Güncel Bakım Masrafları


Bu yağ seçimi durumlarında insanların kulanım şekillerine göre çabuk ısınması ya da geç ısınması avanaj-dezavantaj açısından faydalı tarafları da vardır.

Yağ içeriği özel testler ince hesaplar laboratuvar çalışmaları vs. ile üretilir ve belli değerleri karşılıyorsa sorun yoktur.

Günlük kullanımda aracını devamlı zorlamayan kısa sürüşler yapan için 0 30 yağ tercihi daha verimli bile olabilir. Daha çabuk ısınması demek, yakıt tasarrufu demek. Akışkan olması demek, daha çabuk yağlama demek.

Motor soğutması sağlıklı bir araçta , hele ki servis bünyesinde kullanılan bir yağda pek sorun olacağını düşünüyorum.

Firmaların yağ değişim tercihleri bir çok nedenle olabilir. Daha önce de belirttiğim gibi ticari anlaşmalar olabilir.

Bunun yanında Castrol'deki yağ yakmaların önüne geçmek amacıyla Shell Helix 0 30 yağın Volkswagen için geliştirilmiş bir yağ olduğu da söyleniyor. Belki de bu da bir stratejidir. Ancak doğru olup olmadığını ıspatlayamam.
Oğuz hocam, VW'nin 3 silindirli motorları ve yeni 1.5 Benzinli motorlarının teknolojisine 0-20/0-30 uygun olabilir ki öyledir o nedenle yağ değiştiriyor olmalı.

Oysa mevcuttaki TDI ve TSI lere bence uygun değil.

Uygun olsa çok önceden geçerlerdi. Motorun her yerine ve kullanım kitapçığına 5-30 yazmazlardı.
Ayrıca Lisede motor dersinden hatırlıyorum. Motor yıprandıkça viskozitesi daha yoğun yağ kullanılır gibi birşey hatırlıyorum.

Bence 0-20/0-30 yağa geçince yağ eksiltmeyen araçlar bile yağ eksiltecek. Özellikle Akdeniz ege tarafları.

 

@Terms yukarıdaki iş emri 1.5 tsi için yapılmış. Yağ kullanımı 4.3

Geliştirmeler devam etmektedir.(nasıl ki dizel triger değişim için önce 4 sene yazardı, sonra 120 bin km olduğu gibi. Soğutma sıvısının g13 ten g12evo ya geçişi gibi) Castrol 0 30 olmaz ama shell 0 30 uyumlu olabilir. 

Castrol sayfasında aracınıza uygun yağ 5 30 çıkar . Shell de 0 30 

Yani shell daha geniş bir aralığı karşılıyor ve bu sebeple bana göre sorun yok. Her firmanın değerleri ve testleri aynı sonucu verseydi o zaman dediğiniz doğru olabilirdi.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
yukarıdaki iş emri 1.5 tsi için yapılmış. Yağ kullanımı 4.3
image.png.847e6b07cfb4da60aeb9fa1760e3e619.png

İlk paylaşılan bu ve bunda kaç Litre olduğu gözükmüyoe oğuz hocam.

Geliştirmeler devam etmektedir.(nasıl ki dizel triger değişim için önce 4 sene yazardı, sonra 120 bin km olduğu gibi. Soğutma sıvısının g13 ten g12evo ya geçişi gibi) Castrol 0 30 olmaz ama shell 0 30 uyumlu olabilir. 

Castrol sayfasında aracınıza uygun yağ 5 30 çıkar . Shell de 0 30 

Yani shell daha geniş bir aralığı karşılıyor ve bu sebeple bana göre sorun yok. Her firmanın değerleri ve testleri aynı sonucu verseydi o zaman dediğiniz doğru olabilirdi.
Oğuz hocam
Benim bakım yaptırdığım servis şuana kadar Castroll Edge LL -5-30 kullanıyordu.
Anlaşmamız Castroll e diyerek Castrol 0-30 koyabilirler.

 
@Terms açıkçası çok ayrıntılı bir durum ve bunun seçenekler halinde müşteriye sunulması ve uyumlu bütün yağların seçilebilir şekilde serviste olması daha iyi olabilirdi. 

Bazısı shell helix bazısı Castrol, 5 30, 0 30.. 

Bilerek araçlara zarar vermek için uygulamış olabilirler mi yoksa iyi bir seçenek mi,

bu sorunun cevabını birisinin aracı 0 30 shell helix kullanımı sonrası yağ yaktı ya da motor arızalandı diye bir başlık görürsek o zaman netleşecek. 

 
Ben 5w30 a 500 TL alan servisin 0w30 yaga 750 TL den asagi fiyaf cekmez ki bu fiyat mantik kabul etmez, ben yine kendi liqui moly yagimi alir giderim kabul etmezlerse eyvallah der cikarim. Bir tek yaga 750 TL verilmez maalesef, ha cok soguk yerde yasiyorsundur araca gereklidir o zaman 0 yag alinir.

 
Ben 5w30 a 500 TL alan servisin 0w30 yaga 750 TL den asagi fiyaf cekmez ki bu fiyat mantik kabul etmez, ben yine kendi liqui moly yagimi alir giderim kabul etmezlerse eyvallah der cikarim. Bir tek yaga 750 TL verilmez maalesef, ha cok soguk yerde yasiyorsundur araca gereklidir o zaman 0 yag alinir.


Shell Helix ya da Castrol farketmiyor. Yağ birim fiyatı sabittir.
Burada paylaşılan teklif faturalara göre marka fark etmeksizin yağ litre fiyatı aynı oluyor.

 
Ben de ilk 15 bin bakımı yaptırdım castrol 5w-30 eklendi 4.3 lt.  1.5 tsi aracım ve yakıt tüketimim arttı. Bence fabrikada 508 00 standartlı 0w-20 eklenmişti. Zaten kılavuzda 508 00 önerilen, 504 ve 507 yani 5w-30lar alternatif olarak sunulmuş. Ayrıca act aktif olunca araç zorlanmaya başladı titreşimi arttı. Bunu daha kalın bir yağ eklenmesine bağlıyorum. Kabul ederlerse diğer bakımda liqui-moly 6200  ya da shell 0w-20 alıp gidecem. Ama 0w-20 kesinlikle öncelik olmalı yeni nesil tsilarda.

 
@ack937 2017 sonrası 1.0 1.5 farketmez ideal olan yağ vw 508 onaylı 0/20 yağdır . Castrol edge bu yağ hem ülkemizde satışı yok hem de pahalı. Bence bu yüzden servisler 2017 öncesi sonrası farketmezin castrol 5 30 yag kullanıyor.  Bazı servisler shell ile anlaşıp 0 30 yağ kullanıyorlar. Sanırım yılbaşından itibaren hepsi shell kullanmaya baslayacak. Castrol 5 30dan bu yağa geçenlerin yorumu önemli.  0 30 yağ ile 5 30 yağın soğuk motor çalışma rahatlığı farklı olacaktır diye düşünüyorum 

 
1.6 Tdi  DSG 45000 bakımı.
Hayırlı olsun.

Keşke 1.6 Tdi  DSG 45000 bakımı. yerine 1.TDI DSG 8. ay 2016 42.543km gibi yasılsa da bizlerde zubizu vs doğru uygulanmış mı, Km ye göre mi yıla göre mi bakım yapılmış anlayabilsek.
 

 
Arkadaşlar araç Km den mi yoksa yıldan dolayımı bakıma giriyor 

Ayrıca ben şimdi 5 yıllık bakıma gireceğim ancak araba 22.000km de.
Bu durumda standart bakım mı yoksa 75.000km bakımı mı yaptıracağım?

Ben ce Normal standart bakım ya da belki 30.000km bakımı yapılabilir.

 
@Terms yil yada km hangisi önce dolarsa bakıma goturmeniz gerekiyor aracın 5. Yılında yapılması gereken neler varsa onların yapılması gereklidir km farketmeksizin

 

@Terms hocam sizinde benimde aslında bu yıl bakım yaptırmamıza gerek yok.Çünkü bu yıl 3000 km daha yapamadık sanıyorum.Ama adet yerini bulsun ve raf ömrü olayından dolayı yağ ve yağ filtresi değişse yeter.

Redmi Note 9 Pro cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 

Geri
Üst Alt