Şanzıman yağı değişimi şanzımanın sağlığı açısından önemli, "aracı uzun süre kullacağım" diyorsunuz şanzıman yağını her 60-70 bin km'de değiştirmenizi öneririm bu sizin avantajınıza dır.,
Baskı-balata değişiminde bakın şöyle anlatayım., balatanın bir tarafında (baskı diski) bulunur diğer tarafında da (volant diski) bulunur, siz aşınan baskı diskini değiştiriyorsunuz ama aşınan volant diskini değiştirmiyorsunuz, bir nevi ayakkabınızın tabanları aşınmış kunduracıya gidiyorsunuz., ve sağ ayağınızdaki ayakkabının tabanını yeniletiyorsunuz, ama sol taraf idare eder diye değiştirmiyorsunuz, bu örnek verdiğim işlem (sizin ayaklarınızın ortopedik sağlığı) açısından ne kadar sağlıksız ise., volanı değiştirmeden yapacağınız baskı-balata değişimi de o kadar sağlıksız olacaktır..!!
Ülkemizde genel kanı; şanzıman yağı değişmez ömürlüktür, antifiriz değişmez ömürlüktür., fren hidroliği değişmez ömürlüktür eksiltme yaparsa ilave edilir., volan değişmez zımpara veya taşlama yapılır gibi şehir efsaneleri vardır..,
Evet araç üreticisine göre şanzıman yağı ve antifiriz ömürlüktür çünkü üreticilerin araçlar için biçtiği kullanım ömrü 10 yıldır..!! bu sebebten bu sıvılar üretici için (Lifetime Liquids) olarak geçer., Üreticiye göre 10 yıl sonunda o araçların hurdaya ayrılıp geri dönüşüme gitmesi gerekir.., ki bu sayede yeni çıkan modellerini satabilsin..
Uluslararası kanunlar gereği bir otomobil üreticisinin 10 yıl boyunca yedek parça garantisi sağlama zorunluluğu vardır, 10 yılın sonunda da bu zorunluluktan kurtulur, Aynı şekilde sigorta şiketleri de 10 yaşından büyük araçları kasko sigortası yapmak istemeler., buna pek yanaşmazlar yüksek fiyat çıkarırlar.,
Bulunduğunuz şehirdeki yetkili servislerdeki mekanik bölümü usta başlarına ve sanayideki 100 ustaya sorun., bu insanlardan 70 'i baskı-balata değişiminde volanın değişimine gerek yok derler., peki neden böyle derler., ustalar parçadan kazanmıyacak işçilikten kazanıyorlar, parçalar pahalı., haliyle zahmetli bir iş olduğu için işçiliği de pahalı, şimdi müşteriye bir de volan ı değiştirelim dedikleri zaman 2 kat parça masrafı ortaya çıkıcak müşteri kaçabilir, onların dertleri müşteriyi kaçırmamak, çünkü volanı değiştirse de alacağı işçilik ücreti aynı olacak, değiştirmese de alacağı ücret aynı olacak.,
Bu yanlış uygulama 50 yıldır böyle devam ediyor., o ustaların yanında çıraklık yapan çocuklar da büyüdüklerinde usta olup kendi dükkan aldıklarını açtıklarında çırakken ne öğrenmişlerse onu yapıyorlar., tıp ki bir çocuğun küçükken ailesinden nasıl bir eğitim aldıysa büyüdüğünde öyle davranması gibi bişey bu..
Birbiriyle koordineli çalışan parçalar değişim zamanı geldiğinde tek seferde set halinde değişmelidir..!! bunun istisnası yoktur.
Akü ve fren balataları için konuşacak olursam., serviste 2 tip akü ve fren balatası çeşidi vardır;
-Orjinal fren balatası ve orjinal akü (aracın üretim aşamasında fabrikanın taktığı)
-Eko seri fren balatası ve eko seri akü
Eko seri yedek parçalar: fiyat kayıgısı çeken müşteriler için bakım masraflarını azaltmak adına çözüm o odaklı üretilmiş (kalitesi ve kullanım ömrü) düşük tutulmuş parçalara verilen ad dır, Tunus, Hindistan, Çin gibi ülkelerde üretilir.,
VW Ekonomik Parçalar; Akü, Alternatör, Amortisör, Buji, Egzoz, Fren Balatası, Fren Diski, Polen Filtresi, Silecek parça gruplarını kapsar..,
Eko seri yedek parçaların (parça kodu) ayırt edilebilmesi için orjinal yedek parçalardan farklıdır., Eko seri yedek parçaların parça kodu JZW veya GJZW ile başlar.,
Fren gibi hayati önemi olan parçalarda eko seri parça kullanmamanızı öneririm.,
Dizel araçlarda marş esnasında benzinliye göre daha yüksek güç ihtiyacı olduğu için AGM akü kullanılıyor, AGM tip akülerin (CCA değeri/ soğuk marş basma gücü) ve kullanım ömrü EFB akülere göre daha fazla olduğundan fiyat bakımından biraz daha pahalı olurlar.,
Size verilen teklif formunda akü için orjinal akü için fiyat vermişler fakat %30 indirim uygulamışlar mı onu bi sorun., maliyeti düşürmek için eko seri akü takalım derler ise., bilginiz olsun AGM tip akülerin eko seri olarak üretimi yoktur, eko seri aküler EFB tip olur.