1.4 Golf Tsi Act Eco Mod Titreme - Çözüldü


hasbey

Yeni Üye
Katılım
21 Eki 2024
Mesajlar
35
Tepkime puanı
26
Konum
İstanbul
İsim
Hasan
Araç
GOLF 7 2013 1.4 TSİ 140 BG ACT DSG
Merhaba arkadaşlar, öncelikle yenir bir golf kullanıcı olarak aranıza katılmaktan büyük bir memnuniyet duydum.

1.4 tsi act 2013 golf aracım var. 2 gün önce aşağıdaki parçaları Febi marka ile degiştirtirdim.

Travers Takozu
Salıncak burcu ön
Salıncak burcu arka
Şanzıman üst kulak
Şanzıman alt kulak

Peki bundan sonra nemi oldu. Araç düşük devirlerde eko moda geçtiğinde titreme sürtme gibi bir vibrasyon başladı. Koltuktan hissedilir derecede. Sanki taşlı yolda gider gibi. Öncesinde hiç böyle bir sorunum yoktu ve ayrıca direksiyon hassasiyeti azaldı ve sanki eskisi kadar hassas ve yumuşak değil. Bu durumun daha önce olmadığını ne bu işlemlerden sonra olduğunu ne kadar söylesemde ustayı ikna edemedim tartıştık ve ayrıldım. ( istanbul umraniyede meşhur bir yer )

Bu tarz sorun yaşayanlarınız var ise sizce sorun ne olabilir ? Konfor o kadar gitti ki sinirden kafayı yemek üzereyim. Şimdiden teşekkürler.

Edit : Sonuç => Çözüm
 
Son düzenleme:

Hocam çok geçmiş olsun.

Kendi adıma çıkardığım ders şu: arabayı bir seferde komple bakıma sokmayacağım. Tıpkı bilimsel deney yaklaşımı, gibi her seferde bir yönünü sokacağım. Tek seferde ön düzen, şanzıman, ateşleme, triger, carbon clean vb yaptırınca titreme sorununun nereden çıktığını bulmak sinir bozucu olacaktır.

Diğer şeylerde sıkıntı yok ama ses için burçları değiştirtmeyi düşünüyordum. Boşluk falan olup farklı sıkıntı yaratmadığı sürece dursun bu şekilde. :) neme lazım.
Çok teşekkürler hocam kesinlikle öyle sırayla gitmek gerekir. Acaba diyorum güçlendirilmiş tüp takerlerken selenoidlere mi birsey oldu onların temizliğini ve bakımınıda çıraklara yaptırdılar çünkü.
 
Upvote 0

Çok teşekkürler hocam kesinlikle öyle sırayla gitmek gerekir. Acaba diyorum güçlendirilmiş tüp takerlerken selenoidlere mi birsey oldu onların temizliğini ve bakımınıda çıraklara yaptırdılar çünkü.
Tekrardan geçmiş olsun. Büyük bir maliyetle de olsa çözülmesine sevindim.

İstanbulda Reset Garaj Mesut usta tavsiye ederim. Gruptanda tavsiye edenler oldu. Eğer ki bir dahakine özel düşünürseniz aklınızda olsun.
 
Upvote 0
Tekrardan geçmiş olsun. Büyük bir maliyetle de olsa çözülmesine sevindim.

İstanbulda Reset Garaj Mesut usta tavsiye ederim. Gruptanda tavsiye edenler oldu. Eğer ki bir dahakine özel düşünürseniz aklınızda olsun.
Çok teşekkürler hocam tanışmak içinde olsa gidip bir ziyaret edeceğim 👍
 
Upvote 0
Geçmiş olsun hocam. Çözülmesine sevindim.

Bazen böyle kendi deneyimlerimizle, bazen de başkasının deneyimleriyle, deyim yerindeyse akıllanıyoruz.

Aracım 12. yılında sadece salıncak burcu gıcırtısı var, korkuyorum söktürüp burç değişimini yaptırmaya, ya yapamazlarsa...

Alt düzende (sağ ön teker bilyesi hariç) hiçbir değişiklik olmadı, rot ayarına dahi ihtiyaç olmadı bu zamana kadar.

Düzgün çalışıyorsa dokunma mantığı yerleşti bende artık.
 
Upvote 0
Geçmiş olsun hocam. Çözülmesine sevindim.

Bazen böyle kendi deneyimlerimizle, bazen de başkasının deneyimleriyle, deyim yerindeyse akıllanıyoruz.

Aracım 12. yılında sadece salıncak burcu gıcırtısı var, korkuyorum söktürüp burç değişimini yaptırmaya, ya yapamazlarsa...

Alt düzende (sağ ön teker bilyesi hariç) hiçbir değişiklik olmadı, rot ayarına dahi ihtiyaç olmadı bu zamana kadar.

Düzgün çalışıyorsa dokunma mantığı yerleşti bende artık.
Hocam alt takım ön takim kesinlikle orjinal kullanın. İmkan az ise parçayı servisten alın özelde taktırın imkan varsa parçada montajda servisten olsun.
 
Son düzenleme:
Upvote 0
Eski aracım Jettam da alt takım paçaları iyi üreticilerin Orjinal parçalarıyla ustama götürüp değiştirirdim. Çok şükür bir sıkıntı yaşamamıştım. Kontrol sonucu bir yerde ses vs olsa onu halletmeden teslim yapmazdı.
 
Upvote 0
Çok teşekkürler hocam kesinlikle öyle sırayla gitmek gerekir. Acaba diyorum güçlendirilmiş tüp takerlerken selenoidlere mi birsey oldu onların temizliğini ve bakımınıda çıraklara yaptırdılar çünkü.
Keşke şanzımana hiç işlem yaptırmasaydın
 
Upvote 0
Burç ses yapıyorsa kesinlikle azda olsa bir yerinde çatlak oluşmuştur. Usta burça bakıyor sorun yok deyip yağlayıp gönderiyor aslında burçun sadece bir yönünü görüyor diğer yönünü görmüyorki bende alt tarafında görünen yerde sorun gibiydi ama iç tarafta şasi tarafında 2 yerde hafif çatmalama vardı
 
Upvote 0
Arkadaşlar bu bizim act motor araçlarda

Degişken Zamanlı Eksantrik Mili Konum Sensörü yada kam mili sensörü temassız olduğunda yada bir şekilde kirlendiginde act devredeyken hafif gaz verildiğinde motor randımanlı çalışmıyormuş ve buda vibrasyon olarak yansıyormus. Sağlıklı bir şekilde yakit ve ateşlemeyi ayarlayamadığından olabiliyormuş. Bu sensörler tam olarak nerede bilgisi olan var mı ?
 
Son düzenleme:
Upvote 0
Tam olarak nerede olduğunu bilmiyorum ama Bu sensörler arızalı olsa araç mutlaka arıza lambası yakar
 
Upvote 0
Arkadaşlar bu bizim act motor araçlarda

Degişken Zamanlı Eksantrik Mili Konum Sensörü yada kam mili sensörü temassız olduğunda yada bir şekilde kirlendiginde act devredeyken hafif gaz verildiğinde motor randımanlı çalışmıyormuş ve buda vibrasyon olarak yansıyormus. Sağlıklı bir şekilde yakit ve ateşlemeyi ayarlayamadığından olabiliyormuş. Bu sensörler tam olarak nerede bilgisi olan var mı ?
Kam mili sensörü arızalı olsa aracın sürekli tekleme/titreme yapar. Hatta sübapların zamanla aşınması, bozulması da mümkün. Kam mili sübapları açıp kapayan önemli bir parçadır.
 
Upvote 0

Tam olarak nerede olduğunu bilmiyorum ama Bu sensörler arızalı olsa araç mutlaka arıza lambası yakar
Bende öyle düşünüyorum ama arızalı olduğunu değil carbon clean sonrası kirlenmiş olabilir mi acaba diye düşündüm.

Kam mili sensörü arızalı olsa aracın sürekli tekleme/titreme yapar. Hatta sübapların zamanla aşınması, bozulması da mümkün. Kam mili sübapları açıp kapayan önemli bir parçadır.
Bende öyle düşünüyorum ama arızalı olduğunu değil carbon clean sonrası kirlenmiş olabilir mi acaba diye düşündüm.

Çünkü Carbon Clean öncesi Act 2 silindir devreye girdiğinde anlamıyordum bile. Şuanda Act devreye girdiğin de hafif kaz verince trafiğin akışına uygun az da olsa o vibrasyonu alıyorum. Evet alt takım sonrası minimuma indi ama öncesinde oda yoktu. Birden fazla işlem yapılınca hangisinin sebep olduğunu bulmak biraz zor olacak sanırım.
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt