Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
Golf 7 1.2 tsi 2016 rölanti devri 900 de olması normal midir?
@Koray07evet saat 11 de ilk çalıştırma esnasında çektim. O zaman hararet yani su sıcaklığı 0 ( soğuk) idi dolayısıyla benim gittiğim elemanın dediği durum geçerli oluyor. Senin gözlemine göre neredeyse sıcaklıklar aynı, motor suyu sıcaklığı 0 (soğuk) , niye rolantiyi yükseltip soğutmak için uğraşsın. İnanki iki gram aklım vardı o da gitti. ) az önce aracı gölgeye park ettim, senin şartlarında birde ben çalıştıracağım ( 1 saat sonra) bakalım. Sonucu yazarım. Bu arada rolanti yüksek derken yine 800 rpm demiydi.
@Ukoray sabah 650 rpm de çalıştıktan sonra, su sıcaklığı yükselince yine düzensizlik yaptı mı, 10 dakika önce yeni fotoğraf çektim değişen bir şey yok.
@Koray07 zaten benim yapacağımı yapmışsın, bir türlü anlam veremiyorum. Sanki senin dediğine daha yakınmışız gibi geliyor bana. Bu arada marş süresinde bir uzama varmı. Bende marş tek seferde tık diye almıyor. 1,2 saniye gecikiyor
@Koray07 yok olmadı seninde göndermiş olduğun resim gibi çıktı sonuç, anlamadım. Dün akşam başka sitelere baktım, eleman sormuş aynı durumu, öyle havada kalmış konu ya cevap veya çözüm anlatılmamış yada bir tanesi çıkmış aradan, adam harareti sorarken kalkmış arabanın lastik ölçüsü ne diye sorup konu özünden uzaklaşmış. Bilgi sıfır.
@Koray07 hararet müşürünü kastetmiştim. Acaba gaz kelebeğinden mi yapıyor, ben birara temizletmiştim. Sözüm ona adaptasyon vas cihazı ile yapılmış ama o zamanlar hava soğuktu farketmedim. Hala siteleri araştırıyorum belki bir şey çıkar diye. Bu arada akşam fotolarım ) buradaki devir gaza basıp çektiğimde 750 rpm e düştü.
@Ukoray 750 rpm düştüğüne göre akşam serinliği etkili olmuş olabilir. Yarın imkan olursa bir test yapıcam. Aklıma takılan bir şey var. Ön ızgaraya su tuttuğumuzda rölantinin düştüğünü biliyoruz. Birincisi sadece dış ısı sensörünü soğutucam, eğer düşmezse, zaten su tuttuğumuzda radyatör soğuğu için düşüyor demektir. Bu da direk problemin motor suyu soğutma tertibatıyla ilgili olduğunu gösterir. Artık müşürden mi yapar, termostattan mı yapar, su pompasından mı yapar. İçinde fazla basınç mı oluşuyor. Panjura su tutarken temizlik yaparken kullandığım şu 2 litrelik basınçlı pompadan var. Arabada park halinde 3 saat falan bagajda içindeki su kaynamıştı. Var sen kaputun altında radyatördeki suyu düşün.
@Koray07 anladığım; dış ısı sensörüne rolanti ve hava sıcakken su tutup düşüreceksin daha sonra eğer ki ısı sensörü içerideki (kadrandaki) sıcaklığı düşürmüşse rolanti değerine bakacaksın. O da düşmüşse sorun 1.
Yada sensöre su tuttun ama sensör soğudu (kadrandaki sıcaklık) ama rolanti hala yüksek o zaman müşür, termostat, devirdaime odaklanacaksın. Doğrumu anlamışım
Bu arada yazışmaları tel. denmi yapıyorsun. Birde internette araştırma yaparkem google Chrome mi kullanıyorsun.
@Koray07https://youtu.be/YqNtHJCIzN0 bak burada formens motora sordum. Yaşar Sarıyer olarak. Sormam bir bağlantı gönderecektim sana ruslar bu konuda aşmış kendini bizde böyle değil. Özelden gönderirim.