ANA KONU


cenk77 dedi:
aklıma takılan bir konuyu sizlerle paylaşmak ve bilgi almak istiyorum arkadaşlar

mevcut arabamız ;

polo 1.4 tdi comfortlıne 90 ps dsg (3silindirli]

değerleri,

230 tork (1500-2500)

0-100 : 10.9 sn.

yakın zamandada golf 1.2 dsg 110 ps comfortlıne sipariş vermeyi düsünüyorum

ama teknik verileride aklımı karıştırıyor golf 1.2' nin  değerleride,

tork: 175 (1400- 4000)

0-100: 9.9 sn

yani poloya göre 55 tork daha düşük

ama 0-100'ü 1sn daha hızlı

poloya göre 55 tork daha düsük olmasına rağmen golf 1.2'nin  performansını daha yüksek  bulurmuyum ??

yoksa 230 torklu polo daha seri ve performanslımıdır 1.2 golfe göre ??
Hocam şöyle açıklamaya çalışayım size. Son hız olarak golf sizi daha çok memnun edecektir.

Polo da 120den sonra rahatsız oluyorsanız golfde 160dan sonra rahatsız olacaksınız.

Gelelim tork kısmına. Araç dolu değilse golf çok daha performanslı olacaktır.

Ama eğer araç tıka basa yüklü olursa küçük bir ihtimal polo performanslı olabilir tork etkisi ile.

Ben mesela 1.2 105 ps ile 2. viteste 100ü geçiyorum performans aradığımda.

1.4 polo da bunu yapamazsın ;)

 

@cenk77

hocam bunu ben de yıllarca anlamadım ama benzinli arabaya bindikten sonra bişey anladım ki; nefesi kesilmiyor arkadaş bunların  :D

benim punto 1.3 mj 75 bg 190 nm tork var. dizel 1700 civarında bi patlıyo, max torq ile hizlanıyo ama nefesi 3000-3500 e anca yetiyor. sonra vites istiyor.

ama benzinli çok farklı dünya. 1400 civarında max torqa bir çıkıyo 5000 e kadar bana mısın demiyo, motor da 6500 e kadar tork düşse de çeviriyo. bu arada da beygir devreye girip top speede yardımcı oluyo

yani dizel patlamalı ve çılgın ama çabuk yorulan bir tavşan gibi davranırken; benzinli kendinden emin 3 ciğerli, lineer hızlanan bir çita gibi davranıyor.  ;)

@silvershadow murat hocamın bu konuyla ilgili dizel ve benzinli motorun tork beygir eğrilerini karşılaştıran bi grafiği var. zamanı olursa açıklar size.

 
@the_dr ben bu hafta sonu maslak doğusa gidicem 1300 km ye gelmek üzere özellikle yag kontrolu için..
 
maniax dedi:
@cenk77

hocam bunu ben de yıllarca anlamadım ama benzinli arabaya bindikten sonra bişey anladım ki; nefesi kesilmiyor arkadaş bunların  :D

benim punto 1.3 mj 75 bg 190 nm tork var. dizel 1700 civarında bi patlıyo, max torq ile hizlanıyo ama nefesi 3000-3500 e anca yetiyor. sonra vites istiyor.

ama benzinli çok farklı dünya. 1400 civarında max torqa bir çıkıyo 5000 e kadar bana mısın demiyo, motor da 6500 e kadar tork düşse de çeviriyo. bu arada da beygir devreye girip top speede yardımcı oluyo

yani dizel patlamalı ve çılgın ama çabuk yorulan bir tavşan gibi davranırken; benzinli kendinden emin 3 ciğerli, lineer hızlanan bir çita gibi davranıyor.  ;)

@silvershadow murat hocamın bu konuyla ilgili dizel ve benzinli motorun tork beygir eğrilerini karşılaştıran bi grafiği var. zamanı olursa açıklar size.
hocam cok güzel ifade etmişsiniz...

benimde zaten performans odaklı olarak , kısa mesafelede ve ara hızlanmalarda tork patlamasını yaşamak ve sollamalarda 100 km gibi hızlarda seri ve gaza bastığımda tepkiyi anında almak amacım..  bunu ben 230 torklu poloda cok net sekilde alabiliyorum ve tatmin oluyorum

haklısınız benzinli motorlar yüksek devir cevirmeyi cok seviyor ama ben bu performansı 2500- 3500 devir aralığında 1.2 golfte yasarmıyım @maniax hocam (DSG olmak şartı ile )

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@yusuf cuma yada cumartesi sabahtan gidicem çok fazla sürmez sanırım..
 
@cenk77

http://www.headlightmag.com/main/images/stories/jimmy01/Skoda/2011_04_11_Skoda_Yeti_Test_Pics/2011_Skoda_Yeti_Engine_01_Graph.jpg

hocam su an bilgisayarım Yanımda değil mobil olarak şunu atabildim. Mesela bu yetinin grafiği. 1500 civarında max torq baslıyo ve Dediğiniz aralıkta rahat devam ediyo. Fakat bu beygir ve güç verilerine sahip araçlarda dizeldeki o koltuğa yapışma hissi çok olmuyor. Fakat farklı duygu olarak o çekiş hissi hiç bitmiyor özellikle dsg de. Yani sanki çok yapıştırmıyor gibi gelse de bi bakıyosunuz ki 130-140 olmuşsunuz. Ben de çok kısa deneyimledim. Aracım bi gelse anlatacam hepsini. Murat hocam gelirse zaten kendisi 1.2 TSİ kullanıcısı. Hatta Yusuf hocam da. @yusuf

 
maniax dedi:
@cenk77

http://www.headlightmag.com/main/images/stories/jimmy01/Skoda/2011_04_11_Skoda_Yeti_Test_Pics/2011_Skoda_Yeti_Engine_01_Graph.jpgi

hocam su an bilgisayarım Yanımda değil mobil olarak şunu atabildim. Mesela bu yetinin grafiği. 1500 civarında max torq baslıyo ve Dediğiniz aralıkta rahat devam ediyo. Fakat bu beygir ve güç verilerine sahip araçlarda dizeldeki o koltuğa yapışma hissi çok olmuyor. Fakat farklı duygu olarak o çekiş hissi hiç bitmiyor özellikle dsg de. Yani sanki çok yapıştırmıyor gibi gelse de bi bakıyosunuz ki 130-140 olmuşsunuz. Ben de çok kısa deneyimledim. Aracım bi gelse anlatacam hepsini. Murat hocam gelirse zaten kendisi 1.2 TSİ kullanıcısı. Hatta Yusuf hocam da. @yusuf
grafik bir nebze açıklayıcı oldu tesekkür ederim @maniax hocam.

zaten dsg nin en büyük özeliği sürekli cekiş hissi vermesi .benzin , dizel farketmiyor. bulunmaz veli nimet bence DSG. koltuk yapıştırma hissini ara hızlanmalarda anca test sürüsünde yapmadan anlayamıcam galiba. gittiğim en uzun mesafe 20 km civarı. kısa mesafelerde kullanıyorum genelikle aracı. cok uzun mesafe olmadığı için trafikte aralardan sıyrılamak , ve aracı aniden serileştirip yapıştırmak istiyorum..biliyorum az ilerde yolun bitceğini ama ne yapayım bundan cok haz alıyorum..

golf 1.2 beklentilerimi karşılıcakmı cok merak ediyorum.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@cenk77

rica ederim. Benim tercihim 1.4 yönünde oldu. Düşünmez misiniz? Gerçi ara hızlanmalarda 1.2 daha iyi bile diyorlar. Biraz yüklü oldugunda ve yuksek hızlara çıkıldıkça hafif nefesi yetmeyebiliyor sanırım. Bi de tüketim biraz artıyor.

Yapıştırmak istediğinizde dsg yi Manuel'e alip 2 tık azaltırsanız çok tatlı olur  :D

 
maniax dedi:
@cenk77

rica ederim. Benim tercihim 1.4 yönünde oldu. Düşünmez misiniz? Gerçi ara hızlanmalarda 1ü.2 daha iyi bile diyorlar. Biraz yüklü oldugunda ve yuksek hızlara çıkıldıkça hafif nefesi yetmeyebiliyor sanırım. Bi de tüketim biraz artıyor.

Yapıştırmak istediğinizde dsg yi Manuel'e alip 2 tık azaltırsanız çok tatlı olur  :D
sipariş verirsek üçüncü aracımız  olacak. genelikle sehiriçi kullanmak için 1.2 düsünmüstük. yakıt önemli değil amaç seri olsun biraz daha. :)

 

yusuf dedi:
aklıma takılan bir konuyu sizlerle paylaşmak ve bilgi almak istiyorum arkadaşlar

mevcut arabamız ;

polo 1.4 tdi comfortlıne 90 ps dsg (3silindirli]

değerleri,

230 tork (1500-2500)

0-100 : 10.9 sn.

yakın zamandada golf 1.2 dsg 110 ps comfortlıne sipariş vermeyi düsünüyorum

ama teknik verileride aklımı karıştırıyor golf 1.2' nin  değerleride,

tork: 175 (1400- 4000)

0-100: 9.9 sn

yani poloya göre 55 tork daha düşük

ama 0-100'ü 1sn daha hızlı

poloya göre 55 tork daha düsük olmasına rağmen golf 1.2'nin  performansını daha yüksek  bulurmuyum ??

yoksa 230 torklu polo daha seri ve performanslımıdır 1.2 golfe göre ??
Hocam şöyle açıklamaya çalışayım size. Son hız olarak golf sizi daha çok memnun edecektir.

Polo da 120den sonra rahatsız oluyorsanız golfde 160dan sonra rahatsız olacaksınız.

Gelelim tork kısmına. Araç dolu değilse golf çok daha performanslı olacaktır.

Ama eğer araç tıka basa yüklü olursa küçük bir ihtimal polo performanslı olabilir tork etkisi ile.

Ben mesela 1.2 105 ps ile 2. viteste 100ü geçiyorum performans aradığımda.

1.4 polo da bunu yapamazsın ;)
TSİ motor TDİ motora göre daha yüksek devir çevirdiği için ( 5600 devire kadar) anca 160 tan sonrası rahatsız edici olduğunu

Golf 'te  %22 daha fazla beygir gücü var. Buda farklı viteslerde daima daha fazla tork ve itme gücü sağladığından araç boş iken daha seri olduğunu

Polonun torku %31 fazla . Buda zorlu koşullarda, dik yokuşlarda, ve araç dolu iken daha fazla tekerleklere güç aktarabildiğini anladım @yusuf hocam

 

Geri
Üst Alt