Güncel Bakım Masrafları


1.4 Tsi için hangi yağı önerirsiniz, konuyu okudum ama kararsızım epey.

Hali hazırda araçta mobil1 5w30 yağ var. Babam geçen yıl bakımı hallettiği için mobil1 esp 5w30 mu yoksa mobil1 esp formula 5w30 mu var o nedenle bilmiyorum. 

Mobil1 de hangi yağı önerirsiniz?

Motul de  8100 x clean+ 5w30

liqui moly de   top tec 4200  önerilen sanırım doğru mu? 

Castrol de önerdiğiniz var mı?  Bu arada castrolün eski popülerliği yok mu pek önerilmiyor gibi sanki. Tortu vs bırakıyor demişlerdi doğru yada yanlış.

Bir de yağı hangi sitelerden önerirsiniz var mı iyi, güvenilir satıcı?

İyi forumlar..

 

1.4 Tsi için hangi yağı önerirsiniz, konuyu okudum ama kararsızım epey.

Hali hazırda araçta mobil1 5w30 yağ var. Babam geçen yıl bakımı hallettiği için mobil1 esp 5w30 mu yoksa mobil1 esp formula 5w30 mu var o nedenle bilmiyorum. 

Mobil1 de hangi yağı önerirsiniz?

Motul de  8100 x clean+ 5w30

liqui moly de   top tec 4200  önerilen sanırım doğru mu? 

Castrol de önerdiğiniz var mı?  Bu arada castrolün eski popülerliği yok mu pek önerilmiyor gibi sanki. Tortu vs bırakıyor demişlerdi doğru yada yanlış.

Bir de yağı hangi sitelerden önerirsiniz var mı iyi, güvenilir satıcı?

İyi forumlar..
Hocam ben yorumlara bakarak kendi aracım için (1.0 tsi) Liqui Moly Toptec 4200 ü tercih ettim . Yaklaşık 2-3 aydır kullanıyorum, benim kullanıcı yorumlarım şöyle: Cold starttaki titreşim azaldı , start stop daha sarsıntısız çalışıyor, yağ 70 dereceye servisin koyduğu yağa göre daha çabuk geliyor gazlamalarda servisin koyduğu yağa göre +(5-10 ) derece daha sıcak çalışıyor uzun süre devirli kullansanız bile çalışma aralığından çok ısınmıyor.

  Ben yağ seçimini yaparken birçok forum vb okudum .Genel düşünce şu Liqui Moly ve motulun benzer olduklarını mobilden 1 tık daha iyi oldukları yönünde. Benim aracım 4 litre yağ alıyor bundan önce eksiltme yapmamıştı ve yağ değişiminden sonrada yapmadı . Liqui moly ve motul 5 lt satılıyor ve aracınız 4 lt yağ alıyorsa 1 lt boşta kalıyor . Aracınız eksiltme yapıyorsa liqui moly ve motul almanız mantıklı olur  yağ eksiltme yapmıyorsa mobilden devam edin derim. Mobil1 hepsiburadada taze ve ucuza satılıyor motula ve liqui molye göre oldukça ucuz .

 Diğer aracımızdada motula geçiş yaptık , açıkcası farkın yeni yağdan mı yoksa yağın kalitesinden mi olduğunu ayırt etmek zor. Çok fazla fark olmuyor belkide fark psikolojiktir. 504/507 onaylı taze mobil1/lm/motul yağdan birini tercih edin derim aralarında bence normal bir kullanıcı için fazla bir fark olduğunu düşünmüyorum .Mobil1 i hepsiburadadan , motulu 2cr ankaradan , Liquimolyde kendi sitesinden alabilirsiniz.

 
@mbonat Mobil1 in hem esp hem esp formula diye var, kafamı karıştırdı, hb de ki mobil1 esp 5w30.  Şu anda ki aracımızda ki mobil1 yağ eksiltme sorunuyla karşılaşmadık, araç uyarı vermedi, 4 yıl boyunca kullanıyoruz ama geçen babam yağı kontrol etti, geçen yıl ki bakımdan tam 1 yıl olmasına bir kaç gün var,araç 10- 11 bin  km arası yaptı, yağ da biraz bozulma var dedi babam. O nedenle mobil1 den soğudum gibi, gerçi çok önemli neden mi tartışılır:) Bu vesile ile motul, liqui moly hakkında araştırma yaptım. Öneren çok internette , sosyal medyada. 

 
Dün serviste 3. yıl bakımını yaptırdım. 2016 1.2 tsi manuel. Toplam fatura indirimlerle beraber 1150 lira geldi. Rutin bakımlar hariç fren hidroliği değişti. Burçlardan gelen sesler vardı. Burçlar yağlandı. Castrol edge professional LL III yağ kullanıldı.

 
Dün serviste 3. yıl bakımını yaptırdım. 2016 1.2 tsi manuel. Toplam fatura indirimlerle beraber 1150 lira geldi. Rutin bakımlar hariç fren hidroliği değişti. Burçlardan gelen sesler vardı. Burçlar yağlandı. Castrol edge professional LL III yağ kullanıldı.
indirimden nasıl yararlandınız mobil uygulamasında ki %10 işçilik indirimi mi ?

 
@mbonat Mobil1 in hem esp hem esp formula diye var, kafamı karıştırdı, hb de ki mobil1 esp 5w30.  Şu anda ki aracımızda ki mobil1 yağ eksiltme sorunuyla karşılaşmadık, araç uyarı vermedi, 4 yıl boyunca kullanıyoruz ama geçen babam yağı kontrol etti, geçen yıl ki bakımdan tam 1 yıl olmasına bir kaç gün var,araç 10- 11 bin  km arası yaptı, yağ da biraz bozulma var dedi babam. O nedenle mobil1 den soğudum gibi, gerçi çok önemli neden mi tartışılır:) Bu vesile ile motul, liqui moly hakkında araştırma yaptım. Öneren çok internette , sosyal medyada. 
Hocam mobil 1 asp formula kalktı diye biliyorum artık mobil 1 esp satılıyor . Lm ve motulun uzun süre dayandığını söylüyorlar  hatta lm sitesinde şöyle bi metin var 'Araç üreticilerinin tavsiyelerine bağlı olarak 50,000 km'ye veya düşük kilometre yapan sürücüler için 2 seneye varan uzun yağ değişim aralıkları sağlar.'  Lmyi bende öneririm tek olumsuz yanı fiyatı oransal olarak diğer yağlara göre pahalı ama değersel bakarsak 80 tl hiçbirşey. 

 
Hocam mobil 1 asp formula kalktı diye biliyorum artık mobil 1 esp satılıyor . Lm ve motulun uzun süre dayandığını söylüyorlar  hatta lm sitesinde şöyle bi metin var 'Araç üreticilerinin tavsiyelerine bağlı olarak 50,000 km'ye veya düşük kilometre yapan sürücüler için 2 seneye varan uzun yağ değişim aralıkları sağlar.'  Lmyi bende öneririm tek olumsuz yanı fiyatı oransal olarak diğer yağlara göre pahalı ama değersel bakarsak 80 tl hiçbirşey. 
aynen hocam, indirimde vs. yakalamak çok iyi olacak.

 
Fren hidroliği nemlenmiş denilmişti banada Şubat ayında girdiğim 75.000 km bakımında, şimdi 77.000 km 'de araç şimdi 2000 km 'lik uzun yol yapacağım bunu öncesinde değiştirmeli miyim ?

Bana anlık yolda sıkıntı yaratabilir mi ?

 
@Erhan Karakoç Toros dağları vb. sürekli bir eğimde devamlı fren yaparak fren sıvınızı kaynatacak kadar zorlamaz iseniz (kış olması sebebiyle bu mevsimde fren sıvısını o kadar ısıtmanız neredeyse mümkün değil) bir sorun olmaz. Aciliyeti olan bir şey değil.

Uygun zamanda değiştirseniz iyi olur. Hem yazın aşırı sıcakta kaynama ihtimali azalır hem de sistemdeki diğer parçaları paslandırma ihtimalini yok etmiş olursunuz.

 
e2f11e28463375098dcfb5b59aea650c.jpg

79550348d6b97eb468d51a3db76ed004.jpg


1.2 tsi aracım için filtre setini onlineyedekparca.com dan aldım arkadaşlar. Yağ filtresi mann olacaktı fakat ellerinde kalmamış. Bosch teklif ettiler. Mann, hengts ve mahle ye göre boschun 2. Kalite olduğunu belirttim o yüzden hengst yolladılar. Fiyat farkı oluştu mu bilmiyorum ama ödediğim miktar değişmedi. Filtrelerin hepsi almanya üretimi.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

 
Herkese merhabalar. İyi ki golf tutkusu.com var, bu sayede sürekli yeni bilgiler öğreniyoruz. Arkadaşlar benim aracım - 1.2tsi Manuel - geçtiğimiz ay 3 yılını doldurdu. Şimdi yazılanlardan öğrendigme göre fren hidrolği sıvısı değişmesi gerekiyormuş. Yıllık bakımı eylülde Allah nasip ederse. Sizce napmalıyım? 

 
Bugün illegal şekilde sanayi ortamında 30 bin bakımını bitirdim. (Garantinin bitmesine 10 ay varken yaktık garanti hayırlısıyla /araç manuel tabi)

Tdi araç için 5 litrelik Castrol edge 5-30 LL aldım , 4,5 litre kullandık motora!!

Yarım litre yağ arttı?

Şimdi ben bir sonraki bakıma 4 litrelik Castrol alıp bu artan yarım litreyi o zamanki bakıma kullanabilirmiyim?

Yoksa açılan yağın süt misali!! pastörize/steril/fresh durumu o vakte bozulur mu?

Ekli dosyayı görüntüle 20001

Ekli dosyayı görüntüle 20000
Bidonda kalan yağ ışık görmeyen rutubetsiz bir ortamda saklarsanız 5-6 ay dayanır ama fazlası olmaz., bidon %90 boş olduğundan içindeki hava miktarı oldukça fazla bu da ne yaparsanız yapın bozulmasının önüne geçemezsiniz..

O zaman daha ufak hacimli başka bir kapa koyarım diye aman mantık yürütmeyin..!! Çünkü koyacağınız kap daha önce hiç kullanılmamış olsa bile kabın içinde gözle görülmeyen ufak bir madde motora girmesi demek kötü seneryolara sebebiyet vermesi için yeterli.. Aman diyim!

TDI motor 4,6 litre yağ alıyor (servis bülteninde de 4,6lt. yazar) bidonun seviye çizgisine baktığımda yaklaşık 4,4-4,5 litre arası yağ koyulmuş., 100ml. daha ilave edip geriye kalan yağı eksiltme durumuna göre 3-4 ay saklayabilirsiniz ama TDI motor yağ eksiltme sorunu yoktur, kolay kolay yağ eksiltmez..

 
@forzaGillesTam üzerine bastığınız gibi !!!

Sonra başıma neler geldi????

Eve geldim yağ bidonuna baktım. Usta 4,4/4,5 litre civarı koymuş gibi geldi! Aldım bidonu 0,1 litre daha koyayım dedim . Kaputu açtım elimde yağ bidonu ....tam kapağını açtım !!! Kapak elimden kaydı gitti fan pervanesinin ordan içeri aşağı düştü . Pervaneyle radyatör bloğu arasında biyere sıkıştı!! O aradan El kol hayatta girmiyor! Gittim eve  uzunca bi tahta çubuk buldum. Bakkala gittim 4-5 tane şekersiz sakız aldım . 4 tanesini birden ağzıma atıp başladım çiğnemeye. (En son lisede sakız çiğnemiş olabilirim bu arada ???)

Sonrası gevrek yapışkan bir hal alan koca sakızı tahta çubuğun ucuna taktım 

Çubuğu daldırıyorum ucundaki sakız kapağa yapışıyor yavaşça yukarı çekerken  pat düşüyor 5 kere 10 kere aynı durum oldu. En sonunda becerdim ama...

Birşey düşüp altta kartere düşse ahirete kadar dursun önemli değil. Ama fan pervanesinin oraya düşünce sıkıntı? Fan çalışacak sonra düşürdüğüm motor yağı kapağına takılacak fan kırılacak falan stres yani!!!

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Arkadaşlar merhaba bugün aracımın 2. Yıl periyodik bakımını yaptırdım. Standart şeyler yapıldı ekstra birşey yok 1.070 tl ödedim😬

Aklıma takılan bir konu var. Araca Shell marka yağ kullanmışlar. Servisler ve vw nin tavsiye ettiği yağ castrol değil mi? Ben mi yanlış biliyorum. Aracım 1.0 TSİ dsg 2017 model.

04814E1B-FEC2-4F7A-8FFF-710908CAAADB.jpeg

 

Geri
Üst Alt