nasiya
Yeni Üye
Hocam ayrıntılı cevabınız için çok teşekkür ederim, istanbul'da bu işi hakkıyla yapacak usta önerilerine açığımSistem temizliği yapmak biraz riskli bir işlemdir, çünkü kullanılan kimyasallar ağır solvent vs.. içerdiği için motorun veya soğutma sisteminin içindeki oluşan söktüğü pas/kir söktüğü için sistemi veya radyatör ü tıkayabilir, Radyatörün iç sirkülasyon hattı çok ince/dar kanallardan oluşur ve kullanılan kimyasal söktüğü pas/kir vs.. bu kanalları tıkama pontansiteli vardır,
Bu sebebten;
Şuan için en mantıklı çözüm eski antifrizi değiştirin, temizlik işlemini önce çeşme suyu ile bol bol suyu (hava yaptırmadan) devirdaim ediniz, diyaliz mantığı gibi içerdeki kiri-pisliği atsın, Sonrasında aynı işlemi saf su ile yapımız, en az 15-20 litre saf su ile iyice devirdaim ettirerek temizleyin, Saf su ucuz bir sıvı olduğu için endişe etmeyin, Saf suyu mutlaka kimyasal ürün satan yerlerden temin ediniz,
böylelikle (temizleyici kimyasal) kullanmadan sistemi temizlemiş ve risk almamış olursunuz,
Sonrasında genleşme kabını ve kapağını orjinali değiştirin, yan sanayi parça kullanmayınız..!! Genleşme kabı ve kapağı ayrı olarak satılır, yetkili servisten temiz ediniz, merak etmeyin pahalı bir parça değildir,
Son aşamada soğutma sisteminin içinde (%50 antifriz / %50 saf su) olacak şekilde yenileyiniz, ve sistemin havasını alınız, mümkünse (bilgisayar yardımı) ile sistemin havasını alınız,
1.6 TDI motorun soğutma sıvısı kapasitesi yaklaşık olarak 7-8 Litre civarındadır, yani 4 Litre (G13 tip) antifriz ve 4 Litre saf suya ihtiyanız olacak, alacağınız antifrizin “önceden seyreltilmemiş” (konsantre yapıda) yapıda olanlardan olmasına dikkat ediniz,
İşlemler bittikten sonra 4-5 ay geçsin, genleşme kabının içindeki sıvıda renk değişimi var mı, yeni takılan genleşme kabı yitekrardan pas rengi oluşumu oluyor mu ara-ara kontrol ediniz, Yaklaşık 8-9 ay sonrasında veya her sene enjektör yardımıyla genleşme kabından ufak bir numune alıp (sıvının rengini) aydınlık bir ortamda kontrol ediniz.