tl olsa seneye 12.000 tl olsa farazi bir hesap). Ömrünün üretenden öğrendiğimiz garanti olsun diye 30.000 değilde 15-20 binlere indirdiğimiz hele ki verdiğim örnekteki gibi 7 bin km civarı bir km dönen araçta bir bakım maaliyeti bu sene atlayıp seneye yaptırdığımızda 8.000 tl fark oluşuyor servise göre. Kesinlikle hiçbir işte sence bence olmamalı, bu konuda hemfikiriz. Lakin elimizde benim özelimde 19 ay 5.000 km kullanılmış bir yağın 12 ay 15.000 km kullanılmış bir yağ ile karşılaştırılması için gerekli yağ analiz verileri yok. Dolayısı ile yanılma payı çok çok düşük olmakla beraber fikir belirtirken bence demem lazım 😀. Aynı spesifikasyondaki yağın ta kendisi avrupada km olarak tasvip etmesekte 24 ay 30.000 km ömüre sahip. Doğru, üreticinin bir bildiği vardır kanısı ülkemizde hep hakim. Ama savatage hocamın dediği gibi filtre olayı triger olayı ne değişti de kıstasımız değişti sorusunu akla getiriyor. Zira motor yağını çamurlaştıran ilk etken toz yani hava filtresinin ne kadar iyi filtrasyon yaptığıdır. Bundan sebep mann veya kaliteli muadili kullanıyoruz. En ucuzunu almak en basiti. Ama servis bize 2 yılda bir değişin diyor. Kafasına göre periyot değiştiriyor. Acıdığım nokta bu periyotları belirleyen servislerde jantlardaki balans kurşunlarını sökecek silgi diye tabir edilen ekipman dahi bulunmuyor. Samimi olmadıklarını garantiler bitince anlamış bulundum. Geç olmuş ama garantiden de yararlanmadık değil. Herkese iyi forumlar çıkan filitreyi çekmeyi unutmazsam ekleyeceğim.
 

@can35 servis yağ filtre değiştirmek ötesinde can çekişiyor. Diğer bakış açısıyla da çözüm yerine öteleme yapıp arızayı çoğaltıyor da denilebilir. En ince ayrıntısına kadar verilen cevapların tutarsız oluşunu anlamamak artık zor değil.
Kısaca ; kullanıcı görevini yerine getirir, aracını servise götürür, son teknoloji ekipmanlarla çözüm ve bakın yapıyoruz denir ancak kullanmayı bilmeyen ve tecrübesiz biri yapmaya çalışırsa sonucunda pişkin pişkin normal ya da değişmesi gerekir gibi cevaplarla sizi zor duruma sokacak işler yaparlar..
 

Geri
Üst Alt