Güncel Bakım Masrafları


@latissimusdorsi

Avrupayı geçelim 30 bin yada 2 yıl 

Güncel 

Renault Türkiye Bakım aralıkları

 20.000 yada 1 yıl (dizel benzinli farketmeksizin tüm clio megane kadjar alemi)

Volvo Türkiye bakım aralıkları

30.000 yada 1 yıl (tüm benzinli modeller için durum bu ...dizeli zaten ilk bırakanlardan eski dizelleri eyvallah 10.000 de bir çağırıyorlar bakıma halen

Renault ve volvo TR nin  havasını/ suyunu/ yakıtını  soluyup icerken

 Vw e gelince tr nin havası pis suyu bulanık yakıtı kirli ? 

Yok öyle bisey...en azından benim icin öyle artık ....

Elalem aynı luqui moly / motulla  aynı yakıtla aynı havayla 30 bin giderken , 15.000 de panikleminin alemi yok (bence)

@Mmt0634 evet hocam ....satıp bi volvo alın demem tabi

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

@Savatage hocam vermiş olduğunuz örneklerde dahi 1 yıl...

Bakınız araç fiyatları coşmuşken hele ki araciniz dizel vermiş olduğunuz kararı uygun bulmuyorum...

18 ay çok citti rakam yazın 40 dereceleri gören kışın -20 leri gören ülkemin çoğu ili aynı ve ister istemez sıvı bu 18 ay citti süre...

Bakim aralığını 20 bin yapalım tamam fakat sürede 1 yılı geçmeyelim derim ben...

Zaten şu anda 500 tl gibi ücrete tüm filitreler yag değişiyor 500 tl ne ne kaldı canım ülkemde...

Riske atmak hele şu zamanda deneme çok riskli diyorum tabiki taktir sizindir fakat 1.6 tdi motor sahibisiniz artık bulunmaz hint kumaşı diyebiliriz yok üretimi çok iyi bakarsanız torunlarımıza kalır o motor:)

Yıldırım 500 tl şu anda kaçarken çok citti masraflar olabilir ayrıca düzen tutmaz bunu hepimiz az çok biliyoruz...

Tiriger ı bi arkadaşım dizelde 145 binde değişmişti daha da gider demişti risk aldı bişey olmadı ya olursa ??? 

Evet dayanıklı araçlarımız fakat sıvılarda gereken önemi göstermeliyiz...

Bu arada  biraz once alışverişe gittim aracımin yağı 11.000 km de aracın çalışmasi çok hoşuma gitti maşallah tabi aklıma geldi yoksa bu yag amerikan arabaları gibi yol gittikçe mi açılıyor die yoksa 10 bin km sonra daha mı iyi işlevsel oluyor die aklıma gelmedi değil kullanırken de siz geldiniz aklima değerli hocam acaba sizin dediğiniz gibi daha mı faydalı???

 
@Mmt0634 evet hocam benimkisi kesinlikle teknik bir genellemeye varamayacak   bireysel bir tercih.(forum alemlerinin mühendis diplomalı abisi de değilim sonuçta)

Koyun olsam ben vadiden karşıya atladım diye kimse atlamaz,,,  ki ve  zaten atlamamalı. Zaten millet okudu ve geçti ...(kayda deger faydalı bilgi iceriği olmayan kişisel bir tercihin kısa özeti)

Avrupa vw 30.000 yada 2 yıl

Volvo türkiye 30.000 yada 1 yıl

Reno türkiye 20.000 yada 1 yıl

Kendi aracımda 

30 bin ve 45 bin de araçtan çıkan yağın sektörde 25 yııllık ustama göre "daha ne kadar giderdi sorusuna verdiği cevaplar(elle viskozite muayenesi)

Hava filtresinin

Polen filtresinin

Yağ filtresinin  15 bin kullanımdan sonraki yine aynı kalan ömrü muhabbeti (görsel ve fiziksel muayene ile yine notları verildi)

Yakıt flltresi ile ilgili illegal bir kural çiğneme tercihim yok tabi ...neyse o !!

Kendi araç kullanım stilim ?? (aracın tüm performansının sadece 30 unu kullanma durumu ) bu nezaket li kullanıma motor / yağ çıt kırıldım 15.000 de mefta oluyorsa tamam derim ama ? 

Bunların hepsi ile

Kisisel bir tercih sonucta .......

Aynı yağ ile 19.000 km yol alırken Motordaki en ufak ritm/nota  bozukluğunu dinleyecek /hissedecek kadar 

Bir vw golf tdi motor nominal sesinede aşinayım...olursa bi sıkıntı es geçmem...

U çekip dönerim kararımdan...

 
@forzaGilles değerli ali hocam sayesinde aracımın bakimini disarda yapmaya başladım ve 7 sene sonra aracımda inanilmaz degısim farkettim...

Yakıt tasarrufu 

Sessiz çalışma özellikle sessizden kasıt ilk çalışmada resmen piston vurma sesi geliyordu servis normal dedi burada değerli arkadaşlar bizde de var dedi nasil bir yag mis ki 11 bin km oldu hiç duymadım o sesi...

Ayrıca yag o kadar sıcak memleket lere gittim stabil sıcaklıkta çalışması çok etkiledi örneğin antalya dan korkuteline giderken bilen bilir sürekli yokuş çık serviste baki yapıldığında 120 ila 125 derecelerde çıkardım yag sıcaklığı 

Fakat bu yağda performanslı çıktığım da oldu bu yaz en fazla 117 dereceyi gördüm normal kullanıma 100 105 derece çok etkiledi...

Tekrar aynı takımı aldım nasipse yarın bakımımi yapıcam 

Ali hocama sormak istedim kargoda yanlışlık yoktur umarım teyit amaçlı aynı siparişi versemde paylaşmak istedim 

Ekli dosyayı görüntüle 37349

Aracım 2014 1.2 tsi 105 bg manuel 102 binde 

Tek sıkıntım sıkıntı mı bilmiyorum ama 02 20 dolum yani şubat dolum yag sizce tarih daha yeni olsa daha mı iyi olurdu bilemedim yine paylasmis olduğunuz linkten sipariş verdim ama şubat tarihli geldi bu sefer arada 7 ay var ama yine de orjinal olduğundan eminiz 
Hocam rahat olun 7 ay önce üretilmiş yağdan hiç bişey olmaz., aldığınız yağ halaa taptaze misler gibi.,

Pandemi süreci tüm otomobil ve yedek parça sektöründe üretim durdu., dünya durunca fabrikalardaki stokların erime hızı düştü.,

Sıfır kapalı kutu (kapağı açılmamış) motor yağının uygun saklama koşullarına uyulduğu taktirde 3 yıl raf ömrü vardır(uzmanların yorumu bu şekilde)

Bunu söylerken elbette 2 sene önce üretilmiş yağı alın kullanın demiyorum., Demek istediğim satın aldığınız yağ 14-18 aydan daha eski olmasın., çünkü ülkemizde malesef uygun (saklama ve depolama) koşullarına uyulmuyor.,

Ürünler doğru hocam bi sıkıntı yok.,

Ufak bir tüyo (yağ filtresinin doğru montajı hakkında);

Yağ filtresinin montajı öncesi filtre üzerindeki contayı yeni motor yağının kapağına az mikta yağ koyun ve hafiften contayı yağlayın., contanın yağlanması sızdırmazlığı iyileştirir., contanın görevini tam manasıyla yapmasına yardımcı olur., ancak çok az miktar sürülmeli., çok sürüp conta yağ içinde kalmamalı..!!

VE burası önemli contayı yağlamak adına kapağa koyduğunuz kalan yağı bidonun içine asla geri dökmeyin/dökmelerine izin vermeyin..!!

****bu arada filtrenin sıkma torku 25Nm 'dir(araçtan araca motordan motora değişebilir)., fazla sıkılması contanın ezilmesine sebeb olur., az sıkılırsa yağ kaçağı olur., işini bilen "harbi usta" filtreyi torx anahtarı ile sıkar.

Bakım aralıkları hakkında;

Bu kişiden kişiye tercih ve beklentilere göre, bütçeye göre, aracı uzun veya kısa süre kullanmaktan tutun., ülkenin içinde bulunan işsizlik vs.. göre pek çok farklı etkene göre değişen birşey saygı duymak lazım.,

Bana göre 1 yıl veya 15bin km'yi geçirmemek düşüncesindeyim.,

Evet avrupa 'da bakım aralıkları 2yıl veya 30 bin km olabilir ancak orda sektörün işleyişi bizden çok farklı.,

Orada üreticilerin 20-25 yıl önceki gibi (90'lı yıllar) araçların uzun süre kullanılmasını istemiyor ve eskisi gibi sağlam yapmıyor., üreticiler artık araçların bir an önce eskimesini ve hurdaya ayrılıp geri dönüşüm için parçalara ayrılıp geri dönüşüme girmesi şeklinde., sektör buna yöneldi., eskiden araçlarda geri dönüşümden imal edilen parça kullanımı çok azdı veya hiç yoktu.,

Şuan üreticiler yeni bir model çıkardığında Lansman zamını aracın şukar parçasını geri dönüşümlü malzemeden ürettik yok efendim eski modele göre araç %15 daha fazla geri dönüşümlü malzeme kullandık diyee öve öve bitiremiyor., Elbette bunda avrupa birliğinin getirdiği zorunlulukların da bunda etkisi mevcut., bilindiği gibi geri dönüşümlü malzeme kalitesi düşük malzemedir ancak kabul etmek lazım çevre kirliliği çok fazla.,

(rutin bakım harici çok fazla özen göstermeden) 1990 model W124 kasa Mercedes 200E ile çok rahat 3 milyon km'yi devire bilirsiniz.,

Peki aynı km'yi günümüz araçlar ile yapabilir miyiz, veya soruyu şöyle sorayım 2020 model yeni kasa Mercedes E300 ile aynı km'leri görebilir miyiz..?

Bu gibi etkenler neticesinde zaten alım gücü yüksek olan avrupalı bir vatandaş için bunlar sıkıntı değil., 3-4 yıl kullanıp yeni araba almak onlar için hiç sıkıntı değil., onlarda yeni bir araç sahibi olmak bakkaldan ekmek almak kadar kolay bişey., malesef bizde durum tam tersi aldığımız araçları uzun süre kullanmak zorunda kalıyoruz., 4 araba parasına 1 araba anca alabiliyoruz.,

Neyse çok uzatmaya gerek yok., özetle artık üreticilerin hiç birisi uzun ömürlü sağlam arabalar üretmek istemiyor., onlar için 2 yıl 30bin km şeklinde bakımın (yağın dayanabilecği maksimum sürenin) çok fazla önemi yok., araçta yüksek maliyetli bir arıza meydana gelirse satar yenisini çok rahat şekilde alır., biz alabilir miyiz alamayız.. :)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@forzaGilles ali hocam siteye giriş yaptığımda sizin yorumlarınızı arıyorum ben okumayı seven birisiyim fakat sizin yazılarınız gibi akıcı yazı gerçekten çok az karşılaştım 

Ayrıca akıcı olması bir tarafa yazıda odak noktasını o kadar güzel anlatıyorsunuz ki taktir edilesi bilginizi bizlere inanılmaz bir üslupla aktarmanizdan dolayı çok teşekkür ederim...

Yağ filitresi konusu çok canımı sıkıyor ister istemez disarda yaptırıyorum once ki bakımda olan;

Usta filtreyi alır gres yag sürer araca takar iki eliyle sıkar sonra arkasını döner alt korumayı takmak için korumayı çırağa tutturur o sırada 2 defa iyice sıkıldığından emin olmak için elleriyle abanir biniş tamam der kapatır:(...

Sanırım çok yanlış bir işlem yine aynı ustaya gidicem 25Nm sıksak olur mu ustam desem küfür zanneder sanırım :)

nasıl yaptırabilirim ki adiyamandayim şu anda ustaların en iyisini buldum göya durum bu:( 

 
@forzaGilles bakim konusuna da gelince içimden gelen bir his vardı tanimlayamadigim resmen yazıya dönmüşsunuz hocam içim rahat ayrıca arabam da rahat ben 6 ay sınırsız km kullanmaya devam edeyim en mantıklısı bu dediğiniz gibi araç değişime işi veya onarım işi bizim ülkemizde oldukça zor...

Sınırsız km dediğim en fazla 15 bin olur oda ayrı mevzu..:) 

Aracın yağını bile rutin bakımını bile yaptiracak usta bulamıyoruz pistin krank girdi mi işin içinden nasıl çıkıcaz...

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Hocam rahat olun 7 ay önce üretilmiş yağdan hiç bişey olmaz., aldığınız yağ halaa taptaze misler gibi.,

Pandemi süreci tüm otomobil ve yedek parça sektöründe üretim durdu., dünya durunca fabrikalardaki stokların erime hızı düştü.,

Sıfır kapalı kutu (kapağı açılmamış) motor yağının uygun saklama koşullarına uyulduğu taktirde 3 yıl raf ömrü vardır(uzmanların yorumu bu şekilde)

Bunu söylerken elbette 2 sene önce üretilmiş yağı alın kullanın demiyorum., Demek istediğim satın aldığınız yağ 14-18 aydan daha eski olmasın., çünkü ülkemizde malesef uygun (saklama ve depolama) koşullarına uyulmuyor.,

Ürünler doğru hocam bi sıkıntı yok.,

Ufak bir tüyo (yağ filtresinin doğru montajı hakkında);

Yağ filtresinin montajı öncesi filtre üzerindeki contayı yeni motor yağının kapağına az mikta yağ koyun ve hafiften contayı yağlayın., contanın yağlanması sızdırmazlığı iyileştirir., contanın görevini tam manasıyla yapmasına yardımcı olur., ancak çok az miktar sürülmeli., çok sürüp conta yağ içinde kalmamalı..!!

VE burası önemli contayı yağlamak adına kapağa koyduğunuz kalan yağı bidonun içine asla geri dökmeyin/dökmelerine izin vermeyin..!!

****bu arada filtrenin sıkma torku 25Nm 'dir(araçtan araca motordan motora değişebilir)., fazla sıkılması contanın ezilmesine sebeb olur., az sıkılırsa yağ kaçağı olur., işini bilen "harbi usta" filtreyi torx anahtarı ile sıkar.

Bakım aralıkları hakkında;

Bu kişiden kişiye tercih ve beklentilere göre, bütçeye göre, aracı uzun veya kısa süre kullanmaktan tutun., ülkenin içinde bulunan işsizlik vs.. göre pek çok farklı etkene göre değişen birşey saygı duymak lazım.,

Bana göre 1 yıl veya 15bin km'yi geçirmemek düşüncesindeyim.,

Evet avrupa 'da bakım aralıkları 2yıl veya 30 bin km olabilir ancak orda sektörün işleyişi bizden çok farklı.,

Orada üreticilerin 20-25 yıl önceki gibi (90'lı yıllar) araçların uzun süre kullanılmasını istemiyor ve eskisi gibi sağlam yapmıyor., üreticiler artık araçların bir an önce eskimesini ve hurdaya ayrılıp geri dönüşüm için parçalara ayrılıp geri dönüşüme girmesi şeklinde., sektör buna yöneldi., eskiden araçlarda geri dönüşümden imal edilen parça kullanımı çok azdı veya hiç yoktu.,

Şuan üreticiler yeni bir model çıkardığında Lansman zamını aracın şukar parçasını geri dönüşümlü malzemeden ürettik yok efendim eski modele göre araç %15 daha fazla geri dönüşümlü malzeme kullandık diyee öve öve bitiremiyor., Elbette bunda avrupa birliğinin getirdiği zorunlulukların da bunda etkisi mevcut., bilindiği gibi geri dönüşümlü malzeme kalitesi düşük malzemedir ancak kabul etmek lazım çevre kirliliği çok fazla.,

(rutin bakım harici çok fazla özen göstermeden) 1990 model W124 kasa Mercedes 200E ile çok rahat 3 milyon km'yi devire bilirsiniz.,

Peki aynı km'yi günümüz araçlar ile yapabilir miyiz, veya soruyu şöyle sorayım 2020 model yeni kasa Mercedes E300 ile aynı km'leri görebilir miyiz..?

Bu gibi etkenler neticesinde zaten alım gücü yüksek olan avrupalı bir vatandaş için bunlar sıkıntı değil., 3-4 yıl kullanıp yeni araba almak onlar için hiç sıkıntı değil., onlarda yeni bir araç sahibi olmak bakkaldan ekmek almak kadar kolay bişey., malesef bizde durum tam tersi aldığımız araçları uzun süre kullanmak zorunda kalıyoruz., 4 araba parasına 1 araba anca alabiliyoruz.,

Neyse çok uzatmaya gerek yok., özetle artık üreticilerin hiç birisi uzun ömürlü sağlam arabalar üretmek istemiyor., onlar için 2 yıl 30bin km şeklinde bakımın (yağın dayanabilecği maksimum sürenin) çok fazla önemi yok., araçta yüksek maliyetli bir arıza meydana gelirse satar yenisini çok rahat şekilde alır., biz alabilir miyiz alamayız.. :)
Bu yazıya ekleme yapmak haddime değil fakat video ile desteklemek istedim 


@Savatage hocam gelin 1.6 tdi guzelim golf te denemeyin düşüncenizi farklı bi alanda test edin diyorum ben...

Mille servettinden gectim 1 golf 1 golftur kurtaralım 18 ay bakımdan onu en azından yıllık yapalım :)

Adamlarin geri dönüşüm çöpe çıkardığı arabalara biz burada servet ödüyoruz 

...

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Savatage top tec 4200 kutu üstünde 50 bin km de bir değiştirin yazıyor.:) LL yağ olduğundan uzun ömürlü sanırım sen onu 2 sene yap :)  Screenshot_20200906-185945_(1).png

Bu arada yakıt filtresini değiştirirken haznedeki yakıtı alıp dibe biriken pislikleri almanızı öneririm bende bayağı pislik çıktı istasyondan 1 litre alıdığım fazla yakıtı tamamlayıp hava yaptırmadan taktım. 2/3 senede 30 bin km lerde 1 kutu enjektör cleaner tam depoya wurth vs.. atmak şart gibi.. Uzun yola çıktığımda aktif dpf rejenarsyonuda açıyorum tam ısıya ulaştığında 🙂

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Savatage top tec 4200 kutu üstünde 50 bin km de bir değiştirin yazıyor.:) LL yağ olduğundan uzun ömürlü sanırım sen onu 2 sene yap :)  Ekli dosyayı görüntüle 37374
Türkçe açıklamalarda tercüme hatası var hocam.,

Doğrusu; Üreticinin spesifikasyonlarına bağlı olarak, 30.000 veya 50.000 km'ye kadar veya düşük kilometreli sürücüler için her 2 yılda bir yağ değişim aralıkları mümkündür. (Depending on the manufacturer's specifications, oil change intervals of up to 30,000 or 50,000 km or every 2 years for low mileage drivers are thus possible.)

Yağ firması biz bu yağı (belirli koşullar altında test ettik) ve XX.XXX km dayandığını gözlemledik diyor., ancak hangi koşullar altında teste tabi tutmuş., hangi tip motorlarda bu testi gerçekleştirmiş bilmiyoruz., ve üreticinin spesifikasyonları ile başlayan cümlenin ucu çok açık...

Ve İngilizce sitede bu şekilde yazsa bile bidonun üzerinde böyle bir cümle kurulmuş mu emin değilim., ayrıca ürünün (data sheet) broşüründe böyle bir cümle geçmiyor :)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@rager007 luqui moly ben 50.000 e kadar test ettim sorun yok demis

(bu testleri zaten 504/507 sertifikasyonunu kabul ettirebilmek icin   vw golf /passat /polo araçlarla yapmak zorunda)

Vw merkezde avrupa icin 50.000 abarttın bu şekilde para kazanamaz servisler gel 30.000 km / 2 yılda tav olalım demiş...

Ben 20.000 / 1,5 yıla tavım ...(aç gözlülük etmeyim şimdi

 
@Savatage  :D   koşullara göre değişitiğinden bencede doğru bir karar sabit çalışan bir ünitede test edilmişse çok fark eder muhakkak kışı yazı dik rampası kalitesiz yakıt vs.. O km leri görmez 😂

 
@forzaGilles ali hocam siteye giriş yaptığımda sizin yorumlarınızı arıyorum ben okumayı seven birisiyim fakat sizin yazılarınız gibi akıcı yazı gerçekten çok az karşılaştım 

Ayrıca akıcı olması bir tarafa yazıda odak noktasını o kadar güzel anlatıyorsunuz ki taktir edilesi bilginizi bizlere inanılmaz bir üslupla aktarmanizdan dolayı çok teşekkür ederim...

Yağ filitresi konusu çok canımı sıkıyor ister istemez disarda yaptırıyorum once ki bakımda olan;

Usta filtreyi alır gres yag sürer araca takar iki eliyle sıkar sonra arkasını döner alt korumayı takmak için korumayı çırağa tutturur o sırada 2 defa iyice sıkıldığından emin olmak için elleriyle abanir biniş tamam der kapatır:(...

Sanırım çok yanlış bir işlem yine aynı ustaya gidicem 25Nm sıksak olur mu ustam desem küfür zanneder sanırım :)

nasıl yaptırabilirim ki adiyamandayim şu anda ustaların en iyisini buldum göya durum bu:( 
Hocam asla filtre contasına gres yağı sürmelerine izin vermeyin., bu uygulamayı eski ustalar 30 sene önce yaparlardı.,

Filtrenin içine en ufak gres (kaçması veya bulaşması) demek çok ciddi risk teşkil eder.,

Daha doğru ifade etmek gerekirse; contaya gres sürerken ne kadar dikkat edilse de conta harici başka yerlere de bulaşacaktır., gres gibi katı bir yağ motor için hiç iyi sonuçlar doğurmaz., aman sakın gres gibi katı yağları tamir tezgahından en az 5 metre sosyal mesafe bırakılmalı :)

Mann, Mahle, Hengst gibi filtre üreticileri (filtre montaj talimatları bröşüründe) yağ filtresini "yalnızca" taze motor yağı ile hafiften yağlanmalı diye yazarlar., bunun haricinde başka hiç bir yağ türevi madde kullanılmasını önermemekteler..!!

***Mehmet hocam güzel sözleriniz için ayrıca teşekkür ederim..

 
Valla denecek ne varsa dedim artık denemek isteyen varsa risk almak isteyen varsa keyfine...

Erken değsim aralığında 100 bin km de ortalama 5.000 tl fazladan yağ filitre parası verilir 

20 bin km ye çıktı mı düşer sıkıntı cikarsa satılır alan adam uğraşır durur 

Sonuçta bizim ülkemizde ne şahinler ne doğanlar yollarda 

Olaya milli servet olarak baktığım için bakim konusunda hassasım basit bi yag değsim yüzünden bi aracıma 1 araba parası harcadığımı bilirim aklıma geldikçe aldığım adamı rahmetle anarım...

Ha ben masraf etmişim ha sattigim adam sonuçta yedek parçalarda orjinal leri dışardan geliyor yan sanayi bile dışardan geliyor o ayrı 

Denemesi bedeva 

 
1 saat önce, Mmt0634 yazdı:

Bu yazıya ekleme yapmak haddime değil fakat video ile desteklemek istedim 

Hocam estağfurullah hepimizin birbirimizden öğreneceği çok şey var.. bilgi paylaştıkça güzeldir., haddime değil falan gibi aman böyle şeyler demeyin lütfen., :)

Mustafa Kemal Paşa ve Silah Arkadaşları ve Şehit Askerlerimiz ve Mehmet Akif, Halide Edip, Yakup Kadri aman bizim haddimize mi dünya'ya kafa tutmak deselerdi şuan bu topraklar nice olurdu..

 

Valla denecek ne varsa dedim artık denemek isteyen varsa risk almak isteyen varsa keyfine...

Erken değsim aralığında 100 bin km de ortalama 5.000 tl fazladan yağ filitre parası verilir 

20 bin km ye çıktı mı düşer sıkıntı cikarsa satılır alan adam uğraşır durur 

Sonuçta bizim ülkemizde ne şahinler ne doğanlar yollarda 

Olaya milli servet olarak baktığım için bakim konusunda hassasım basit bi yag değsim yüzünden bi aracıma 1 araba parası harcadığımı bilirim aklıma geldikçe aldığım adamı rahmetle anarım...

Ha ben masraf etmişim ha sattigim adam sonuçta yedek parçalarda orjinal leri dışardan geliyor yan sanayi bile dışardan geliyor o ayrı 

Denemesi bedeva 
Ben bakımı 6 ayda bir veya 7.500 km'de bir yapıyorum., buna ne demeli :D

Son bakım ile aradan geçen 6 ayda araç 4.000 km yol yapmış.. 10gün içinde yağ ve yağ filtresi yeniden değişecek. :)

Bilindiği üzere TSI motorda rutin bakım aralıklarına uyulsa bile yağ eksiltme yapan bir motor.,

TSI motor 20bin km / 1,5 yıl asla dayanmaz., her 10 bin km'de 1 litre eksiltme yapan tsi motor biliyorum..

 

Geri
Üst Alt