Güncel Bakım Masrafları


Aynen hocam, bagajda servisten aldığım ürün var (verdiğin parça kodu) ondan doldurucağım, giderken üstüne su senin yazdığının aynısını dicem zaten avekte sevdiğim şey şu aracı servise çekince dinlenme salonundan herşeyi görüyorsun bakım yapılan araçtaçlar ilk iki sıradaki alanlarda yapılıyor oradan herşeyi seyredeceğim...
Benim yazdığımın aynısını söyle ama anlattığım elde edilecek kâr payının maksimize edilmesi dala-vere muhabbetini söyleme ki, Servisteki beyaz yakalı abilerimizin kulağına “kar suyu” kaçırmayalım.. 😀
 

Benim yazdığımın aynısını söyle ama anlattığım elde edilecek kâr payının maksimize edilmesi dala-vere muhabbetini söyleme ki, Servisteki beyaz yakalı abilerimizin kulağına “kar suyu” kaçırmayalım.. 😀

Tamamdır...

Eylülde emekli meaşımı alıp gideyim🥳
 
Olası sebebler ;
1) Filtreyi ters takmış olabilirsiniz, filtrenin sarı yüzü aşşağı tarafa bakacak şekilde takmanız gerekiyor,

2) klima kullanımı sonrası aracı park ettiğinizde, evaporatör (ısı değiştirici) üzerinde oluşan nem, zamanla bakteri, küf, mantar oluşur, bu da içeriye rahatsız edici kötü koku yayar, klima kullanımı sonrası gideceğiniz yere yaklaşmışken son 5-10 dk. klimanın AC tuşunu kapatıp sıcaklılığıda 22-23°C dereceye ayarlayarak bu sayede evaporatörde oluşan nemin kurutmanız gerekir, yoksa küf/mantar vs.. istemeyen pis kokuya maruz kalırsınız ve oluşan bu kokuyu sürekli ciğerlerine çekersiniz,

3) Aracınızda Climatronic (otomatik klima) donanımı mevcut ise; aracınız “hava kalite sensörü” ile donatılmıştır, bu sensör dışardan zararlı gaz, zararlı madde, istenmeyen pis koku vs.. algılar ise klimanın (otomatik hava sirkülasyon modunu) devreye sokar ve dış ortamdaki havanın kalitesi artana kadar (hava kalitesi eski haline dönene) kadar dış ortamdan kabin içine hava girişini kapatır, Fakat sensörün çalışabilmesi için otomatik hava sirkülasyon modunun aktif durumunda olması gerekir, aktif durumda mı değil mi kontol etmeniz lazım, Bunun için klima çalışıır durumdayken klimanın (MENU / SETUP) tuşuna basıp media ekranı köşesinde çıkan ayarlar ekranından (çark dişli sembolü) tıklayarak (otomatik hava sirkülasyonu nu) aktif hale getiriz.

Manuel klimalı araçlarda hava kalite sensörü mevcut değildir, dolayısıyla manuel klimalı araçlarda (otomatik hava sirkülasyonu modu) yoktur, bunun yerine sürücü dış ortamdan gelen istenmeyen pis koku vs.. aldığı zaman manuel olarak ilgili tuşa basarak aktif etmesi gerekir,

Manuel klimalı araçlarda dış ortamda hava kalitesi iyi olsun veya olmasın dış ortamdan içeriye hava akışını (hava sirkülasyonunu) sürekli olarak kapatmamanız gerekir.!! Bu ciddi kazalara sebebiyet verecek çok tehlikeli sonuçlar doğurur.!! Manuel klimalı araçlarda yalnızca kısa süreli olarak kapatmalısınız,

Otomatik klimalı araçlarda zaten sensör sürekli olarak hava kalitesini ölçerek bu modu on-off yaparak kabin içersindeki hava kalitesini sürekli ayarlar,

Son olarak her sene polen filtrenizi aksatmadan değiştiriniz, polen filtresi olarak yan sanayi, yerli markalar vs.. tercih etmeyiniz, hiç bir işe yaramayan tek katmanlı filtre tercih etmeyiniz, 2 katmanlı karbonlu veya 3 katmanlı anti-alerjik +karbonlu filtrelerden tercih ediniz, Ayrıca yaşadığınjz yer sanayi bölgelerine yakınsa, veya toz-toprak veya hava kirliliği fazla olan bir bölgede yaşıyordanız polen filtrenizi 6 ay da bir değiştiriniz.
Hocam beni araç da otomatik klima ve aircare aktif olmasına rağmen pis kokulu yerden geçerken o kokuyu içeriye alıyor. Öncesinde iç hava sirkülasyonu açarsam sıkıntı olmuyor.

Bir de geçen 800km lik yolculuk da yarı yolculuğa kadar sıkıntı yoktu ondan sonra içeriye pis koku hani filtre bozulur ya öyle garip koku geldi. Geri kalanda iç hava sirkülasyonla idare ettim. Filtre ilk bayiden gelen filtre. Yolculuk sonrası 7800km ye ulaştı.
 
Hocam beni araç da otomatik klima ve aircare aktif olmasına rağmen pis kokulu yerden geçerken o kokuyu içeriye alıyor. Öncesinde iç hava sirkülasyonu açarsam sıkıntı olmuyor.

Bir de geçen 800km lik yolculuk da yarı yolculuğa kadar sıkıntı yoktu ondan sonra içeriye pis koku hani filtre bozulur ya öyle garip koku geldi. Geri kalanda iç hava sirkülasyonla idare ettim. Filtre ilk bayiden gelen filtre. Yolculuk sonrası 7800km ye ulaştı.
Polen filtresi 5.000 km’de de ömrünü tamamlayabilir, 3 kat daha uzun süre de dayanabilir, bu tamamen sizin şehrinizin hava kirlilik durumu, Endüstri ve sanayi bölgelerine yakınlığı vs.. filtrenin ömürünü etkiliyen faktörlerdir,

Otomatik klimayı doğru kullanırsanız konfor sağlar, yanlış kullanırsanız manuel klimadan farkı kalmaz,

Climatronic yani otomatik klimanın (klima menüsünde) otomatik hava sirkülasyonu ayarı) mevcuttur, bunu aktif ederseniz, manuel olarak kapatmanıza gerek kalmaz,

Otomatik hava sirkülasyonu nedir.? Bu özellik klimanın dışardan hava çektiği bölgede bir sensör bulunur, bu sensör zararlı gaz, zararlı madde, istenmeyen pis koku vs.. algıladığı anda dış ortamdan hava girişini kapatır,

Yani sizin manuel olarak yaptığınız (iç hava sirkülasyonu nu) açar. Hava kalitesi düzelince kapatır, tekrar açar vs..

Otomatik klimalı araçlarda ;
siz (iç hava sirkülasyonu modunu) manuel olarak açsanız dahi.., sistem bir süre sonra iç hava sürkülasyonunu kapatır, siz halaa dışardan hava girişi olmuyor zannedersiniz ama otomatik klima buna müsade etmez, Neden çünkü iç hava sirkülasyonun sürekli açık kalması çok tehlikeli bir durumdur.!!

Yani boşuna uğraşıyorsunuz, otomatik hava sirkülasyonu nu devreye alın bırakın klima işini yapsın.
 
Polen filtresi 5.000 km’de de ömrünü tamamlayabilir, 3 kat daha uzun süre de dayanabilir, bu tamamen sizin şehrinizin hava kirlilik durumu, Endüstri ve sanayi bölgelerine yakınlığı vs.. filtrenin ömürünü etkiliyen faktörlerdir,

Otomatik klimayı doğru kullanırsanız konfor sağlar, yanlış kullanırsanız manuel klimadan farkı kalmaz,

Climatronic yani otomatik klimanın (klima menüsünde) otomatik hava sirkülasyonu ayarı) mevcuttur, bunu aktif ederseniz, manuel olarak kapatmanıza gerek kalmaz,

Otomatik hava sirkülasyonu nedir.? Bu özellik klimanın dışardan hava çektiği bölgede bir sensör bulunur, bu sensör zararlı gaz, zararlı madde, istenmeyen pis koku vs.. algıladığı anda dış ortamdan hava girişini kapatır,

Yani sizin manuel olarak yaptığınız (iç hava sirkülasyonu nu) açar. Hava kalitesi düzelince kapatır, tekrar açar vs..

Otomatik klimalı araçlarda ;
siz (iç hava sirkülasyonu modunu) manuel olarak açsanız dahi.., sistem bir süre sonra iç hava sürkülasyonunu kapatır, siz halaa dışardan hava girişi olmuyor zannedersiniz ama otomatik klima buna müsade etmez, Neden çünkü iç hava sirkülasyonun sürekli açık kalması çok tehlikeli bir durumdur.!!

Yani boşuna uğraşıyorsunuz, otomatik hava sirkülasyonu nu devreye alın bırakın klima işini yapsın.
Öyle bir kısım var mı bilemedim. Tekrar dan bakacağım. Başka gün bindiğim de klima da öyle koku sorunu olmadı. Yolculuk da niye öyle oldu anlamadım.
 
merhabalar aracım 2015 model golf 7 1.2 tsi dsg 105 beygir 100 bin bakımı geldi önereceğiniz yapılması gerekenler nelerdir tavsiyeleriniz olur mu aklımda yağ filtreler fren balataları var çok şükür bir şikayetim yok ama yine de şanzıman takozu ve motor kulakçıklarını bir sıktırmayı düşünüyorum başka birşey gerekir mi yağ ve su kaçağım yok çok şükür
 
2023 golf için yağ, yağ filtresi, conta ve tapaya 8.500 tl istediler. İndirimle 7.800 tl ye zor yaptırdım. Cam suyunu özellikle çıkarttım. Bir an önce garantinin bitmesi gerekiyor.
15.000 km dolmadığı için yıllık bakıma girildi.
 
Olası sebebler ;
1) Filtreyi ters takmış olabilirsiniz, filtrenin sarı yüzü aşşağı tarafa bakacak şekilde takmanız gerekiyor,

2) klima kullanımı sonrası aracı park ettiğinizde, evaporatör (ısı değiştirici) üzerinde oluşan nem, zamanla bakteri, küf, mantar oluşur, bu da içeriye rahatsız edici kötü koku yayar, klima kullanımı sonrası gideceğiniz yere yaklaşmışken son 5-10 dk. klimanın AC tuşunu kapatıp sıcaklılığıda 22-23°C dereceye ayarlayarak bu sayede evaporatörde oluşan nemin kurutmanız gerekir, yoksa küf/mantar vs.. istemeyen pis kokuya maruz kalırsınız ve oluşan bu kokuyu sürekli ciğerlerine çekersiniz,

3) Aracınızda Climatronic (otomatik klima) donanımı mevcut ise; aracınız “hava kalite sensörü” ile donatılmıştır, bu sensör dışardan zararlı gaz, zararlı madde, istenmeyen pis koku vs.. algılar ise klimanın (otomatik hava sirkülasyon modunu) devreye sokar ve dış ortamdaki havanın kalitesi artana kadar (hava kalitesi eski haline dönene) kadar dış ortamdan kabin içine hava girişini kapatır, Fakat sensörün çalışabilmesi için otomatik hava sirkülasyon modunun aktif durumunda olması gerekir, aktif durumda mı değil mi kontol etmeniz lazım, Bunun için klima çalışıır durumdayken klimanın (MENU / SETUP) tuşuna basıp media ekranı köşesinde çıkan ayarlar ekranından (çark dişli sembolü) tıklayarak (otomatik hava sirkülasyonu nu) aktif hale getiriz.

Manuel klimalı araçlarda hava kalite sensörü mevcut değildir, dolayısıyla manuel klimalı araçlarda (otomatik hava sirkülasyonu modu) yoktur, bunun yerine sürücü dış ortamdan gelen istenmeyen pis koku vs.. aldığı zaman manuel olarak ilgili tuşa basarak aktif etmesi gerekir,

Manuel klimalı araçlarda dış ortamda hava kalitesi iyi olsun veya olmasın dış ortamdan içeriye hava akışını (hava sirkülasyonunu) sürekli olarak kapatmamanız gerekir.!! Bu ciddi kazalara sebebiyet verecek çok tehlikeli sonuçlar doğurur.!! Manuel klimalı araçlarda yalnızca kısa süreli olarak kapatmalısınız,

Otomatik klimalı araçlarda zaten sensör sürekli olarak hava kalitesini ölçerek bu modu on-off yaparak kabin içersindeki hava kalitesini sürekli ayarlar,

Son olarak her sene polen filtrenizi aksatmadan değiştiriniz, polen filtresi olarak yan sanayi, yerli markalar vs.. tercih etmeyiniz, hiç bir işe yaramayan tek katmanlı filtre tercih etmeyiniz, 2 katmanlı karbonlu veya 3 katmanlı anti-alerjik +karbonlu filtrelerden tercih ediniz, Ayrıca yaşadığınjz yer sanayi bölgelerine yakınsa, veya toz-toprak veya hava kirliliği fazla olan bir bölgede yaşıyordanız polen filtrenizi 6 ay da bir değiştiriniz.

Hava kalite sensörü olsa da öyle anlık tepki veremiyor. Pis kokan bir yerden geçerken veya önünüze duman püskürten dizel araç vb geldiğinde bir-iki saniyede olan olmuş oluyor. O vakit dıştan hava alımını kapatıp sirkülasyona geçse ne fayda :)

Kabin hava filtresine takık ve ailecek alerjik biri olarak Mann, Mahle ve Bosch antialerjik filtreleri denedim şimdiye kadar. Bosch, Mann'dan kesinlikle daha iyi geldi. Mahle de çok iyi gibi ama henüz 2600 km olduğundan kesin yorum için erken olabilir. Lakin, filtre ne olursa olsun, kokuyu yok eden (azaltan) aktif karbonun bir kapasitesi ve ömrü var. Diğer özellikleri 15.000 km gitse bile koku giderme daha erken gidiyor (ortama bağlı olarak). Koku yönünden Bosch, Mann'dan uzun ömürlü geldi. Mahle'yi de göreceğiz.
 
Polen filtresi 5.000 km’de de ömrünü tamamlayabilir, 3 kat daha uzun süre de dayanabilir, bu tamamen sizin şehrinizin hava kirlilik durumu, Endüstri ve sanayi bölgelerine yakınlığı vs.. filtrenin ömürünü etkiliyen faktörlerdir,

Otomatik klimayı doğru kullanırsanız konfor sağlar, yanlış kullanırsanız manuel klimadan farkı kalmaz,

Climatronic yani otomatik klimanın (klima menüsünde) otomatik hava sirkülasyonu ayarı) mevcuttur, bunu aktif ederseniz, manuel olarak kapatmanıza gerek kalmaz,

Otomatik hava sirkülasyonu nedir.? Bu özellik klimanın dışardan hava çektiği bölgede bir sensör bulunur, bu sensör zararlı gaz, zararlı madde, istenmeyen pis koku vs.. algıladığı anda dış ortamdan hava girişini kapatır,

Yani sizin manuel olarak yaptığınız (iç hava sirkülasyonu nu) açar. Hava kalitesi düzelince kapatır, tekrar açar vs..

Otomatik klimalı araçlarda ;
siz (iç hava sirkülasyonu modunu) manuel olarak açsanız dahi.., sistem bir süre sonra iç hava sürkülasyonunu kapatır, siz halaa dışardan hava girişi olmuyor zannedersiniz ama otomatik klima buna müsade etmez, Neden çünkü iç hava sirkülasyonun sürekli açık kalması çok tehlikeli bir durumdur.!!

Yani boşuna uğraşıyorsunuz, otomatik hava sirkülasyonu nu devreye alın bırakın klima işini yapsın.
Biraz önce menü ayarından baktım da zaten aktifmiş ama nedense yolculuk da öyle sıkıntı oldu. Bir de manuel olarak iç sirkülasyonu açmazsam koku hemen giriyor ki. Sensör mü bozuk , yetkili servise gittiğim de bir baktırayım.
 
Selam arkadaşlar
2013 1.4 tsi 122 için yetkili serviste triger değişimi kayseri aykan fiyatı +6900 tl devirdaim var

iyi forumlar.
 

Ekli dosyalar

  • 13.jpg
    13.jpg
    198.2 KB · Görüntüleme: 77
Son düzenleme:
Merhabalar kardeşimin aracı için(2016 Polo DSG 1.4 TDI) ağır bakım(triger+devirdaim+yıllık bakım) olarak 14-15k ücret aldım özel serviste(Ankarada) uygun mu sizce?
 
golf 7 1.2 tsi
yağ filtresi
5 lt shell yağ
polen filtresi
hava filtresi
yağ değişimi shell istasyonunda yapıldı yağ dahil 1750 tl usta arada yağ filtresi ve hava filtresini de değişti polen filtresini ben kendim değiştim tüm filtreler filtron marka 730 tl verdim
 
Yetkili serviste araç yatma durumunda ikame araçları ellerinde yoksa VW merkezden talep edebiliyor muyuz?
 

Yetkili serviste araç yatma durumunda ikame araçları ellerinde yoksa VW merkezden talep edebiliyor muyuz?
kaskonuzda ikame araç klozu varsa her halukarda servis veya kasko firmasının ikame araç temin etmesi gerekir. ben mesela ikame araç klozunu koydurmuyorum, yaklaşık bin tl indirim oluyor kasko priminde. ne emanet araç alırım. nede emanet araç veririm. prensip meselesi...
 

Geri
Üst Alt