ANA KONU


Araçta müzik dinlerken yeni farkettim, sesi konsoldan en sona kadar kıstığınızda parça sessiz olarak devam etmiyor, bir nevi mute görevi yerine getiriyor, sesi açtığınızda parça kaldığı yerden devam ediyor.

1.4 Tsi Highlineda keşfettiğim 1.2Tsi da olmayan bir şey ise; aracı seri şekilde kullanıyorsunuz devir yükseldikçe ve hızlandıkça gaz pedalı sertleşiyor.  Dibe dayandıkça pamuk yumuşaklığında olan pedal, beton gibi sertleşiyor. Ayağınızı pedaldan hafif çekip tekrar bastığınızda pedal size tekrar bir mesafe daha sunuyor.

 

MSE dedi:
@MSE

Hocam ölçümlerde park halinde olmuyor. Tekerler dönüyor ama araç gitmiyor. Vw mühendisleri böyle durum olursa hile yoluna gitmişler :)
Ben eski aracı TÜVTÜRK'e muayeneye götürdüğümde emisyon ölçümü de yapıldı, VW CC gelmişti onda park halinde test yaptılar hocam.

Ama VW çok akıllıymış :D :D
Hocam bizdeki test ile o testler birbirinden çok farklı :)

 
yusuf dedi:
@MSE

Hocam ölçümlerde park halinde olmuyor. Tekerler dönüyor ama araç gitmiyor. Vw mühendisleri böyle durum olursa hile yoluna gitmişler :)
Ben eski aracı TÜVTÜRK'e muayeneye götürdüğümde emisyon ölçümü de yapıldı, VW CC gelmişti onda park halinde test yaptılar hocam.

Ama VW çok akıllıymış :D :D
Hocam bizdeki test ile o testler birbirinden çok farklı :)
Adamlar bizi kandırmamış yani [emoji1]bu hileli yazılım olmasa bile bizim testlerden geçiyormuş araçları [emoji23]

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
Sadece bizim araçlara mı has bilmiyorum ama Dizellerde rölantide gaz vermeden kalkmaya çalıştığınızda otomatik olarak devir 750 den 1000 civarına çıkıyor.

 
asturias dedi:
Sadece bizim araçlara mı has bilmiyorum ama Dizellerde rölantide gaz vermeden kalkmaya çalıştığınızda otomatik olarak devir 750 den 1000 civarına çıkıyor.
Benzer durum benzinli araçlar için de geçerlidir.

Düz yolda gaz vermeden kalkış yaptım daima..

Gaza gelmem... 8D

 
asturias dedi:
Sadece bizim araçlara mı has bilmiyorum ama Dizellerde rölantide gaz vermeden kalkmaya çalıştığınızda otomatik olarak devir 750 den 1000 civarına çıkıyor.
Tüm dizellerde mevcut, bizim focusta da var, vw nin benzinlilerinde de var, sanırım turbo olan her araçta olabilir

 
fcsrn dedi:
Sadece bizim araçlara mı has bilmiyorum ama Dizellerde rölantide gaz vermeden kalkmaya çalıştığınızda otomatik olarak devir 750 den 1000 civarına çıkıyor.
Tüm dizellerde mevcut, bizim focusta da var, vw nin benzinlilerinde de var, sanırım turbo olan her araçta olabilir
Evet bu özellik bizim araçlara özgü değil, bu elektronik kontrol ünitesi olan araçlarda olabilecek idle governor fonksiyonu, rölantide motor devrini koruyarak aracın stop etmesini engelliyor.

 
İnsan Golf sahibi olunca Arabası  hakkında  hergün bir şeyler  öğreniyor  .

Akşam üzeri  evimin önünde  aracımı park  ediyordum  geri  gelirken  ayağım  biran gaz pedalından kaydı ve tekrar  gaza  bastım    o esnada    araç  anlık olarak  stop etti  ve  tekrar  kendi kendine çalıştı  .

Süprizlerle  dolu  bir araç  sahibiyiz  ne mutlu bize  .

 
Yol bilgisayarından yağ sıcaklığını seçili tutarım ekranda,soğutma sıvısı zaten çabucak 90 dereceye geliyor ve orada çakılı kalıyor ama yağ sıcaklığının 100 dereceye doğru yanaşması biraz daha zaman alıyor.Gazlayıp motora yüklenmek istiyorsanız yağ sıcaklığının artmasını bekleyin,100 e yakın değerler normal kabul edilir ve yağ o derecelerde görevini en iyi yapar diye biliyorum.Pek dikkat edilmeyen önemli bir ayrıntı olduğunu düşünürüm ve yağ sıcaklığı yükselmeden gazı köklemem...Eksik veya yanlışım varsa lütfen düzeltiniz....

 
@Umut  Umut abi ilk görüştüğümüzde yağ sıcaklığı 100lere gelmeden gazlamamak konusunda beni uyarmıştın. Bende arabayı aldıktan sonra her ne kadar gazlamasam bile dikkat ediyorum bu hususa.

@theGenius Hüseyin hocam yazınızı okurken taptaze bilgiler aklıma hücum etti. Neyi neden yaptığımı net şekilde anladım.

Her ikinize de teşekkürler bu değerli bilgilendirmeler ve açıklamalar için [emoji4]

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
@Umut

Değerli Umut Hocam,

Bilinçle nasıl kullanılır en güzel örneklerden birini sayenizde tekrar görüyoruz.

Bilinçli ve tutkulu kullanıcı topluluğu hayalimize adım adım ilerlerken sizin değerli katkılarınızla zenginleşiyoruz.

Sağolun  varolun

 
@theGenius

Değerli Hüseyin Hocam;

son derece net ve detay bilgiler için teşekkür ederim.

İnternet her şeyi bulabileceğiniz bir yer değil sanıldığının aksine.

Viskozite hakkında onlarca yüzlerce yazı var var olmasına ama çoğu (sentetik yağ övgüsü  merkezli) reklam ve ideal olandan bahseden ütopik bilgiler.

Sözgelimi;

Isınıp soğuma tekrarının sayısız kere tekrarı ile bir yılda yağlama özelliğini yitiren yağın viskozitesinin artarken içerisindeki partiküllerin sayısının artmasıyla renginin de kehribardan siyaha döndüğünü yazan kaç yer bulabileceksiniz?

Sizin bilgileriniz de altın ve hatta elmas değerinde olmalı...

Hatta  kişisel yorumdan ve başka kaygılardan uzak oluşu ile saflığı onlarla yarışacak denli ışıl ışıl bilgilerle dolu

Ellerinize sağlık

Lütfen kıymetli katkılarınızı eksik etmeyin

 
Arkadaşlar bu ışık ayari far sensörü icinmidir.

e85e98adb3f674c8dc918e7513c3a709.jpg


SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 


Geri
Üst Alt