Güncel Bakım Masrafları


Dizelin standart bakımında yakıt filtresi yok. 30 binden 30 bine var.
Biliyorum ancak km yapmayan size fiyat danışan arkadaş yıldan dolayı gittiği için diesel dede her yıl yakıt filtresi var.

 

@Terms yakıt filtresi zaman olarak ömrü elbette vardır ancak  sadece 30 binden 30 bine değiştirildi.

Az kilometre yapan araçta 2 senede bir değişmeli diye bir ibare varsa olabilir ancak standart fiyat diyemeyiz.

Benim aracın hep 30 bin aralıklarla değiştirildi. Bir bakım var bir bakım yok.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@ogzogz Ben golf tsi ye geçmeden önce jetta tdi bakıma götürüyordum. proforma da Yakıt filtresini görünce itiraz ettim ancak Km yapmasam bile yıldan yıla gelen araçlarda bütün filtreler değiştirilir dediler.

 
Sormamın sebebi yakıt filtresi ile alakalıydı., aynı araçtan bende var., benimki de 2016 model TDI manuel

Size takılan yakıt filtresinin parça kodu: 5Q0127177D (sonu D ile biten yakıt filtreleri Mann marka oluyor)

Genelde yetkili servisler sonu D ile biten yakıt filtresi yerine 5Q0127177 (sonunda harf olmayan) yakıt filtresini kullanıyorlar.,

5Q0127177 olanın farkı UFi marka olması ve üretim yeri: Made in Tunisia

5Q0127177D Mann marka (Made in Germany veya Made in Poland) üretimi oluyor., Mann marka olanlar UFi 'den daha kaliteli.,

İstanbulda sormadığım yetkili servis kalmadı bize neden 5Q0127177D kodlu olandan takmıyorsunuz diyee., sağlıklı bir cevap alamadım :(  

Sizin araç 90ps mi 110ps mi..?

Motor kodu CXX değil mi..?

Bakımı yapan servis hangi servis..?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Ben yıldan önce km yi doldurduğum için 30 binde 1 mazot filtrem değişti ama servisler km dolmasa bile yıllık bakım kapsamında değiştiriyor. Km yi doldurmasam bile şahsen ben değiştirirdim.

 
@ogzogz Tamam sizin dediğinize göre fiyat vereyim. Ancak yıllık periyodik bakıma giden diesel araçlarda yakıt filtresi her yıl değiştiriliyor.

O paylaştığınız tabloya göre benim aracın bujileri 60.000 de değişmeli ancak servis benim aracı 3. yılda değiştirmek istedi.

Benzinlinin standart bakımı 818+571 = 1.389₺
Diesel standart bakımı 818+671 = 1.489₺ Yakıt filresi değişmeden.
Diesel standart bakımı 1.184+671 = 1.855₺ Yakıt Filtresi dahil

 
@Terms @DuzboruDownpipe 

Ekli dosyayı görüntüle 4058822. Madde yakıt filtresi 30 binde ya da 2 yılda bir. 
Yaklaşık 6 7 ay sonra 120 bin bakımım geliyor, triger kayısı devirdaim pompası fren hidroliği arka fren balatası mazot filtresi yağ bakımı derken bi 4 binlik olucam gibi, fazla yol yapmanın bedeli de fazla oluyor :(

@Terms15 binden 105 bine kadar yetkili servise hep km yi önce doldurarak servise gittim, mazot filtrem hep 2 bakimda bir değişti. Her bakimda degisecek deseler kabul etmezdim yüksek ihtimalle. Servisin dediklerini pek umursamamak lazım, aracın bakım periyotlarini takip etmek ve izlemek en iyisi.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
.

O paylaştığınız tabloya göre benim aracın bujileri 60.000 de değişmeli ancak servis benim aracı 3. yılda değiştirmek istedi.
Eski bakim periyot listesinde 30 binde yazar bujiler..

Bujileri değiştirmek istediklerinde sizin km kaçtı?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@ogzogz 16.000 küsür

Şimdi 22.000 küsür

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Terms @DuzboruDownpipe 

Ekli dosyayı görüntüle 40589

Üstteki eski alttaki yeni bakım periyot listesi..
Hocam ben yıllık 2.000-7.000Km arası yani 4.500km civarı ortalama yol yapıyorum bu nedenle diesel jettayı satıp 1.4 TSI 125 Golf aldım.

Ben 3. yıl bakımına gittiğimde araç 16.000 küsürdeydi. Hidroliği değiştirdiler Bujileri de değiştirmek istediler Bujileri kabul etmedim.
Araç şimdi 22.000 küsür km de ve yakında 5.yıl bakımına gideceğim.
Yani %25 bakımdan %16 da yağdan indirim alacağım.

 
@ogzogz 16.000 küsür

Şimdi 22.000 küsür
Ben olsam değiştirmezdim, km çok düşük ve daha 4 sene dolmamış. Bujileri söküp bakıp değişmesi gerekiyor dediklerini de pek zannetmiyorum. Servislerin bu tavırlarını duyduktan sonra servise gidesim gelmiyor ama tanıdık olduğu için böyle problemler yaşamıyorum. 

 
Ben olsam değiştirmezdim, km çok düşük ve daha 4 sene dolmamış. Bujileri söküp bakıp değişmesi gerekiyor dediklerini de pek zannetmiyorum. Servislerin bu tavırlarını duyduktan sonra servise gidesim gelmiyor ama tanıdık olduğu için böyle problemler yaşamıyorum. 
Değiştirmedim zaten hocam bu yılda değiştirmeyi düşünmüyorum.
4. yıl bakımına gittiğimde de değiştirmedim o zamanda araç 20.000 küsürdü.
Bu yıl pandemiden dolayı yıllık km iyice düştü.

Fiyatların yüksekliğine dem vuracağımıza alacağımız iskontoya sevinir hale getirdiler malesef :(

 

@Terms açıkçası buji ile ilgili bir araştırmam vs. olmadı.

Bazen tamamen para koparmak için yapıyorlar diye düşünmeden nedenini vs. sorarak sonuca ulaşılabilir. Bilmiyor olunca da belki de para koparmak için değişim yapmak istemiş olabilirler.

Belki de sistemden bir zayıflık görmüş olup değiştirmek istemiş olabilirler.

Yani net birsey diyemiyorum.

Bundan bi kaç sene önce yani eski periyot listesinde benzinlinin yakıt filtresi değişimi dizel triger değişiminin 4 yılda bir olması gibi durumlar vardı.

Belki de sizin aracın üretim sürecinde kullandıkları bujilerde sorunlar ortaya çıkıyordu ve sorunla karşılaşmadan değiştirmek istenilmiş olabilir.

Bunlar tamamen varsayım.

Şuandaki periyot listesi ortada. Ona göre tercih sizin, tabi ki buna servisler de uymalı.

 

Geri
Üst Alt