Güncel Bakım Masrafları


Evet bujileri erken değişmişler. Yıl dolduğu için 45 bin bakımına girdim. Araç 3. Bakımını geçirmiş oldu. Buji vs bir şey söylenmedi. Büyük ihtimalle 4. Bakımda bujilerim değişecek fakat ben 50.000 km olduğunda alıp değişeceğim. 

 

Bir de akü için de; "Akünün durumu iyi ama biz anlık ölçüm yapıyoruz kesin bir şey söyleyemiyoruz. Yani akü ne zaman sizi nerde bırakır bilemiyoruz. Ama şimdilik iyi durumda seneye bakarız" dedi SD... 

Bunu özellikle sormuştum.

 
Aracım 1.6tdi dsg golf için 3.yıl (45000 km)  rutin bakımı için zubizu indirimi ile 1268 tl fiyat aldım.Mazot filtresi değişse de değişmese de aşağı yukarı aynı fiyatı denkliyorlar gibi geliyor bana.

 
Aracım 1.6tdi dsg golf için 3.yıl (45000 km)  rutin bakımı için zubizu indirimi ile 1268 tl fiyat aldım.Mazot filtresi değişse de değişmese de aşağı yukarı aynı fiyatı denkliyorlar gibi geliyor bana.
@ZUKERMAN  yakıt filtresi ve işçiliği indirimsiz vergi dahil fiyati yaklaşık 440 lira. Fiyatı ayarlamaları biraz zor.

 
Önereceğiniz bakım paketi (filtreler, yağ) satıcısı var mı? Sponsor kimdi? Servis bakıma 1300 lira, sanayi 750 lira fiyat verdi arkadaşlar. Filtreler ve yağ bakımı olacak sadece.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Golftdi

Sanayinin verdiği fiyat 750 ?

Hangi yağı kullanacak 5 litrelikten

Ayrıca filtreler 

Yakıt filtresi dahil olarak mı ?

Ve filtreler hangi marka kullanacakmış?

Bu bilgilere göre kazık veya fiyat iyi diyelim ...

Alternatif link (yağ + filtre ) verelim

 
@Savatage yağ shell kullanacak, filtrelerde mahle yada mann, yakıt fitresi dahil

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Golftdi

Yakıt filtreside dahil 750 ise fiyat iyi anca 700 e alternatif usta / sanayi ortamı bulunur (50 lira fark önemsenmez)

Yakıt filtresi bu bakımda değişmeyecekse 

750 fazla

600 e  bitmesi lazımdı ..

 
Bugün milli oldum. İlk bakım 13.600 km (pandemi nedeniyle seyahatler azaldı, yıl km'den önce geldi). Yapılanlar:

image.png

Ederi 1280 TL. DSG hatırına katlanıyoruz...

 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Bugün milli oldum. İlk bakım 13.600 km (pandemi nedeniyle seyahatler azaldı, yıl km'den önce geldi). Yapılanlar:

Ekli dosyayı görüntüle 41101

Ederi 1280 TL. DSG hatırına katlanıyoruz...
Birim fiyatları da görseydik keşke.
Motor yağında 0-30 a geçilmiş. 
3 silindir olmayan ve 2020 den önce üretilen araç motorları için uygun değil bence bu yağ.

 
@cembo Yağ yoğunluğu inceliyor.  Daha çabuk ısınır ve yağ eksiltmeler olabilir. Üstelik 0-30 lar soğuk mamleketler için Türkiye gibi özellikle Adana da yaşadığım için uygun değil bence.
Uygun olsaydı yıllardan beri VW 0-30 derdi. TSI ler çıktığından bu yana 5-30 demezdi.

 

@cembo Yağ yoğunluğu inceliyor.  Daha çabuk ısınır ve yağ eksiltmeler olabilir. Üstelik 0-30 lar soğuk mamleketler için Türkiye gibi özellikle Adana da yaşadığım için uygun değil bence.
Uygun olsaydı yıllardan beri VW 0-30 derdi. TSI ler çıktığından bu yana 5-30 demezdi.




Son 3 bakımdır Shell Helix yağ kullanılıyor aracımda, yani 2018'den buyana. Hiç bir sorun görmedim. Çabuk ısındığı doğrudur.

Castrol ile kıyaslama yaptığımda Shell Helix spefikasyonları daha iyi görünüyor.

Shell yakıt kullanıyorum. Shell Helix yağ kullanılıyor. Kalitesiz olabileceğini de hiç düşünmüyorum.

Firmalar anlaşmalarına  göre değişiklik gösterebilmekte. Lastik gibi, akü gibi. 

Bulaşık deterjanının üzerinde hangi markaların tercih ettiğini yazdığı gibi. Sadece reklam ve ticari anlaşmalar.
Daha önce paylaştığım serviste kullanılan yağların karşılaştırmaları.. (konusunu bulamadım)

Ekli dosyayı görüntüle 25335


Bu yağ seçimi durumlarında insanların kulanım şekillerine göre çabuk ısınması ya da geç ısınması avantaj-dezavantaj açısından faydalı tarafları da vardır.

Yağ içeriği özel testler ince hesaplar laboratuvar çalışmaları vs. ile üretilir ve belli değerleri karşılıyorsa sorun yoktur.

Günlük kullanımda aracını devamlı zorlamayan kısa sürüşler yapan için 0 30 yağ tercihi daha verimli bile olabilir. Daha çabuk ısınması demek, yakıt tasarrufu demek. Akışkan olması demek, daha çabuk yağlama demek.

Motor soğutması sağlıklı bir araçta , hele ki servis bünyesinde kullanılan bir yağda pek sorun olacağını düşünüyorum.

Firmaların yağ değişim tercihleri bir çok nedenle olabilir. Daha önce de belirttiğim gibi ticari anlaşmalar olabilir.

Bunun yanında Castrol'deki yağ yakmaların önüne geçmek amacıyla Shell Helix 0 30 yağın Volkswagen için geliştirilmiş bir yağ olduğu da söyleniyor. Belki de bu da bir stratejidir. Ancak doğru olup olmadığını ıspatlayamam.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt