Merhaba arkadaşlar,

225/45/R17 Alpin 5 ler yolun sonuna geldi, Alpin 6 almak için biraz geç kaldığım için fiyatlar uçtu. Bridgestone Blizzak LM005 nasıldır? kullanan arkadaşlar tecrübelerini paylaşırsa memnun olurum. Muadil kalite lastik önerisine de açığım :)

teşekkür ederim.

Hocam 2 hafta önce alıp taktırdım, (215/65/17) 18"den geçince haliyle konfor baya arttı, şu an için çok sessiz ve bir sıkıntısı yok. Ama ağır kış şartlarındaki performansını bilemiyorum, malum kar falan yağmadı henüz. Bu arada çoğu ebat Türkiye üretimi ve tüm ebatlarda ıslak yol tutuş A değerine sahip. Yakıt değeri ölçüye göre değişiyor benimkinde B misal, sizinkinde de ya B ya C dir muhtemelen.
 

205 -55-16 için piyasa uçmuş ultragrid 8 bakıyorum 670tl ye buldum bakalım stok varsa alıcam
 
Yaklaşık 10 gün önce Trendyoldan almış olduğum bu yıl üretilmiş olan Continental Ts 870 Kış lastiklerini taktırdım.. Bir kaç gün yağmurlu 10 derece altında kullandığım lastiklerin yağmur performansı yol tutuşunun çok çok iyi olduğunu söylemek istedim.. Karlı hava performansını merak ediyorum.. Şu an çok güven verdiğini konforu ve yakıtı olumlu etkilediğini söyleyebilirim.. Düşünenler için bir fikir olsun istedim bu sebeple paylaşım yapıyorum..
o lastik kış lastikleri içinde 1 numaralı lastik yani o kadarda olsun değil mi
 
2015 eylül üretim
Nokian wrD3 leri giydik kar yağmasını bekliyoruz.(205-55-16)

Bu kış kaymazsa 2 kış daha kaymaz.

8 yıl yeterli ....(2024 nisanda çöpe)

Kendimizi Yoklukla sınamaya şükretmeye devam.
 
Kayınpederin yapmaya başladığı pres ile birlikte eşimin de durduk yere muhabbete girip''evet araba bazen kayıyor '' gibi beklenmedik bir ani çıkışıyla
İstanbul'da kışlık lastik alanlar kervanına katılmış bulunmaktayım.
Alpin 6 aldık bakalım...Aşırı keyifsizim..
 
Kayınpederin yapmaya başladığı pres ile birlikte eşimin de durduk yere muhabbete girip''evet araba bazen kayıyor '' gibi beklenmedik bir ani çıkışıyla
İstanbul'da kışlık lastik alanlar kervanına katılmış bulunmaktayım.
Alpin 6 aldık bakalım...Aşırı keyifsizim..
Islak zeminde ve karda en keyifli kış lastiklerinden, tutuşu abartıyor dönel kavşaklarda, sert virajlarda, yoğun yağışlarda(yağmur) bu lastiğin kış koşullarında ne kadar güven verdiğini anlıyorsunuz.Sadece kar olarak düşünmeyin.
 
Kış lastiği Nedir?

Ekli dosyayı görüntüle 6401

Uzun yıllar boyunca kabak lastiklerle kar buz üzerinde gezindik...

Yıllaaar sonra öğrendik ki aslında norma zincir takmadan da buz ve karda ilerlenebiliyormuş...

"Bir yaşıma daha girdim.. olmaz öyle şey!" veya "Hadi canım sen de!"

Diyerek kendimize yaş ekledik de aklımızı başa getiremedik geçen yıllarca...

Yıllaaar sonra

"vakumlu mudur neyim bi lastik varmış... Öööyle çivili lastik gibi yapışıyormuş buzlu yola ? "

Ekli dosyayı görüntüle 6400

Dendiğinde olmaz öyle şey dedik demesine de yapılan testleri izlemek için "YouTube" un icadını bekledik...

Neden derseniz o zamanlar televizyonlarda iki haftada bir defa ve yarım saatlik programlar vardı... Onlar da kırmızı noktalı programlardan hemen önce gece yarısını yarım saat geçtikten sonra heyecanımız tavan yapmışken algılarımız açıkken yayınlandıkları için varlıklarını öğrendik..

Sonra üstad Demir BÜKEY geldi ve bizleri "İleri Sürücülük Teknikleri " ile tanıştırdı.

O olmadan önce araba kullandığını sanan ama aslında "sanan" kısmını altı kırmızı ile çizerek koyu renk italik ve tırnak içerisinde göstermek suretiyle vurgunun vurgusunun vurgusunun vurgusunu yaparak tadını kaçırmak isteyeceğim kadar sürücülük, direksiyon tutan neandertal adamdan daha fazla bir şey olduğunu öğrenene kadardı kralın kraliyetindeki hükümranlığı...

Ondan sonra sözcük dağarcığımıza heel and toe, kontra, sağ ayak freni, aquaplaning ve benzeri terimle girmeye başladı.

Aslında körpe zihinlerimizi Oto Haber'in dashboard, windscreen gibi kelimelerle güzelim Türkçemizi kirletmeye başladıktan hemen sonra mıydı yoksa ben mi uyduruyorum emin değilsem de pek bir severdi bu üstad nakşetmeyi yarışçılık terimlerini hafızalarımıza..

Ekli dosyayı görüntüle 6394

Sonra cam gibi buzda aynı hızda yola çıkan iki Audi birinde çivili lastikle diğerinde ise bildiğimiz lastikle aynı neredeyse aynı mesafede fren yaparak durduğunda kerametin arabada değil lastikte olduğunu anlamamız değil de anladığımızı sindirmemiz zaman aldı.

Sonra kış lastiği denen şeyin de lastik olmak bakımından aynı fakat Ferrari ile Murat 124'ün araba olmak bakımından benzerlikleri kadar benzediklerini, kimini hamurunun ısınmaya başladığında diğerininkinin erime noktası olacak kadar sıcaklık anlamına geleceğini öğrendik.

Sonra yüksek hızda minik parçalar halinde kopan lastiklerin yollarda parçalanan lastiklerin habercisi olduğunu,

her lastiğin bir hız ve yük grubu olduğunu,

Lastiğe fitil değil yama yapılmasını, rot, balans, kamber, kaster ve bilimum ecnebi uydurması kelimeyi içselleştirdik

her lastiğin göz kararı değil de üzerindeki talimatlara göre şişirildiğini öğrenmiş olduk..

Diyeceksiniz ki öğrendik de ne oldu?

Cehaletin okumayla giderilebileceğini biliyoruz ama üreticinin kullandığınız aracın hakkını vermeniz için sayfalar dolusu şeyler yazdığını bilmiyoruz.

Dahası Vw'de 17" lik jantlara ola ki zincir takmamamız gerekirse, mutfak davlumbazı değil de lastiklerin etrafındaki ses ve bilimum sıvı ve katıyı kaporta ve şasiden uzak tutan sert plastik muhafazaya verilen davlumbazı paramparça edebileceğini bilirdik.

Kış lastiklerinin üzerine zincir kullanımı zorunlu olduğu hallerde aracın zarar görmesini engellemek için Vw için Jetta ve Golf modellerinde en fazla 16"lastiklere sahip jantlar öneriliyor.

Bunun altında zinciri takmak için gereken boşluk olmaması kadar büyük çaplı jantlarla lastiklerin genişleyen taban anlamına geldiği ve bunun da normal yol koşullarında iyi bir şeyken kar veya buzda tam tersi dezavantaj olmasıdır. Çivili lastikler neredeyse motorsiklet tekerleği gibidir çünkü derin karı yarıp sağlam zemine tutunabilir böylece.

Kar veya buzda yavaş gidince kurtulamazsınız maalesef. Araç dursa bile geri geri kayarsınız veya isterseniz 15 km/s hızla gidelim tutunmayan lastik yine tutunamayacak ve henüz hayatın baharındayken gözünüzün yaşına bakmadan bunca güzelliği bırakıp gitmemenize sebep olabilecektir.

Ekli dosyayı görüntüle 6396

Kısacası yasal zorunluluk ticari araçlar için olsa da belirli bir ısının altına düşen coğrafyadaysak her ne kadar yasal zorunluluk olmasa da mantıksal ve hatta hayatidir.

kış lastiklerinin kullanılma sıcaklığı ideali 7 derecelik hava sıcaklığının altına düşüldüğünde başlar. Bunun nedeni kış lastiklerinin performansını 7 derecenin altında göstermeye başlamasında gizlidir. Bu sıcaklığa düşülmeden kullanılması halinde yüksek yakıt tüketimi ve lastiğin kendisini kısa sürede erkende eriyerek tüketmesi risklerini gerçekleştirmiş olacağımız kesin gibidir.

Kış lastikleri nasıl olur da karda buzda daha iyi yol tutar sorusunun yanıtı; özel hamuru ve sırt desen yapısı sayesinde düşük sıcaklıklarda daha iyi yol tutuşu için tasarlanmış olmasıdır.

Üzerinde bulunan normal lastiğe göre daha derin drenaj kanalları ve kılcal çizgiler ıslak zeminde daha başarılı tutunma sağlar; bu tutunmayı sağlama sürtünme yüzeyini arttırmakla mümkün kılar ve fren mesafesini ciddi biçimde kısaltır.

Yüksek yuvarlanma direnci ve yüksek sürtünme alanının yakıt konusunda dezavantajları olduğu kesin; 100 kilometrede yaklaşık 1 litre yakıt sarfiyatı artacaktır.

Yaz lastikleri 7 derecenin altında sertleşerek esneklik ve yol tutuş özelliğini kaybetmeye başlarken kış lastikleri derin diş aralıkları ve soğuk havalarda performans göstermek üzere geliştirilmiş hamuruna uygun olarak mükemmel yol tutmaya başlar.

Uygun tarih coğrafyadan coğrafyaya değişecektir ve bu nedenle kesin bir tarih vermek de doğru olmayacaktır.

Peki ya lastikleri 17 inch hatta 18 inch almayacaksak hangi ölçülerde alacağız?

Motor ve şanzıman farkı gözetmeksizin Golf için: 225 45 R 17 94H XL

Ama önce işe jant alarak başlayın çünkü lastikçiler tarafından her sök tak esnasında anı olarak bir çentik bırakacaklarını, bu çentiklerin yılda iki kez olmak üzere 5 veya 6 yıl sonra artık görmezden gelinemeyecek duruma gelebileceğini unutmamalı. Ayrıca 17 ve 18 inch lastikler inanılmaz pahalı. 16 inch boyutunda aynı marka ve model lastik adedinde yaklaşık 210 lira fark var bu farkla bir kerede 16 inch (Dover) jant hatta daha iyisi 15 inch (Lyon) jant alıp bunlara da lastik taktırıp kullanın.

Jant seçerken dikkat edilecek bir husus da sert kış koşulları yaşanan aşırı kar ve buz bulunan yerlerdeyseniz kaliperleri doğal olarak her dönüşünde temizleyen açıklıkları fazla 5 kollu modelleri tercih etmelisiniz. Ayrıca bu modeller aşırı buzlanma halinde kaliperlerin donarak işlev görmesini önlemek üzere üzerinde kar buz birikmesini önlediği gibi bir de az da olsa biriken kar ve buzu kolayca erişerek temizleme imkanı verdiği için tercih edilmelidir.

Ekli dosyayı görüntüle 13830

16 inch Dover jantlara uygun 205 55 16 lastikler jantlarla size adedi 312 liradan gelir

Örnek fiyat: http://m.akakce.com/c/?c=19201&f=93376,93390,93358

312×4= 1.248 TL

Jantlarla bir arada 2.248 TL

Kış Lastikleri denilince bu konuda bağımsız test kuruluşlarının fikir birliği halinde tek bir marka ve bu markanın tek bir modeli söylüyorlar:

Continental'in 2016 yılında piyasaya çıkarttığı son versiyonu olan TS 860. Selefi TS 850'ye göre ağır yağış almış zeminlerde fren performansı geliştrilmiş ve aynı zamanda karlı zemin üzerinde kullanım yol tutuş, fren performansı artarken bir miktar kullanım esnasında gürültü artmış. Kesinlikle tavsiye ederim. (Kaynak: http://www.tyrereviews.co.uk/Article/Continental-WinterContact-TS860-Preview.htm )

Şu değerlere bakar mısınız? İnanılır gibi değil.

Ekli dosyayı görüntüle 13828

Ekli dosyayı görüntüle 6953

Deneyimleyen arkadaşlarımızın yorumları da burada:



Çünkü üretici firma kullanıcı kılavuzunda kış lastiklerinin 17" ve üzeri büyüklüklere sahip olmasını olası zincir kullanımı durumda araca zarar verilmemesi için önermiyor.

Ekli dosyayı görüntüle 6398

Eğer kar ve buz olan bir bölgede yaşıyor veya yolunuz buralara düşüyorsa

Her ihtimale karşı Takmatik zincir alıp 1 kez güzel bir havada takma denemesi yaparak tecrübe edinmeniz karda buzda parmaklarınızı zincire yapıştırmamanız için eldiven de bulundurarak pratik yapmaya ihtiyaç duyulur.

Eğer ağır kış şartlarının yaşandığı İç Anadolu ve oradan da ötede yaşıyor veya seyahat ediyorsanız Continental yerine Nokian WR D4 tercih etmenizi önereceğim. Continental şehir koşullarında kullanmaya daha uygundur. Derin karda Nokian la sorun yaşamazsınız. Nokian ismine bakarak çin malı çakma markalar gibi sanmayın. Şu bir zamanlar cep telefonlarıyla meşhur Nokia markasının bir kuruluşu olup Finlandiya markasıdir. Son derece de guvenilirdir.

Testler ve değerlendirmeler burada:

http://www.autoexpress.co.uk/accessories-tyres/93100/nokian-wr-d4-review

Ekli dosyayı görüntüle 6397Ekli dosyayı görüntüle 13831

Fakat uzun sözün özeti:

Kış lastiği veya yağmur lastikleri misali satış pazarlama hilesi olan bir şey değil; hayatî ve gereklilikten öte zorunlu bir şeydir.
 
Nokian WR D4 her Erzurum'dayım bunun testini türkiyede en iyi bu şehirde yaparsınız Erzurum'da yaşadığım için çok araştırdım. Daha iyisi elvette var. Continental-goodyear-nokian ilk 3 ü yazdım sırayla f/p de en iyisi nokian dır. Aracımı Erzurumda gecen boş bir yer var trafiğe kapalı drift atayım dedim kar üstünde attırtmıyor nokianlar o kadar iyi
 
Merhaba;

3 hafta önce Bridgestone Blizzak LM005 kış lastiği aldım.Çok araştırdım Nokian alma aşamasında bu lastiğe karar verdim.Islak zemin performansı bahsettiğiniz hiç bir lastikte olmayan A değerine sahip.
İstanbulda son yağışlarda kar performansınıda deneme şansım oldu. Kesinlikle değerlendirmeye alınması gereken bir lastik.
 
Merhaba;

3 hafta önce Bridgestone Blizzak LM005 kış lastiği aldım.Çok araştırdım Nokian alma aşamasında bu lastiğe karar verdim.Islak zemin performansı bahsettiğiniz hiç bir lastikte olmayan A değerine sahip.
İstanbulda son yağışlarda kar performansınıda deneme şansım oldu. Kesinlikle değerlendirmeye alınması gereken bir lastik.
Merhaba, ben de 1 hafta once aldim Blizzak LM005 ve geçtiğimiz haftasonu sehirlerarasi üzmedi. Beğendim.

Şuraya da yolda sigara molasında çektiğim kısa bir video bırakıyorum:)

 
Arkadaşlar geçen hafta Ilgaz dağı dönüşü Blizzak LM005 lastikleri tam anlamıyla deneme şansım oldu. Videoda göründüğü gibi bir bmw x1 yolda kalmıştı, maşallah lastikler bir kere bile patinaja düşmedi, frende de herhangi bir blokaj yaşatmadı. Kesinlikle tavsiye ederim.
 
Bu hafta Falken 225/45 R17 94V XL Eurowinter HS01 aldım, deneyimlemek için 6 ay var tabi :) Tanesi 1035 TL'ye geldi.
 

Bu hafta Falken 225/45 R17 94V XL Eurowinter HS01 aldım, deneyimlemek için 6 ay var tabi :) Tanesi 1035 TL'ye geldi.
Benim conti ts860 lar eskidiktem sonra 3 seçenekten birisi de bu lastik hocam yorumlar gayet başarılıydı, diğer seçenekler lm005 ve ts870.
 

Geri
Üst Alt