Güncel Bakım Masrafları


1.6TDI DSG Triger Seti Değişimi, Bakım, Fren Hidrolik Değişimi

Servis dışında yapılmıştır.

Continental Triger Seti 7300TL

Continental Yağ Pompası Kayışı 420TL

Gates V Kayış 290TL

INA Gergi 1400TL

ELRING Ön Krank Keçesi 1650TL

MANN Yağ Filtresi, Karbonlu Polen, Hava Filtresi 1120TL

UFI Mazot Filtresi 400TL (Eski bakımda almıştım şimdi taktım eklemiyorum)

Shell Helix Ultra ECT Multi 5W-30 5L 1220TL

Motul Auto Cool G12 EVO 5L 900TL

Motul DOT 4 LV Class 6 1LT 500TL

Würth Silikon Sıvı Conta 250 70ML 275TL

5’li Selsil Balata Temizleyici 425TL

6000TL nakit işçilik, 4 taksit 15500TL parça
Araç kaç km’de ?

Yağ pompasının kayışı neden değişti..? yağ pompası kayışının değişimi oldukça zahmetli bir işlem diye hatırlıyorum, sonuçta yağ pompası kayışı —>karterin içinde çalışıyor, karteri komple sökmek gerekiyor.
 

Konu açıklığa kavusamadan kapandı
Konuyu açan durumu ortaya atan kayboldu.

Hangi bayi oldugu ? Belli degil

Ya da belli olması istenmiyor.

Yada böyle bisey hiç yok veya var da Yok???
Belki de bu ucuz yağ kullanılmasının sebebi, belli bir yaş üstünde olan araçlara indirim vs sağlıyorlar ya bazen, işin arka planında belkide maliyetten kısılma amaçlı yapılmış bir şey olabilir. Yinede büyük saçmalık.
 
Araç kaç km’de ?

Yağ pompasının kayışı neden değişti..? yağ pompası kayışının değişimi oldukça zahmetli bir işlem diye hatırlıyorum, sonuçta yağ pompası kayışı —>karterin içinde çalışıyor, karteri komple sökmek gerekiyor.
Araç 145 bin kmde, daha önce 70 binde devirdaim su kaçırdığı için devirdaimle beraber triger değişmiş.

Geri kalan rulman takımı ve krank keçesi değişmemişti ve yağ kaçağı mevcuttu.

Yağ kaçağı, krank keçesi ve karter birleşiminden geldiği için mecburen karterin açılması gerekiyordu.

Açılmışken karter temizlendi, silikon temizlendi, yeni silikon çekildi, yağ pompa kayışı da açılmışken değişti.

Kaya gibi olmuştu zaten o kayış.

Triger değişiminde ön krank keçesini değiştiriyor servis yağ pompası kayışının kontrolü gerçekleşiyor.

Yağ içinde çalışan bir kayış olduğu için çok da risk almaya gerek yok bir de.
 
Araç 145 bin kmde, daha önce 70 binde devirdaim su kaçırdığı için devirdaimle beraber triger değişmiş.

Geri kalan rulman takımı ve krank keçesi değişmemişti ve yağ kaçağı mevcuttu.

Yağ kaçağı, krank keçesi ve karter birleşiminden geldiği için mecburen karterin açılması gerekiyordu.

Açılmışken karter temizlendi, silikon temizlendi, yeni silikon çekildi, yağ pompa kayışı da açılmışken değişti.

Kaya gibi olmuştu zaten o kayış.

Triger değişiminde ön krank keçesini değiştiriyor servis yağ pompası kayışının kontrolü gerçekleşiyor.

Yağ içinde çalışan bir kayış olduğu için çok da risk almaya gerek yok bir de.
Anladım iyi yapmışsınız,

Triger değişiminde ön krank keçesini değiştiriyor servis yağ pompası kayışının kontrolü gerçekleşiyor.
(standart triger değişiminde) ön krank keçesinin değişimi ne kadar gerekli, daha önce standart triger değişiminde (bir sorun yoksa) ön krank keçesinin değiştiğini duymadım.

Sizinkisi farklı bir durum, kaçak var elbette müdahele edilmesi normal tabi.
 
Anladım iyi yapmışsınız,

Triger değişiminde ön krank keçesini değiştiriyor servis yağ pompası kayışının kontrolü gerçekleşiyor.
(standart triger değişiminde) ön krank keçesinin değişimi ne kadar gerekli, daha önce standart triger değişiminde (bir sorun yoksa) ön krank keçesinin değiştiğini duymadım.

Sizinkisi farklı bir durum, kaçak var elbette müdahele edilmesi normal tabi.
Siz duymamış olabilirsiniz, benim gördüğüm servis aksiyonlarında mevcut ön krank keçesinin değişimi.

Bana ordaki keçe zaten cok mantıksız geliyor dönen parçaya basan bir keçe olduğu için.

Yağ pompasının kayışının ne zaman değişmesi lazım normalde ?
 
Siz duymamış olabilirsiniz, benim gördüğüm servis aksiyonlarında mevcut ön krank keçesinin değişimi.

Bana ordaki keçe zaten cok mantıksız geliyor dönen parçaya basan bir keçe olduğu için.

Yağ pompasının kayışının ne zaman değişmesi lazım normalde ?
Yağ pompası kayışının değişimi için (yetkili serviste) karterden veya krank keçesi kaynaklı herhangi bir yağ kaçağı yoksa (karterin sökülmesi gereken bir arıza) olmadığı sürece herhangi bir değişim periyodu yok,

Forumda şu zaman kadar onlarca (yetkiki serviste yapılan) triger değişimi farurası paylaşıldı, faturaların hiç birinde ön krank keçesi değişimi yazmamaktadır,

Zaten yetkili servis rutin triger seti değişiminde yağ karterini ve ön krank keçesini sökmeye kalksa ultra ultra astronomik işçilik ücreti çeker,

(Ön krank keçesi / yağ pompası kayışı);
Değişmesi kötü demiyorum sadece ben duymadım demek istedim,
 
Araç 145 bin kmde, daha önce 70 binde devirdaim su kaçırdığı için devirdaimle beraber triger değişmiş.

Geri kalan rulman takımı ve krank keçesi değişmemişti ve yağ kaçağı mevcuttu.

Yağ kaçağı, krank keçesi ve karter birleşiminden geldiği için mecburen karterin açılması gerekiyordu.

Açılmışken karter temizlendi, silikon temizlendi, yeni silikon çekildi, yağ pompa kayışı da açılmışken değişti.

Kaya gibi olmuştu zaten o kayış.

Triger değişiminde ön krank keçesini değiştiriyor servis yağ pompası kayışının kontrolü gerçekleşiyor.

Yağ içinde çalışan bir kayış olduğu için çok da risk almaya gerek yok bir de.
Hocam benim araç golf 1.0 tsi 112 binde. 120 binde triger değiştirmek istiyorum. Serviste mi yoksa dışarda mı yapayım? Triger seti dahil yağ değişimi + tüm sıvı ve filtre bakımları 20 bin fiyat verdi Aralık ayında. Triger değişince devirdaim de değişin diyorlar birlikte mi değişiyor
 
Uzuuunnnn bir alıntı dizisi olmuş fren hidroliği konusunda

Araç 7 yılı 1 hafta sonra devircek

Fren hidroligini degistirmeyi yine erteledim
(6 ay daha)

7,5 yaşında fabrikasyon Fren hidroligini degistircem.

Ama deselerki yetkili serviste aracına lubex motor yağı koyucaz. 5 kuruş Para falanda almıycaz . (Yağ+ iscilik beleş)

Kabul etmiyorum abicim !

Ben kendi paramla motul yağımı alıp koyarım
Fren hidroliği konusunda sizinle aynı fikirdeyim hatta bir adım ötenizdeyim:)
Bana göre mücbir bir sebep oluşmadığı sürece diferansiyel, şanzıman, fren hidroliği tamamı ile boşaltılıp yeniden doldurulmamalı. Belirli periyotlarda kontrol edilip varsa eksiği tamamlanmalı.
 
Son düzenleme:
1 Ocakta 21 ay bitmiş olacak

Yağ dahil yağ filtresi - hava -polen 21 ay / 14800 kmdir aynen devam.

24 ayı beklemiyorum tabi. 15000-15500 de ocagın ilk yarısında degistiririm .

Hava/ poleni zaman tüketmez . Km tüketir örneklemesi.

Malzemeler 10 gün önce alındı ...acelesi olmayan duruma örneklemedir.

Filtreleri gecelim

Bmw nin motor yagı degisim talimatnamesi 18 ay/15.000 km iken

Vw ? de 12 ay da ısrar edenler birde bu konuyu sorgulasınlar .

Ekli dosyayı görüntüle 80694
Hocam konudan bağımsız Motul kullandığınızı gördüm bende bir önceki bakımda motul kullandım ve çok memnundum 10k km boyunca eksiltme yapmadı fakat son bakımda lm toptec 4200 kullandım ve yağ seviyesine baktığımda çok az eksiltme yaptığını gördüm bakım yaptıralı henüz 3k km oldu eksiltme yapması normal mi ki motul kullanırken hiç eksiltme yapmadı sanırım motula geri döneceğim. Filtreleri de sizin gibi Mann kullanıyorum.
 
Fren hidroliği konusunda sizinle aynı fikirdeyim hatta bir adım ötenizdeyim:)
Bana göre mücbir bir sebep oluşmadığı sürece diferansiyel, şanzıman, fren hidroliği tamamı ile boşaltılıp yeniden doldurulmamalı. Belirli periyotlarda kontrol edilip varsa eksiği tamamlanmalı.

Arabayı satarken ,

Araç başına gelen adama

Abicim , her 2 yılda bir fren hidroligini degistirdim. Ahhha bu da yetkili servis fren hidroliği degisim belgeleri deyince adam emsal 100 ilanı eleyip benim aracı alacak öylemi ?

Arabayı sürüs anlamında ne kadar kırbaçladım
Anasını ne kadar aglattım eşsek davar katır muamelesi cekip hangi boyutllarda araca iskence ettim. ? Bunu nerden bilecek?

Valla ben aracı satarken alıcıya fren hidroligini 6-7 senede bir degistirdim. Burası ankara
Sinopta giresunda istanbulda deniz kenarı memleketlerde olsam 4-4,5 senede bir degistirirdim der gecerim.

İlanı arayıp fren hidroligi en son ne zaman degisti / düzenli degistimi deyip fiyat bicecek pazarlıga başlayacak adam hiç görmedim ben.
 
A3 1.6 tdi 158000 km bakım yağ filtre periyodik bakım ve mekatronik basınç tüpü değişimi 26.12.2024

Basınç tüpü değişimi, mekatronik conta-yağ, temizlik, Man Filter 4lü, 4200 Toptec 5 lt. yağ

19.000 TL özel servis
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Arabayı satarken ,

Araç başına gelen adama

Abicim , her 2 yılda bir fren hidroligini degistirdim. Ahhha bu da yetkili servis fren hidroliği degisim belgeleri deyince adam emsal 100 ilanı eleyip benim aracı alacak öylemi ?

Arabayı sürüs anlamında ne kadar kırbaçladım
Anasını ne kadar aglattım eşsek davar katır muamelesi cekip hangi boyutllarda araca iskence ettim. ? Bunu nerden bilecek?

Valla ben aracı satarken alıcıya fren hidroligini 6-7 senede bir degistirdim. Burası ankara
Sinopta giresunda istanbulda deniz kenarı memleketlerde olsam 4-4,5 senede bir degistirirdim der gecerim.

İlanı arayıp fren hidroligi en son ne zaman degisti / düzenli degistimi deyip fiyat bicecek pazarlıga başlayacak adam hiç görmedim ben.
Değiştirmeden önce ustadan rica edin nem ölçme cihazıyla test etsin. Hiç değiştirmediğinizi de belirtmeyin. Bir görsel de alın mutlaka görelim. Bakalım ne diyecek
 
Amerikalıların 3-5binde yağ değişimi yapıp eski-yeni yağı sürekli analize gönderme fetişi gibi, bizim buralarda da kısmen yağ, sıvı,filtre vb değişim fetişi var. Bence abartmayıp makul olmak lazım.

Otomobil üreticilerinin verdikleri bakım aralıkları belli istatistik ve ticari hesaplara göre belirledikleri, sıkıntı ve risk oluşturmayacak "garanti" denebilecek aralıkladır. İşi ve aracını bilen bir kişi için bu süreler uzayabilir veya kısalabilir. bence hiç sakıncası yoktur.

Kendi aracım için (eğer yanlış hatırlamıyorsam) Avrupa'da dizel yakıt filtresi 90binde, polen ve hava filtresi 60binde, yağ yerine göre 30binde değişiyor. triger yıldan bağımsız 210-240 bin km'de değişiyor. benzinli olsa buji 90binde.

Türkiye tamam tozlu ülke, ama arabistan değil. Yakıt kalitesi de düzgün yerden alırsanız Avrupa ile aynı. Kaçak yakıt ayrı. Ankara'dayım. Antalya gibi nem yok.

Zamanında çok araştırdım, filtre üreticilerinin whitepaperlarından tutun üniversitelerin, enstitülerin akadamik makalelerine kadar. Çok kısa aktarayım. Hava ve polen filtresi gibi akışkanı "hava" olan filtrelerde sık filtre değişimi iyi bir şey değildir. Aksine zararlıdır. neden? Hava filtresinde filtrenin verimini artıran şey "toz keki"dir. (Dust cake). yeni filtre üzerinden bir miktar toz keki oluşana kadar filtre tam verimde çalışmaz, daha geçirgendir. Hatta derler ki motora giren yıpratıcı tozun %90'ı ilk 1000km'de toz keki oluşana kadar giriyormuş. Sık sık filtre değiştirince motora daha çok toz alıyorsun. Ayrıca, bariz tıkalı olmadığı sürece filtrenin tozlu olmasının çekişe motora falan ölçülebilir bir negatif etkisi yok. Hele turbo motorlarda ihtiyacı olan havayı fazlası ile alabiliyor.

Akışkanı sıvı olan yağ ve yakıt filtrelerinde ise çalışma prensibi farklı olduğundan, kullanıldıkça artan verimden söz edilmiyor. Onları değiştirmek iyi yani.

Neyse, rutin bakımı artık tamamen esnek şekilde kendim yönetmeye başladım. Araç 154500'de. Son dönemde hep şehir içi sıkışık trafikte kullandığımdan 250 saat gibi bir limit belirledim kendimce, iş makinesi hesabı. Hafta sonu 9400km'de yağ ve yağ filtresi değiştirdim. Motorda şanzımanda sıfır kaçak ve terleme. Hava filtresi 21bin, yakıt filtresi 32bin km'de. Performans gayet iyi. Yakıtı nerdeys ehep PO ve Shell kendi istasyonlarından alıyorum. Hiç sıkıntı yaşamadım. Sırasıyla 30bin'de hava filtresini, 45binde'de yakıt filtresini bizzat kendim değiştirmeyi düşünüyorum. Daha da gider aslında da durumlarını görmek istiyorum :)

122binden triger değişirken devirdaimi ve antifrizi kısmen G13 ile değiştirmiştim (akanın yerine ilave). 144bin'de antifrizi kendim komple değiştirdim. Eski silikalı kap duruyor, ilk günkü gibi temiz ve parlak. Fren hidroliklerini de 4-5 yılda (her 70 bin km'de gibi) balata ve/veya diskler ile birlikte değiştiriyorum. (Son değişimde hava yapma şüphesine düştüm, sonra serviste bir daha makinede değiştirttim) . İki yılda bir değişim Ankara için saçma, fazla da gider gerçi ama 4-5 yılda balata değişimi ile birikte değiştirtip fren konusunu kapatmak makul geliyor.
 

Değiştirmeden önce ustadan rica edin nem ölçme cihazıyla test etsin. Hiç değiştirmediğinizi de belirtmeyin. Bir görsel de alın mutlaka görelim. Bakalım ne diyecek


Hocam ambiyans aydınlatmalı yesil sarı turuncu kırmızı Isıkları olan 150 liralık made in china kalemlerle fren hidroliginin neyi ölçülüyor ?

Nemi ? (Kabul)

%kac neme geldim ?

Nokta atışı parametre ölcümü yapsana ?

kanda Kolestrol gibi / tansiyon gibi / kan sekeri gibi

3 kurusluk kalemlerle bu iş bilimsel degildir.

Fren hidroligi kaynarsa ayvayı yersin ?? (Dogru itirazımız yok)

Fren hidroligini ne zaman kaynatırsın ?

@SCC gibi nepale gidip himalayaların (everst) zirvesinden (8882 metre) ayagın full frende 20- 30 km hızda inersen o arabanın diskleri 500-600 dereceye ısınır.

Diskler ısınır (buraya dikkat)

ısınan Disklerle iliskili olarak kalipere kadar uzanan fren hidrolik hortumlarında gezinen hidrolik ne kadar ısınır ? termal ısı transferi hesaplamaları yapan biri varsa normalde 230 derecede kaynayan fren hidroligi disklerden transfer yoluyla aldıgı ısıyla 270 dereceye kadar gelir hapı yutarsın derse ?

Evet fren hidroligi önemli bir sıvıdır.

Bu isler ısıklı kalemlerle falan bilimsel çözümleme yapılacak isler degil

+ Himalayaların zirvesinden full frenli inmeyene sorunsal problemler olamaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC

Geri
Üst Alt