Omdulger dedi:
Arkadaşlar saatin geri kalması ve sayaçların kendiliğinden sıfırlanması sorunu nedeniyle bugün doğuş etimesgut servisine gittim ancak 40. haftadan sonra gelecek güncellemeyle bu sorunun çözülebileceğini iletip dosya açıldı. Hissettiğim ilk şey hayal kırıklığıydı, şımarıklığın bu kadarına da pes dedim, ayrıca aynı sorunların bazı passatlarda da bulunduğunu öğrendim.
Siz bir araç üreteceksiniz, tutacak, çok satacak ama doğru dürüst testini, kontrolünü yapmadan satacaksınız, hadi sattınız imajınızı etkileme olasılığı bulunan bu gibi durumlarda daha ilgili,hızlı ve çözüm odaklı olmanız gerekmez mi ?
Hala umudumu korumakla birlikte marka/model tercihi konusunda fena halde gaza geldiğimi düşünmekten kendimi alıkoyamıyorum.
Değerli Hocam;
Yaşanan bu ve benzeri arıza veya arızalardan sonra gerçekleşen "Hayal kırıklığı" doğal ve anlaşılır geliyor bana.
Fakat dahası biraz haksızlık olur gibime geliyor.
Her marka ve her modelde bu tip arızalar vardır ve olacaktır. Yapılan testler el yapımı prototipler üzerinde yapılır; fakat fabrikasyon üretim esnasında ortaya çıkan kusur ve/ veya montaj hatalarını öngöremez.
Tüm markalarda ilk ortaya çıkan modeller bir takım gençlik hastalığı denebilecek kronik arızalara yol açar yol koşulları, iklim koşulları, kullanım esnasında zorlamalar ve diğer mekanik ,elektrikli veya elektronik arızalara yol açar zamanla. Fakat bir veya bir kaç yıl sonunda yapılan yazılım güncellemeleri veya modifikasyonlarla bu durum giderilir.
Demek ki mesele bu tip arızaların yaşanıp yaşanmaması değil böylesi durumlarda üreticinin tavrıdır..
Hyundai, gazetelere tam sayfa ilan vererek basın duyurusuyla CVT şanzımana sahip araçlarda şanzıman kaynaklı arızaların garanti kapsamından çıkartıldığını duyurdu. Yani kronik bu sorunu reddetti ve kullanıcı hatası olarak değerlendireceğini belirterek bu şanzımana sahip araç sahiplerini ortada bıraktı...
BMW bana kalırsa en başarılı kasalarından biri olan 3 serisinde kullandığı F30 serisinde karşılaşılan direksiyondaki titreme problemini önce reddetti sonra da gayretlerine karşın bir türlü gideremedi. Öylesine enteresan bir arıza ki bir kaç bin km sonra aniden ortaya çıkabiliyor veya gittikçe artabiliyor. Komple direksiyon sistemini bir üst versiyonu ile değiştirerek bu arıza giderilebiliyor ancak bu yola bütün arıza yaşanan araçlarda gitmediğini de duyuyoruz.
DSG ile yaşanan ve tümünde yaşanmamakla birlikte genel bir sorun olduğu kabul edildikten sonra servislerde ücretsiz yağ değişimi ve yazılım güncellemesi yapıldı. Sonra da daha önce sınırlı olan ve DSG'yi kapsam dışı bırakan 2 yıllık garanti uzatmayı 3 yıl ve tam fabrika garantisine çevirdi.
Ben yıllık bakımdan sonra anormal artış gösteren yakıt değerleri ve anlık yakıt göstergesi nedeniyle servise götürdüm ve sonuç alamadım. Fakat zamanla bu durum geçti. Geçmese de bu aldığım sürüş keyfini başka bir araçta almadığım için küsmedim, kırgın da değilim.
Sadece 6.5 inch ekranlı composition media'da yaşanan arıza nedeniyle sürüş güvenliği ve zevki tamamen kaybedilir mi? tartışmalı..
Bir başka türlü sorarsak "Pire için yorgan yakılır mı? "
Karar sizin elbette.