Sıcak konuma alın diyor AC açık kapalı durumundan bağımsız..Hararet yapınca klimayı mı havalandırmayı mı açın deniyor?
Peki bunu bizim Golfte nasıl yapacaz? Yanlış bilmiyorsam dış havaya göre soğuk ya da sıcak üflüyor yazın dışarısı 40 derece ise 41 yapmadığım sürece soğuk üfleyecek araba yanlış mı biliyorum benSıcak konuma alın diyor AC açık kapalı durumundan bağımsız..
Devamlı değil, sadece anlık dolaşımı artırıp sıcaklığı dağıtmak için.
High sıcaklığına ayarlayarak. Low ve high seçenekleri iç ya da dış sıcaklığa bağlı kalmadan soğuk ve sıcak üfler. Soğuk için AC aktif olmalı.Peki bunu bizim Golfte nasıl yapacaz? Yanlış bilmiyorsam dış havaya göre soğuk ya da sıcak üflüyor yazın dışarısı 40 derece ise 41 yapmadığım sürece soğuk üfleyecek araba yanlış mı biliyorum ben
Aynı şeyi yukarıda sordum aslında aynı şeyleri yazıyoruz. Ayrıca etiket ya da alıntı yaparsanız daha kolay olur takip etmesi. Cevap vermem de kolay olur.Evet sıcak konum + havalandırma olmalı. A/C açın dememesi gerekir çünkü.
Yani otomobilde ev kliması gibi (ısı pompası) iç mekanı ısıtma özelliği ben duymadım.
Eğer öyle olsa idi, siz 0 C de hatta -5 C de bile aracı çalıştırdığınızda, A/C yi devreye alıp tam sıcak yapıp ANINDA içeriye sıcak hava vermesi gerekirdi. Eğer hemen daha 20-30 s içerisinde sıcak hava üflemiyor ise klima ısıtma yönünde çalışmıyor demektiri.
Benim gördüğüm anında sıcak hava verebilen bir otomobil yok çünkü sıcak kısmı sadece motor suyundan geliyor.
O nedenle sordum 8,5 larda klima kompresörünü bu şekilde ev kliması gibi çalışacak şekilde mi tasarlanmış? Golf 7 de yok bu.
Klima kompresörü, hem soğutma hem de ısıtma amacıyla kullanılan bir cihazdır. Örneğin, sabahın erken saatlerinde aracınızın motorunun soğuk olduğu bir dönemde klima kompresörünü çalıştırdığınızda sıcak hava ürettiğini fark edebilirsiniz. Bu, kompresörün hem soğutma hem de ısıtma işlevlerine sahip olduğunu gösterir. Tıpkı evlerimizdeki klima cihazları gibi, yazın soğutma, kışın ısıtma amacıyla kullandığımız gibi, araçlarımızdaki klima kompresörleri de benzer bir mantıkla çalışır.
Zaten yüksek ısıda çalıştırılan kompresörde, klima ekranında kırmızı görüntü oluşuyor. Yeni nesil araçlar için konuşuyorum; belki birkaç nesil önceki araçlarda bu özellik olmayabilir, ama yeni nesil araçların çoğunda hem ısıtıcı hem soğutucu özelliği olan klima kompresörleri kullanılıyor.
High ve ya low harici dediğim gibi doğru biliyorum değil mi?High sıcaklığına ayarlayarak. Low ve high seçenekleri iç ya da dış sıcaklığa bağlı kalmadan soğuk ve sıcak üfler. Soğuk için AC aktif olmalı.
Peki bunu bizim Golfte nasıl yapacaz? Yanlış bilmiyorsam dış havaya göre soğuk ya da sıcak üflüyor yazın dışarısı 40 derece ise 41 yapmadığım sürece soğuk üfleyecek araba yanlış mı biliyorum ben
High sıcaklığına ayarlayarak. Low ve high seçenekleri iç ya da dış sıcaklığa bağlı kalmadan soğuk ve sıcak üfler. Soğuk için AC aktif olmalı.
High ve ya low harici dediğim gibi doğru biliyorum değil mi?
10 saatte yaklaşık 700 km yapılır desek. O da bir depoyu ifade eder.@hassey konfor tüketicilerinden baktığımda çalışmıyorken 0lt/saat,
Ac off fan açık 0.05lt/saat civarı,
Ac on sıcak soğuk farketmez saatte 0.25lt/saat yaklaşık..
Tüketici verilerine göre klima etkisi
kabaca 10 saatlik bir yolda devamlı AC açık olunca 2.5 litre ekleyiniz..
Açıkçası direkt olarak yakıta etkisi olduğunu konfor tüketicileri söylüyor. Kompresörün etkisi olduğunu hiç hissetmedim. Sıcaklık gelmeye başladıktan hemen sonra hararet göstergesi de 50°C'de yukarı yürümeye başlıyor.
Hatta devirdaim arızalarında hararet yükselince özellikle yazın klimayı sıcak açıp motor sıvısının sıcaklığını düşürmek için tavsiye edilir..
Ac kapalı olunca buğu başlıyor bende..
Genel olarak ısınmak için ya da de aşırı soğutmak için kullanılmıyorum. İdeal sürüşü sağlasın yeter..
Bakalım..
Verdiğim rakam yaklaşık değerdir. Tüketici verilerindeki noktalardan göz kararı bölme ile bu sonuç çıkıyor. Gerçekte sonuç ne olur bilmiyorum. Ama klima km ile değil , saatte etki şeklinde hesaplanıyor. O da şehiriçi mı yapıldı uzun yolda mı yapıldı değişkenlik gösterebilir.10 saatte yaklaşık 700 km yapılır desek. O da bir depoyu ifade eder.
AC açık her dopoda 2,5 litre fazla yakacak.
100 km'de 6 litre yaksa araç. 700 km 42 litre yakacak.
42/2,5=16,8 yani araç normal yaktığının 16,8'de biri kadar daha yakacak.
6\16,8=0,35
6+0,35=6,35
Yani ben burdan araç 6 litre yapacağına 6,35 yakacak olarak hesap çıkarıyorum.
Yanlışsa düzeltin lütfen
Hesabım doğruysa rakam hiçte azımsanacak cinsten değil.
Merhaba. Yaşadığınız durumda hızınız neydi?Herkese merhabalar, 8.5 impression aracımla 3.500 km'lerdeyim. Başıma gelen bir durumu paylaşmak isterim. Orta şeritte seyir halindeydim, önümde ve solumda birer araç vardı. Sol şeritteki araç benden 1 araç uzunluğu kadar gerideydi. Ben de orta şeritteki araca yaklaşıp sol şeride geçip devam etmek istedim. Biraz dar bir ara burada benim hatam var. Sola sinyal yaktım, öndeki araca yaklaştım ve sol şeride geçmeye başladığım esnada önümdeki araca fazla yaklaştığım için front asist devreye girdi ve freni kökledi. Ben hemen geri sağ şeride döndüm solumda araç arkadan bindirmesin diye. Dörtlü yaktım, kendimce özür diledim. Daha öncesinde front asist bi kaç ikaz yakmıştı ama fren yapmamıştı. Fren yapıyormuş hem de bayağı sert yapıyormuş.
Daha önce bu tarz sürüş yardımları olan araçla tecrübem olmamıştı, biraz zorlama bir hareket yapmak istediğimin farkındayım. Sürüş yardımlarını da kapatmak istemiyorum, sonuçta istanbul trafiğindeyiz. Belki bir bakasına faydam dokunur diye paylaşmak istedim. Herkese güvenli sürüşler dilerim.
80-90 arasıydı hocam.Merhaba. Yaşadığınız durumda hızınız neydi?
Çok geçmiş olsun. Henüz araca o kadar alıştığımı düşünmüyorum ama böyle giderse sanırım ben de kapatacağım.Bahsettiğiniz sorunu ben defalarca ve çok daha sıkıntılı bir şekilde yaşadım; neredeyse arkadan gelen araçların bana çarpma tehlikesini birkaç kez yaşattıktan sonra, artık ön asistanı kapalı olarak kullanmak durumunda kaldım.
Çünkü aşırı hassas ve gereksiz çalışıyor. Ne yazık ki hassasiyet ayarını yapma şansımız yok; bunun kesinlikle güncellenmesi gerekiyor. Artık aracı ön asistanı hep kapalı kullanıyorum.
Sadece ön asistanda değil, şerit takip sistemi de çok etkili değil; şerit ortalaması yapmıyor ve gereksiz yere aracın konforunu bozuyor. Çok kısa zamanlarda, bazen direksiyondan elimi çekmek zorunda kaldığım zamanlar haricinde, genelde kapalı kullanıyorum. Ne yazık ki şerit takip ve ön asistan hiç istemediğim şekilde çalışıyor ve bunları hep kapalı kullanıyorum.