ANA KONU


cenk77 dedi:
aklıma takılan bir konuyu sizlerle paylaşmak ve bilgi almak istiyorum arkadaşlar

mevcut arabamız ;

polo 1.4 tdi comfortlıne 90 ps dsg (3silindirli]

değerleri,

230 tork (1500-2500)

0-100 : 10.9 sn.

yakın zamandada golf 1.2 dsg 110 ps comfortlıne sipariş vermeyi düsünüyorum

ama teknik verileride aklımı karıştırıyor golf 1.2' nin  değerleride,

tork: 175 (1400- 4000)

0-100: 9.9 sn

yani poloya göre 55 tork daha düşük

ama 0-100'ü 1sn daha hızlı

poloya göre 55 tork daha düsük olmasına rağmen golf 1.2'nin  performansını daha yüksek  bulurmuyum ??

yoksa 230 torklu polo daha seri ve performanslımıdır 1.2 golfe göre ??
Değerli Hocam;

Benzinli ve dizel gece ile gündüz kadar net ve kesin bir farklılık vardır.

yüksek tork üretmeleri nedeniyle genelde yük ve yolcu taşımacılığında da tercih edilen dizel makinelerin en bariz farkı rampa ve yüklü kalkış durumunda benzinli makinelere göre daha az etkilenmeleridir.

Benzinli makinelerle ama özellikle düşük hacimli olanlarla aralarındaki temel fark benzinli makinelerin ilk kalkış ve düşük hızlarda çıkılan yokuş ve de yüklü hareket etme ve hız kazanma esnasında aşırı yakıt tüketirken dizel makinelerin düşük devirlerde ürettikleri yüksek tork nedeniyle bu esnada benzinlilere oranla yakıt tüketmeleridir. Fakat çıkılan yüksek hızlarda tork benzinlilerde artarken dizellerde düşecek ve orta noktada birbirlerini yakalayacaklardır.

Söz gelimi TSI motorlu araçla ortalama 70 km hızda, 2 kişi yüksüz, klima kapalı, otoyolda, akşam saatlerinde 200 km'lik parkurda 4 litrelik ortalama tutturulurken tamamen aynı koşullarda dizelle bu tüketim yaklaşık olarak 3,5 litre civarında olabilir.

Dizel makine yüksek hızlara çıktıkça yakıt tüketimi logartmik olarak artar ve benzinli makineyi 140-160 km/s hızlarda yakalar ve hatta geçebilir.

Turbolu araçlarda 1550 devir civarında başlayan ve  4100 devire kadar atmosferik beslemeli motorlar gibi gittikçe artarak maksimum devrin altında bir anda azalan parabolik tork eğrileri yerine aynı yüksek torku tüm bu devir aralığı boyunca eşit olarak dağıtır. Salih Hocam sağolsun tork eğrisini de paylaşmıştı. @snoppy

Bunun anlamlarıdan ilki ihtiyaç duyulan anda ve uzun devir aralığında  sizi koltuğuna yapıştıracak tork üretir ve bu da ara hızlanması yapılan sollamalarda rahatlık ve hız anlamına gelir.

1.2 TSI ilginç ama 1.4 araçtan daha istekli biçimde hızlanır. 1.4 ile aralarındaki fark ancak 150 km/s hızlardan sonra ortaya çıkmaya başlar ve beygir gücü farkı son hıza ulaşma süresi ve istekliliğinde belirginleşir.

 

Yettim Murat hocam :)

Güzel sözleriniz için teşekkürler.Evet okullar kapandı ve biz de ailecek kendimizi yollara verdik.Makedonya,Arnavutluk,Kosova ve Karadağ şöyle bir gezip geldik.

Boncuğu yanımıza alamadık uçak + Renault traffic (passenger) yaptık.

Arkadaşlar gofünüzün kıymetini bilin.Tamam Renault traffic apayrı bir araç 9 kişi (3 aile) seyahat eden bizler için ideal ama, gerçekten golften uzak ara bir araç.O yollarda kullandım ama zevkten ziyade adrenalin pompalandı vücuduma.

 
cenko32 dedi:
Yettim Murat hocam :)

Güzel sözleriniz için teşekkürler.Evet okullar kapandı ve biz de ailecek kendimizi yollara verdik.Makedonya,Arnavutluk,Kosova ve Karadağ şöyle bir gezip geldik.

Boncuğu yanımıza alamadık uçak + Renault traffic (passenger) yaptık.

Arkadaşlar gofünüzün kıymetini bilin.Tamam Renault traffic apayrı bir araç 9 kişi (3 aile) seyahat eden bizler için ideal ama, gerçekten golften uzak ara bir araç.O yollarda kullandım ama zevkten ziyade adrenalin pompalandı vücuduma.
Değerli Cenk Hocam;

Şükür kavuşturana........

Yokluğunuz çok belliydi..

Elbette iş seyahati sonrası ailenize zaman ayırmanız gerekliydi..

bunu anlamak kolay...

Ama... burada da yolunuzu gözleyenler var.... işte  bunu size hatırlatmalıyım...

dostlarınız özledi sizi...

 
bugün aracımla biraz ilgilendim , lastik basınçlarını aldıgımdan beri ilk defa kontrol ettim , düşmüşse ön arka 30 yapacaktım.

önler ve sol arka 47 , sağ arka 41 basılıydı. hepsini 30 a eşitledim. dogru mu yaptım murat bey ?

@silvershadow

ayrıca 1194 kmde yakıt ortalamam 6,4 lt  :'(

 
okumuştum bu yazıyı , benim araçta 2 kişi yüksüz 30/30 yazıyor , bayide kontrol etmeden teslim etmişler demek ki.

@maniax

 
@the_dr

bahsettiğiniz değerler çok abartılı ve dengesizmiş gerçekten. arabayı teslim alır almaz benzincide bakıcam hemen

 
@maniax

Coğu Benzin istasyonlarındaki lastik şişirme cihazlarının kalibrasyonları bozuk.  Aracı teslim alırken serviste tekrar kontrol yaptırmanız daha sağlıklı olur.

 
@cenk77

daha sonrasında nasıl yapmak lazım? mutlaka bi benzincide bakmak gerekiyor. güvenilir olması ve sürekli aynı yerden bakılması tavsiye ediliyor tabi de kalibrasyonunun iyi olmadığını anlatan bi belirti var mıdır?

 
the_dr dedi:
bugün aracımla biraz ilgilendim , lastik basınçlarını aldıgımdan beri ilk defa kontrol ettim , düşmüşse ön arka 30 yapacaktım.

önler ve sol arka 47 , sağ arka 41 basılıydı. hepsini 30 a eşitledim. dogru mu yaptım murat bey ?

@silvershadow

ayrıca 1194 kmde yakıt ortalamam 6,4 lt  :'(
Değerli Hocam;

Aynen doğrudur... 30 Psi idealdir.

Zıplaya zıplaya giden araç kendine gelmiştir eminim ki..

Lastik basınçlarıyla ilgili uzuuun bir yazı okumak isterseniz burada..../

 
the_dr dedi:
Değerli Hocam;

Bu aletler basınç ölçeyim derken lastik havalarını indirmeye sebep olmasınlar?

Benzinliklerden kurtularak işe başlamalı.

Benzinliklerde kullanılan pompalardan kalibrasyonu yapılmayanlar her defasında 5 Psi hava basıyorlarmış...

Sizin 29 olan lastik havalarını siz 30'a ayarlayıp bastığınızda 1 psi değil 5 Psi basabiliyor kalibrasyonu yapılmayanlar siz 30 hava bastım sanarken 34 yapmış oluyor lastik basıncını...

Ben lastik havalarını 30 sanarken 44 çıkınca artık benzinliklere bu iş için uğramam...

Bence yolunuzun üzerinde illaki lastik satan veya lastik tamir eden lastikçi vardır.

Bunlarla bir ara uğrayıp anlaşmalı...

Ben her zaman gelip geçerken lastik havalarına bakacağım nasıl yaparız kaça olur? diye sormalı. Her kontrole 1 veya 2 TL'den fazla vermem... Her benzin aldığınızda kontrol yeterli.

Kişisel kanaatim araç yeniyken bu basınç değişimi daha belirginken zaman geçtikçe basınç değişimi azalıyor ve zamanla hiç değişmeyen hale geliyor.

 

Bu hafta a101 de SD kart ve bim'de yangın tüplü trafik seti var bilginize.

 

Geri
Üst Alt