1.4 Golf Tsi Act Eco Mod Titreme - Çözüldü


hasbey

Yeni Üye
Katılım
21 Eki 2024
Mesajlar
35
Tepkime puanı
26
Konum
İstanbul
İsim
Hasan
Araç
GOLF 7 2013 1.4 TSİ 140 BG ACT DSG
Merhaba arkadaşlar, öncelikle yenir bir golf kullanıcı olarak aranıza katılmaktan büyük bir memnuniyet duydum.

1.4 tsi act 2013 golf aracım var. 2 gün önce aşağıdaki parçaları Febi marka ile degiştirtirdim.

Travers Takozu
Salıncak burcu ön
Salıncak burcu arka
Şanzıman üst kulak
Şanzıman alt kulak

Peki bundan sonra nemi oldu. Araç düşük devirlerde eko moda geçtiğinde titreme sürtme gibi bir vibrasyon başladı. Koltuktan hissedilir derecede. Sanki taşlı yolda gider gibi. Öncesinde hiç böyle bir sorunum yoktu ve ayrıca direksiyon hassasiyeti azaldı ve sanki eskisi kadar hassas ve yumuşak değil. Bu durumun daha önce olmadığını ne bu işlemlerden sonra olduğunu ne kadar söylesemde ustayı ikna edemedim tartıştık ve ayrıldım. ( istanbul umraniyede meşhur bir yer )

Bu tarz sorun yaşayanlarınız var ise sizce sorun ne olabilir ? Konfor o kadar gitti ki sinirden kafayı yemek üzereyim. Şimdiden teşekkürler.

Edit : Sonuç => Çözüm
 
Son düzenleme:


Servisten çıkan parçaları isteyin, işlem yaptırdığınız yere götürün. İşçilik ücretini ve parça ücretini geri isteyin vermezler ise Tüketici Hakem Heyeti, bağlı oldukları sanayi odası ve Mahkemeye başvurun. Yasal yollardan hakkınızı arayacağınızı söyleyin.
 
Upvote 0
Merhaba arkadaşlar sorunum düzelmiş. Hepsini derleyip toplayıp belgelerle birlikte burada paylaşacağım. Arabam eski konforuna geri döndü çok şükür. Akşama doğru tüm detayları sizlerle paylaşacağım.
 
Upvote 0
Burç değişim öncesi böyle bir problem yoktu değiştiği gün başladı
Yetkiliye bıraktım aracı sabah burç değiştirin genel kontrol yapın dedim bakalım artık
Özel servisler burçların yönüne dikkat etmiyor bunlar çok büyük etken oluyor. Kesinlikle orjinal parçanın yerini tutmuyor.
 
Upvote 0
Servisten çıkan parçaları isteyin, işlem yaptırdığınız yere götürün. İşçilik ücretini ve parça ücretini geri isteyin vermezler ise Tüketici Hakem Heyeti, bağlı oldukları sanayi odası ve Mahkemeye başvurun. Yasal yollardan hakkınızı arayacağınızı söyleyin.
Hocam kesinlikle dediğinizi yapacağım poşetin içinde verdiler hepsini.
 
Upvote 0
Özel servisler burçların yönüne dikkat etmiyor bunlar çok büyük etken oluyor. Kesinlikle orjinal parçanın yerini tutmuyor.
Büyük ihtimal böyle birşey birde yetkili servis burç değiştirirken araç kasıntıda kalıyor gibi bişeylerde söyledi sabah
 
Upvote 0
Merhaba arkadaşlar sorunum düzelmiş. Hepsini derleyip toplayıp belgelerle birlikte burada paylaşacağım. Arabam eski konforuna geri döndü çok şükür. Akşama doğru tüm detayları sizlerle paylaşacağım.

Merhaba aynı sorun bende de mevcut act mod açıkken aynı işlemleri ben de yaptırdım,bobinden sıkıntı yaptığını düşünüyorum
Yetkili de burç değişiminden sonra sorun düzeldi bilginize
 
Upvote 0
Merhaba Arkadaşlar,

İşlemlerim sonuçlandıktan sonra detaylı bilgi vereceğimi söylemiştim. Firma ismi verip vermemekte tereddüt etmiştim ancak vicdanım rahat etmediği için paylaşıyorum. Konuya baştan dönecek olursak, aracım 120 bin kilometrede. Herhangi bir şikayetim yoktu, ancak yaşı gereği Ümraniye Ölmezler Otomotiv'de DSG ve mekatronik bakımı yaptırmak istedim. Randevulaştık, randevu günü Cihan Usta’ya gittim. Aracımın şanzıman ve mekatronik yağı değiştirildi. Tüpte bir sorun görmedim ama yine de güçlendirilmiş tüple değiştirdik.

Sonrasında takozlar ve burçlar kontrol edildi; değişim zamanının geldiği söylendi. Ben de "Madem öyle, orijinali ile değiştirelim," dedim. Çıraklar sök-tak işlemlerini yaptı ve değişimler gerçekleşti. Ardından test sürüşüne çıktılar ve sorun olmadığı söylendi. Bir de "carbon clean" yapalım dediler, kabul ettim; hem yakıt sistemi hem de emiş sistemi için temizlik yapıldı. İşlemler bittikten sonra 26.500 TL ödeme yaparak arabaya bindim. Daha yola çıkar çıkmaz, arabada bir kasılma ve sertlik hissettim; direksiyon hassasiyeti de gitmişti. Daha önce hissetmediğim Eco modunda bile araç kasayı sallıyordu.

Cihan Usta’yı aradım ve sorunu anlattım. "Aracı test ettim, sorun yoktu," dedi. Rotçuya gittim; rot ayarı yaptılar ama araç sola çekiyordu. Rotçu travers ayarı lazım dedi ve "Araba çok kasılmış duruyor," diye ekledi. Aklıma, travers takozuna braketi takarken zorlandıkları geldi. Üst şanzıman kulağını çıraklar değiştirirken ne tork değerine baktılar ne de 90 derece açıyla sıktılar, yandan sıktılar. Ertesi gün tekrar gittim, şikayetlerimi anlattım. Traverse ayar yapıldı, rotçuya tekrar gittim. Rot ayarı yapıldı, araba çekme yapmıyordu ancak direksiyon bir tık sertti, tek elimle zor çevirebiliyordum. Cihan Usta'ya ACT modundaki vibrasyonu sordum; "Bu arabalar böyle," dedi. "Olur mu, benim aracım böyle değildi," dedim. "İlk defa yaptığımız iş değil," dedi. "Evet, ilk defa yapmadınız ama işi çıraklar yaptı," dedim. "İnsanlık hali, bir şeyler yanlış olabilir," dedim, yine de "Bu arabalar böyle," dedi. Konuyu İdris Usta’ya anlatmak istedim ama dükkanda olmadığından ulaşamadım. Biraz gerilince dükkandan ayrılıp eve geldim.
1731164068961.png
4 gün boyunca aracı kullanmak istemedim ve en sonunda dayanamayıp servise götürdüm. Sürüş testi yaptık, ACT modunda biraz vibrasyon olur ama bu durum normal değilmiş. Servisteki usta yola çıkar çıkmaz anladı ve araca takılan tüm parçalar çıkarılıp orijinalleriyle değiştirildi. Yapılanları detaylıca anlattım ve süreci ona göre yürüttük.

Aracı test etmem için çağırdılar, test sürüşüne çıktık. Usta başı, vibrasyonun %95'inin geçtiğini söyledi. Gerçekten de aracım eski konforuna kavuşmuş, direksiyon mükemmeldi. Vibrasyon neredeyse tamamen gitmişti. 32.682 TL fatura ödedim.

Şu anda aracımda ACT devreye girdiğinde, vibrasyonu hissetmem için gerçekten dikkatli dinlemem gerekiyor; aksi halde hissetmiyorum. %5 lik kısım içinde şüphem Bobin bence. Bujilerim değişmişti ama bobin hiç değişmedi. Arıza kodu falan yok ama onlarada bir ara baktıracağım.

1731164087950.png
1731164098028.png

Çıkan parçalar şunlar:

1731164043740.png

İnsanlar hata yapabilir veya bazı şeyler yanlış gidebilir, ancak müşteriye her zaman çözüm odaklı yaklaşmak gerekir. "Bu işi ilk defa yapmıyoruz" ya da "Bu araç zaten böyle üretiliyor" gibi ifadeler müşteriyi küçümsemek olur; kızdığım nokta da buydu. İlgileri konusunda bir şey diyemem ama yapılan işin arkasında durmaları gerekiyordu. Bana "İşçilikte hata yok ama orijinal parçanın birebir yerini tutmadığı için bu durum oluşmuş olabilir" deselerdi yine kabul ederdim.

Bu durumdan şunu öğrendim: VAG grubunda ön ve alt takım parçalarında OEM yerine birebir orijinal parçalar kullanın. Özel serviste yaptıracaksanız da işi mutlaka bir usta yapsın, çıraklara bırakmayın.
 
Upvote 0
Merhaba aynı sorun bende de mevcut act mod açıkken aynı işlemleri ben de yaptırdım,bobinden sıkıntı yaptığını düşünüyorum
Benim şüphemde o yönde eğer bobinde arıza varsa yeterli gerilimi üretemiyorsa yapar diye düşünüyorum. Birde aracın takoz kulak. vb titreşim önleyicilerinde sorun varsa dahada çok hisssettiriyor. Sadece kafama takılan arıza kodu vermesi gerekmezmi beyinde ?
 
Upvote 0
Hocam çok geçmiş olsun.

Kendi adıma çıkardığım ders şu: arabayı bir seferde komple bakıma sokmayacağım. Tıpkı bilimsel deney yaklaşımı, gibi her seferde bir yönünü sokacağım. Tek seferde ön düzen, şanzıman, ateşleme, triger, carbon clean vb yaptırınca titreme sorununun nereden çıktığını bulmak sinir bozucu olacaktır.

Diğer şeylerde sıkıntı yok ama ses için burçları değiştirtmeyi düşünüyordum. Boşluk falan olup farklı sıkıntı yaratmadığı sürece dursun bu şekilde. :) neme lazım.
 
Upvote 0
Hocam çok geçmiş olsun.

Kendi adıma çıkardığım ders şu: arabayı bir seferde komple bakıma sokmayacağım. Tıpkı bilimsel deney yaklaşımı, gibi her seferde bir yönünü sokacağım. Tek seferde ön düzen, şanzıman, ateşleme, triger, carbon clean vb yaptırınca titreme sorununun nereden çıktığını bulmak sinir bozucu olacaktır.

Diğer şeylerde sıkıntı yok ama ses için burçları değiştirtmeyi düşünüyordum. Boşluk falan olup farklı sıkıntı yaratmadığı sürece dursun bu şekilde. :) neme lazım.
Mantıklı sırayla denemek faydalı olur
 
Upvote 0
Benim şüphemde o yönde eğer bobinde arıza varsa yeterli gerilimi üretemiyorsa yapar diye düşünüyorum. Birde aracın takoz kulak. vb titreşim önleyicilerinde sorun varsa dahada çok hisssettiriyor. Sadece kafama takılan arıza kodu vermesi gerekmezmi beyinde ?
Bobin kaynaklı arızalarda illa bir arıza ışığı yakıyor
 
Upvote 0

Bobin kaynaklı arızalarda illa bir arıza ışığı yakıyor
O zaman carbon clean sonrası olduğunu düşünür isek emme manifoldu yada subap kontrolü yapmak daha doğru olacak gibi duruyor sonrasında düzelmezse enjektör e bakmak gerek sanırım
 
Son düzenleme:
Upvote 0

Geri
Üst Alt