silvershadow
Emekli
- Katılım
- 6 May 2015
- Mesajlar
- 8,996
- Tepkime puanı
- 1,340
- İsim
- Murat İNCİ
Değerli Hocam;cenk77 dedi:aklıma takılan bir konuyu sizlerle paylaşmak ve bilgi almak istiyorum arkadaşlar
mevcut arabamız ;
polo 1.4 tdi comfortlıne 90 ps dsg (3silindirli]
değerleri,
230 tork (1500-2500)
0-100 : 10.9 sn.
yakın zamandada golf 1.2 dsg 110 ps comfortlıne sipariş vermeyi düsünüyorum
ama teknik verileride aklımı karıştırıyor golf 1.2' nin değerleride,
tork: 175 (1400- 4000)
0-100: 9.9 sn
yani poloya göre 55 tork daha düşük
ama 0-100'ü 1sn daha hızlı
poloya göre 55 tork daha düsük olmasına rağmen golf 1.2'nin performansını daha yüksek bulurmuyum ??
yoksa 230 torklu polo daha seri ve performanslımıdır 1.2 golfe göre ??
Benzinli ve dizel gece ile gündüz kadar net ve kesin bir farklılık vardır.
yüksek tork üretmeleri nedeniyle genelde yük ve yolcu taşımacılığında da tercih edilen dizel makinelerin en bariz farkı rampa ve yüklü kalkış durumunda benzinli makinelere göre daha az etkilenmeleridir.
Benzinli makinelerle ama özellikle düşük hacimli olanlarla aralarındaki temel fark benzinli makinelerin ilk kalkış ve düşük hızlarda çıkılan yokuş ve de yüklü hareket etme ve hız kazanma esnasında aşırı yakıt tüketirken dizel makinelerin düşük devirlerde ürettikleri yüksek tork nedeniyle bu esnada benzinlilere oranla yakıt tüketmeleridir. Fakat çıkılan yüksek hızlarda tork benzinlilerde artarken dizellerde düşecek ve orta noktada birbirlerini yakalayacaklardır.
Söz gelimi TSI motorlu araçla ortalama 70 km hızda, 2 kişi yüksüz, klima kapalı, otoyolda, akşam saatlerinde 200 km'lik parkurda 4 litrelik ortalama tutturulurken tamamen aynı koşullarda dizelle bu tüketim yaklaşık olarak 3,5 litre civarında olabilir.
Dizel makine yüksek hızlara çıktıkça yakıt tüketimi logartmik olarak artar ve benzinli makineyi 140-160 km/s hızlarda yakalar ve hatta geçebilir.
Turbolu araçlarda 1550 devir civarında başlayan ve 4100 devire kadar atmosferik beslemeli motorlar gibi gittikçe artarak maksimum devrin altında bir anda azalan parabolik tork eğrileri yerine aynı yüksek torku tüm bu devir aralığı boyunca eşit olarak dağıtır. Salih Hocam sağolsun tork eğrisini de paylaşmıştı. @snoppy
Bunun anlamlarıdan ilki ihtiyaç duyulan anda ve uzun devir aralığında sizi koltuğuna yapıştıracak tork üretir ve bu da ara hızlanması yapılan sollamalarda rahatlık ve hız anlamına gelir.
1.2 TSI ilginç ama 1.4 araçtan daha istekli biçimde hızlanır. 1.4 ile aralarındaki fark ancak 150 km/s hızlardan sonra ortaya çıkmaya başlar ve beygir gücü farkı son hıza ulaşma süresi ve istekliliğinde belirginleşir.