Güncel Bakım Masrafları


Değiştirmedim zaten hocam bu yılda değiştirmeyi düşünmüyorum.
4. yıl bakımına gittiğimde de değiştirmedim o zamanda araç 20.000 küsürdü.
Bu yıl pandemiden dolayı yıllık km iyice düştü.

Fiyatların yüksekliğine dem vuracağımıza alacağımız iskontoya sevinir hale getirdiler malesef :(
Siz baya az km yapıyorsunuz, ben olsam ben de değiştirmezdim. 2016 Haziran gibi aracın 15000 km bakımını neredeyse 0 iskontoyla 570 liraya yaptırdığımı hatırlıyorum. Aynı bakımı %16 yağ %25 parça iskontosuyla 2 katı fiyatına yaptırmak üzüyor :(

 

@Savatage @forzaGilles üstadlar,

bakımı yaptırdığım kişiye ekran resmi attım yazdıklarınızı isim logo nick vermeden kırpıp sahte parça kullandığını vs vs yazdım bana filtreler mann yada orj oluyor dedi şimdi de diyor ki Filtreler için de biliyosun kendin alman için ısrar ettim öyle bir şey demedi whatsap konuşmaları duruyor.

orjinal parçalarını getir takalım paranı da iade edelim diyor.

Ekli dosyayı görüntüle 40582Ekli dosyayı görüntüle 40581

Filtreleri de @HONEYbülent hocamın tavsiyesi üzerine gidip yerinden aldım.

online yedek parçadan.

Ekli dosyayı görüntüle 40583
Cebinden 1 TL bile çıkması ustanın öyle canını yakmış ki yazdıklarından belli Furkan hocam paranı bırakma sonuna kadar diret!

 
Arkadaşlar benim aracımın da bakımı yaklaştı. Yaklaşık 1 ay var yılın dolmasına. Bakım fiyatlarında Ocak ayı itibariyle bir zamlanma durumu olabilir mi. Ocak ayından önce yaptırmalı mıyım? Ne dersiniz?

 
@oadanur 4 Ocaktan sonra giderseniz 4 yaş muamelesi ve iskontosu alacaksınız. Zam hemen yılbaşı itibarı ile gelmiyor genelde 2. hafta geliyor.

 
@e2e hocam ben geçen yılki yıllık bakımında yetkili servise sormuştum Liquly molly yağı getiereceğim kabul eder msinz diye ediyoruz zaten wv onaylı bir yağ demişlerdi bu sene de aynı yağı kullancağım ayrca aldığım yerden ben de mann marka filitre alıcam daha uyguna gelir.
selamlar sanırım ben artık yetkili serviste yaptırmayacağım. Egemot ya da mekato üzerinden bir toptec 4200 ya da LL III alacağım ve ustaya yaptıracağım :)

 
@e2e  10bin ₺  bakım çok değil mi özel servis yada tüm parçaları alıp taktırmak gibi bir yol yokmu acaba
@metinkar Metin Hocam selamlar, 

Evet fikrim değişti bir excel hazırlıyorum. @forzaGilles Ali Hocam JZW kodlu parçaların eko serisi olduğunu belirtmişti ve geçen hafta arkadaşım Ankara Etimesgut Doğuş otoda 2013 1.2 TSI aracını bakıma soktu. Baya bir JZW parça var. Tabi zubizu vs uyguna geliyor ama ben başka ürünler takacağım. 

IMG-20201206-WA0002[24602].jpg

 

Şanzıman yağı değişimi şanzımanın sağlığı açısından önemli, "aracı uzun süre kullacağım" diyorsunuz şanzıman yağını her 60-70 bin km'de değiştirmenizi öneririm bu sizin avantajınıza dır.,

Baskı-balata değişiminde bakın şöyle anlatayım., balatanın bir tarafında (baskı diski) bulunur diğer tarafında da (volant diski) bulunur, siz aşınan baskı diskini değiştiriyorsunuz ama aşınan volant diskini değiştirmiyorsunuz, bir nevi ayakkabınızın tabanları aşınmış kunduracıya gidiyorsunuz., ve sağ ayağınızdaki ayakkabının tabanını yeniletiyorsunuz, ama sol taraf idare eder diye değiştirmiyorsunuz, bu örnek verdiğim işlem (sizin ayaklarınızın ortopedik sağlığı) açısından ne kadar sağlıksız ise., volanı değiştirmeden yapacağınız baskı-balata değişimi de o kadar sağlıksız olacaktır..!!

Ülkemizde genel kanı; şanzıman yağı değişmez ömürlüktür, antifiriz değişmez ömürlüktür., fren hidroliği değişmez ömürlüktür eksiltme yaparsa ilave edilir., volan değişmez zımpara veya taşlama yapılır gibi şehir efsaneleri vardır..,

Evet araç üreticisine göre şanzıman yağı ve antifiriz ömürlüktür çünkü üreticilerin araçlar için biçtiği kullanım ömrü 10 yıldır..!! bu sebebten bu sıvılar üretici için (Lifetime Liquids) olarak geçer., Üreticiye göre 10 yıl sonunda o araçların hurdaya ayrılıp geri dönüşüme gitmesi gerekir.., ki bu sayede yeni çıkan modellerini satabilsin..

Uluslararası kanunlar gereği bir otomobil üreticisinin 10 yıl boyunca yedek parça garantisi sağlama zorunluluğu vardır, 10 yılın sonunda da bu zorunluluktan kurtulur, Aynı şekilde sigorta şiketleri de 10 yaşından büyük araçları kasko sigortası yapmak istemeler., buna pek yanaşmazlar yüksek fiyat çıkarırlar.,

Bulunduğunuz şehirdeki yetkili servislerdeki mekanik bölümü usta başlarına ve sanayideki 100 ustaya sorun., bu insanlardan 70 'i baskı-balata değişiminde volanın değişimine gerek yok derler., peki neden böyle derler., ustalar parçadan kazanmıyacak işçilikten kazanıyorlar, parçalar pahalı., haliyle zahmetli bir iş olduğu için işçiliği de pahalı, şimdi müşteriye bir de volan ı değiştirelim dedikleri zaman 2 kat parça masrafı ortaya çıkıcak müşteri kaçabilir, onların dertleri müşteriyi kaçırmamak, çünkü volanı değiştirse de alacağı işçilik ücreti aynı olacak, değiştirmese de alacağı ücret aynı olacak.,

Bu yanlış uygulama 50 yıldır böyle devam ediyor., o ustaların yanında çıraklık yapan çocuklar da büyüdüklerinde usta olup kendi dükkan aldıklarını açtıklarında çırakken ne öğrenmişlerse onu yapıyorlar., tıp ki bir çocuğun küçükken ailesinden nasıl bir eğitim aldıysa büyüdüğünde öyle davranması gibi bişey bu.. 

Birbiriyle koordineli çalışan parçalar değişim zamanı geldiğinde tek seferde set halinde değişmelidir..!! bunun istisnası yoktur.

Akü ve fren balataları için konuşacak olursam., serviste 2 tip akü ve fren balatası çeşidi vardır;

-Orjinal fren balatası ve orjinal akü (aracın üretim aşamasında fabrikanın taktığı)

-Eko seri fren balatası ve eko seri akü

Eko seri yedek parçalar: fiyat kayıgısı çeken müşteriler için bakım masraflarını azaltmak adına çözüm o odaklı üretilmiş (kalitesi ve kullanım ömrü) düşük tutulmuş parçalara verilen ad dır, Tunus, Hindistan, Çin gibi ülkelerde üretilir.,

VW Ekonomik Parçalar; Akü, Alternatör, Amortisör, Buji, Egzoz, Fren Balatası, Fren Diski, Polen Filtresi, Silecek parça gruplarını kapsar..,

Eko seri yedek parçaların (parça kodu) ayırt edilebilmesi için orjinal yedek parçalardan farklıdır., Eko seri yedek parçaların parça kodu JZW veya GJZW ile başlar.,

Fren gibi hayati önemi olan parçalarda eko seri parça kullanmamanızı öneririm.,

Dizel araçlarda marş esnasında benzinliye göre daha yüksek güç ihtiyacı olduğu için AGM akü kullanılıyor, AGM tip akülerin (CCA değeri/ soğuk marş basma gücü) ve kullanım ömrü EFB akülere göre daha fazla olduğundan fiyat bakımından biraz daha pahalı olurlar.,

Size verilen teklif formunda akü için orjinal akü için fiyat vermişler fakat %30 indirim uygulamışlar mı onu bi sorun., maliyeti düşürmek için eko seri akü takalım derler ise., bilginiz olsun AGM tip akülerin eko seri olarak üretimi yoktur, eko seri aküler EFB tip olur.
image.png

@forzaGilles kabaca bir liste oluşturmaya çalışıyorum. Eğer şanzıman yağı ve mekaktronik sıvısı da eklersek bunu Ankara'da hangi ustaya götüreceğim bilmiyorum :)  

Aracı minimum 5 sene daha kullanmaya karar verdim. Ancak şanzıman konusu beni tedirgin ediyor. 2017 yılı sonunda uzatılmış garantinin bitmesine (4 yıl) 15 gün kala araçta hiç bir sorun yokken titreme oluyor gerekçesi ile Ankara Eskihisarda baskı balatayı değiştirmiştim. O günden bu güne de hiç bir sorun yaşamadım. O değişim sırasında herhangi bir yağ ya da sıvı değişimi oldu mu emin değilim. Onuda kontrol edeceğim. Değişim olduysa en alttaki 3'lü sonra değişebilir. 

G13 için Motul alacağım sanırım. Kaç litre kullanılıyor biliyor musunuz?

Saygılarımla,

 

Geri
Üst Alt