ANA KONU


Kontak kapalı park lambaları açıkken ne tarafa sinyal verirseniz o tarafın park lambaları yanar.

Kumandadan camları açıp kapatabilirsiniz.

Araç kilitli iken Kumandadan sadece bagajı açıp işinizi bitirip bagaj kapağını kapattığınızda kendiliğinden kilitlenir tekrar kilitlemeye basmaya gerek yok.

Ön cama su sıktığınızda silme işlemi bittikten belli bir süre sonra tekrar 1 kez daha silme işlemi yapar bu yukarıdan süzülen suları silmek içindir.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

bu akşam bagaj kapağı açıkken aracı kilitledim anahtarı koydum cebıme poşetleri aldım içinden bagaj kapağını kapattım ve kilitli kaldı sadece böyle olmalı diye düşündüm oldu yeni bir özellik öğrendim.

 
Hk80 dedi:
bu akşam bagaj kapağı açıkken aracı kilitledim anahtarı koydum cebıme poşetleri aldım içinden bagaj kapağını kapattım ve kilitli kaldı sadece böyle olmalı diye düşündüm oldu yeni bir özellik öğrendim.
:'( Sabah deneyecektim unuttum

 
Dörtlüler yanarken sinyal verdiğinizde dörtlü iptal olur, sizin sinyal verdiğiniz tarafın ışıkları yanar. Sinyali kapattığınızda dörtlüler yanmaya devam eder.

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
Park pilot ayarları arasında ön sensörler farklı arka sensörler farklı ses tonu ayarlanabiliyor

 
Hk80 dedi:
bu akşam bagaj kapağı açıkken aracı kilitledim anahtarı koydum cebıme poşetleri aldım içinden bagaj kapağını kapattım ve kilitli kaldı sadece böyle olmalı diye düşündüm oldu yeni bir özellik öğrendim.
şimdiye kadar kullandığım araçların bazılarında vardı bazılarında ise eksikliğini hissettim.

özellikle alışveriş sonrası çok işe yarıyor. kilitleyip, poşetleri alıp kapıyı itiyorum.  bu özellik olmayınca bir eli boş bırakmak, poşetleri yere koymak ya da yanında kapıyı kilitleyecek birini bulundurmak gerekiyor :)

 
MSE dedi:
Dörtlüler yanarken sinyal verdiğinizde dörtlü iptal olur, sizin sinyal verdiğiniz tarafın ışıkları yanar. Sinyali kapattığınızda dörtlüler yanmaya devam eder.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Bunu bilmiyordum müthişmiş.

 
Herkes biliyordur ama yazmak istedim.Bir yokuş inerken vitesde iken ayaginizi gazdan cektiginizde anlik tüketim 0.0 olarak gosteriyor.  boşa alinca minimum 0.5 litre yakiyor. Ikide bir bosa almaktan kurtuldum çok iyi.

Sirf boşa atmak icin manuel tercih etmistim bilseydim  dsg alirdim.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
farbar dedi:
Herkes biliyordur ama yazmak istedim.Bir yokuş inerken vitesde iken ayaginizi gazdan cektiginizde anlik tüketim 0.0 olarak gosteriyor.  boşa alinca minimum 0.5 litre yakiyor. Ikide bir bosa almaktan kurtuldum çok iyi.

Sirf boşa atmak icin manuel tercih etmistim bilseydim  dsg alirdim.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Hocam bu iki yöntemi doğru yerde doğru zamanda kullandığınızda tasarrufun dibine vurabilirsiniz. Anlatacağım şeyi bilen çoktur ama bilmeyen de çıkar belki :)

Diyelim ki kırımızı ışık yanıyor ancak sizin ışığa olan mesafeniz baya fazla, bu durumda vitesi boşa alarak ilerlemeye devam ederseniz araç rolanti devrinde çalışır ve 0.5 litre gibi bir tüketim olur ama fazla hız kaybetmeden daha uzun mesafe alarak ışığa kadar gidebilirsiniz. Ancak vitesteyken ayağınızı gazdan çektiğinizde tüketim sıfır olur ama araca motor freni uygulanacağından daha çabuk yavaşlar, ışığa ulaşmak için tekrar gaza dokunmanız gerekebilir ya da ışığa daha az mesafe kala ayağınızı gazdan çekmeniz gerekir. 

DSG ve Sürüş Profili Seçme özelliği birlikte alındığında Eco modda serbest sürüş özelliği diye bir özellik bulunuyor. Ayağınızı gazdan çeker çekmez araba mevcut hızı ile daha çok yol almak için vitesi boşa alıyor. Eğer viteste ilerleyeyim tüketim sıfır olsun diyorsanız fren pedalına çok hafif dokunarak serbest sürüş modundan çıkarabiliyorsunuz. Araç viteste olacağından daha kısa sürede yavaşlayacaktır. Başta söylemiş olduğum gibi bunları doğru yerde ve doğru zamanda kullandığınızda hele bir de trafiği az olan düz bir yerde yaşıyorsanız dizel arabayı niye üretmişler bu motor varken dizel çok gereksiz diyebilirsiniz :)

 
Aralarında bildiğim şeylerde var yeni öğrendiklerimde herkese teşekkürler :)

 
Bu aralar megane araç kullanıyorum arada bir. Bir defasında kemerim bağlı iken torpidodan birşey almam gerekti. Açmak için uzandım ama o da ne. Açma yeri kapağın ortasında. Haliyle oraya kadar yetişemedim. Sonra neden bizde solda olduğunu anladım. Bizim rahatımız içinmiş :)

 
MSE dedi:
Dörtlüler yanarken sinyal verdiğinizde dörtlü iptal olur, sizin sinyal verdiğiniz tarafın ışıkları yanar. Sinyali kapattığınızda dörtlüler yanmaya devam eder.

Sent from my iPhone using Tapatalk
İşte yepisyeni bir bilgi daha  :D Ben de dörtlüleri yakıp park halindeyken, sinyal verip yola çıktıktan bir süre sonra dörtlülerin açık olduğunu fark edip yalandan sinyal vermişim diyordum. Demek ki yalandan vermiyormuşum  :( '

 
Aklıma gelmişken, geri vitese taktığınızda, ön sisler de yanıyor. Yalnız, farlar açıkken mi, yoksa kapalıyken de oluyor mu dikkat etmedim.

 
@trx

Farlar açıkken olur hocam. Dönüş farının bir özelliği. Geri manevra yaparken önümüzü görmemiz için.

 

@trx

Güvenlik önlemi..

Farlar açıkken

Geri manevra halinde manevra alanınızı daha iyi görebilmeniz için iki sis farı da yanar... ;)

 

Geri
Üst Alt