tüp değiştirmekmi contamı yenilemek ben gumusoka gidip bir baktırmak istiyorumTüp ile sorun düzelebilir. Ben kesinlikle faydasını gördüm.
Hafta sonu servisten fiyat aldım, dediğiniz gibi filtre conta vs set olarak değişiyor, ayrıca yeni orijinal tüp takılıyor. Fiyat 14.100 tl ve karta bölüyorlar. Lakin formen, usta hepsi baktı ve bu islemin gereksiz olduğunu söyledi. Henüz çok çok az bir gecikme var. Zaten ben bu konularda çok hassas olduğum icin benden başka kullanan kimse anlamıyordu problemi. Yani özetle tüp işi ertelendi ve anladım ki dışarıdaki kampanyalı fiyatlar bile aslında epey pahalıymış. Biryerden güçlendirilmiş tüp ve conta vs set halinde 1.300 tl malzeme fiyati aldım. Toptan alsam belki 1.000 tl ye verecek? Peki bu kampanyalı 6500 tl leri ne için istiyorlar anlamadımEvet %30 indirimli hali 15.500 tl . Güçlendirilmiş tüpte sadece tüp ve oring değişiyor ama servisin yaptığı onarımda filtre, şanzıman contası , sökülen vidaya kadar vs vs değişen malzeme sayısı fazlaydı . Servisin yaptığı şekilde olunca haliyle mekatronığın omru uzayacaktır.
Daha önce böyle tüp conta yağ değişimi gibi durumlar yokken ve böyle sorunlar oluyorsa, bakım periyotlarında da bunlara değinilmemişken, trigere gelmişken su pompası, volant değişmişken kavrama ya da tam tersi, buna bir de ek olarak mekatronik tüpü contası vs. diye diye sorun olan durumları gizli gizli ücretiyle onarımına dönüştürmüşler..Hafta sonu servisten fiyat aldım, dediğiniz gibi filtre conta vs set olarak değişiyor, ayrıca yeni orijinal tüp takılıyor. Fiyat 14.100 tl ve karta bölüyorlar. Lakin formen, usta hepsi baktı ve bu islemin gereksiz olduğunu söyledi. Henüz çok çok az bir gecikme var. Zaten ben bu konularda çok hassas olduğum icin benden başka kullanan kimse anlamıyordu problemi. Yani özetle tüp işi ertelendi ve anladım ki dışarıdaki kampanyalı fiyatlar bile aslında epey pahalıymış. Biryerden güçlendirilmiş tüp ve conta vs set halinde 1.300 tl malzeme fiyati aldım. Toptan alsam belki 1.000 tl ye verecek? Peki bu kampanyalı 6500 tl leri ne için istiyorlar anlamadım
Güçlendirilmiş tüp olayında ciddi kar olduğunu düşünmekteyim. Ürünü satan da, işçilikle takan da iyi kazanıyor. Değişim süresi Max 1 1.5 saat. Altta ufak kapak açılıyor ve tüp çıkarılıyor, normal bir yağ değişiminde altta ne sökülüyorsa o kadar yer sökülüyor. Conta sağlam ve tüp sıkı halde benim aracımda da D ve r de yürümeme sorunu vardı. Güçlendirilmiş tüp mantıklı gelmediği için dışarıda aracın orjinal tüplerine dolum yaparak montaj yapan bir DSG onarım işletmesini tercih ettim. Mekatronik ve şanzıman yağlarını da değiştirttim. D ve r de yürümeme sorunu ortadan kalktı, vites geçişideki kararsızlıklar minimal düzeye indi. Bu değişim güçlendirilmiş tüp takılsa da bence yine aynı olacaktı. Fakat uzun vadede düşününce orjinal tüpün araçta takılı kalması benim içimi daha rahat ettireceği için tercih ettim.Hafta sonu servisten fiyat aldım, dediğiniz gibi filtre conta vs set olarak değişiyor, ayrıca yeni orijinal tüp takılıyor. Fiyat 14.100 tl ve karta bölüyorlar. Lakin formen, usta hepsi baktı ve bu islemin gereksiz olduğunu söyledi. Henüz çok çok az bir gecikme var. Zaten ben bu konularda çok hassas olduğum icin benden başka kullanan kimse anlamıyordu problemi. Yani özetle tüp işi ertelendi ve anladım ki dışarıdaki kampanyalı fiyatlar bile aslında epey pahalıymış. Biryerden güçlendirilmiş tüp ve conta vs set halinde 1.300 tl malzeme fiyati aldım. Toptan alsam belki 1.000 tl ye verecek? Peki bu kampanyalı 6500 tl leri ne için istiyorlar anlamadım
Aynı olay bende de var 2015 Golf aracım ilk çalıştırmada geç yürüyor, güçlendirilmiş tüp takıp oldukça memnun olanları duymuştum vites geçişleri daha soft oluyormuş ama emin olamadım henüz.Son durum nedir arkadaşlar? 155 bin km de 2015 golfum ilk çalıştırdığımda birkaç saniye yürümüyor. Muhtemelen tüp gevşedi ve conta yırtıldı. Heryerde “Güçlendirilmiş tüp” furyası aldı başını gidiyor. Instagram vs tüm gün sponsorlu olarak karşıma çıkıyorlar fakat bazı ustalar da asla bu güçlendirilmiş tüpleri önermiyor.
Fiyat şuan 6500 tl ile 8500 tl arasında tüpün markasına göre değişiyor.
Kimisi orj tüpün sadece contasını degışip devam diyor, kimi orj tüp değişin diyor, kimi güçlendirilmiş takın diyor.kafa çorba oldu..
Bence bu konu (güçlendirilmiş tüp) placebo etkisi. Yani belirli sebeplerle performansı düşmüş olan "tüp + conta + filtre + yağ" yerine serviste orjinal olan parçaların yenisinin takılması ile de zaten DSG şanzıman performansı yükselecek iken hemen hemen aynı işi yapacak benzer bir sözde "güçlendirilmiş tüp" takılması da aynı işi yapacaktır. Yani güçlendirilmiş tüpün tek başına inanılmaz bir performans artışı olduğunu zannetmiyorum. Hatta uzun dönemli kullanımda yüksek basınçlı tüpün daha kısa ömürlü olacağını değerlendiriyorum. Özel servisteki ustaların değişimden sonra muhatap alınamaması vb. problemler nedeni ile mümkünse bu tip önemli konularda şahsen servisten şaşılmaması taraftarıyım.
Alternatif olarak servisin değiştireceği tüm parçalar servisten alınıp, düzgün ve güvenilir bir özel serviste değişim yapılabilir. Daha ekonomik olacaktır.
Yetkili serviste takılan bir parça sorunlu ya da soruna çözüm olmamışsa 2 yıllık parça garantisi olsa da normal, ya da başka sebepler gösterip yeni parça değişimine gibi bir durumla karşılaşılabiliyor.Merhaba,
Evet ben de aracımın devirdaimini yetkili servisten satın alıp kendi özel servis ustama taktırmıştım. Ama burada şöyle birşey söz konusu. Aracım 4 yaşında ve yetkili serviste araç yaşından dolayı parça + işçilik toplam tutar üzerinden araç yaşından dolayı %15 indirim hakkı oluyor ve 2 yıl boyunca hem takılan parça hem de işçilikle ilgili garanti veriliyor. Fakat bu parçayı ben satın alıp yetkili servisten çıktığım anda parça garanti dışı kalıyor. Ayrıca yedek parçayı satın alırken de parça fiyatına herhangi bir indirim yansıtmıyorlar. Ben tüm bunları göz önünde bulundurup fazla ödeyip dediğim gibi dışarda kendi ustama taktırmıştım. İşin özü aslında çok da ekonomik olmuyor bu şekilde. Tabi bu durum benim araç için geçerli. 2023 model ve ya 1-2 yaşında bir araca bu şekilde indirim uyguluyorlar mı bilmiyorum.
de edilsin diyorum ama hangisini yapsak bilmiyorum valla. Bu güçlendirilmiş takanlar
Hocam Bulamadımda sizin golf model yıl nedir?kuru kavrama değil mi? 2013den sonra kuru kavrama diye biliyorum. Şanzıman yağı yok sadece mekatronik yağı var.Güçlendirilmiş tüp olayında ciddi kar olduğunu düşünmekteyim. Ürünü satan da, işçilikle takan da iyi kazanıyor. Değişim süresi Max 1 1.5 saat. Altta ufak kapak açılıyor ve tüp çıkarılıyor, normal bir yağ değişiminde altta ne sökülüyorsa o kadar yer sökülüyor. Conta sağlam ve tüp sıkı halde benim aracımda da D ve r de yürümeme sorunu vardı. Güçlendirilmiş tüp mantıklı gelmediği için dışarıda aracın orjinal tüplerine dolum yaparak montaj yapan bir DSG onarım işletmesini tercih ettim. Mekatronik ve şanzıman yağlarını da değiştirttim. D ve r de yürümeme sorunu ortadan kalktı, vites geçişideki kararsızlıklar minimal düzeye indi. Bu değişim güçlendirilmiş tüp takılsa da bence yine aynı olacaktı. Fakat uzun vadede düşününce orjinal tüpün araçta takılı kalması benim içimi daha rahat ettireceği için tercih ettim.