VAG-COM Kodlamalarla İlgili Genel Paylaşım Konusu



@Netrodo  evet mantıklı olabilir ama o akıma dayanıcak şekildedir diye tahmin ediyorum satarken kodlama falan gerektirmez diyorlardı 

 



İlgili Kodlama:

Disable SAFELOCK warning message

09 Cent elektric

Security access : 31347

Long coding

Long coding helper

Byte 8 - Bit 6 Active / Deactive

 
@Recep Gül mesajınızı şimdi gördüm hocam teşekkürler 

@zulalyol hocamdan kablo alıcam uzaktan bağlantı ile kodlama yapıcak teşekkrüler şimdiden 

 
@vsoner Ben de merak ettim.

Aslında benim araç 225/45 R17 lastikli Lastik yenilerken 215/50 R17 alayım Km de düzelir dedim ama hem forumdan @forzaGillesAli hocam arabanın dengesi bozulur hem de lastikçi tanıdık olunca arabanın dengesi biraz bozulur dediler yine 225 almak durumunda kaldım.
@Terms Hocam, bende lastik değişirken 225/45R17 yerine 225/50R17 baktım ama toleransların az bişi dışında olmasına rağmen fiyatı yüksek olmasa takacaktım, tek negatif yan 1cm araba yükseliyordu, pahalı diye vazgeçtim.

Ama senin dediğin 215/50R17 aslında toleranslar içerisinde, rahatlıkla takılır ancak pahalı olur sanırım. Yanak 7mm fazlalaşıyo konfor'da artırır aslında. Tavsiye edilen çapın %3 üzeri değişim olmamasıdır, sizin ölçüde %2 oynuyormuş çap.

image.png

 
@Redgti @Netrodo Replika farların hepsinde kodlama gerekmez.

Kontrol edilen şey akım değil voltaj ve dalga şeklidir. Farklı olmasının herhangi bir zararı da yoktur.

Araç kodlamaya göre ayrıca çekilen akımı kontrol edip düşük yada yüksekse arıza ışığı yakar. Araç akımı sadece ölçer, ne kadar akım vereceğini yönetmez, sonuçta yük yani bu durumda ampul ün direnci ne ise volt/direnç şeklinde akım çekecektir.

Ancak beklenenden farklı (düşük yada yüksek) akım çekiliyorsa arıza üretilir.

Replikalarda bazılarında halojen yerine takılmak üzere akım ayarlayıcı devre içerdiğinden herhangi bir kodlamaya da gerek  kalmadan arıza vs de yakmaz. Sonuçta ampuller direk sisteme bağlanmıyor arada kontrol devresi ve sürücüler olur ledlerde.

 
Ayrıca gündüz ledleri açıkken sisleri açınca gündüz ledlerinin şiddeti azalıyor nedendir acaba
Bu orjinal kodlama zaten, sinyal yanarken sinyalin güvenlik açısından görünürlüğünün artması için yapılmış durumda, bu şekilde çalışması bence daha sağlıklı, ben sinyal verirken gündüz ledlerini tamamen sönecek şekilde kodladım hatta daha sağlıklı olacağını düşündüğüm için, sinyal görünür olsun. Yada sinyalle birlikte sinyal verecek şekilde de kodlanabilir mesela :D

 
@Redgti @Netrodo Bundan bahsetmemişim aklımdaydı :)

Kodlamanın değişmesi eğer far içi sürücü devre halojenden dönüşüm şeklinde yapılmamışsa dalga şeklinin değişmesi led'lerin daha stabil yanmasını sağlar. Voltaj kontrolünde de 127'ye kadar çıkararak daha parlak yanmasını sağlayabilirsiniz, Halojen'de yaptığınız zaman ampul'un zarar görmesini engellemek için voltaj yükselmiyor sanırım.

Hali hazırda halojen yerine takılmaz üzere yapılmış bi led stop da led ayarlayıp güç artırdığımız zaman saçmalamaya başladı mesela stop. Park'lara 127 yolluyorsun, frenler basılmış gibi yanıyor :D   Ama led yapınca normalde yanmaması geeken fakat hafif şiddetde yanan ara ampuller düzgün yanmaya başladı.

Yani replikaya göre durum değişken, sabit bi kodlama yapmak yanlış olur ne yaptığını bilen birinin kodlaması lazım. 

 

@Terms Hocam, bende lastik değişirken 225/45R17 yerine 225/50R17 baktım ama toleransların az bişi dışında olmasına rağmen fiyatı yüksek olmasa takacaktım, tek negatif yan 1cm araba yükseliyordu, pahalı diye vazgeçtim.

Ama senin dediğin 215/50R17 aslında toleranslar içerisinde, rahatlıkla takılır ancak pahalı olur sanırım. Yanak 7mm fazlalaşıyo konfor'da artırır aslında. Tavsiye edilen çapın %3 üzeri değişim olmamasıdır, sizin ölçüde %2 oynuyormuş çap.

Ekli dosyayı görüntüle 46499
Evet

215 50 17 de Aracın gösterdiği ile gittigi gerçek hız aşağı yukarı aynı olacaktı

Şuan 225 45 17 araç 103km gösterirken aslında 100km ile gidiyor.

215 50 17 de ne gidiyorsa onu gösterecekti.

Ama olmaz dediler.

 

Geri
Üst Alt