ANA KONU


@MSE , doğru mu anladım ;  dsg+eco modda ayağı gazdan çekip vitesi boşa attirip uzun mesafe gitmek , bir yere kadargaza basarak bir yerden sonra viteste ( gaza basmadan) gaza basmadan kısa sure gitmeye kıyasla daha çok mu yakıt tuketiyor ?
 

major24 dedi:
@MSE , doğru mu anladım ;  dsg+eco modda ayağı gazdan çekip vitesi boşa attirip uzun mesafe gitmek , bir yere kadargaza basarak bir yerden sonra viteste ( gaza basmadan) gaza basmadan kısa sure gitmeye kıyasla daha çok mu yakıt tuketiyor ?
Hocam bu dediğiniz yerine göre değişir. Mesala vitesteyken dahi hızlandığımız bir yokuşta viteste tutmak mantıklı olabilir.

Ama viteste yavaşlayıp sonra gaz vermemiz gerekecekse ve bu durumda boşta gidersek gaz vermemiz gerekmeyecekse boşta gitmek mantıklı. :) Bilmem anlatabildim mi :) İşte eko modda dsg bunu anlıyor ve ona göre hareket ediyor.

 
Akıllı debriyaj sistemi ile stop edeceğini kendiliğinden bir saniyeliğine yükselttiğini görürseniz kesin debriyaja basmanızı istiyor demektir. Ayağınız debriyajın üzerindeyse kendi kendine tekrar otomatik marşa basıyor. Fakat kimi zaman yapmadığı oluyor debriyaja 1 saniye bile geç basarsanız.

 
@yusuf

Değerli Hocam;

Aylar önce sizinle tanışmamızı sağlayan sorunun yanıtını bu kez siz veriyorsunuz.. X(

Aradım buldum  size verdiğim yanıtı.

Aynen aktarıyorum...

Bu yanıtım aslında soruyu soran dostlarıma yanıt olduğu kadar dostumun dostluğunun ilk kıvılcımlarını gördüğüm o güzel anları  hatırlamama da vesileyse bir taşla iki kuş..

@MSE

@major24

"Değerli Yusuf Hocam,

Bu soru yağmur yağarken koşan mı? yoksa yürüyen kişinin mi? daha fazla ıslanacağı paradoksuna benzer.

Şöyle ki; koşarak birim yolu daha kısa sürede almak mümkündür bu daha az yağmur damlasına maruz kalacağımız anlamına gelir mi?

Gelmez çünkü yürüseydi maruz kalacağı yağmur damlalarından kaçarken  normalde yürüseydi yavaşlığı nedeniyle önüne düşecek damlalar da yakalanmış oldu.

işi asıl zorlaştıran ise yağmurun homojen yoğunlukta yağmaması....

Yani koştuğu için normalde maruz kalmayacağı daha şiddetli yağışa da maruz kalmış olabileceği gibi Vice versa yürüdüğü ve hızı yavaş olduğu için şiddetli yağışa maruz kalmış olabilir.

Benzer biçimde.

ilk ve en önemlisi sürüş güvenliğini tehlikeye düşürecek pozisyon olmayacak durumda yapılacak denemelerde.

Rampa aşağı  boş viteste aracın kendi  ağırlığı ile ivmelenmesi ile ulaşabileceği hızın vitestekine göre daha fazla olacağından daha uzun mesafe alacağınızı kesin olarak  söyleyebilirim.

Fakat aynı zamanda viteste olmadığından cut off sistemi benzin pompalanmasını durdurmadığı için saatte en az 0.5 litre ile en çok 1 litre yakıt tüketerek yol alacaksanız. Dolayısıyla aracın vitese  takılınca yakıt tüketmeye başlayacağı nokta ötelendiği için daha az yakıt tüketimi mümkün gibi görünüyor.

Bu olasılık dümdüz ve sonunda uzun bir düzlük olan durumda boş viteste daha az tüketim olacağı  inanıyorum.

Fakat frene ihtiyaç duyacağınız virajları çok bilinmeyenli denkleme katarsak ibre tamamen tersine dönecektir.

birincisi aracın kendi ağırlığı ile ivmelenmesi avantajı, aleyhimize döner; çünkü hızın frene basma ihtiyacı doğurduğunda düşürecek kompresyondan da yoksunuz.

ikincisi virajda yol tutuşuna ihtiyacımız olduğu için viteste tutmamız zorunludur.

üçüncüsü frene bastığınız anda fren enerjisi geri kazanım sistemi viteste değilseniz sizi BMT nin en önemli nimetlerinden birinden mahrum bırakacaktır.

Dolayısıyla yol koşulları belirleyicidir.

Uzun düzlüklerle sonlanan Rampa inişlerde boş  vites tercih edilebilir ancak sonrasında frenleme ihtiyacı olacak Rampa inişlerde hem sürüş güvenliği hem de yakıt tasarrufu için uygun olan viteste bir üstte olmak kaydıyla viteste olması avantajlı."

 
major24 dedi:
@MSE , doğru mu anladım ;  dsg+eco modda ayağı gazdan çekip vitesi boşa attirip uzun mesafe gitmek , bir yere kadargaza basarak bir yerden sonra viteste ( gaza basmadan) gaza basmadan kısa sure gitmeye kıyasla daha çok mu yakıt tuketiyor ?
@MSE , doğru mu anladım ;  dsg+eco modda ayağı gazdan çekip vitesi boşa attirip uzun mesafe gitmek , bir yere kadargaza basarak bir yerden sonra viteste ( gaza basmadan) gaza basmadan kısa sure gitmeye kıyasla daha çok mu yakıt tuketiyor ?
Hocam bu dediğiniz yerine göre değişir. Mesala vitesteyken dahi hızlandığımız bir yokuşta viteste tutmak mantıklı olabilir.

Ama viteste yavaşlayıp sonra gaz vermemiz gerekecekse ve bu durumda boşta gidersek gaz vermemiz gerekmeyecekse boşta gitmek mantıklı. :) Bilmem anlatabildim mi :) İşte eko modda dsg bunu anlıyor ve ona göre hareket ediyor.
Ömer hocam sizin sorunuzu Yusuf hocam cevaplamış. Kendisine teşekkür ediyorum :)

Yusuf hocam manuelde bunun kontrol bizim elimizde olduğu için "doğru yerde doğru zamanda kullanmak" tabirini kullandım. DSG'de yokuş çıkarken gazı hiç bırakmadım ama babamlar geldi sizin için arabayı alıp deneyeceğim :D Onda eco mod yok araç passat, MFA menüsünde serbest sürüş modu var açıp kapatabiliyorum.

Ayrıca Ömer hocam ,Golf'lerde  Sürüş Profili Seçme özelliği ile gelen Serbest Sürüş'ün DSG ömrüne fayda sağladığından bahsetmişti @silvershadow Murat hocam.

 
@MSE

Muhammed Hocam teşekkürler

Hatırlanmak güzel...

Hele ki siz ben söylemiştim demeden başkalarının hatırlaması da güzel

Hele hele doğru sözlerle daha daha güzel..

Eeee malum değerli söz hatırda kalır...  &:

 
@silvershadow 

Murat hocam asıl ben teşekkür ederim.

Benim anlatmak isteyip de anlatamadığım herşeyi aylar öncesinde kelimelere dökmüşsünüz zaten. Okurken birçok defa gülümsedim :)

Ben bundan üç dört ay önce DSG kullananlara, aracınızda serbest sürüş modu var mı diye sorduğumda bu sorumu siz cevaplamıştınız. Başka forumlarda da sordum bu hususu ama cevap alamamıştım. Ne olduğuna dair fikir sahibi kimse yoktu.

İddia ediyorum bu forumdaki bilgi birikimi başka hiçbir yerde yoktur. Kullanım kılavuzunda dahi olmayan bilgilerle dolu forumumuz. Bu başta siz olmak üzere kendini bu Tutkuya kaptırmış tüm dostlarımızın sayesindedir. Tekrardan teşekkürler.

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
yazıldı mı dikkat etmedim ama, silecek suyu fışkırtmaya basınca cama su gelmeden silecekler çalışmıyor. :) eğer özellikle yaptılarsa çok ince düşünce kuru camı silmeme adına. çünkü eski aracımda kolu çeker çekmez çalışmaya başlardı silecekler

 
silvershadow dedi:
Park pilot ayarları arasında ön sensörler farklı arka sensörler farklı ses tonu ayarlanabiliyor
hocam benim ön-arka tonlar farklı ve süper bi özellik bence. öyle ayarladım yani. bi de bişeyden eminim; ön sensörün sesi ön hoparlörden, arka sensörünki arkadan geliyor. emin olmadığım ama öyle olsa "vay be" diyeceğim bişey var: acaba sol ön-sağ ön-sol arka-sağ arka sensörlerin aktivitesine göre 4 ayrı hoparlörden mi ses geliyor? :)

 
@maniax

Tespitiniz doğru değerli Murat Hocam;

ben eksik söylemiştim.

Surround ses sitemi ile surround park pilot sistemi bire bir uyumlu &:

 
Park halinde boşta aracaınızın gazına istediğiniz kadar yüklenin 2500 devirin üzerine çıkmayacaktır.

 
asturias dedi:
Park halinde boşta aracaınızın gazına istediğiniz kadar yüklenin 2500 devirin üzerine çıkmayacaktır.
Dizelde 2500 benzinlide 4000 devir hocam.

Sanki VW'nin emisyon hilesiyle bir alakası varmış gibi geliyor bana :) Emisyon ölçümünde tam gaz verilmesi gerekiyor ama bizim araçlar park halinde tam gaz yapmıyor.

 
@MSE

Hocam ölçümlerde park halinde olmuyor. Tekerler dönüyor ama araç gitmiyor. Vw mühendisleri böyle durum olursa hile yoluna gitmişler :)

 

yusuf dedi:
@MSE

Hocam ölçümlerde park halinde olmuyor. Tekerler dönüyor ama araç gitmiyor. Vw mühendisleri böyle durum olursa hile yoluna gitmişler :)
Ben eski aracı TÜVTÜRK'e muayeneye götürdüğümde emisyon ölçümü de yapıldı, VW CC gelmişti onda park halinde test yaptılar hocam.

Ama VW çok akıllıymış :D :D

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt