Güncel Bakım Masrafları


@superkartal

Geçiniz  bu efb(+) efb(-) olaylarını 

Allah covid(+) etmesin.

Aynı durumdayız 

2017 tdi manuel araçta fabrikasyon efb(+) sebang akü var.

Ben arada bir yetkili servislere boş laf yapmaya uğrayan biriyim.

Boş laf derken ?

Garanti / iyi niyet hepsini yakmış biri olarak genelde piyasa araştırmasına / çaktırmadan teknik bilgi alma muhabbetine

Akü için elimde şasi no ile dogusa gittim evvel zaman.

Servis çalışanı şasi no girerek 

Sistemden

Aracın üzerinde efb var (araya girip sordum aracın nüfus kayıtlarında efb mi efb + mı gözüküyor ???)

Valla burda efb gözüküyor (efb+) vs vs dipnot yok dedi?

Eee peki ne takıcaz efb takıcaz ?

Efb + takmak gerekmez mi?

Yok efb takıcaz?

Orada Taktıracağımdan falan değil ? Sadece bilgi topladım çıktım 

1200 e yetkili serviste akü değiştirecek kadar altın/dolar/euro dan kazancım olsa hadi belki sazanlardım? 

Sonuç şudur ki 

Efb + diye bir extra  seri akü üretmişler , 

Adını koymuşlar geçmişler

Bildiğin efb işte 

Agm ile işimiz yok

Fabrikasyon efb akü çıkacak , efb takılacak 

+Sını - sisini geçin 

Trafo değilki altı üstü akü 

Bu kodlama işi ? 

Bunun üzerinlde daha çok konuşmak lazım?

Kodlama olmadan ve kodlama olarak aradaki ömür farkı nedir ? 

Kapitalist düzen hikayeleri ? 

Akü için yetkili servise muhtaç olmak nedir?

 

@superkartal Motor kontrol ünitesi güncellemesi egzos emisyonla mı ilgili acaba serviste bilgi verdiler mi?

Güncellemeden sonra araçta değişiklik hissetiniz mi yakıt tüketimi,aracın çekişi,dpf rejenerasyona girme sıklığı vs..

 
@superkartal Motor kontrol ünitesi güncellemesi egzos emisyonla mı ilgili acaba serviste bilgi verdiler mi?

Güncellemeden sonra araçta değişiklik hissetiniz mi yakıt tüketimi,aracın çekişi,dpf rejenerasyona girme sıklığı vs..
 @DmrOzr Güncelleme Katalitik Konvertör ile ilgiliymiş, merak ettim sordurdum. Bilmem dünden beri 20 km yol yaptım yapmadım, zaten orda rölantide çalışırken rejenerasyon yapmıştı araç dün. Direk bizim hissedebileceğimiz bişey mi bilemiyorum. Yarın uzun yol yapıcam, o zaman yakıt değerlerini gözlemler yazarım.

@Savatage katılıyorum dediklerinize, bende bi daha ne zaman uğrarım servise bilmem, arkadaşla gitmesem haberim bile olmayacaktı. Şu an içinde iyi gibi akü, kendini belli eder diye düşünüyorum sanki zayıflayınca, en kötü soğuklardan evel gider alırım bi Varta heralde.

 
@superkartal

şunu da belirteyim , 

akü tanıtma hikayesi ???

ilerde bu işin kapsamlı kapital versiyonlarını görücez

fren balatalarını tanıtma (tanıtmazsan frenleme iyi çalışmaz , daha erken biter hikayeleri)

bujileri tanıtma  (iyi ateşleme yapamaz romanları)

motor yağını tanıtma  

hava polen yağ filtrelerini tanıtma 

ne güzel düzen ? 

akü be kardeşim ? 12 v elektrik beslemesinin  ne tanıtımı ? ne kodlaması ? 

motor güncellemesi ? windows güncellemelerinin hayrını gören varsa ??? motoru da yazılımla güncellesin tabi.

bu güncellemeler yakıtı şişirmekten başka bişeye yaramaz. (bence)

 
Geçtiğimiz salı arkadaşımın yeni aldığı 1.2 TSI Golf'ün bakımı için Edremit Yağcı yetkili servisine gittiğimizde kendi aracım olan 1.6 TDI Golfümle ilgili merak ettiğim bişey sordum. İlgili yetkili sistemden kontrol ederken aracım için motor kontrol ünitesi güncellemesi gözüktüğünü ve ücretsiz olarak yapabileceklerini iletti. Son iki bakımdır dışarda yaptırıyordum manuel olduğu için aracımın bakımını. Cumaya (dün) randevu verdiler ve bende gittim. Sağolsunlar ilgilendiler, aracı içeri alıp güncelleme işlemini yaptılar bir yanda da şarja bağladılar kontak açık çalıştıkları için heralde. Sonra danışman hanımefendi geldi ve şu kağıdı gösterdi.

Ekli dosyayı görüntüle 36818

Ardından aküyü değiştirmeyi önerdi, aslında aracım 2016 model olduğundan ve kışın da ara ara yattığından değiştirsem mi diye düşündüm. Ama start stop olsun yada başka bi şey olsun sıkıntı yok aracımda, herşey aktif çalışıyor. Sonra zubizu falan filan derken 1047 lira teklif verdi.

Ekli dosyayı görüntüle 36819

Bende geçen bu konunun içinde gördüm diye hatırladım sanki 800 küsurdan bi arkadaşımız taktırdı diye, dedim pahalı sanki biraz. Sonra neyse dedim ben düşüneyim, taktırmadan çıktım. Aracımın üstündeki akü de şu,

Ekli dosyayı görüntüle 36820

Benimki EFB + onların takacağı EFB idi. Dışarda Varta Blue Dynamic EFB N70'e 650 lira fiyat aldım. Napsam acaba? EFB takınca aracımın tüm sistemleri sıkıntısız çalışır mı? Dizellerde AGM olur yazan arkadaşlarımız var, benim araçta niye EFB + var, daha önce değiştirildi mi bilmiyorum ama sanki değişmemiştir diye düşünüyorum, aracım Aralık 2016 üretim, Ocak 2017 trafiğe çıkışlı.
Resmini paylaştığınız evrakta (onaylanmayan işler bölümünde) size önerdikleri akünün parça kodu yazıyor., Size önerdikleri akünün parça kodu JZW ile başlıyor., bu ne demek..? VW ‘de JZW parça kodu ile başlayan parçalar Eco seri yedek parça olarak geçer yani size Eco seri akü önermişler., 

Eco seri akü ne demek..? kalitesi ve ömrü orjinal aküye göre daha düşük akü diyebiliriz., 

Eco seri bir akü için 1047 tl. çok ciddi yüksek bir rakam., iyiki taktırmamışsınız.. 

Esasında EFB+ diye bir akü tipi yok., VW belli bir amper değeri üzerindeki EFB akülere artı (+) ibaresi koyuluyor., bazı zorunlu yönetmelikler gereği.,

akü stadartları AGM ve EFB dir. 

Sizin aracın orjinal aküsünün güncel parça kodu (000915105FC) 1200tl.den aşşağı değildir., 

Aküler amper değeri yükseldikçe fiyatı artıyor., muhtemelen 800 liraya taktıran arkadaşın aküsü 60amper falandı ondan fiyatı ucuzdur., dizel araçta yapısı gereği daha güçlü aküye ihtiyaç duyulmakta

JZW ile başlayan Eco seri akü taktırmaktansa dışardan Varta EFB N70 almak çok daha mantıklı olur..

1047 tl.ye dışardan Varta AGM E39 çok rahat alınabilir zaten.. 

Burda esas önemli nokta aküyü kodlamak..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Bu akü kodlama tam olarak ne oluyor. Benim aracı aldığım kişide ben almadan 1 ay önce dışarıdan varta efb akü taktırmış. Büyük ihtimalle servisteki fiyat yüksek geldi. Kodlama yapılmadan akü devreye girmiyor değil mi? Yani ben şu an kodlanmamış akü ile aracı kullanıyor olamam.

 
Kasis veya çukurlarda geçişlerde sol arkadan lak veya tak sesine benzer ses burçlarla ilgili midir? Bu arka burçlar belli bir zamanda yağlanması gerekiyor mu?

 
Merhaba seat leon 1.2 dsg 27000 km 

4. Yıl bakımı 1954tl (zubizu ile 1500🙄)

Yapılacaklar yağ değişimi, hava ve polen filtresi, cam suyu, 4 buji (bujiler 2. Sene Bakımında da değişti)(bu bujiyi ısrarla tekrar tekrar değiştirirler ama fren hidroliğini antifrizi söylemezsen değiştirmezler anca üstüne eklerler)

Kasım 2020de garanti bitiyor. Bakım ücreti biraz fazla geldi, artık sanayiye geçiş yapsak mı yetkili servise devam mı ? Sizler ne diyorsunuz.

 
Merhaba seat leon 1.2 dsg 27000 km 

4. Yıl bakımı 1954tl (zubizu ile 1500🙄)

Yapılacaklar yağ değişimi, hava ve polen filtresi, cam suyu, 4 buji (bujiler 2. Sene Bakımında da değişti)(bu bujiyi ısrarla tekrar tekrar değiştirirler ama fren hidroliğini antifrizi söylemezsen değiştirmezler anca üstüne eklerler)

Kasım 2020de garanti bitiyor. Bakım ücreti biraz fazla geldi, artık sanayiye geçiş yapsak mı yetkili servise devam mı ? Sizler ne diyorsunuz.
Hava-Polen-Yağ filtresi: 190 tl. (Mann marka)

Liqui Moly TopTec 4200 yağ: 265 tl. (4 Litre)

4 adet NGK buji: ortalama 350 tl. (dışardan sahte buji olabiliyor., servisten almak en mantıklısı, zaten servis ile dışarısı arasında fiyat farkı 40-50tl.)

Karter tapası: 15tl. (somunu ile beraber)

İşçilik ücreti: 120-130 civarı desek (buji değişimi ile beraber)

Toplamda 950 lira eder., aradaki fark 550 tl. DSG riski için bence dışarda yaptırmaya göze almaya değmez..,

Ayrıca aracınız 27bin km'de ve 2 sene önce bujileri değiştirmişler., Neden 2 kez buji değiştiricekler ki..? Buji değişimi her 4 yılda bir veya her 60bin km'de bir değişiyor., bazı servisler 3 yılda bir veya her 45bin km'de bir değiştiriyor., sizin buji değiştirmenize gerek yok :)

Çanakkale'deki servise 27.000 km'de olan araçta ve hiç gerek yokken 2 sene önce buji değişimi yapılmış araca tekrardan buji değiştirmek istemelerinin mantıklı bir cevabı var mıymış sorun..!! bunun hiç bir mantıklı açıklaması yok..!!

DSG olan araçta 300-400 lira için riske girmezdim..

***Not: daha önce değişmediyse fren hidroliğini mutlaka değiştirmenizi öneririm. ister yol yapın isterse çok yol yapmayın mutlaka her 2 senede bir fren hidroliğini değiştirin hocam.

VW periyodik bakım tablosu: https://uzay.vw.com.tr/pdf/bakim_araliklari.pdf

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
  • Beğen
Tepkiler: SCC

Hava-Polen-Yağ filtresi: 190 tl. (Mann marka)

Liqui Moly TopTec 4200 yağ: 265 tl. (4 Litre)

4 adet NGK buji: ortalama 350 tl. (dışardan sahte buji olabiliyor., servisten almak en mantıklısı, zaten servis ile dışarısı arasında fiyat farkı 40-50tl.)

Karter tapası: 15tl. (somunu ile beraber)

İşçilik ücreti: 120-130 civarı desek (buji değişimi ile beraber)

Toplamda 950 lira eder., aradaki fark 550 tl. DSG riski için bence dışarda yaptırmaya göze almaya değmez..,

Ayrıca aracınız 27bin km'de ve 2 sene önce bujileri değiştirmişler., Neden 2 kez buji değiştiricekler ki..? Buji değişimi her 4 yılda bir veya her 60bin km'de bir değişiyor., bazı servisler 3 yılda bir veya her 45bin km'de bir değiştiriyor., sizin buji değiştirmenize gerek yok :)

Çanakkale'deki servise 27.000 km'de olan araçta ve hiç gerek yokken 2 sene önce buji değişimi yapılmış araca tekrardan buji değiştirmek istemelerinin mantıklı bir cevabı var mıymış sorun..!! bunun hiç bir mantıklı açıklaması yok..!!

DSG olan araçta 300-400 lira için riske girmezdim..

***Not: daha önce değişmediyse fren hidroliğini mutlaka değiştirmenizi öneririm. ister yol yapın isterse çok yol yapmayın mutlaka her 2 senede bir fren hidroliğini değiştirin hocam.

VW periyodik bakım tablosu: https://uzay.vw.com.tr/pdf/bakim_araliklari.pdf
Son zamanlarda 2+1 iyi niyet süresi biten araçlarda dsg arızalarını yada kavrama değişimini servisin üstlenmediğini duyuyorum. Vakti zamanında servis bakımlı araçlar için dsg garantisi 5-7 sene diyorlardı. Bişeylermi değişti servisle ilgili bilginiz varmı ?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt