Golf 7 1.2 tsi 2016 rölanti devri 900 de olması normal midir?


Levent35

Üye
Katılım
24 Eki 2018
Mesajlar
42
Tepkime puanı
8
Konum
İzmir
İsim
Levent
Devir saatinin 900 lerde olması normalmi daha önce daha düşüktü yada problemse nedendir acaba

 
Aşağı yukarı değerler aynı, yetkili servise sorduğunda"aynı şeyleri söylediler" derken beyin, akü vs. yani bir sorun olduğu ortada o zaman cihaza bağlamadılarmı. 

IMG_20210803_215258.jpg

IMG_20210802_160416.jpg

IMG_20210802_144800.jpg

IMG_20210801_124345.jpg

IMG_20210731_204520.jpg

IMG_20210731_185750.jpg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0

@Ukoray Cümleyi yanlış kurmuşum. Serviste direk cihaza bağladılar arıza kaydı çıkmayınca normal dediler , cihaza bağlıyken de 780 rpm gösteriyordu ona da normal dediler. Hemen hemen sana söylenenlerle aynı. Aküden ihtimal düşük , beyinden, her şeyden olabilir derken fikir yürütüyordum. Motora ait her parçanın sensörün arıza belirtilerine bakıyorum. Hepsinde rölanti dengesizliği var. Hocam senin aklında başka bir şey var mı? şundandır dediğin, sen benden daha hakimsin motora parçalara ben ancak  problem çıkınca araştırmaya başlıyorum. Eski arabam hyundai accent ti sekiz yıl kullandım o arabanın rölantisi çok sorunluydu dalgalanma sarsıntı yapıyordu nefret etmiştim. Bu arabamda da rölanti de sorun olacak diye korkuyordum. Son bakımda bujiler değişmişti arabayı teslim aldığımda ilk rölanti devrine bakmıştım.  Senin yüklediğin resimlerde 37.5 dereceyi gösteren resimde rölanti çok yükselmiş. Uzun süre kaldı mı o devirde. Tüketim 0.8 gösteriyor. Bende normal konumda 600 rpm in biraz üstündeyken 0.4 gösteriyor.

 
Upvote 0
Aynı sorunu yaşamış birini bulabilsek, sadece ikimizin arabasında mı var bu sorun , seat , skoda aynı motoru onlarda kullanıyor.

 
Upvote 0
@Koray07 işin enteresan yanı herkes bir şey yok diyor. Tam aksine rolanti 650 rpm de sıkıntı yaşatır diyor çok şükür o konuda sıkıntı yaşamadım. Ben daha 650 rpm de (600' ün biraz üstü) 0.6 lt altını görmedim. Senin araç yine iyiymiş ama sorun yok genel olarak 0.6 lt ortalama. Araştırmadığım, sormadığım, bakmadığım yer kalmadı. 37,5 derecede rolantide o yükseklikte çok kalmadı dikkat edersen 38,5 derecede daha düşük yakıt tüketimi ve rolanti. O kadar yükselmesinin sebebi biraz sıkışık yerde kaldım     ( SANAYİ)   :)) dur kalk manevra derken o şekilde oldu. 

 
Upvote 0
@Koray07 @Koray07 Birçok yerde sordum. Vwturk de sordum onlar eksentrik mili sensörü ve krank sensörü temizliği dediler. Eksantrik mili sensörünü temizledim de, krank sensörü zor yerde onu temizleyemedim. Ayrıca 650 rpm mi olurmuş sende bir sıkıntı var dediler. Ayrıca jettaturkiye ye üye oldum, yeni üye olduğum için soru mesajım beklemede. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
@Ukoray bende her zaman 650 rpm di sadece klima açıksa, kışın da aynaların arka camın  ısıtıcısı acıksa , silecekler çalışıyorsa yükseliyordu. Bir de kavrama noktasında kalkışta sarsıntı olmasın diye yükseliyor. 650 rpm olması normal bence, zaten forumda ki resimlerde çoğunlukla 650 rpm. Jettalarda kaç olmalı onu bilemem. Benim canımı sıkan ortam sıcaklığının yükselmesiyle rölantinin yükselmesi kesin bir problem var. Daha büyük sorunlara yol açar mı bende ondan korkuyorum. bluemotion modellerinde, düşürülmüş rölanti devri diye özelliklerinde geçiyor.  800 rpm üstüne çıkmasa sorun olmazdı. Yani belli bir aralıkta çalışsa neyse, ucu yok gibi sıcaklık ne kadar artarsa yükselicek gibi duruyor. Ben uzun yol yaparım yakıtı değiştirir toparlar diyordum. bir umut düzelir diyordum. 

 
Upvote 0
@Koray07 aynı kanaatteyim, bende aracı biraz sıkıştırmayı düşünüyorum  zira son 2 aydır, kısa mesafe ısınmadan stop etme gibi durumlar söz konusu. 

 
Upvote 0
@Koray07Bugün bir yere daha gittim. Anlattıkları bana daha mantıklı geldi. Araçta hava sıcaklığı ile orantılı olarak rolanti devrini araç otomatik olarak yülseltiyormuş. Sebebi ise içindeki suyun motor içerisinde daha hızlı bir şekilde döndürüp soğutması içinmiş. Dün seninlede konuşmuştuk ya 90 civarı hızda giderken rolanti durumca bir miktar düşüyor diye. Herhalde hız esnasında motora dışarıdan giren havanında etkisi ile de biraz daha soğuması olabilir. Dedim o zaman radyatör fanı ne işe yarıyor. O belli noktayı soğutuyor ama motor içerisindeki dönen su yavaş döndüğünde soğutma yavaş gerçekleşiyor ve anladığım şu; soğutmanın hızlanması için su devinimi rolantiyi yükselterek eşitlemiş oluyor. Bu arada rica ediyorum, forumda birileri gündüz 34-35-36-37 derece sıcaklıklarda hiçmi dolaşmıyor. 30- 31 dereceden aşağısı zaten normal daha yüksek sıcaklıklarda görüntü alırsanız sevinirim. Biraz dikkat etseler bizede destek olsalar. Eğer birileri destek olursa paslaşalım.  Bu arada görüntüde hararet 90 derecenin altında, sıcaklık 32,5 derece ama rolanti normal 650 rpm. Buda herhalde bu tezi doğrular. 

IMG_20210804_110120.jpg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
Merhaba, bende bir kaç saat benzer bir makale okudum. Gerçi aksi yönde  suyun soğukluğuyla alakalı resmini atıyorum. Linkide paylaşıcam. 

Screenshot_20210804-145659.jpg

 
Upvote 0
Evet daha öncede okumuştum ama öyle olsa belki 4 tane servis gezdim bir tanesi bile hararet müşüründen bahsetmedi. Zira hararet müşürü arıza yapmış olsa hararet gayet güzel bir şekilde yükselip 90 dereceye sabitlemez diye düşünüyorum. Birde arızasında tek rolanti  devrini etkelemeyeceği kanaatindeyim. Başka başka belirtiler verebilir diye düşünüyorum. Şimdi olay şu; deneme aşamasında hararetin 0 olduğu ama sıcaklığın yüksek olduğu biranda takip edip, sonuca bakıp karar verebiliriz. 

 
Upvote 0

@Ukoray son yüklediğin resimi sabah ilk çalıştırma esnasında mı çektin. Ben saat öğleden sonra bir gibi çalıştırdım. Derece 34 civarında tabi hararet sıfırdaydı rölanti de değişen birşey  yoktu yüksekti. Dediğin gibi su sıcaklığıyla alakası akla yatkın.

 
Upvote 0

Geri
Üst Alt