Hasan kardeşim yanındayım, bugün şu mesajı gönderdim satış temsilcime:

merhaba, 6,5’ medya cihazı konusunda daha önce yazışmıştık,

biz almanyaya ulaşıp 2015/21.haftadan sonra yeni oluşturulmuş araçlarda yeni modelin konulduğunu öğrenmiştik,

Bu bilgiyi aldıktan sonra ben de rahatlamış ve size bu konuyla ilgili başka bir şey yazmamıştım

zaten bu model cihaz, golf’ün ülkemizde müşteriye verilen broşürü dahil her yerde highline araçta standart gözüküyor…

Ancak geçen hafta izmirden highline opsiyonlu aracını teslim almaya giden arkadaşımız yine eski cihazla karşılaştı,

belli ki Almanya dünyanın hiçbir yerine gönderemediği cihazları ülkemize gönderebiliyor,

üstelik bu aracın lastikleri de 2015/36.hafta üretimi…

tabi arkadaşımız bu aracı teslim almadı, bundan böyle grubumuzdan hiç kimse böyle bir yaklaşımı kabul etmeyecek,

doğuş bu uygulamayı kendisine reva görebilir ama müşterileri böyle görmüyorlar, bilginiz olsun…

 

@magic Emre kardeşim, dün akşam İstanbul Doğuş'tan aradılar, görüştük, olumlu, müşteriye değer veren yaklaşım gibi geldi bana.

Sonrasında aşağıdaki yazıyı hazırladım, sabah buradan yayınlamak için. Yayınlayamadan tekrar aradılar sabah, bu sefer arayan ELÇİ Hanım, katı ve müşteri umurumuzda değil imajı çizen tavrıyla şaşkınlık vericiydi. Müşteri memnuniyeti hikaye diyordu, sözleriyle, ses tonuyla...

İnternetteki Forumlar, forumlarda yazılanlar umurumuzda değil dedi resmen, kısacası iş değil laf üretiyordu... Kaba tabirle "Bizde böyle yerseniz" tavrı çok iticiydi. DOĞUŞ, SIFIR aldı, sınıfta kaldı yani. Türkiye'deki en büyük holdinglerinden birinin MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ seviyesi, görelim, ders çıkaralım, anlatalım... Ben daha anlatmaya başlayamadım, telefonu kapattığından beri PES... PES... diye tekrar ediyorum içimden.

Saygılar...

*****************

Gece yazdığım ama yayına koyamadığım yazım;

Dün akşam üzeri İstanbul Doğuş tarafından arandım, istediler anlattım, baştan sona, yazışmalarım var dedim, söz uçar yazı kalır dedim, hayal kırıklıklarımı, mağduriyetimi anlattım, kaygılarımı, Doğuş'un müşterilerini koruma, kollama, çıkarlarını düşünme görevi olduğunu, başka türlü müşteri memnuniyetini sağlamanın mümkün olamayacağını anlattım, personel eğitim ihtiyacından girdim, müşteri beklentilerinden çıktım. "Boşuna" geçen üç aylık süreci anlattım, anlattıkça anladım ki, çok şey varmış anlatılacak...

Türkiye'ye gelen araçlar üzerindeki modeli geçmiş atıl stoklardan bahsettim, başka ülkeler sınırlarından sokmaz bu yarıürünlerle üretilmiş araçları dedim. "Lastikler bizim kontrolümüz dışında, ne gönderiliyorsa alıyoruz"dedi. "Siz de bilirsiniz, kaza nedenleri istatistiklerinde ikinci sırada lastikler var." dedim. "Tecrübesiz ve detaycı olmayan bir sürücü belki bir yıllık raf ömrünü doldurmuş lastiğin ömrünü aracı aldığı gün başlatabilir ki, bu da menfaatlerini koruma, kollama göreviniz olan müşteriniz için kaza riski demektir" dedim.
Hak verildi, baştan sona, her gerekçe örneklerle ve nazikçe çürütüldükçe...

"İki kişi arasında kalmaz inşallah bu kadar konuşmamız" dedim, "İnsanda güven eksikliği olunca bu tür sorular olağan hale geliyor, kusura bakmayın" diye de ekledim. Duygularım, düşüncelerim ne ise onu aynen aktardım, doğru, anlaşılır, şeffaf ve sansürsüz...

"Ne olursa telafi edilebilir bu memnuniyetsizliğiniz, çözüm olarak öneriniz nedir?" final sorusunu sorunca yetkili;
Nacizane iki pozitif öneri sundum kendilerine, sürecin "mutlu son"la bitmesi taraftarı olduğumu belirterek.

Birincisi ve memnuniyet derecesi yüksek önerim; olması gereken yarıürünlerin bulunduğu, aynı opsiyonlara sahip aracı, bayide anlaştığımız fiyata, Alsancak Vosmer teslimi olarak alabilirim dedim.
Olmadı (ki olsun isterim),
İkincisi ve memnuniyet derecesi düşük önerim; mevcut aracı, üzerindeki 2015 model yarıürünler dikkate alınarak tesbit edilecek ekstra iskonto ile alabileceğimi belirttim.

Gelişmeleri bekleyip göreceğiz artık, bakalım Doğuş müşteri memnuniyetine nasıl bakıyor, laf mı üretiyor, iş mi üretiyor? Umarım iş üretiyordur da süreç "mutlu son" ile biter...
Saygılar...

 
@HaK Yaşadığınız bu haksızlıktan dolayı ben de üzüldüm. Benim teorim, TR ye standart gönderilen araçların 2. kalite veya ayıplı olabileceği, o nedenle gerekirse 3 ay bekleyip kendimize özel sipariş vermemiz gerektiği idi. Görüyorum ki 3 ay beklediğinizde de tam sipariş verilen araç gelmeyebiliyor.

Doğuş un ve ST lerin tutumu konusunda tamamen katılıyorum size. Bu ay TR deki toplam satış rakamlarında VW grubu açık ara bir numarada (yerli üreticileri bile geçmiş), ürünler iyi olduğu için Doğuş ve ST leri bu durumu müşteriye kötü davranarak kullanıyorlar. Böyle yapmak yerine, müşterinin hakkına dikkat eden ST ve SS hizmeti verilse ne kadar satarlar düşünemiyorum bile.

Neticede elimizden birşey gelmiyor, hem fikir olduğumu söylemek için yazdım. Bence de imkanınız var ise o aracı almayıp, istediğiniz aracı almalısınız.

Selamlar.

 
şimdi st görüştüm yeni gelen bi kaç hıghline araca baktı hepside mute butonlu dedi neye göre bu şekilde geliyor dedim sonuçta 2015 ortasından sonra gelecek araçlarda 24a/voice butonlu gönderilmesi gerek dedim  inanın hiçbi fikrim yok dedi ve türkiyede kullanılmıyor diyede ekledi  kendi aracımda gelmiş bakıp bilgi verecek ama hiç sanmıorum ama bu sekilde gelmesini  1.4 tsı hıghlıne  camtavan u led,anahtarsz çalıştrma . 18 durban jant tunsten gri  fiyatta 83.5 dedi babam gelse anca bu fiyata verebilirm dedi ama zorlıcaz bakalım bi medya ekranına baksın

 
şimdi st görüştüm yeni gelen bi kaç hıghline araca baktı hepside mute butonlu dedi neye göre bu şekilde geliyor dedim sonuçta 2015 ortasından sonra gelecek araçlarda 24a/voice butonlu gönderilmesi gerek dedim  inanın hiçbi fikrim yok dedi ve türkiyede kullanılmıyor diyede ekledi  kendi aracımda gelmiş bakıp bilgi verecek ama hiç sanmıorum ama bu sekilde gelmesini  1.4 tsı hıghlıne  camtavan u led,anahtarsz çalıştrma . 18 durban jant tunsten gri  fiyatta 83.5 dedi babam gelse anca bu fiyata verebilirm dedi ama zorlıcaz bakalım bi medya ekranına baksın
4.200 lira indirim yapmışlar %5 indirim almışsınız.

 
@calik Teşekkür ederim hocam, destekler düşünce ve tesbitleriniz için. Aslını söylemek gerekirse dün akşamki terör ve insan kayıplarımız şu an önceliklerimi değiştirdi, alıp almamayı daha sonra değerlendireceğim ama siparişi iptal ettim, Bayii Manisa-DEMOTO da 2.000TL lik kaporayı yatırdı hesabıma.

Sipariş vererek araç almak kesinlikle şans işi, bu araçlara monte edilen yarıürünlerde FİFO uygulanmadığını ve özellikle eski tarihli yarıürünlerin monte edildiğini de tesbit etmiş bulunmaktayım. (Özel takipli bir siparişse onu bilemem)

Saygılar...

 
şimdi st görüştüm yeni gelen bi kaç hıghline araca baktı hepside mute butonlu dedi neye göre bu şekilde geliyor dedim sonuçta 2015 ortasından sonra gelecek araçlarda 24a/voice butonlu gönderilmesi gerek dedim  inanın hiçbi fikrim yok dedi ve türkiyede kullanılmıyor diyede ekledi  kendi aracımda gelmiş bakıp bilgi verecek ama hiç sanmıorum ama bu sekilde gelmesini  1.4 tsı hıghlıne  camtavan u led,anahtarsz çalıştrma . 18 durban jant tunsten gri  fiyatta 83.5 dedi babam gelse anca bu fiyata verebilirm dedi ama zorlıcaz bakalım bi medya ekranına baksın
@Krsdylmz01 Hocam araç DSG'mi? Liste fiyatı nedir? Yani kaçtan 83.5'a indi? Üretim tarihi, gümrük giriş tarihi, lastik üretim haftası nedir? Bu tür bilgilerden hareketle VW'nin Türkiye üretim politikası hakkında bir takım sonuçlara ulaşabiliriz.

Saygılar...

 
kendime kızıyorum başkasına değil, hala ve ısrarla golf istiyorum... maalesef...

kendime de yapılsa ancak bu kadar sinirleneceğim bu tavır karşısında çoktan bırakmam lazımdı bu sevdayı...

ama golf işte, atsan atılmıyor, tutkuya dolanmışız vazgeçilmiyor...

 
@Krsdylmz01 Hocam araç DSG'mi? Liste fiyatı nedir? Yani kaçtan 83.5'a indi? Üretim tarihi, gümrük giriş tarihi, lastik üretim haftası nedir? Bu tür bilgilerden hareketle VW'nin Türkiye üretim politikası hakkında bir takım sonuçlara ulaşabiliriz.

Saygılar...
Dsg olması imkansız hocam dsg nin o opsiyonlar ile fiyatı 97.000 Tl.

 
@HaK hocam manuel araca daha baktıramadım yarın baktıracam babamla işi bilen birine sipariş verdikten sonraki çıkan listede indirimsiz 88.200 gibi fiat çıkmıştı zamda geldi 600 lira kadar onu almıcam dedi ama daha dönmedi medya ekranı hakkında galiba eski sürüm geldi arıyamıor  :mad:  eğer eski sürüm gelirse 2 bin daha in diyecem baklm nolacak

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
tek gerçek var o da broşür! evet herkese verdikleri, internette pdf hali de olan o klasik golf broşürü, orada standart olarak sunulan ürünü istiyoruz biz, başka bir şey değil ki, opsiyonel bir şey değil ki bu, highline'da standart olan ürün işte, sol altta voice tuşu var, sen bana onun dışında bir şey vereceksen ancak daha iyi bir ürün olabilir ki belki onu da kabul etmem, belki onun da rengini beğenmem mesela... ama orada standart diye ilan ettiğin şeyi vermek zorundasın, bu ayıplı bir mal olur sonra... bir tuhaf durum da o aleti zaten gönderiyorlar bize, yani o medianın takılı olduğu araçlar da var, yani hiç gelmese yine anlayacağım, işte ülkenizle anlaşma yok saçmalığı falan... ama var kardeşim var, istediğine standart ürünü takıp istediğine eski ürünü takarsan o olmaz işte...

 
kendime kızıyorum başkasına değil, hala ve ısrarla golf istiyorum... maalesef...

kendime de yapılsa ancak bu kadar sinirleneceğim bu tavır karşısında çoktan bırakmam lazımdı bu sevdayı...

ama golf işte, atsan atılmıyor, tutkuya dolanmışız vazgeçilmiyor...
Alsan bir dert almasan bir dert misali... sardı beni de kara kara düşünceler...

 
@magic Düşüncelerinde son derece haklısın Emre kardeşim. 

Tabii ki doğru üründen vazgeçmemek gerekir ama doğru üründen. Kontrol etmeliyiz ürünü, istediğimiz, beklediğimiz kaliteyi taşıyorsa öyle almalıyız. Bile bile uygunsuz ürünü almazsak Doğuş'un elinde kalacak uygunsuz ürünler, müşterideki bu seçicilik onu istemese de seçici olmaya zorlayacak. Elimizde kalıyor şu şu hataları üzerinde barındıran ürünler diyecek, ne yazık ki müşteri profilimiz değişti ayıplı ürünleri almıyorlar diyecek, ve bizi hedefimize ulaştıracak. Belki zaman alacak ama, uygulanırsa devran değişecek, müşteri kazanacak.

Kimilerine göre hayal de olsa biz böyle düşünüyoruz ve sayımızı arttırmalıyız.

Saygılar...

 
eklediğim fotodaki mute tuşu nu mu istemediniz hocam 
diğer ekranlarda nav yazıyor sadece 03 kodlu olanda mute yazıyor

nv.jpg

 

@ByTKN Hocam, 03 nolu resimde sol taraftaki en alt tuş yeni versiyonlarda VOICE, eski versiyonlarda MUTE.

Cihaz, Kataloglarda Voice'lu iken, gelen araçlarda eski model yani mute'li. 2014-15 model cihaza 2016 model parası ödüyoruz işin Türkçesi.

Saygılar...

 

Geri
Üst Alt