@maniax
Değerli Murat Hocam,
Öyle şeylere dikkat ediyorsunuz ki, kendimi çılgınlık düzeyinde detay konusunda yalnız hissettirmediğiniz için size teşekkür etmek zorunda bırakıyorsunuz. s=screwy
Vw motorlarının bir kısmında hava sıcaklığı düştüğünde dışarıdan gelen havalandırmayı kapatarak hızlı ısınma özelliği mevcuttur. Bu özellik yanı sıra havanın sıcaklığı ve motor sıcaklığı bilgilerini karşılaştırıp yakıt püskürtme oran ve zamanlamasını yapan jigle diyerek ayıp edeceğimi düşündüğüm ateşleme ve yakıt merkezi mevcut.
Aynı merkez hava ve motorun ısısını ehven-i şer görüp devreye girmediği ve ısınan havanın artan nem taşıma kapasitesi olan bağıl nem miktarı da artar. Ateşleme ve yanma yüksek nem nedeniyle ilk çalışma esnasında verimli olmaması ve aşırı besleme sisteminin devre dışı olması nedeniyle ısınma doğal olarak geç gerçekleşir.
Bu arada kışın artan yakıt tüketiminin bir miktarı buna bağlıdır.