Güncel Bakım Masrafları


Ankara AKSAM otodan aldığım parça listesi fiyatlarını da ekte iletiyorum. 

Normalde 9800 gibi bir rakam var ancak bu rakama çıkınca yüzde 20 civarı iskonto oluyor 7700 gibi bir rakam verildi ve bankaya bağlı olarak 2 ya da 4 taksit olabilir denildi. 

Bilginize. 

image.png

 

Araç kaç km de? @e2e

Bütün bu masrafların hepsi aynı zamana mı denk geldi ? Yoksa parçları alayım zamana yayarak değistireyim düşünceniz mi var ?

Antifriz için 

3 adet 1 litrelik KONSANTRE  olan tipten alırsanız + 3 litre saf suyla karıştıracaksınız 

Motor sogutma suyu kapasitesi 5,5 / 6 litre (bu nedenle önceden ayrı kapta karışımı hazırlamak faydalı olur . Belki 5,5 litre alacak ve dolacak)

Bu karısımı hijyen iyi temizlenmiş bir kovada yapıp huniyle motora ekleyin.

Önemli olan derişim yani %50 saf su /%50 antifriz olması

Böyle bir derisimin bome-metre ile ölçümü -34 ila -36 denk gelmiş olur

Ha ben 2 tane 1 litrelik antifriz almıştım üzerine 4 litre saf su eklesem olurmu derseniz ? 

Olur tabi ama nasıl olur 

Derişim bir önceki senaryoda %50 iken  yeni durumda ? 

%33 antifiriz %66 saf su olur ki 

Bometre ölçümü -22 ila -25 lere kadar düşer 

Burada esas dert donma noktasının gerilemesi mi ? Belki adanada yaşıyorsunuz? 

Olay karışımdaki antifrizin Yüzde yogunlugu ! 

Siz %50 antifirizle %100 tam koruma + 6-7 yıl ömre sahipken  (motor su seviyesin de hic kayıp olmadıgını ve saf su ile tamamlanmadığını varsayarak 6-7 yıl)

%33 antifirizle bu tam korumayı 5-6 yıla indirirsiniz. 

Ha bu arada direk 5. Yılda cortlar motor radyatör bloğu paslanma için start verebilir demekte yanlış olur ....ama motorun perte çıkması için +2-3 yıl daha gecikme yapmamız lazım ..(bu süreç zaman ister kaldiki 5-6 yılı geçmediginiz sürece %33 iyi bir konsantrasyon 

Vw ag Tr ye gönderdigi  araçları ayırtetmeksizin  %50  derisimli -34/-36 olarak gönderiyor.

Bakınız servis planına ? Bu derişimdeki motor suyu icin şu km degisir bu sürede değişir gibi servis planları yok ! 

Adamlar max ömür için max %50 derişim iyidir demişler

Biz değistirelim 

Şahsen ben 6 yılda bir değistiririm 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Araç kaç km de? @e2e

Bütün bu masrafların hepsi aynı zamana mı denk geldi ? Yoksa parçları alayım zamana yayarak değistireyim düşünceniz mi var ?

Antifriz için 

3 adet 1 litrelik KONSANTRE  olan tipten alırsanız + 3 litre saf suyla karıştıracaksınız 

Motor sogutma suyu kapasitesi 5,5 / 6 litre (bu nedenle önceden ayrı kapta karışımı hazırlamak faydalı olur . Belki 5,5 litre alacak ve dolacak)

Bu karısımı hijyen iyi temizlenmiş bir kovada yapıp huniyle motora ekleyin.

Önemli olan derişim yani %50 saf su /%50 antifriz olması

Böyle bir derisimin bome-metre ile ölçümü -34 ila -36 denk gelmiş olur

Ha ben 2 tane 1 litrelik antifriz almıştım üzerine 4 litre saf su eklesem olurmu derseniz ? 

Olur tabi ama nasıl olur 

Derişim bir önceki senaryoda %50 iken  yeni durumda ? 

%33 antifiriz %66 saf su olur ki 

Bometre ölçümü -22 ila -25 lere kadar düşer 

Burada esas dert donma noktasının gerilemesi mi ? Belki adanada yaşıyorsunuz? 

Olay karışımdaki antifrizin Yüzde yogunlugu ! 

Siz %50 antifirizle %100 tam koruma + 6-7 yıl ömre sahipken  (motor su seviyesin de hic kayıp olmadıgını ve saf su ile tamamlanmadığını varsayarak 6-7 yıl)

%33 antifirizle bu tam korumayı 5-6 yıla indirirsiniz. 

Ha bu arada direk 5. Yılda cortlar motor radyatör bloğu paslanma için start verebilir demekte yanlış olur ....ama motorun perte çıkması için +2-3 yıl daha gecikme yapmamız lazım ..(bu süreç zaman ister kaldiki 5-6 yılı geçmediginiz sürece %33 iyi bir konsantrasyon 

Vw ag Tr ye gönderdigi  araçları ayırtetmeksizin  %50  derisimli -34/-36 olarak gönderiyor.

Bakınız servis planına ? Bu derişimdeki motor suyu icin şu km degisir bu sürede değişir gibi servis planları yok ! 

Adamlar max ömür için max %50 derişim iyidir demişler

Biz değistirelim 

Şahsen ben 6 yılda bir değistiririm 
@Savatage merhaba,

Araç 2013 Model 1.6 TDI DSG ve şu an 116bin km'ye dayandı. 120binde triger değişmesi gerektiği için bu yapılırken kronik sorun olan devirdaim pompası ve volan tarafını da mı değiştirelim diye düşünmeye başladım. @forzaGilles hocamda genelde verdiği tavsiyelerde devirdaim pompası ve volan'ı ekliyor. Ek olarak, üstünde bulunan Aküde ilk aküsü hala bundan kaynaklı dediğiniz gibi hepsi aynı zamana denk geldi gibi oldu. 

Antifiriz için önerilerine uyacağım ancak bu alttaki linkte bulunan ürünleri direkt kullansak sorun mu olur? Biri 5litre diğeri 1 litre. 

https://urun.n11.com/antifriz/motul-inugel-auto-cool-g13-37c-5-litre-yeni-ut2020-P311834350?v=0.88.2

https://urun.n11.com/antifriz/motul-auto-cool-g13-vw-antifriz-37-derece-1lt-P456632309

Kullanım içinde su eklemeyin dümdüz koyun demişler :)  

KULLANIM TÜRÜ; MOTUL INUGEL G13, monoetilen glikol ve gliserol bazlı soğutma sıvısı kullanmaya hazırdır. Lobrid katkı teknolojisini kullanarak.

Özellikle VAG grubu binek ve hafif ticari araçların soğutma sistemleri için önerilir.

ÖNERİLER Kullanıma hazır, su eklemeyin. Verimlilik için soğutma devresinin doldurulması veya tamamen yenilenmesi için kullanılır.

Tahliye aralıkları: Üreticinin önerisine bakın. Soğutma sıvısını sadece motor soğukken dikkatlice kontrol edin veya boşaltın.

Etilen glikol bazlı soğutucularla karıştırılabilir.Bu ürün içme suyu sistemlerini donmaya karşı korumak için kullanılmamalı

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@e2e

Tamam bunlar hazır saf su ile konsantre etmeye gerek olmayan ürünler 

Zaten ready to use yazıyor ayrıca ön yüzlerinde.

Bunlardan alacaksanız ? 

5 litreligi almanız şart 

5,5 litre civarı kapasite var 

5 litre bu ürünü boşalttınız 

Motor suyu haznesinde Min -max seviyesinin tam ortasında  olması gerekiyordan yola çıkarak eksik olan kısmı saf su ile tamamlayabilirsiniz +0,5 litre daha. Yada 0,6 ? 0,7 ? 

Ürün -37 ye ayarlı +0,5 daha saf su eklemek antfrizi anca -35 e geriletir. Bu tam istedigimiz değer zaten 

Soguk motorda tam ortası 

Sıcak motorda max a dayanacak sekilde ama geçmeyecek ustanız bunu ayarlar  (sıcaklık genleşmesi sebebli seviye yükselir )

 
@Savatage  evet dediğiniz şekilde. Direkt olarak ekleyeceğiz ancak usta konusu sıkıntılı bütün bu işlemleri sorunsuz yapacak bir usta Ankara'da var mı bilmiyorum :)  

 
@e2e yaa vardaaa ??

Yıllarca opel aracımı  gözleri bantlı tek kolu bağlı tek ayak üstünde tamir edebilecek kapasiteye sahip ustamla şu ana kadar  vw araç için hiç ağır bakım tecrübesi yaşamamısken ? Yağ değimi filtre değişimi falan bunlar basit işler ferrariyi götürsen her usta halleder. Ağır bakım anlamında (triger) Ben tecrübe etmeden tavsiye edip sorumluluk almak istemiyorum.

Evet ona gidicem ama daha km 62 bin 

120 bin tdi  triger değişimine varana kadar ?

Evet opel ustadı kendisi   ?

Golfte sente ayarında şu püf nokta varmıdır ? 

Yoksa ha astra ha golf hepsi alman arabasıdır deyip geçilir mi ? 

Usta olmadan uzağız bu konulara

Yetkili servise gitmeyeceğim kesin olduğuna göre sonucta bir usta yapacak benim aracıda ?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Yoksa ha astra ha golf hepsi alman arabasıdır deyip geçilir mi ? 
Hocam gerisini bilmem bezinli için belki ama diesel için her ikiside alman arabası deyip geçemez motor için.

VW Alman motor, Opel İtalyan motor(Fiat) bildiğimiz egea Multijet motor opel diesel

 
@e2e

Tamam bunlar hazır saf su ile konsantre etmeye gerek olmayan ürünler 

Zaten ready to use yazıyor ayrıca ön yüzlerinde.

Bunlardan alacaksanız ? 

5 litreligi almanız şart 

5,5 litre civarı kapasite var 

5 litre bu ürünü boşalttınız 

Motor suyu haznesinde Min -max seviyesinin tam ortasında  olması gerekiyordan yola çıkarak eksik olan kısmı saf su ile tamamlayabilirsiniz +0,5 litre daha. Yada 0,6 ? 0,7 ? 

Ürün -37 ye ayarlı +0,5 daha saf su eklemek antfrizi anca -35 e geriletir. Bu tam istedigimiz değer zaten 

Soguk motorda tam ortası 

Sıcak motorda max a dayanacak sekilde ama geçmeyecek ustanız bunu ayarlar  (sıcaklık genleşmesi sebebli seviye yükselir )
Selamlar

Bu motul antifizlerden alıp ekleme yapilabiliyormu 

 
@Neogolf61 

Motor suyu kabınızda minimale düşme eksilme gibi bir durum varsa ?

G 13 olmak kaydıyla alıp ekleme yapabilirsiniz. 

Ama saf su eklemek gibi bir çözüm varken 1 parmak seviye tamamlamak  için 1 litre motul antifirize 60-70 lira vermek yerine 1 litre saf suya 9 lira vermek daha mantıklı sanırım.

Sonuçta 1 parmak saf su eklemek (anca 50-100 cc ye denk bir miktar)  sistemdeki anrifirizin dereceslni -36 dan -35 e düsürmez bile.

Anca yarım litre (500cc) ekleyeceksiniz ki -34 e düşsün 

Saf antifiriz eklerseniz de bu düşüşler hiç olmayacaktır bile

Ama ne gerek var ?

Sistemde %50 / %50 antifriz - saf su karısımı yerine %35 antifriz / %65 saf su olsa bile bu antifriz pas korozyona  karşı yine görevini görür.

Bir parmak saf su eklemekle %50 lik antifrizi %49 a bile düşürmezsiniz.

Ama sonuç olarak max ömür / max koruma / max donmaya karşı direnç 

Fifty/ fifty formülünde gizli

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@e2e yaa vardaaa ??

Yıllarca opel aracımı  gözleri bantlı tek kolu bağlı tek ayak üstünde tamir edebilecek kapasiteye sahip ustamla şu ana kadar  vw araç için hiç ağır bakım tecrübesi yaşamamısken ? Yağ değimi filtre değişimi falan bunlar basit işler ferrariyi götürsen her usta halleder. Ağır bakım anlamında (triger) Ben tecrübe etmeden tavsiye edip sorumluluk almak istemiyorum.

Evet ona gidicem ama daha km 62 bin 

120 bin tdi  triger değişimine varana kadar ?

Evet opel ustadı kendisi   ?

Golfte sente ayarında şu püf nokta varmıdır ? 

Yoksa ha astra ha golf hepsi alman arabasıdır deyip geçilir mi ? 

Usta olmadan uzağız bu konulara

Yetkili servise gitmeyeceğim kesin olduğuna göre sonucta bir usta yapacak benim aracıda ?
aslında triger ve devirdaim bir şekilde halledilir gibi geliyor ancak tehlikeli olan volan ve şanzıman yağı :)  

 
45 bin bakımı için servisteyiz. Fren hidroliği değişim önerildi. Değiştiriyoruz. Ek olarak kalorifer petek temizliği önerildi. Onu istemedim. Araç zaten temiz yollarda ve ortamlarda kullanılıyor. Yağ olarak ise liqui moly tt 4200 kullanıyoruz. 

image.jpg

 
@farukal Hocam, @forzaGilles hocam demişti ki.
"Dışarıdan yağ götürürseniz periyodik bakım olmaz yağ servisi olur" işlemin adı.

Sizin işlemde hangisi olacak?

 
45 bin bakımı için servisteyiz. Fren hidroliği değişim önerildi. Değiştiriyoruz. Ek olarak kalorifer petek temizliği önerildi. Onu istemedim. Araç zaten temiz yollarda ve ortamlarda kullanılıyor. Yağ olarak ise liqui moly tt 4200 kullanıyoruz. 

Ekli dosyayı görüntüle 40731
891 tl olarak tamamladık. Fren hidroliği ekstra olarak değişildi. Cam suyu artmış onuda aracın içine bırakmışlardı. 
 

@Terms periyodik bakım olarak sisteme girdi. Normalde öyle yapmıyorlar ama öyle yazdım dedi. Servis danışmanıyla aranızdaki muhabbet bunda biraz etkili hocam...

Servis danışmanı yağı dışardan getirme konusunda castrol longlife ı en az 20 dk boyunca bana övdü. :)  

image.jpg

 


Geri
Üst Alt