Golf 7 Akü Değişim Önerisi


Brockline

Üye
Katılım
14 May 2020
Mesajlar
40
Tepkime puanı
24
Konum
İstanbul
İsim
Burak
2016 model aracımda yer alan akü bu. Start/Stop devreye girmemeye başladı. Sanırım değişim zamanı geldi. Hangi aküyü almamı önerirsiniz ?

EDIT: Araştırmalarım ve burada yardımcı olan arkadaşlar sonucunda 70 Ah Varta Agm akü aldım, start stop tekrar çalışmaya başladı, sorunsuz kullanıyorum. Herkese teşekkürler.

CF27C6A2-7DE0-4BB7-8415-FE46E4787507.jpeg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@forzaGilles haklısınız gecenin bir saatinde yanlış yazmışım haklısınız...hatta ilk başta efm yazmıştım sildimdi...2 gündür uyumayınca böyle hatalar olabilir..çok gülünecek bir durumda görmedim...70 amper çıktı fabrikadan gelen akü ve aynısını taktı usta
O gülümseme emojisi size değil arkadaşın yazdığı yazı içindi.,, size olsaydı alıntıyı arkadaşa değil size yapardım., haklı olup olmamam çok önemli değilde ben sadece sizin açınızdan bir akü hakkında yanlışlık var mı diyerekten söyleme gereği hissettim.,

70 amper olayına gelirsek (normal şartlarda) fabrika 1.2 TSI araçlarda 70ah akü takmıyor., eğer araçta ektra opsiyon varsa bilemem ama eğer yoksa yeni takılan yüksek amperli akü takılmış anlamına gelir., yüksek amperli olması sıkıntı değil fakat böyle bir senaryoda aküyü araca tanıtmazsanız (kodlaması yapılmaz ise) araç aküyü fabrikanın taktığı ilk akünün amper değerine göre sarj eder bunun sıkıntısı ise akü tam şarj olamadığı için akünün ömründen yer..

 
Upvote 0

O gülümseme emojisi size değil arkadaşın yazdığı yazı içindi.,, size olsaydı alıntıyı arkadaşa değil size yapardım., haklı olup olmamam çok önemli değilde ben sadece sizin açınızdan bir akü hakkında yanlışlık var mı diyerekten söyleme gereği hissettim.,

70 amper olayına gelirsek (normal şartlarda) fabrika 1.2 TSI araçlarda 70ah akü takmıyor., eğer araçta ektra opsiyon varsa bilemem ama eğer yoksa yeni takılan yüksek amperli akü takılmış anlamına gelir., yüksek amperli olması sıkıntı değil fakat böyle bir senaryoda aküyü araca tanıtmazsanız (kodlaması yapılmaz ise) araç aküyü fabrikanın taktığı ilk akünün amper değerine göre sarj eder bunun sıkıntısı ise akü tam şarj olamadığı için akünün ömründen yer..
Arkadaşın yazdığı zaten başkası ile ilişkili değildi ayrıca konuyu fazlaca meşgul etmemek adına açıklama içinde teşekkürler...

akü gerçekten 70 amper çıktı ve aküyü değiştiren arkadaşta 60 çıkardı bunlardan demişti ama aynısı olsun diye (kodlama vs doğuş oto ile tekrar muhatap olmamak adına) 70 amper takıldı...araç standart comfortline paket...ömrünü görücez bakalım...teşekkürler açıklamalar içinde...

 
Upvote 0
Yanlış anlaşılmasın diye yazmayayım dedim sonrada bilgi olsun diye yazmaya karar verdim.

  • Golflerde düz 60 amper 70 amper fabrika montajı akü yok.
  • Ya 59 Amper ya da 68 Amper.
  • TSI motorların 1.4 ünde bile sadece Highline larda 68 Amper akü var.

Bilgilendirme ve hatırlatma dır.

 
Upvote 0
Yanlış anlaşılmasın diye yazmayayım dedim sonrada bilgi olsun diye yazmaya karar verdim.

  • Golflerde düz 60 amper 70 amper fabrika montajı akü yok.
  • Ya 59 Amper ya da 68 Amper.
  • TSI motorların 1.4 ünde bile sadece Highline larda 68 Amper akü var.

Bilgilendirme ve hatırlatma dır.
Haklısınız zaten benimkide 68 idi fakat 68 amper varta yerine 70 amper takıldı...Akücünün dediği genelde böyle oluyor şeklindeydi...Eğer 68 yerine 70 amperde sorun çıkarır diyorsanız doğuşa uğrayayım birara.

 
Upvote 0
Yanlış anlaşılmasın diye yazmayayım dedim sonrada bilgi olsun diye yazmaya karar verdim.

  • Golflerde düz 60 amper 70 amper fabrika montajı akü yok.
  • Ya 59 Amper ya da 68 Amper.
  • TSI motorların 1.4 ünde bile sadece Highline larda 68 Amper akü var.

Bilgilendirme ve hatırlatma dır.
Hocam merhaba, 

Aracım 2016 ağustos üretimi 1.2 tsi dsg comfortline ve aracımda fabrika çıkışlı banner marka 69 amper efb akü var. Fabrika çıkışlı ekstra donanım olarak ışık ve konfor paketi var. Aynı şekilde arkadaşımda da 2016 model 1.4 tsi dsg highline golf vardı onun aracında da fabrika çıkışlı aynı aküden takılmıştı. kendi aracımda 69 ah görünce baya şaşırmıştım. Gözlemlediğim kadarıyla dediğiniz gibi genellikle 1.2 tsi araçlara 59 amper akü takılıyor.

fed8c561e2f80fc3a4ad73e5150e2d49.jpg

 
Upvote 0
Haklısınız zaten benimkide 68 idi fakat 68 amper varta yerine 70 amper takıldı...Akücünün dediği genelde böyle oluyor şeklindeydi...Eğer 68 yerine 70 amperde sorun çıkarır diyorsanız doğuşa uğrayayım birara.
Bir daha 68Ah bulamayacağınıza göre tanıtmakta fayda var. Ah değeri farklı olunca araç tam şarj edemez. Hem sonraki değişiminizde 68 ah alamayacağınızdan 70 ah aynı aküyü alırsınız o vakit tanıtma ihtiyacı da hissetmezsiniz.
Akünüz hayırlı olsun.

 
Upvote 0
2016 Kasım üretimi aracımın fabrikasyon aküsüne bugün elveda dedim ben de. Son zamanlarda bir tık geç marş almaya başlamıştı.  Start-stop kullanmıyorum hiç ama denediğimde genellikle çalıştığını gözlemledim.

Bu sene illa ki bir yerde patlak verecek diye düşünerek olmadık zamanda sürpriz yapmasın diye ihtiyaten değiştirdim.

Forumda daha evvel tavsiye edilen Darıca'daki Apaydınlar Oto'ya gittim. Araca eklettiğim birkaç opsiyondan ötürü çıkan 59Ah akü yerine Varta N70 70Ah EFB taktırdım, belki amper yükseltmeye gerek yoktu ama ilerde aküden yana sıkıntı yaşamak istemedim.

Yeni akünün kodlamasını da yapıyor arkadaşlar. Hiçbir uyarı/hata ile karşılaşmadan uğraşmadan cıncık gibi oldu  :)

Biraz uzak gelebilir ama özellikle İstanbul Anadolu yakasındaki arkadaşlar için kodlama, uygun fiyat ve en yeni üretim tarihli akü bulma avantajlarından ötürü kesinlikle tavsiye ederim.

35km uzaklıktaydım, 1,5 saat içerisinde taktırıp döndüm. İstanbul içinde bir yerde de trafikten ötürü benzer vakit alacaktı.

Eski aküyü verdim, 615 TL ödedim. Akü değişiminde üretim tarihinin önemi konusunda verdiği bilgiler için @forzaGilles üstada teşekkür ederim. Forumda yazdıklarını okumasam muhtemelen herhangi bir yerde 2020 ocak üretim de olsa ooo yepisyeni akü diyip bayıla bayıla taktıracaktım  :)

Firmadan sözlü olarak teyit etmiştim, eve gelince distribütörün sitesinden de kontrol ettim. Dedikleri gibi 2021 üretimi akü. Garanti kartı da veriyorlar.

Model:N70

Tip:Blue Dynamic EFB

Amper:70

CCA:760

Uretim Tarihi:Q1-2021

 
Upvote 0
2016 Kasım üretimi aracımın fabrikasyon aküsüne bugün elveda dedim ben de. Son zamanlarda bir tık geç marş almaya başlamıştı.  Start-stop kullanmıyorum hiç ama denediğimde genellikle çalıştığını gözlemledim.
Bu sene illa ki bir yerde patlak verecek diye düşünerek olmadık zamanda sürpriz yapmasın diye ihtiyaten değiştirdim.
Forumda daha evvel tavsiye edilen Darıca'daki Apaydınlar Oto'ya gittim. Araca eklettiğim birkaç opsiyondan ötürü çıkan 59Ah akü yerine Varta N70 70Ah EFB taktırdım, belki amper yükseltmeye gerek yoktu ama ilerde aküden yana sıkıntı yaşamak istemedim.
Yeni akünün kodlamasını da yapıyor arkadaşlar. Hiçbir uyarı/hata ile karşılaşmadan uğraşmadan cıncık gibi oldu [emoji4]
Biraz uzak gelebilir ama özellikle İstanbul Anadolu yakasındaki arkadaşlar için kodlama, uygun fiyat ve en yeni üretim tarihli akü bulma avantajlarından ötürü kesinlikle tavsiye ederim.
35km uzaklıktaydım, 1,5 saat içerisinde taktırıp döndüm. İstanbul içinde bir yerde de trafikten ötürü benzer vakit alacaktı.
Eski aküyü verdim, 615 TL ödedim. Akü değişiminde üretim tarihinin önemi konusunda verdiği bilgiler için [mention=520]forzaGilles[/mention] üstada teşekkür ederim. Forumda yazdıklarını okumasam muhtemelen herhangi bir yerde 2020 ocak üretim de olsa ooo yepisyeni akü diyip bayıla bayıla taktıracaktım [emoji4]
Firmadan sözlü olarak teyit etmiştim, eve gelince distribütörün sitesinden de kontrol ettim. Dedikleri gibi 2021 üretimi akü. Garanti kartı da veriyorlar.
Model:N70
Tip:Blue Dynamic EFB
Amper:70
CCA:760
Uretim Tarihi:Q1-2021
Hayırlı olsun ustad guzel fiyat

Gule gule kullan

Benimde cortlarsa giderim daricaya 70 lik taktiririm
 
Upvote 0
@erty Hayırlı olsun.

İstanbulda alacağınız VARTA N70 fiyatı ile apaydınlardan aldığınız 615tl lik fiyat farkı git gel yakıt farkınız vs kurtarır sanki.

 
Upvote 0


Geri
Üst Alt