Güncel Bakım Masrafları


@e2emotor yağı shell kullanıyorlar, bir de polen filtresini eko seri için fiyat vermişler., polen filtresi eko seri olabilir sıkıntı değil.,

Akü için %30 zubizu indirimi yapılmasına rağmen 1428 tl. fiyat vermişler., akü fiyatı biraz pahalı geldi fiyatta yanlışlık var mı bi sormak lazım., Orjinal AGM akü için fiyat vermişler bunun farkındayım, belki zam gelmiştir., zaten eko seri akü taktırmayın..!!

Benim esas merak ettiğim 10.957 lira ödemeyi göze aldınız mı..?

Cevap evet ise madem (baskı-balata-volan) değişimi olacak şanzıman yağını da değiştirmenizi şiddetle öneririm..!!

Triger seti, şanzıman seti vs.. bu kadar işçilik ödedikten sonra ve motorun neredeyse yarısı sökülmüşken şanzıman yağını es geçmeyin.,

Devirdaim pompası değişeceği için doğal olarak antifiriz heba olucak., listeye antifiriz değişimini yazmayı unutmuşlar.,

VW 2018 yılı itibariyle bazı modellerde ve 2019 yılı itibariyle tüm araçlarında G12 evo antifiriz kullanmaya başladı., fakat bizim araçlar için uygun olan antifiriz tipi G13 'tür., servisler G12 evo tüm araçlar için uyumlu diyor ve son 1 yıldır tüm araçlara G12 evo koyuyor., fakat uygun değil..!!

Söyleyin G13 tip kullansınlar., bunu söylediğinizde artık üretilmiyor diyebilirler fakat doğru değil, G13 üretimi devam ediyor., ürünün sadece parça kodu değişti.,

G13 antifiriz yeni parça kodu: G A13 A8J M1

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

@forzaGilles öncelikle ilginiz ve cevabiniz için çok teşekkürler. Sıfır araç fiyatlarının bu seviye olduğu bir dönemde aracı uzun bir süre daha kullanmayı düşündüğüm için 10bin gibi bir rakam ödemeyi düşünüyorum. Ek olarak, fren balataları da değişecek onu söylemeyi unuttum servise. Aslında baskı balata volan için herhangi bir değişiklik olmasa da olur. Maşallah dsg şu ana kadar tertemiz gidiyor. Ben sadece bir daha yüzde 30 indirim olmaz diye yenilemek istedim.

Antifriz, Kızdırma bujisi, fren balataları ekleyip volan i iptal edeceğim. Volan iptal olması durumunda yine de şanzıman yaği değişikliğine gerek var mı? Dediğiniz noktaları da aynı şekilde ileteceğim. Son olarak motor yağını liqui moly almak istiyorum.

https://www.liquimolyturkey.com/5w30-motor-yagi-tam-sentetik-top-tec-4200-5-litre-8973

Bu yağı aldığım durumda servis bunu kabul eder mi acaba. Polen için de durum aynı mann alsam kabul edilir mi bilmiyorum. Silecek suyu falan yazmışlar bu bana hep saçma gelmiştir :)

 
@e2emotor yağı shell kullanıyorlar, bir de polen filtresini eko seri için fiyat vermişler., polen filtresi eko seri olabilir sıkıntı değil.,

Akü için %30 zubizu indirimi yapılmasına rağmen 1428 tl. fiyat vermişler., akü fiyatı biraz pahalı geldi fiyatta yanlışlık var mı bi sormak lazım., Orjinal AGM akü için fiyat vermişler bunun farkındayım, belki zam gelmiştir., zaten eko seri akü taktırmayın..!!

Benim esas merak ettiğim 10.957 lira ödemeyi göze aldınız mı..?

Cevap evet ise madem (baskı-balata-volan) değişimi olacak şanzıman yağını da değiştirmenizi şiddetle öneririm..!!

Triger seti, şanzıman seti vs.. bu kadar işçilik ödedikten sonra ve motorun neredeyse yarısı sökülmüşken şanzıman yağını es geçmeyin.,

Devirdaim pompası değişeceği için doğal olarak antifiriz heba olucak., listeye antifiriz değişimini yazmayı unutmuşlar.,

VW 2018 yılı itibariyle bazı modellerde ve 2019 yılı itibariyle tüm araçlarında G12 evo antifiriz kullanmaya başladı., fakat bizim araçlar için uygun olan antifiriz tipi G13 'tür., servisler G12 evo tüm araçlar için uyumlu diyor ve son 1 yıldır tüm araçlara G12 evo koyuyor., fakat uygun değil..!!

Söyleyin G13 tip kullansınlar., bunu söylediğinizde artık üretilmiyor diyebilirler fakat doğru değil, G13 üretimi devam ediyor., ürünün sadece parça kodu değişti.,

G13 antifiriz yeni parça kodu: G A13 A8J M1
Ne yazık ki g13 turkiyeye gelmiyor muş...

Aracimin antifirizı değişti G12 konuldu yazını okudum da hocam içime kur düştü şimdi...

Bana dedikleri g13 ile G12 arasında ki fark 

Bileşen aynı 

G13 saf antifiriz di saf su karışımı ile ayarlaniyirdu 

G12 hazır saf su karısırılmış hali dedi 8 kutu atıldı 600 tl...

Yok illaki G13 olacak diyorsanız bir  yerden bulup disarda değiştireyim...

Servis uygun olmayan sıvıyı kullanmakla aracın motor ömrünü kısaltmayi mi hedefliyor anladim....

 
@e2e hocam ben geçen yılki yıllık bakımında yetkili servise sormuştum Liquly molly yağı getiereceğim kabul eder msinz diye ediyoruz zaten wv onaylı bir yağ demişlerdi bu sene de aynı yağı kullancağım ayrca aldığım yerden ben de mann marka filitre alıcam daha uyguna gelir.

 
@Neogolf61 yok hayır.

Fren hidroliği ile alakalı bir değişim olmadı ve söylemediler de.

 
@e2e  10bin ₺  bakım çok değil mi özel servis yada tüm parçaları alıp taktırmak gibi bir yol yokmu acaba

Merhabalar araç 114bin km de 1.6 dizel dsg comfortline. Bugün Ankara eskihisar dan alttaki zubizu indirimli bakim teklifini aldım. Ek olarak volan, akü ve devirdaim pompası işçilik dahil fiyatı da bu şekilde. Özellikle @forzaGilles hocamin yorumlarını bekliyorum :)  parça kodlarına baktığımız zaman bir yamukluk var mi ?

teşekkürler 

Ekli dosyayı görüntüle 39887

Ekli dosyayı görüntüle 39888

 
@forzaGilles öncelikle ilginiz ve cevabiniz için çok teşekkürler. Sıfır araç fiyatlarının bu seviye olduğu bir dönemde aracı uzun bir süre daha kullanmayı düşündüğüm için 10bin gibi bir rakam ödemeyi düşünüyorum. Ek olarak, fren balataları da değişecek onu söylemeyi unuttum servise. Aslında baskı balata volan için herhangi bir değişiklik olmasa da olur. Maşallah dsg şu ana kadar tertemiz gidiyor. Ben sadece bir daha yüzde 30 indirim olmaz diye yenilemek istedim.

Antifriz, Kızdırma bujisi, fren balataları ekleyip volan i iptal edeceğim. Volan iptal olması durumunda yine de şanzıman yaği değişikliğine gerek var mı? Dediğiniz noktaları da aynı şekilde ileteceğim. Son olarak motor yağını liqui moly almak istiyorum.

https://www.liquimolyturkey.com/5w30-motor-yagi-tam-sentetik-top-tec-4200-5-litre-8973

Bu yağı aldığım durumda servis bunu kabul eder mi acaba. Polen için de durum aynı mann alsam kabul edilir mi bilmiyorum. Silecek suyu falan yazmışlar bu bana hep saçma gelmiştir :)
Şanzıman yağı değişimi şanzımanın sağlığı açısından önemli, "aracı uzun süre kullacağım" diyorsunuz şanzıman yağını her 60-70 bin km'de değiştirmenizi öneririm bu sizin avantajınıza dır.,

Baskı-balata değişiminde bakın şöyle anlatayım., balatanın bir tarafında (baskı diski) bulunur diğer tarafında da (volant diski) bulunur, siz aşınan baskı diskini değiştiriyorsunuz ama aşınan volant diskini değiştirmiyorsunuz, bir nevi ayakkabınızın tabanları aşınmış kunduracıya gidiyorsunuz., ve sağ ayağınızdaki ayakkabının tabanını yeniletiyorsunuz, ama sol taraf idare eder diye değiştirmiyorsunuz, bu örnek verdiğim işlem (sizin ayaklarınızın ortopedik sağlığı) açısından ne kadar sağlıksız ise., volanı değiştirmeden yapacağınız baskı-balata değişimi de o kadar sağlıksız olacaktır..!!

Ülkemizde genel kanı; şanzıman yağı değişmez ömürlüktür, antifiriz değişmez ömürlüktür., fren hidroliği değişmez ömürlüktür eksiltme yaparsa ilave edilir., volan değişmez zımpara veya taşlama yapılır gibi şehir efsaneleri vardır..,

Evet araç üreticisine göre şanzıman yağı ve antifiriz ömürlüktür çünkü üreticilerin araçlar için biçtiği kullanım ömrü 10 yıldır..!! bu sebebten bu sıvılar üretici için (Lifetime Liquids) olarak geçer., Üreticiye göre 10 yıl sonunda o araçların hurdaya ayrılıp geri dönüşüme gitmesi gerekir.., ki bu sayede yeni çıkan modellerini satabilsin..

Uluslararası kanunlar gereği bir otomobil üreticisinin 10 yıl boyunca yedek parça garantisi sağlama zorunluluğu vardır, 10 yılın sonunda da bu zorunluluktan kurtulur, Aynı şekilde sigorta şiketleri de 10 yaşından büyük araçları kasko sigortası yapmak istemeler., buna pek yanaşmazlar yüksek fiyat çıkarırlar.,

Bulunduğunuz şehirdeki yetkili servislerdeki mekanik bölümü usta başlarına ve sanayideki 100 ustaya sorun., bu insanlardan 70 'i baskı-balata değişiminde volanın değişimine gerek yok derler., peki neden böyle derler., ustalar parçadan kazanmıyacak işçilikten kazanıyorlar, parçalar pahalı., haliyle zahmetli bir iş olduğu için işçiliği de pahalı, şimdi müşteriye bir de volan ı değiştirelim dedikleri zaman 2 kat parça masrafı ortaya çıkıcak müşteri kaçabilir, onların dertleri müşteriyi kaçırmamak, çünkü volanı değiştirse de alacağı işçilik ücreti aynı olacak, değiştirmese de alacağı ücret aynı olacak.,

Bu yanlış uygulama 50 yıldır böyle devam ediyor., o ustaların yanında çıraklık yapan çocuklar da büyüdüklerinde usta olup kendi dükkan aldıklarını açtıklarında çırakken ne öğrenmişlerse onu yapıyorlar., tıp ki bir çocuğun küçükken ailesinden nasıl bir eğitim aldıysa büyüdüğünde öyle davranması gibi bişey bu.. 

Birbiriyle koordineli çalışan parçalar değişim zamanı geldiğinde tek seferde set halinde değişmelidir..!! bunun istisnası yoktur.

Akü ve fren balataları için konuşacak olursam., serviste 2 tip akü ve fren balatası çeşidi vardır;

-Orjinal fren balatası ve orjinal akü (aracın üretim aşamasında fabrikanın taktığı)

-Eko seri fren balatası ve eko seri akü

Eko seri yedek parçalar: fiyat kayıgısı çeken müşteriler için bakım masraflarını azaltmak adına çözüm o odaklı üretilmiş (kalitesi ve kullanım ömrü) düşük tutulmuş parçalara verilen ad dır, Tunus, Hindistan, Çin gibi ülkelerde üretilir.,

VW Ekonomik Parçalar; Akü, Alternatör, Amortisör, Buji, Egzoz, Fren Balatası, Fren Diski, Polen Filtresi, Silecek parça gruplarını kapsar..,

Eko seri yedek parçaların (parça kodu) ayırt edilebilmesi için orjinal yedek parçalardan farklıdır., Eko seri yedek parçaların parça kodu JZW veya GJZW ile başlar.,

Fren gibi hayati önemi olan parçalarda eko seri parça kullanmamanızı öneririm.,

Dizel araçlarda marş esnasında benzinliye göre daha yüksek güç ihtiyacı olduğu için AGM akü kullanılıyor, AGM tip akülerin (CCA değeri/ soğuk marş basma gücü) ve kullanım ömrü EFB akülere göre daha fazla olduğundan fiyat bakımından biraz daha pahalı olurlar.,

Size verilen teklif formunda akü için orjinal akü için fiyat vermişler fakat %30 indirim uygulamışlar mı onu bi sorun., maliyeti düşürmek için eko seri akü takalım derler ise., bilginiz olsun AGM tip akülerin eko seri olarak üretimi yoktur, eko seri aküler EFB tip olur.

 
Arkadaşlar az evvel 1.2 TSI 2015 model aracım için servis fiyatı aldım. Doğuş Maslak'tan.

60 Bin bakımı olarak istedim araç 58 binlerde.
Bujiler, Motor yağı (Castrol 5-30 Tam sentetik.), Hava-Polen-Yağ filtresi, Cam suyu, Conta.
1557 Lira.

Yağı liqui moly olarak koyma imkanınız var mı dedim.Maalesef marka castrol öneriyor dedi.Peki yağı kendim getirsem olur mu dedim olur ancak garanti verilmez dedi haliyle.

Ek olarak fren hidroliği de değişsin istersem 176 lira da o.
Ayrıca soğutma suyunu değiştirmek istersem ne kadar diye sorduğumda teknik birimden bilgi alıp dönebilirim dedi.

Yorumlarınız alırım :)

 
@snr1905 yağ konusunda, yağ üreticisi ile araç üreticisinin verdikleri onay kodları vardır, vereceğiniz yağ da bunlar birbirlerine onay veriyorsa sıkıntı çıkmaz. farklı yağ götürdüğünüzde muhtemelen size bir kağıt imzalatacaklar sorumluluğun sizde olduğuna dair bunların belgelerinin birer çıktısını alıp servise teslim edin. hiç bir şey iddia edemezler. 

aldığınız fiyat indirimli fiyat mı? 

 
@snr1905 bana da çok fazla geldi, ama dolar Euro yerinde durmuyor, bunu fırsata çeviren bir çok işyeri mevcut. Doğuş oto VW'nin de bu düşüncede olduğu aşikar. 

 
@snr1905 Fiyatlar normal. Bujiler değişmese 1000TL civarı bir fiyat tutuyor. Bujilerin fiyatı 500TL ye yakın. Dışarda taktırayım bujileri deseniz. 500 değilde 450 ye taktırırsınız. Döviz sebebi ile bujilerin direk parça fiyatı pahalı. Serviste bujileri takmak için ekstra ücrette almıyor. Bakım işçiliği içinde değişimi yapıyor, 1-2 ay önce 60.000 bakımı yaptırdım ordan biliyorum.

 

@snr1905 hocam,Liq.molly wv onaylı bi yağdır.Hatta kod numarası da var ama bilmiyorum.sitesinde yazıyor.Gönül rahatlığıyla kullanaiblilrsiniz.Ben 1 yıldır kullanıyorum ve mmenunum diğer arkadaşlar gibi.

 

Geri
Üst Alt