Güncel Bakım Masrafları


iyi niyet garantisinin devam etmesi için servise gidecekseniz ve aracınız 6-7 yaş üzeriyse yüksek meblağ ödemeye gerek yok. İyi niyet kullanmak istediğinizde destek olmadıkları zaman daha net anlıyor insan.
İyi niyet mi?
Sorumluluk almıyorlar. Tamamen bir muamma. Bir sonraki gittiğinizde size yalanlar söyleyeni bulamıyorsunuz.
Ücretini ödediğiniz parçaya 2 yıl garanti mi? O da normallerle geçiyor. Ne zaman garanti süresi geçti, o zaman anlaşılıyor..

Bir arızanın tespiti için aracın son bakımını ne zaman yapmıştık ya da garanti kapsamında
mı olup olmadığı sorularına göre değişiyor.
Zaman aşımı varsa sorun var ve para ödeyeceksiniz, zaman aşımı yoksa ve sorumlulukları dahilinde olacaksa normal diyerek geçiştirme..

Sanırsın çalışabilmenin ilk koşulu normal diyebilmek..
 

Bu iyi niyet olayı biraz da servisten servise değişiyor. Örnek vereyim, yıl 2017. 2015 model B8 kasa passat 1.6 tdı. Aracımın o anki km’sini hatırlamıyorum ama kavrama sıkıntısı vardı. 2.vitesten 3.vitese atarken araç titreme yaparak vitesi atıyordu. Ve bunu araç ısındıktan belli bir süre sonrasında yapmaya başlıyordu. Önce Ankara’da doğuş oto ya götürdüm aracı. Tespit yapalım dediler. Birlikte çıktık. Aracı servis çalışanı kullanıyordu. Titreme yaptı bir süre sonra. İşte bu titreme dedim. Bu normal ve vites artırmada ve ya düşürmede sorunu yok bakın dedi. İyi de dedim bu araç bu km ye kadar böyle bir titreme yapmadı. Ama son zamanlarda yapıyor bunu dememe rağmen aracın belli bir yıpranması var bundan dolayı gayet doğal bu dedi. Yetkili servis çalışanı bana akıl veriyor. Tamam çok iyi anladım ben seni dedim. Baktım böyle olmayacak bir de pursaklardaki vw eskihisar’a gittim aynı gün. Orası da tespit yapalım dedi. Çıktık yola. Yine servis çalışanı kullandı aracı. 2-3 km sonra titremeye şahit olduk. Tamam dedi kavrama bitmiş. Değişecek dedi. Servise gittik. Baktılar iyi niyetin bitmesine tam 1 ay kalmış dedi. Hemen kaydını açalım. Servis yoğunluğu var. En azından iyi niyetten karşılatalım kavramayı dedi. İyi niyetin bitmesine 20 gün kala’ya gün verdiler. Gittim aracı teslim ettim. Ertesi günü aracı teslim aldım. Arabada o titremeden eser yoktu. Sorunsuz şekilde 80-90 bin km daha kullanmıştım aracımı.
Servisin ve Çalışanın tutumu çok önemli.
Tabi bu bahsettiğim yıllar doların euro nun nirvanaya ulaşmadığı ve hayatın nispeten ucuz olduğu zamanlardı. Şimdiki tutumlarının sebeplerini de anlayabiliyoruz ama burada satıcı olarak sen bir mal satıyorsan ve bizler de bir arabaya bi dünya para veriyorsak o garanti şartları sağlandığı sürece malının arkasında durulmalı. Bu duruş sergilenmeli ki hem tüketici memnun olmalı hem de satıcı olarak kendini yüceltebilmelisin.
 
Bu iyi niyet olayı biraz da servisten servise değişiyor. Örnek vereyim, yıl 2017. 2015 model B8 kasa passat 1.6 tdı. Aracımın o anki km’sini hatırlamıyorum ama kavrama sıkıntısı vardı. 2.vitesten 3.vitese atarken araç titreme yaparak vitesi atıyordu. Ve bunu araç ısındıktan belli bir süre sonrasında yapmaya başlıyordu. Önce Ankara’da doğuş oto ya götürdüm aracı. Tespit yapalım dediler. Birlikte çıktık. Aracı servis çalışanı kullanıyordu. Titreme yaptı bir süre sonra. İşte bu titreme dedim. Bu normal ve vites artırmada ve ya düşürmede sorunu yok bakın dedi. İyi de dedim bu araç bu km ye kadar böyle bir titreme yapmadı. Ama son zamanlarda yapıyor bunu dememe rağmen aracın belli bir yıpranması var bundan dolayı gayet doğal bu dedi. Yetkili servis çalışanı bana akıl veriyor. Tamam çok iyi anladım ben seni dedim. Baktım böyle olmayacak bir de pursaklardaki vw eskihisar’a gittim aynı gün. Orası da tespit yapalım dedi. Çıktık yola. Yine servis çalışanı kullandı aracı. 2-3 km sonra titremeye şahit olduk. Tamam dedi kavrama bitmiş. Değişecek dedi. Servise gittik. Baktılar iyi niyetin bitmesine tam 1 ay kalmış dedi. Hemen kaydını açalım. Servis yoğunluğu var. En azından iyi niyetten karşılatalım kavramayı dedi. İyi niyetin bitmesine 20 gün kala’ya gün verdiler. Gittim aracı teslim ettim. Ertesi günü aracı teslim aldım. Arabada o titremeden eser yoktu. Sorunsuz şekilde 80-90 bin km daha kullanmıştım aracımı.
Servisin ve Çalışanın tutumu çok önemli.
Tabi bu bahsettiğim yıllar doların euro nun nirvanaya ulaşmadığı ve hayatın nispeten ucuz olduğu zamanlardı. Şimdiki tutumlarının sebeplerini de anlayabiliyoruz ama burada satıcı olarak sen bir mal satıyorsan ve bizler de bir arabaya bi dünya para veriyorsak o garanti şartları sağlandığı sürece malının arkasında durulmalı. Bu duruş sergilenmeli ki hem tüketici memnun olmalı hem de satıcı olarak kendini yüceltebilmelisin.
2015 model araç 2017 yılında..
Üçüncü yıla mi 20 gün kalmıştı?


İyi niyetin servisten servise değişmesinin iyi niyetli olmadığını, sizin de bahsettiğiniz gibi günümüz koşullarında sizden ekstra ücret almaya çalışmalarından, dahili onarım yapmamak için süreç geçiştirdiklerinden anlayabilirsiniz.
 
2015 model araç 2017 yılında..
Üçüncü yıla mi 20 gün kalmıştı?


İyi niyetin servisten servise değişmesinin iyi niyetli olmadığını, sizin de bahsettiğiniz gibi günümüz koşullarında sizden ekstra ücret almaya çalışmalarından, dahili onarım yapmamak için süreç geçiştirdiklerinden anlayabilirsiniz.

2015 yılı mayıs ayında sıfır km satın alınan bir araç 2017 yılının nisan ayında normal garanti süresinin bitmesine 1 ay kalmış oluyor ya hani. Bu yüzden 2. Yılını bitirmeye ramak kalmış bir araçtı
 
2015 yılı mayıs ayında sıfır km satın alınan bir araç 2017 yılının nisan ayında normal garanti süresinin bitmesine 1 ay kalmış oluyor ya hani. Bu yüzden 2. Yılını bitirmeye ramak kalmış bir araçtı
İyi niyette oluşturdukları algı, serviste bakımına ve onarımına devam eden araçların olası sorunda destek sağlanması olarak bakılıyor.
Siz de yaşamışsınız servisten servise değişiyor durumu. Ve bunun standartı olmamış. Ki bunu 2017'de yaşamışsınız ve de garanti dahilindeki aracı bile normal gösterip yapmamak için cevap almışsınız.
 
2013 jetta 1.4 tsi 122hp aracım için bugün Trabzon Bahadır otomotiv yetkili servisten kavrama değişimi için fiyat teklifi aldım 29.700tl . Dışarda tahminim 19-20 bin tl gibi bir fiyata yaptırabilirim gibi . Garanti kapsamından dolayı yetkili serviste yaptırmayı düşünüyordum fakat arada 10 bin tl gibi bir fark olunca düşünmeye basladım. Daha önce dışarda değiştirip sorun yaşayan oldu mu ? Tavsiyeniz ne olur ? Teşekkürler

Daha önce a3 aracımın bakımlarını yapan memnun kaldığım özel serviste bugün değişim yaptırdım; aracı gösterdim kavrama arızalı denildi ama sanki volant da arızalı gibi geliyordu . Söküldü tahminim doğru çıktı volantta arızalı çıktı. Volant + kavrama + aks körüğü toplam 28bin tl ödeme yaptım . Faturamda 12bin tl kavrama - 11 bin tl volant - 800tl aks körüğü - 5bin tl işçilik yazılmıştı. Özellikle Trabzon’da yokuş çok olunca sıkıntı oluyordu şuan araç rahatladı . Bu vesileyle servis defterini kapatmış bulunmaktayım . Serviste aynı işlem için 45-50 bin tl civarı tahmini fiyat biçildi
 
Hava ve polen filtresini de ekletseymişsiniz keşke.

Genel olarak Servis hizmeti nasıldı? Bakım geldiğinde duruma göre Doğuş Oto veya Arca düşünüyorum da.
Hava ve polen filtresini servis değiştirmesine gerek yok dedi.. ısrarcı olmadım. :)

Servis hizmeti konusunda bir şey söylemek zor aracı verip çıkıyorsunuz. Temizleyip aracımı verdiler. Cumartesi 10:30 giriş 14:30 çıkış aracı teslim alma zamanı olarak saat 15:00-16:00 gibi alırsınız dediler erken olabilirse sevinirim demiştim öne çekmeye çalışmışlar sadece sanki biraz aceleci yıkanmış gibi duruyordu. Önce şikayetim varsa onları öğrendiler sonrada araca rutin kontrol yapıldı. Trim sesleri vardı onları dile getirdim geniş bir zamanda hafta içi bırakmamı ikame araç vereceklerini söylediler genel olarak memnundum ilgi alaka iyiydi. Servisin tutumunu ciddi bir sıkıntı ile karşılaşmadıkça kestirmek zor.

Arca'yla ilgili duyduğum sıkıntı yağ sıkıntısı bir arkadaşım götürdüğünde daha ucuz fiyat vermişler ama yağ Castrol kullanmadıklarını fark ettiği için tekrar Doğuş'ta devam etmiş servis işlemlerini bundan dolayı Arca'yı tercih etmedim..
 
Ne zamandır faturayı yükleyeceğim bir türlü fırsat bulamamıştım anca nasip oldu. Öncelikle belirteyim Aralık 2023'ün son günlerinde gitmiştim. Standart filtresiz bakım. Araç 2014 1.6TDI. Onay vermediğim işlem de söyledikleri motor soğutma suyunda tortu-çamurlaşma olduğu. 2019da serviste triger, devir daim,antifiriz vs. o zaman değişmişti. Kabın içi artık zor gözüküyor sararmadan kaynaklı. Soruyorum neden olur diye çeşme suyu koyduysanız olur diyorlar. Araç servis bakımlı koyduysanız siz koymuşsunuzdur diyorum ses yok. Ya öyle ya da benden önceki sahibi koydu bilemiyorum artık. Neyse uzun bir vakitte su kabını servisten alıp antifirizi kendim değiştirmeyi düşünüyorum inşallah. İşin ilginci solüsyon işçiliğinin o günkü fiyatıyla 6000tl olması. Bugünkü fiyatla 9000TL eder. Şaka gibi valla evet sistemi boşaltıp temizlemek uzun sürüyor ama bu kadar eder mi bilemedim yani. Aman diyeyim soğutma sistemine antifiriz ve saf su dışında bir şey koymayın, koydurmayın. ;)
 

Ekli dosyalar

  • IMG-4796.jpeg
    IMG-4796.jpeg
    61.4 KB · Görüntüleme: 64
Ne zamandır faturayı yükleyeceğim bir türlü fırsat bulamamıştım anca nasip oldu. Öncelikle belirteyim Aralık 2023'ün son günlerinde gitmiştim. Standart filtresiz bakım. Araç 2014 1.6TDI. Onay vermediğim işlem de söyledikleri motor soğutma suyunda tortu-çamurlaşma olduğu. 2019da serviste triger, devir daim,antifiriz vs. o zaman değişmişti. Kabın içi artık zor gözüküyor sararmadan kaynaklı. Soruyorum neden olur diye çeşme suyu koyduysanız olur diyorlar. Araç servis bakımlı koyduysanız siz koymuşsunuzdur diyorum ses yok. Ya öyle ya da benden önceki sahibi koydu bilemiyorum artık. Neyse uzun bir vakitte su kabını servisten alıp antifirizi kendim değiştirmeyi düşünüyorum inşallah. İşin ilginci solüsyon işçiliğinin o günkü fiyatıyla 6000tl olması. Bugünkü fiyatla 9000TL eder. Şaka gibi valla evet sistemi boşaltıp temizlemek uzun sürüyor ama bu kadar eder mi bilemedim yani. Aman diyeyim soğutma sistemine antifiriz ve saf su dışında bir şey koymayın, koydurmayın. ;)

Youtubda falan sektörel olarak korkuyu verdiler ya !??

Ücrette çoskuyu vermişler

Antifiriz cortlarsa arabanın cenaze namazı kılınır. Mezarı boylar. (Yutub kısa film festivalleri)

Bu korkunun bedeli olarak ,,,, eklediginiz görselde motor sıvısıyla ilgili tüm kalemler 11 bin liralık maliyet var ....birde üzerine +Kdv ......eder 13.200
%30 indirim yapacaklar en son yine 9.300 TL !!
 

Youtubda falan sektörel olarak korkuyu verdiler ya !??

Ücrette çoskuyu vermişler

Antifiriz cortlarsa arabanın cenaze namazı kılınır. Mezarı boylar. (Yutub kısa film festivalleri)

Bu korkunun bedeli olarak ,,,, eklediginiz görselde motor sıvısıyla ilgili tüm kalemler 11 bin liralık maliyet var ....birde üzerine +Kdv ......eder 13.200
%30 indirim yapacaklar en son yine 9.300 TL !!
Aynen öyle coşkuyu vermekte üstlerine yok. Para kolay kazanılmıyor ama piyasa korku üzerine insanlardan rahatça bunu alabiliyor. Biraz uyanık olmak lazım bunlara karşı.
 

Geri
Üst Alt