- Katılım
- 11 May 2015
- Mesajlar
- 3,684
- Tepkime puanı
- 7,856
- Araç
- Golf 7 1.4 TSI 125 DSG Highline
Oğuz hocam, VW'nin 3 silindirli motorları ve yeni 1.5 Benzinli motorlarının teknolojisine 0-20/0-30 uygun olabilir ki öyledir o nedenle yağ değiştiriyor olmalı.Bu yağ seçimi durumlarında insanların kulanım şekillerine göre çabuk ısınması ya da geç ısınması avanaj-dezavantaj açısından faydalı tarafları da vardır.
Yağ içeriği özel testler ince hesaplar laboratuvar çalışmaları vs. ile üretilir ve belli değerleri karşılıyorsa sorun yoktur.
Günlük kullanımda aracını devamlı zorlamayan kısa sürüşler yapan için 0 30 yağ tercihi daha verimli bile olabilir. Daha çabuk ısınması demek, yakıt tasarrufu demek. Akışkan olması demek, daha çabuk yağlama demek.
Motor soğutması sağlıklı bir araçta , hele ki servis bünyesinde kullanılan bir yağda pek sorun olacağını düşünüyorum.
Firmaların yağ değişim tercihleri bir çok nedenle olabilir. Daha önce de belirttiğim gibi ticari anlaşmalar olabilir.
Bunun yanında Castrol'deki yağ yakmaların önüne geçmek amacıyla Shell Helix 0 30 yağın Volkswagen için geliştirilmiş bir yağ olduğu da söyleniyor. Belki de bu da bir stratejidir. Ancak doğru olup olmadığını ıspatlayamam.
Oysa mevcuttaki TDI ve TSI lere bence uygun değil.
Uygun olsa çok önceden geçerlerdi. Motorun her yerine ve kullanım kitapçığına 5-30 yazmazlardı.
Ayrıca Lisede motor dersinden hatırlıyorum. Motor yıprandıkça viskozitesi daha yoğun yağ kullanılır gibi birşey hatırlıyorum.
Bence 0-20/0-30 yağa geçince yağ eksiltmeyen araçlar bile yağ eksiltecek. Özellikle Akdeniz ege tarafları.