@erty Hayırlı olsun.
İstanbulda alacağınız VARTA N70 fiyatı ile apaydınlardan aldığınız 615tl lik fiyat farkı git gel yakıt farkınız vs kurtarır sanki.
Bir yarım saat daha fazla alır belki vakit ama minimum 150 TL civarı farkediyor İstanbula göre. direksiyonu sağa sola döndür tamamdır radyo bilgileri silindi gitti hatalar da uçar gider hadi güle güle olmuyor en azından,
Bu arada başlık altında yeri gelmişken akü kodlamasına ilişkin öğrendiğim bir bilgiyi paylaşayım. Yurtdışı forumlarda da bu konuda bir hayli kafa karışıklığı mevcut. Kodlama için artık akülerin üzerinde yazılmayan BEM kodunun((üretici+seri no) arayışında herkes ama bir önemi yok bunun.
Taktırdığım akünün kodlaması yapıldı demiştim ama yapamamış arkadaş. tüm gatewaylerde aynı şekilde yapılmıyormuş, kanalı bulamamış olabilir. VCDS ile kontrol ettiğimde güncel amper eski değer olan 59Ah, akünün seri numarası 1111111111 ve manufacturer JCB olarak görünüyordu.(EXIDE akü) Amper eski aküden elbette ama diğer bilgilerin akü ile bile ilgisi yok.
Yabancı forumlardan edindiğim bilgiye göre bir çok Vag grubu araçta fabrika çıkışı akünün seri numarası 1111..... şeklinde giriliyormuş. Yeni akü kodlanırken seri numarasının ve üretici kodunun gerçek değerde girilmemesinden yola çıkarak manufacturer kodunun ve seri numarasının doğruluğu mühim değil sonucunu çıkarıyorum.
Bu iki alan zaten tamamen manuel yazılıyor. Ne yazarsanız yazın kabul ediyor kodu.
Gateway'e yeni bir akü takıldığını anlatmak mühim olan. Bunun için de en önemli hususlar değiştiyse akü tipinin(EFB/AGM) güncellenmesi, yine değiştiyse amper değerinin güncellenmesi ve bununla birlikte eski seri numarası yerine farklı 10 haneli herhangi bir numara (1111111111 yerine 1111111112 gibi) girilmesi. Bu şekilde gateway yeni akünün karakteristiğine adapte oluyor denmiş bir çok kaynakta.