Güncel Bakım Masrafları


Herkese iyi akşamlar, aklıma takılan bir konuyu sizlere danışmak istedim. Aracımı 13 ocak gibi y.servise 75k bakımı icin bıraktım. Sadece yağ ve yağ filtresi değişimini toplamda 5900 tlye yapmışlar. Hava filtresi değişmemiş. Hava filtresi 30bin km bir mi değişiyordu ? Arac 2017 1.4tsi dsg high
Normalde (3-4 sene öncesine kadar) her bakımda senede bir veya her 15 bin km’de değişirdi, Ancak yetkili servisler bir süredir müşteriye bakım fiyatını ucuz göstermek adına filtreleri 2 senede bir veya 30 bin km’de değişim kararı aldı,

Bu kadar uzun süre boyunca hava ve polen filtresi dayanmaz, dışardan (Mann / Mahle / Hengst) gibi kaliteli marka alarak kendiniz kolayca değiştirebilirsiniz. Hem bu sayede yetkili serviste aynı filtreyi 3 katı pahalıya almaktan kurtulmuş olursunuz.

Not: hava, yağ ve polen filtresi, fren diski, fren balatası vs.. yedek parçalarda Bosch ‘tan uzak durunuz, ürünleri eskisi gibi değildir vasattır. Yalnızca uzmanlık alanı olduğundan buji ve enjektör üretiminde iyidir.
 

Normalde (3-4 sene öncesine kadar) her bakımda senede bir veya her 15 bin km’de değişirdi, Ancak yetkili servisler bir süredir müşteriye bakım fiyatını ucuz göstermek adına filtreleri 2 senede bir veya 30 bin km’de değişim kararı aldı,

Bu kadar uzun süre boyunca hava ve polen filtresi dayanmaz, dışardan (Mann / Mahle / Hengst) gibi kaliteli marka alarak kendiniz kolayca değiştirebilirsiniz. Hem bu sayede yetkili serviste aynı filtreyi 3 katı pahalıya almaktan kurtulmuş olursunuz.

Not: hava, yağ ve polen filtresi, fren diski, fren balatası vs.. yedek parçalarda Bosch ‘tan uzak durunuz, ürünleri eskisi gibi değildir vasattır. Yalnızca uzmanlık alanı olduğundan buji ve enjektör üretiminde iyidir.
Ayrıntılı cevap için teşekkürler. Bana da o kadar uzun periyot olması garip geldi. Spor yay siparişi vermistim aynı servise, hava filtre fiyatınıda taktırmak için gittiğimde sorarım. Fark çoksa dediğiniz gibi yapacağım👍
 
Filtreleri mutlaka değiştirin
 
Arkadaşlar konu güncel olduğu için burada sormak istedim. Seat ibiza aldım 2015 model 1,2 tsi motor. Aile aracı olarak da golf var tsi motor, ilk çalıştırmada hep devir yüksek oluyor sonra düşüyor normal olarak. İbiza'da bu durum yok 700-800 devir bandında çalışıyor araç soğuk sıcak fark etmez. Normal mi acaba? 15 Yıldır golf bizde, alıştık onun bu durumuna da ibiza farklı geldi sorun var diye düşündüm. :)
 
Merhabalar, geçenlerde bir ilanı incelerken “DSG mekatronik ve kavrama değişimi yapılmıştır , 100bin tl harcanmıştır” yazıyordu. Özel servislerde artık bu fiyatlar çıkıyor mu gerçekten ?
 
Yetkili servislerde üçüncü yıl (45 bin) periyodik bakımında yapılanlar ve fiyat?
 
Yetkili servislerde üçüncü yıl (45 bin) periyodik bakımında yapılanlar ve fiyat?
"Herkese selam/merhaba.
Yetkili servislerde 45 bin km bakımında neler yapılıyor ve fiyat bilgisi olan var mı? Teşekkürler"

demek istedinizi düşünürsek,

tavsiye olarak; bir yetkili servisi arayıp, plakanızı ve e-posta adresinizi vererek teklif almak istediğinizi söylediğinizde size daha detaylı ve net fiyat vereceklerdir. Çünkü aracın çıkış tarihi ve motor tipine göre fiyatta değişiklik olabilir..
Rica ederim.
 
Arkadaşlar konu güncel olduğu için burada sormak istedim. Seat ibiza aldım 2015 model 1,2 tsi motor. Aile aracı olarak da golf var tsi motor, ilk çalıştırmada hep devir yüksek oluyor sonra düşüyor normal olarak. İbiza'da bu durum yok 700-800 devir bandında çalışıyor araç soğuk sıcak fark etmez. Normal mi acaba? 15 Yıldır golf bizde, alıştık onun bu durumuna da ibiza farklı geldi sorun var diye düşündüm. :)

İbiza normal, Golf’te sorun var gibi 😉
 
Arkadaşlar konu güncel olduğu için burada sormak istedim. Seat ibiza aldım 2015 model 1,2 tsi motor. Aile aracı olarak da golf var tsi motor, ilk çalıştırmada hep devir yüksek oluyor sonra düşüyor normal olarak. İbiza'da bu durum yok 700-800 devir bandında çalışıyor araç soğuk sıcak fark etmez. Normal mi acaba? 15 Yıldır golf bizde, alıştık onun bu durumuna da ibiza farklı geldi sorun var diye düşündüm. :)
Normal olduğunu düşünüyorum
Polo benzinli aracımda ilk çalıştığında 1000 devirde çalışıyor sonra devir 800'e düşüyor. Yaklaşık 3/4 dakika süre de motor yeterli ısıya hazır olduğunu gösteriyor ben devir düşmeden hareket etmiyorum.
 
Artık yetkilide fiyatlar uçmuş durumda ama ilginçtirki bazı işlemler dışarıdan daha ucuza geliyor en son 2018 1.4 tsi 60 bindeki manuel aracımın dışarıda İstanbulda hepimizce bilinen özel serviste triger seti, bujiler, sağ ön porya bilyası, fren hidrolik değişimi, sağ üst motor kulağı değişimi periyodik bakım( motor yağını ve polen filtresini ben götürmüştüm) 27.000tl ödedim bence makul bir fiyat işçilik vs memnun kaldım zaten daha öncedende başka araçlarımı götürmüştüm
 
"Herkese selam/merhaba.
Yetkili servislerde 45 bin km bakımında neler yapılıyor ve fiyat bilgisi olan var mı? Teşekkürler"

demek istedinizi düşünürsek,

tavsiye olarak; bir yetkili servisi arayıp, plakanızı ve e-posta adresinizi vererek teklif almak istediğinizi söylediğinizde size daha detaylı ve net fiyat vereceklerdir. Çünkü aracın çıkış tarihi ve motor tipine göre fiyatta değişiklik olabilir..
Rica ederim.
Teşekkür ederim
 
Tiguan da aractan çıkan filtreler

Yağ filtresi
Wunder (made in turkey)

Polen filtresi
Wunder (made in turkey)
Ayrıca araçtan çıkan eski polen filtresinin yönü ters takılmıs . Ok yönü aşagıya bakmalıydı

Hava filtresi
Eurofil (made in malezya)

Biz de made in germany Mann filtre takıcaz diye yırtınıyoruz yıllardır

 
Son düzenleme:

2015 1.4 tsi Golf bakım Şubat ayında yaptırdığım bakım
 

Ekli dosyalar

  • IMG_4200.jpeg
    IMG_4200.jpeg
    554.5 KB · Görüntüleme: 92

Geri
Üst