Golf 8.5 İmpression İzlenim, Deneyim ve Paylaşımlar

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan hassey
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

80-90 arasıydı hocam.
Evet alışmak gerekebilir. Aslında anlattığınız durum neredeyse makas sayılır. Takip mesafesi hızların eşit olmaması vs. bunları gözeterek müdahale etmiş anlaşılan.
Aşağıdaki durum sizin yaşadığınız durumun örneği denilebilir.
Geçmiş olsun
 

Evet alışmak gerekebilir. Aslında anlattığınız durum neredeyse makas sayılır. Takip mesafesi hızların eşit olmaması vs. bunları gözeterek müdahale etmiş anlaşılan.
Aşağıdaki durum sizin yaşadığınız durumun örneği denilebilir.
Geçmiş olsun
Sağolun biraz zorlama bir durumdu onu kabul ediyorum. Evet buna benzer bir durum bu kadar mesafe yoktu tabi. Araca kızmıyorum dediğiniz gibi benim alışkanlığım yoktu.
 
Sağolun biraz zorlama bir durumdu onu kabul ediyorum. Evet buna benzer bir durum bu kadar mesafe yoktu tabi. Araca kızmıyorum dediğiniz gibi benim alışkanlığım yoktu.
Araba görevini yapmış hocam senin amacını bilemez neticede. Öndeki arabaya hızlanarak yaklaşırsan direk frenler. Bize bi kere müdahale etti o da gerekli yerde etti. Hiç sorun yaşamadım
 
Hızdan bağımsız her türlü devreye giriyor ve gereksiz yere aşırı devreye giriyor; şehir içi hızlarda da, uzun yol otoban hızlarında da giriyor.

Hele hele yaya gördüğü zaman, neredeyse yol kenarında duran yayayı bile dikkate alıp ani frenleme yapıyor. Front asist tam anlamıyla bir baş belası; hızdan bağımsız, rahatsız edici düzeyde hassasiyeti var.

Yani, benim kullanım şeklimle alakalı mı bilemiyorum ama ben çok sıkıntı yaşıyorum.
 
Hızdan bağımsız her türlü devreye giriyor ve gereksiz yere aşırı devreye giriyor; şehir içi hızlarda da, uzun yol otoban hızlarında da giriyor.

Hele hele yaya gördüğü zaman, neredeyse yol kenarında duran yayayı bile dikkate alıp ani frenleme yapıyor. Front asist tam anlamıyla bir baş belası; hızdan bağımsız, rahatsız edici düzeyde hassasiyeti var.

Yani, benim kullanım şeklimle alakalı mı bilemiyorum ama ben çok sıkıntı yaşıyorum.
Ben de tam tersi hiç yaşamadım muhtemelen kullanım şekliyle alakalı
 
Bu sistemin kalibrasyonunun bu kadar kötü olma ihtimali düşük.

Makas atma sayılacak bir kullanımda bunu yapacak tabi ki çünkü normalde böyle bir kullanım şekli yok.

Ön sağımdaki araçlarda aynalarında koca koca kırmızı turuncu ünlemler yanan sürücülerin de benzer şekilde önüme kırdıklarına bazen rastlıyorum mesela.

Sürücünün aynasında yanıyor zaten, sol şerit dolu müsait değil diyor ama o yine de solluyor çünkü Türkiye de trafikte bize göre normal olan davranışların çoğu medeni ülkelerde kural ihlali.

Bahsedilen sürüş destek ve güvenlik sistemleri de doğal olarak kurallara uyan sürücüler için tasarlanmışlar.
 
Bu sistemin devreye girdiği, yani Front Assist'in gereksiz yere devreye girdiği durumda makas atmıyordum. Makas atmak zaten sürüş karakterimde olmayan bir durum; bizzat yanımda olan şahitler de var.

Yani şöyle söyleyeyim: Biraz yakın takip yapıyor olabilirim ya da öngörülü sürüşünden kaynaklı bazen yanımdaki kişiyi rahatsız edebilecek düzeyde hızlı yaklaşıyor olabilirim. Ama özellikle yayalar konusunda gösterdiği hassasiyetten dolayı en az üç defa arkadan araç çarpma riski yaşattı bana.

Zaten ilk 1,5 ay içinde olan bir durum olduğu için son 4 aydır Front Assist'i kapalı kullandım. Benim için Front Assist, tıpkı start-stop gibi, sürekli kapatılan bir opsiyon oldu.

Yani kesinlikle çok tehlikeli bir durum ve bunun hassasiyet ayarının yapılması gerektiğini düşünüyorum.
 
Sağolun biraz zorlama bir durumdu onu kabul ediyorum. Evet buna benzer bir durum bu kadar mesafe yoktu tabi. Araca kızmıyorum dediğiniz gibi benim alışkanlığım yoktu.
Hızı sormamdaki sebep , soldaki aracın bir araba boyu geride olması durumunda sola geçme ve öndeki araca yaklaşma hızınızı merak ettim.
Böyle bir senaryoda aracın verdiği tepki gayet normal. Normal olmayan sizin de söylediğiniz gibi zorlama bir durum olmuş..

Böyle bir sistem var ve sistemi kapatıp kullanmak, emniyet kemerini arkadan dolaştırıp takmaya benzer.

Öndeki sürücülerden çok arkadaki sürücülerden korkuyorum.
Mesafemi korudukça arkadakiler daha da yaklaşıyor. Öndeki boşluğa yanaşmamı istiyorlar. Zaten biraz mesafeyi korusanız o zaman da fırsat kollayan makascılara gün doğuyor..

Dikkat etmekte fayda var.
 
Volvo XC90 kullanan bir dostum var; malumunuz, Volvo'lar bu sistemi çok uzun yıllardır kullanıyor. Bu sistemden dolayı, özellikle dar sokaklardan ve yayaların olduğu alanlardan geçerken her seferinde zırt pırt durdurulmasından o kadar şikayetçi ki, o da aynen benim yaptığım gibi sürekli çarpışma yönetici sistemini kapalı tutarak araç kullanmak durumunda kaldığını ifade ediyor.

Yani şunu demeye çalışıyorum: Maalesef sadece Golfe mahsus bir sıkıntı değil bu. Bu işin ustası sayılabilecek bir marka olan Volvo bile bu sıkıntılarla uğraşıyor. Ayrıca, emniyet kemerini arkadan bağlamakla ön asistanı kapalı tutmak arasında en ufak bir benzerlik/alaka yok, emin olun.

Sizin başınıza gelse aynı şeyi sizin de yapacağınızı adım kadar eminim. Ama tabii, anlaşılmadığı ve yaşanmadığı için bu şekilde algılanıyor.
 
Volvo XC90 kullanan bir dostum var; malumunuz, Volvo'lar bu sistemi çok uzun yıllardır kullanıyor. Bu sistemden dolayı, özellikle dar sokaklardan ve yayaların olduğu alanlardan geçerken her seferinde zırt pırt durdurulmasından o kadar şikayetçi ki, o da aynen benim yaptığım gibi sürekli çarpışma yönetici sistemini kapalı tutarak araç kullanmak durumunda kaldığını ifade ediyor.

Yani şunu demeye çalışıyorum: Maalesef sadece Golfe mahsus bir sıkıntı değil bu. Bu işin ustası sayılabilecek bir marka olan Volvo bile bu sıkıntılarla uğraşıyor. Ayrıca, emniyet kemerini arkadan bağlamakla ön asistanı kapalı tutmak arasında en ufak bir benzerlik/alaka yok, emin olun.

Sizin başınıza gelse aynı şeyi sizin de yapacağınızı adım kadar eminim. Ama tabii, anlaşılmadığı ve yaşanmadığı için bu şekilde algılanıyor.

Volvo kullanıcısı hatta XC90 kullanıcısı yapıyorsa doğru diyordur.

Çünkü,
Teknoloji gelişiyor evet de kullananı ya da kullanma amacına karşılık gelecek yayayı seçemiyorlar da diyebiliriz...

sokaklar dar çizgiler belirgin değil, takip mesafesini es geçen sürücüler, park edilmeyecek yere park eden sürücüler, yaya geçidinden geçmeyen yayalar, yaya geçinden geçmek için bekleyen yayalara yol vermeyen sürücüler..

Bizim de bir tanıdık, Toros kullanır az kilolu.. o da emniyet kemeri beni çok darlıyor sıkıyor ondan takmıyorum diyor.. hak veriyorum adama sonuçta yaşamak deneyimlemek başka bir şey.

yani kısaca umarım kapatmanın pişmanlığını yaşamazsınız. Böyle özellik olup da olumsuz bir durum yaşamak da umarım kimse yaşamaz..
 
Benim net olarak demek istediğim şu: Evet, belki bu sistemler biraz daha geliştirilebilir ya da hassasiyet ayarı gibi bir seçenek sunulup, ülke koşullarına ve trafik kültürüne göre revize edilebilir. Ancak şu haliyle, benim kullanım şeklimde ülkemizde bu sistem fayda değil zarar verir ve bu zararı karşılamak istemiyorum; arkadan çarpma yaşamak istemiyorum. Durduk yere ani frenleme yapıyor, sebep yok.

Emin olun, bu sisteme sahip bir araç kullanıyor olsanız ve benim gibi araç kullanıyor olsanız, tam olarak ne demek istediğimi anlayacaksınız. Bu sadece bana mahsus değil; dediğim gibi, bu sistemi bolca kullanan arkadaşlarım aynı şeyden şikayetçi. Hatta birkaç dostumdan da aynı şikayetleri aldım ve çoğuna aynı şeyi söyledim.

Yani, uzun yolda ve otoban dışında bu sistemi hep kapalı kullanıyorum. Neden kapalı kullanıyorum biliyor musunuz? Çünkü adam beni solladıktan hemen sonra şeridine atlıyor ve o sırada sistem direkt ani frenleme yapıyor. Arkamdaki araç benim durduk yere neden fren yaptığımı anlayamayacak. Yakın takip yaptığı için de buyurun size kaza.
 
Volvo XC90 kullanan bir dostum var; malumunuz, Volvo'lar bu sistemi çok uzun yıllardır kullanıyor. Bu sistemden dolayı, özellikle dar sokaklardan ve yayaların olduğu alanlardan geçerken her seferinde zırt pırt durdurulmasından o kadar şikayetçi ki, o da aynen benim yaptığım gibi sürekli çarpışma yönetici sistemini kapalı tutarak araç kullanmak durumunda kaldığını ifade ediyor.

Yani şunu demeye çalışıyorum: Maalesef sadece Golfe mahsus bir sıkıntı değil bu. Bu işin ustası sayılabilecek bir marka olan Volvo bile bu sıkıntılarla uğraşıyor. Ayrıca, emniyet kemerini arkadan bağlamakla ön asistanı kapalı tutmak arasında en ufak bir benzerlik/alaka yok, emin olun.

Sizin başınıza gelse aynı şeyi sizin de yapacağınızı adım kadar eminim. Ama tabii, anlaşılmadığı ve yaşanmadığı için bu şekilde algılanıyor.
Volvo nun sıkıntı ile filan uğraştığı yok.
Keza VW nin de.

Almanlar bizi kıskanıyora döndü olay.

Ülkede düzen yok, trafik yok, medeni bir ülke değil burası sistem nasıl neye göre çalışsın?

Biz nasıl Hindistan daki trafik ile dalga geçiyor beğenmiyor isek, Almanya vb. medeni kuralları çalışan ülkerler için de Türkiye deki trafik aynı şekilde dalga geçme konusu.

Hiçbir sistem bu ülkedeki kaosta çalışmaz.

Markaların burada bir kusuru filan yok.
 
Volvo'nun sıkıntı ile filan uğraştığı yok.
Keza VW'nin de.

Almanlar bizi kıskanıyormuş gibi oldu olay.

Ülkede düzen yok, trafik berbat, medeni bir ülke değil burası; sistem nasıl, neye göre çalışsın?

Biz nasıl Hindistan'daki trafikle dalga geçiyor, beğenmiyor isek, Almanya vb. medeni kuralları çalışan ülkeler için de Türkiye'deki trafik aynı şekilde dalga geçme konusu.

Hiçbir sistem bu ülkedeki kaosta çalışmaz.

Markaların burada bir kusuru filan yok.
Tesla der susarım.

Maalesef Tesla bu konuda en yakın rakibinden 10-15 yıl ileride; maalesef hakkını teslim etmem lazım. Hiç sevmediğim bir markadır yani; bana göre araba dışında her şeyi hak eden bir marka. Fakat bu konuda yiğidi öldür, hakkını yeme.

Ayrıca Dikkatini çekerim dar Sokaklar dedim, dar sokakların trafik kültürü ile bir alakası yok.

şu anki klasik markalardaki sistemler emekleme çağında ve taş devri teknolojisindedir.

dediğim gibi Tesla gibi yapsınlar Hay hay 7/24 kullanayım onda sıkıntı yok. En kaotik trafikte bile müthiş işler çıkarıyor
 
Togg club Türkiye sayfasından bir paylaşım
 

Ekli dosyalar

  • 1000114376.jpg
    1000114376.jpg
    146.4 KB · Görüntüleme: 22

Togg club Türkiye sayfasından bir paylaşım
Yani hocam dediğimiz gibi takip mesafesi diye bir şey var normalde. Türkiye de buna uyulmadığı, uyanların da önüne geçilip o boşluğun doldurulduğu aşikar. Bizim ülkede sıkıntı sistemde değil. Sistem yapması gerekeni çatır çatır yapıyor. Yurt dışında millet yaya geçidinden geçiyor arabalar da yaya geçidi olan bölgelerde yavaş gidiyor zaten. Bizde öyle mi ver Allah ver nerde boşluk orda yaya
 

Geri
Üst