1.4 Golf Tsi Act Eco Mod Titreme - Çözüldü


hasbey

Üye
Katılım
21 Eki 2024
Mesajlar
72
Tepkime puanı
42
Konum
İstanbul
İsim
Hasan
Araç
GOLF 7 2013 1.4 TSİ 140 BG ACT DSG
Merhaba arkadaşlar, öncelikle yenir bir golf kullanıcı olarak aranıza katılmaktan büyük bir memnuniyet duydum.

1.4 tsi act 2013 golf aracım var. 2 gün önce aşağıdaki parçaları Febi marka ile degiştirtirdim.

Travers Takozu
Salıncak burcu ön
Salıncak burcu arka
Şanzıman üst kulak
Şanzıman alt kulak

Peki bundan sonra nemi oldu. Araç düşük devirlerde eko moda geçtiğinde titreme sürtme gibi bir vibrasyon başladı. Koltuktan hissedilir derecede. Sanki taşlı yolda gider gibi. Öncesinde hiç böyle bir sorunum yoktu ve ayrıca direksiyon hassasiyeti azaldı ve sanki eskisi kadar hassas ve yumuşak değil. Bu durumun daha önce olmadığını ne bu işlemlerden sonra olduğunu ne kadar söylesemde ustayı ikna edemedim tartıştık ve ayrıldım. ( istanbul umraniyede meşhur bir yer )

Bu tarz sorun yaşayanlarınız var ise sizce sorun ne olabilir ? Konfor o kadar gitti ki sinirden kafayı yemek üzereyim. Şimdiden teşekkürler.

Edit : Sonuç => Çözüm
 
Son düzenleme:

Arkadaşlar sorun tekrar baş gösterdi. Özellikle sabahları oran daha fazla. Usta tekrar kontrol etti 1 3 silindir sık sık tekleme verdiğini için enjektör dedi. 4 adet çıkma enjektör alıp değiştirip tekrar deneyeceğiz. İnşallah bu sefer sorunu kökten çözeriz. Araba iyi olsun diye bakım yaptırdık daha kötü oldu. Başıma bunları geleceğini bilseydim hiç elletmezdim. Gelişmeleri buradan tekrar yazacağım.
Aracınızım km kaç acaba
 
Upvote 0

Carbon clean sonrası enjektörlerde bir sorun mu oldu acaba ustaya sormak lazım
Evet oda aynısını söyledi carbon clean sonrası zarar verme durumu çok yüksek görünüyor dedi. 1 3 sürekli missfire tekleme verdiği için act 2 silindir devreye girince 4 ci silindi verimli çalışır iken 1 ci silindir verimsiz çalışıyor dedi. Cuma günü denemesini yapacağız bakalım sonuç ne olacak. İyice can sıkmaya başladı hem zaman kaybı hemde para kaybı
 
Upvote 0
Evet oda aynısını söyledi carbon clean sonrası zarar verme durumu çok yüksek görünüyor dedi. 1 3 sürekli missfire tekleme verdiği için act 2 silindir devreye girince 4 ci silindi verimli çalışır iken 1 ci silindir verimsiz çalışıyor dedi. Cuma günü denemesini yapacağız bakalım sonuç ne olacak. İyice can sıkmaya başladı hem zaman kaybı hemde para kaybı
Geçmiş olsun demekki yetkili servisin yapmadığı yada tavsiye etmediği hiçbir işlemi yaptırmamak lazımmış kimsenin senin malına zararı olurmuş olmazmış umrunda değil artık amaç sadece Para olmuş
 
Upvote 0
Geçmiş olsun demekki yetkili servisin yapmadığı yada tavsiye etmediği hiçbir işlemi yaptırmamak lazımmış kimsenin senin malına zararı olurmuş olmazmış umrunda değil artık amaç sadece Para olmuş
Kesinlikle öyle Selçuk Bey, çok teşekkürler. Bazı servisler bakım zamanı carbon clean yapalım diye ısrar ediyormuş. Ben kesinlikle yapılması taraftarı değilim bu bana iyi bir ders oldu inşallah sorunum çözülür de bu dertten kurtulurum.
 
Upvote 0
Kesinlikle öyle Selçuk Bey, çok teşekkürler. Bazı servisler bakım zamanı carbon clean yapalım diye ısrar ediyormuş. Ben kesinlikle yapılması taraftarı değilim bu bana iyi bir ders oldu inşallah sorunum çözülür de bu dertten kurtulurum.
İnşallah dostum
 
Upvote 0
Cuma günü emme manifoldu sokuldu subaplarda hala kurum vardı temizlendi. Bogaz kelebeği temizdi zaten ama çıkmışken hepsi temizlendi. Teste çıktık fakat durum hala aynı yüksek vites dusuk devir 2 silindir devreye girdiğinde hafif gaz verildiğinde aracın kasasına titreşim geliyor. Hatta koltukta titreşim hissediliyor. Usta 5 saat uğraştı araçla ama sonuç bizi üzdü. Özellikle eğimli yokus çıkarken act devreye girdiğinde daha çok titreme oluyor kasada. Ariza kodu yok sorun var ama bulamıyoruz. Mekanik bir sorun olduğu belli. Aklıma aks larda boşlukmu var acaba sorusu geldi ama ne kadar mantıklı bilemiyorum sorunu hala bulamadık. 1.4 Tsi act kullanan arkadaşlar var ise yorum yapabilirler mi ? Yakicam en sonunda arabayı
 
Upvote 0
Cuma günü emme manifoldu sokuldu subaplarda hala kurum vardı temizlendi. Bogaz kelebeği temizdi zaten ama çıkmışken hepsi temizlendi. Teste çıktık fakat durum hala aynı yüksek vites dusuk devir 2 silindir devreye girdiğinde hafif gaz verildiğinde aracın kasasına titreşim geliyor. Hatta koltukta titreşim hissediliyor. Usta 5 saat uğraştı araçla ama sonuç bizi üzdü. Özellikle eğimli yokus çıkarken act devreye girdiğinde daha çok titreme oluyor kasada. Ariza kodu yok sorun var ama bulamıyoruz. Mekanik bir sorun olduğu belli. Aklıma aks larda boşlukmu var acaba sorusu geldi ama ne kadar mantıklı bilemiyorum sorunu hala bulamadık. 1.4 Tsi act kullanan arkadaşlar var ise yorum yapabilirler mi ? Yakicam en sonunda arabayı
Kavrama ve volant ne durumda aracınızda hiç kontrol ettirdiniz mi
 
Upvote 0
Kavrama ve volant ne durumda aracınızda hiç kontrol ettirdiniz mi
Oda aklıma geldi. Güçlendirilmiş tüp ve yağ değişimi sonrası acaba bir sıkıntı vardıda o mu ortaya çıktı diye şüphelendim ama ustaların hepsi hem ses yok dediler hem de test sürüşü yaptılar yetkili servis dahil ondan değil dediler.
 
Upvote 0
Oda aklıma geldi. Güçlendirilmiş tüp ve yağ değişimi sonrası acaba bir sıkıntı vardıda o mu ortaya çıktı diye şüphelendim ama ustaların hepsi hem ses yok dediler hem de test sürüşü yaptılar yetkili servis dahil ondan değil dediler.
Başka bir yerde sorun arama şamzımana odaklanın bence
 
Upvote 0
Büyük ihtimal temel ayarda yapmıştır kavramaya bu servis
Yok ne özel ne yetkili temel ayar yapmadılar. Söylüyorum kavrama volant yaparmı diye hepside yok yapmaz diyorlar çünkü eco dışında titreme sarsıntı hiç birsey yok. 2 silindir devreden çıkarken oluyor sarsıntı sonra düzeliyor. Özellikle yüksek vites dusuk devirde act devreye girmişse yani eco trafik akışına göre az gaz veriyorsa çıkmakla çıkmamak arasında kalıyor ve titreme yapıyor sanki mazgaldan geçer gibi ecodan cikmasi ile beraber bu durum kayboluyor.
 
Upvote 0
Büyük ihtimal temel ayarda yapmıştır kavramaya bu servis
Yok ne özel ne yetkili temel ayar yapmadılar. Söylüyorum kavrama volant yaparmı diye hepside yok yapmaz diyorlar çünkü eco dışında titreme sarsıntı hiç birsey yok. 2 silindir devreden çıkarken oluyor sarsıntı sonra düzeliyor. Özellikle yüksek vites dusuk devirde act devreye girmişse yani eco trafik akışına göre az gaz veriyorsa çıkmakla çıkmamak arasında kalıyor ve titreme yapıyor sanki mazgaldan geçer gibi ecodan cikmasi ile beraber bu durum kayboluyor.
Sizin araçta mekanik bir problem var aksi halde mutlaka bir arıza ışığı yanardı
 
Upvote 0
Araçta herhangi bir ses var mı soğukken veya sıcakken
Sürtme sesi tıkırtı falan
Yok öyle bir ses duymadım. Kesinlikle bencede mekanik bir sorun ama nedir bulamıyoruz bir türlü. Bugün gözüme şu çarptı tabi etkiler etkilemez bilemiyorum aracı kaldırıp bakmak gerek sanırım. Egsoz kuruması bir yerlere deyiyor sanırım ama bundan yaparmı yada normalmi değilmiş bilemedim. Kaputu açıp turbonun arkasından elimi uzatarak çektim
 

Ekli dosyalar

  • 1000108834.jpg
    1000108834.jpg
    112.1 KB · Görüntüleme: 12
Upvote 0

Yok öyle bir ses duymadım. Kesinlikle bencede mekanik bir sorun ama nedir bulamıyoruz bir türlü. Bugün gözüme şu çarptı tabi etkiler etkilemez bilemiyorum aracı kaldırıp bakmak gerek sanırım. Egsoz kuruması bir yerlere deyiyor sanırım ama bundan yaparmı yada normalmi değilmiş bilemedim. Kaputu açıp turbonun arkasından elimi uzatarak çektim
Bu trim vibrasyon tarzı ses yapar araç çalışırken de ses yapar illa araç yürürken değil
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt