1.5 TSI DSG 150 ACT modu hakkında


@poincre15 Bugün dediğiniz şekilde arabayı kullandım ve motora binen yük hafif durumda iken ayağımı gazdan çektiğimde serbest sürüş şeklinde bir yazı çıkıyor ve motor devri 1 e geliyor. Bu durum bildiğimiz ECO moddur.
Ekranda 2 silindir modu yazısını da hiç görmedim.
Acaba benim act arızalı olabilir mi
 
Son düzenleme:

Serbest sürüşte vites kendini bi nevi boşa alıyor. Yokuş aşağı inişlerde genelde bu aktif olur. N konumunda gidiyor gibi. Gaza ya da frene bastığınızda Vites D konumuna geçiyor.
2 silindir modu arızalı olduğunu düşünmüyorum. Zira benim araç ta 1.5 act dsg. Nadiren 2 silindir moduna geçiyor araç. Bu tamamen yolun durumuna ve gaza basma oranına bağlı. Tüm değişkenler aracın istediği kıvamda olursa 2 silindir moduna geçiyor. Ben aracı biraz seri kullandığım için pek görmüyorum 2 silindir modunu. Ama bazen kontrol amaçlı bu modu aktif etmeye gayret edince görüyorum. Yoksa pek gördüğüm söylenmez. Bu arada anlık yakıt tüketimi ekranda olmalı aracın bu modda olduğunu görebilmeniz için.
 
Serbest sürüşte vites kendini bi nevi boşa alıyor. Yokuş aşağı inişlerde genelde bu aktif olur. N konumunda gidiyor gibi. Gaza ya da frene bastığınızda Vites D konumuna geçiyor.
2 silindir modu arızalı olduğunu düşünmüyorum. Zira benim araç ta 1.5 act dsg. Nadiren 2 silindir moduna geçiyor araç. Bu tamamen yolun durumuna ve gaza basma oranına bağlı. Tüm değişkenler aracın istediği kıvamda olursa 2 silindir moduna geçiyor. Ben aracı biraz seri kullandığım için pek görmüyorum 2 silindir modunu. Ama bazen kontrol amaçlı bu modu aktif etmeye gayret edince görüyorum. Yoksa pek gördüğüm söylenmez. Bu arada anlık yakıt tüketimi ekranda olmalı aracın bu modda olduğunu görebilmeniz için.
Teşekkür ederim Alibey. Birkaç gün dediğiniz şekilde anlık tüketim ekranda olacak şekilde aracı kullanırım. Umarım ben de o iki silindir aktif yazısına denk gelirim. Strese girdim kaç gündür.
 
Serbest sürüşte vites kendini bi nevi boşa alıyor. Yokuş aşağı inişlerde genelde bu aktif olur. N konumunda gidiyor gibi. Gaza ya da frene bastığınızda Vites D konumuna geçiyor.
2 silindir modu arızalı olduğunu düşünmüyorum. Zira benim araç ta 1.5 act dsg. Nadiren 2 silindir moduna geçiyor araç. Bu tamamen yolun durumuna ve gaza basma oranına bağlı. Tüm değişkenler aracın istediği kıvamda olursa 2 silindir moduna geçiyor. Ben aracı biraz seri kullandığım için pek görmüyorum 2 silindir modunu. Ama bazen kontrol amaçlı bu modu aktif etmeye gayret edince görüyorum. Yoksa pek gördüğüm söylenmez. Bu arada anlık yakıt tüketimi ekranda olmalı aracın bu modda olduğunu görebilmeniz için.
Ali Bey sizin araç da park etme hızlarında araç da ufak titreşim oluyor mu? Bu Act kaynaklı da olabilir diye düşündüm ama ekranı yarın kontrol ederim.
Bende hep varsa misal bugün aracın yerini değiştirmek için çalıştırdım yarı frende ileri veya geri giderken aracın titrediğini hissediyorum. Aracı N ye çekince bu titreşim anında gidiyor.
Yetkili servis mantıklı bir cevap diyecek mi yoksa her araç mı böyle anlamadım.
 
Serbest sürüşte vites kendini bi nevi boşa alıyor. Yokuş aşağı inişlerde genelde bu aktif olur. N konumunda gidiyor gibi. Gaza ya da frene bastığınızda Vites D konumuna geçiyor.
2 silindir modu arızalı olduğunu düşünmüyorum. Zira benim araç ta 1.5 act dsg. Nadiren 2 silindir moduna geçiyor araç. Bu tamamen yolun durumuna ve gaza basma oranına bağlı. Tüm değişkenler aracın istediği kıvamda olursa 2 silindir moduna geçiyor. Ben aracı biraz seri kullandığım için pek görmüyorum 2 silindir modunu. Ama bazen kontrol amaçlı bu modu aktif etmeye gayret edince görüyorum. Yoksa pek gördüğüm söylenmez. Bu arada anlık yakıt tüketimi ekranda olmalı aracın bu modda olduğunu görebilmeniz için.
Düşük hızlarda deneyebilirsiniz. Gaza çok yüklenmeden çok hafif basarak ilerleyin devreye girecektir muhtemelen. Motor çok hafif titreşimli çalışabilir act devredeyken. Sizin bahsettiğiniz yelken modu. Yolun durumuna göre araç kendi karar veriyor hangisine geçeceğine. Ayağınızı gazdan çekmeyin ama çok hafif basın. Ekranda 2 silindir modu yazacaktır.
 
Merhaba Arkadaşlar 2019 model golf 1.5 Tsı 15 ACT dsg aracım var şehir için kullanımlarda örneğin İstanbul içi E5 te giderken düzlükte Silindir kapama özelliği aktif oluyor ve 2 silindir moduda gidiyorum bilirsiniz E5 üzerinde bazı yerler inişli çıkışlı (tam Yokuş olmayan yerler) buralarda ayağım gazdayken (hafifçe gazı artırıyorum) araçta çok hafif titreme oluyor taki ACT devreden çıkıncaya kadar buda açıkçası canımı sıkıyor sonuçta ne paralar veriyoruz ve karşılığı böyle oluyor forumda az çok araştırdım bunu 1.4 TSI ACT lerde yaşıyormuş merek ettiğim konu güncel 1.5 tsı larda bunu yaşayan varnmı yoksa bana has bir şey mi ?
Konuyu biraz hortlatayım. Bende sanziman bakımı yaptırıp takozları degistittirdikten sonra aynı sorun bas gösterdi. 2 silindir moduna geçtiğinde içeride oturanlara hissedecek şekilde hiriltili bir vibrasyon oluşmaya başladı. Daha önce bunu hiç anlamıyordum bile. Sorunu çözebildiniz mi ? Kac haftadır bununla uğraşıyorum :(
 
@Ilhann Merhaba, Sorununuzu çözebildiniz mi ? Bende de baş gösterdi act devrede iken gaza hafif bazarsam aramada titreme oluyor mazgaldan geçer gibi. Biraz yukarı eğimli yol ise daha çok hissettiriyor diymi ?
 
Benim araç 4 aylık ve 5000 km'de 1.5 impression. Aynı şey bende de var. Özellikle yukarı yokuş ve trafik yoğunluğu nedeniyle yavaş sürüşlerde. Ayrıca iki silindirden çıkışı da net şekilde hissettiriyor.
 
Benim araç 4 aylık ve 5000 km'de 1.5 impression. Aynı şey bende de var. Özellikle yukarı yokuş ve trafik yoğunluğu nedeniyle yavaş sürüşlerde. Ayrıca iki silindirden çıkışı da net şekilde hissettiriyor.
Hocam bu sorun sonradan başladı ise benim gibi çok para harcadım kafaya taktığım için en sonunda gittim yazılımla kapattırdım act modunu. Kurtuldum. Ama öğrendiğim şu ki gereknyurt içi gerek yurt dışı araştırmalarımdan act selenoid valflerinden yapıyormuş sanırım. İçlerinde ufak bobinler varmış. Kaputu açınca blok üzerinde göreceksiniz. 4 adet. Eğer imkanınız varsa çıkma bulup 4 adet değiştirip deneyin para vermeden sorunuz geçerse parasını verirsiniz. Ben kapattırdığım için artık denemiyorum. 3 ay çok yordu beni maddi manevi. Görsel aşağıdaki gibi.
1000110981.jpg
1000110090.png
 
Hocam bu sorun sonradan başladı ise benim gibi çok para harcadım kafaya taktığım için en sonunda gittim yazılımla kapattırdım act modunu. Kurtuldum. Ama öğrendiğim şu ki gereknyurt içi gerek yurt dışı araştırmalarımdan act selenoid valflerinden yapıyormuş sanırım. İçlerinde ufak bobinler varmış. Kaputu açınca blok üzerinde göreceksiniz. 4 adet. Eğer imkanınız varsa çıkma bulup 4 adet değiştirip deneyin para vermeden sorunuz geçerse parasını verirsiniz. Ben kapattırdığım için artık denemiyorum. 3 ay çok yordu beni maddi manevi. Görsel aşağıdaki gibi.
Ekli dosyayı görüntüle 80467
Ekli dosyayı görüntüle 80466
Benim araç yeni henüz, 5 ay ve 5000 km de. Bakalım ilerleyen zamanlarda karar veririm
 
Son düzenleme:
Benim araç 4 aylık ve 5000 km'de 1.5 impression. Aynı şey bende de var. Özellikle yukarı yokuş ve trafik yoğunluğu nedeniyle yavaş sürüşlerde. Ayrıca iki silindirden çıkışı da net şekilde hissettiriyor.
Hocam araç kasasına vuruyormu sizde de titreşim mazgalda gider gibi act den çıkana kadar yada yokuşta bazen devreye girdiğinde devreden çıkarken
 
Hocam araç kasasına vuruyormu sizde de titreşim mazgalda gider gibi act den çıkana kadar yada yokuşta bazen devreye girdiğinde devreden çıkarken
Devreden çıkarken veya girerken sıkıntı yok ama gereğinden fazla 2 silindir modunda kalmaya çalışıyor. Beni rahatsız eden kısmı o. Çünkü zorlandığı halde devreden çıkmakta nazlanıyor. Sanırım ekonomikmolsun diye yazılımını bu şekilde ayarlamışlar.
Aracım 1.5 116 manuel
 

Geri
Üst Alt