Güncel Bakım Masrafları


Çıkan eski balataların resmi olsada bir baksak ? 

Yetkili servisin bitti dedigi balata gercekten bitmişmi ?

Bendeki durum arka balatalar icin revizyon gerektiriyor.

Yetkili servisler ev güzergahımda oldugundan 

Hem ist. Yolu doguş hem aydoğanlar (aydoganlar yetkili servis olup sıfır araç satmayan bir vw yetkili servis)

İkisinede arka balataları gösterdim (yetkili servislerden bedava bilgi almayı severim, ama aracımı emanet etmem)

Dogus ! Bitmiş dedi

Aydoğanlar 1000 km gider biter dedi.

Şaşmaz sanayide GÖKCAN balata/fren merkezine gittim.(zaten balataları(trw) ön+arka stoğa atmıstım burda değistircem zamanı gelince)

Net 4000 gider biter abi dedi

Bende kendime dedimki ?

Bize cocukken yemegin sonunda tabagı ekmekle sıyırmayı ögrettiler 

Balatayı dibine kadar sıyırıp öyle çöpe atarız.

Gez-göz-arpacık-balata 

Ben ne kadar bittigini ne kadar kaldıgını görüyorum zaten. Uyuya kalıp disk yiyecek halimiz yok tabi.

Turistik teknik bilgi aldık eve geldik
Eski balataların fotosu yok ama geçen sene 45 bin bakımda servis değişelim demişti değiştirmedim bu seneye bıraktım

Fren diski tornalama aşamasına gelmesin fazla aşınmasın diye artık bu sefer kendi isteğimle değiştirdim ama 15-20 bin km daha giderdi

 

Aynen bu şekilde bir açıklama yaptı 

Dogustaki BALATA BİTMİŞ değişmeli  diyen servis elemanı 

Diskin arkasında kalan  göremediğimiz balatanın daha çok aşınabilecegini söyledi

Diskin önünde arkasında stereo çalışan, ısınma / soguma / sürtünme katsayıları görünürde aynı olan ikiz balata düzeneğinin farklı aşınmalara maruz kalmasına pek ihtimal vermesemde 

Bi ihtimal var sadece

Her ısınma sonrası Dıstaki balata mı daha çabuk soğuyor

İcteki mi?

Aerodinamik olarak  aracın şasi altından akan hava icteki balatayımı daha fazla sogutur

Yoksa aracın dışındaki   yanal hava akımı mı dıstaki balatayı daha çok sogutur.

Mekatronik mühendislerine  bir sormak lazım.


773deca0da370d7c4436494c8dd80533e4a46e18.jpg


Balatalar tek taraflı aşınıyor neden? : İlk nedeni usta hatası (işçilik hatası) olabilir. Kliperde kayıcı pim denen iki pim vardır. Bu pimlerin görevi piston basıncını her iki tarafa eşit dağıtmak ve fren diskine her iki yandan eşit kuvvet uygulamaktır. Zaman içerisinde paslanır ve işlevini yerine getiremez. Usta yoğunsa işi acele ile yapıyorsa farkında olmadan bu pimleri alıştırmadan balataları değiştirebilir. Basınç tek tarafa biner veya piston balataya yamuk basar. İkinci sebebi kullanıcı hatası. Her ne kadar şoför arkadaşlar kabul etmese de yaptıkları hata bir ayakları fren ya da debriyaj pedalı üzerinde tutarlar. Basmadıklarını söylerler ama sonuçta ayağınız yorulur ve farkında olmadan fren pedalına dokunursunuz. Fren pistonu çok düşük bir güçle balataya basar kayıcı pimler devreye girmez ve balata tek taraflı basar.

(https://www.balatadunyasi.com/balatalar-neden-tek-tarafli-asinir/)

 
@Savatage @ogzogz iç dış balata erime oranına farklı bir açıdan, daha minimal ve basit bir bakış açısıyla katkı sunayım izninizle:

Bisiklette V frenli mekanizmada çok basit bir mekanik ayarı olmasına rağmen aşağıdaki fren bacakları (yani balataları tutan sistem) kalitesizse bir taraf daha fazla baskıya maruz kaldığı için ve sistem kaliteli ya da kalitesiz olsun (aşağıdaki yol bisikletindeki en kaliteli sistemlerdendir) bir tarafın pozisyonlamasında veya baskılamasında birkaç mm'lik ayarsızlık varsa kaçınılmaz bir şekilde balatalardan (kartuşlardan) bir tanesi daha çabuk eriyor. Bu birkaç mm'lik kaçıklık binlerce kilometre yolda katlanarak bir taraftaki balatanın daha çabuk erimesiyle etkisini kaçınılmaz bir şekilde gösteriyor.

image.png

image.png

Disk frenli bisikletlerde ise aşınma genelde daha dengeli oluyor fakat bu yine de fren sisteminin, yani kaliperlerin, balataların, hidrolik hortumları ve yağının kalitesine bağlı kalmakla beraber ayarı yapan ustanın da marifetine kalmış durumda.

Yani Golflerde fabrikada takılan balatalar bittikten sonra taktırdığınız balatalarda biri diğerinden daha fazla eriyorsa ya usta konumlandırmasını eşit yapmamıştır ya da kaliperlerdeki pistonlarda veya o pistonlara giden hidrolik hortumlarında ufak bir sorun olabilir. Bisiklette gözle görmesi ve düzeltmesi daha kolay fakat arabalarımızda öyle değil maalesef (bisikletin gözünü seveyim:). Fakat yine de yukarıda @ogzogz hocamın paylaştığı görseldeki farklı erime oranlarının çok büyük bir sorun teşkil edeceğini sanmıyorum.

 
@SCC 

Farklı erime durumudaki görsel sadece işin olasılığı üzerine. Biz bir taraftan bakınca biraz daha dayanır derken arka taraftaki bahsedilen durumlardan dolayı diske daha yakın olmuş olabileceğindendir.

Ki zaten o seviyede araç sesten kullanılmaz bir hal alacaktır ve biz değil , yolda duyan herkes baltaların bittiğini anlayacaktır.

Bu arada bisiklet örneği..   (y)

Fren enerjisi geri kazanımının mantığı konusunda, kinetik enerjinin nasıl oluştuğu ile ilgili ,bisikletlerde tekerlek vasıtasıyla dönerek aydınlatmaya enerji  sağlayan küçük motoru, aracın alternörü ile bağdaştırmıştım. Tabii ki alternatör devreye girip çıkabiliyordu ihtiyaç anına göre..

Tecrübeler ile karşılaşılan durumların bağdaştırılabilmesi daha anlaşılabilir olabiliyor.

Teşekkürler.

 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
@SCC

Bisiklette Fren ayakları = Kaliper

Bisiklet kaliperi 3890 TL ??

Bisikletin kendisi ne kadar acaba ? 
Bu set yol bisikletindeki en hafif ve en profesyonel grup setlerden biri. Yani süper lüks bir spor araçta seri üretim konabilecek en üst düzey fren, jant lastik ve çekiş sistemi (motoru) düşünün @Savatage hocam. Bu parçaların konabileceği araç marka ve modelleri de bellidir bildiğiniz üzere. Süper ultra hiper lüks markalar işte Ferrari, Lamborghini, Porsche, Maserati vs gibi... Ya da WRC yarışlarında kullanılan ve satın alabileceğiniz bir Polo düşünün.

Yukarıdaki frenler de bisiklet aleminde Trek, Scott, Canyon, Giant gibi markaların bisikletlerinde bulunur. 142 bin liracık. Golf ile takas edeceğim :)  

https://www.alatin.com.tr/urun/emonda-slr-9-red-etap-lacivert-kirmizi

image.png

 
@SCC

Anladım bisiklet olayında yercekimi ivmesini yenen yani her türlü HAFİF olan bisiklet değerlidir kuralı var sanırım.

Yani bisikleti olusturan her türlü ekipmanı en hafif malzemeden üretiyorlar (fren ayagı mesela) .

Mesela bisiklet gövdesinde Bu eskiden alimunyum du ? 

Şimdi kullanılan metal malzeme aynı mı ? Yoksa farklı özel alaşım metaller varmı artık? 

Konu dışı evet ? Tek soru tek cevap olsun

Sonra kızanlar oluyor. Gidin kendi bahcenizde oynayın falan

Kısadan .....

Sonra yine güncel bakım masraflarına devam tabi

142 bine bisiklet ? Hollanda veya çin gibi bisiklet ülkesi olsak , aynı bisiklet AL-Sata Düser olur sarı sitede 162 bin. Üzerine bide devlet baba bakar bu işte rant var getirir %30 ötv 

Olur 187 bin ...

 
@SCC

Anladım bisiklet olayında yercekimi ivmesini yenen yani her türlü HAFİF olan bisiklet değerlidir kuralı var sanırım.

Yani bisikleti olusturan her türlü ekipmanı en hafif malzemeden üretiyorlar (fren ayagı mesela) .

Mesela bisiklet gövdesinde Bu eskiden alimunyum du ? 

Şimdi kullanılan metal malzeme aynı mı ? Yoksa farklı özel alaşım metaller varmı artık? 

Konu dışı evet ? Tek soru tek cevap olsun

Sonra kızanlar oluyor. Gidin kendi bahcenizde oynayın falan

Kısadan .....

Sonra yine güncel bakım masraflarına devam tabi

142 bine bisiklet ? Hollanda veya çin gibi bisiklet ülkesi olsak , aynı bisiklet AL-Sata Düser olur sarı sitede 162 bin. Üzerine bide devlet baba bakar bu işte rant var getirir %30 ötv 

Olur 187 bin ...
Kısa cevap veriyorum: Karbon :)  Bisiklet 6.7 kilogram. Kadrosu (iskeleti) 700 gram...

@Savatage hocam siz hesap kitapla uğraşmakla zahmet etmeyin. 142.000 Lira'nın içinde bizi bizden çok seven ve düşünen devletimizin ve satıcımızın payı mevcut zaten  :)  ABD fiyatı 12.000 Dolar yani 101.500 TL. Bir de gidip oradan şahsen alırsak ülkeye geri dönerken %18 vergisini de geri alabiliriz tax-free olarak. Geldi mi size 83.230 TL'ye... Yani motoru olmasa da arabalarımızdaki bindirmece burada da geçerli.

 
@forzaGilles Hocam bu paylaştığım İş Emri görüntüsü, bunun haricinde farklı bir şey yazmıyor. Sadece İş Emri Notu kısmında “Müşteri kendi yağını getirecektir” yazıyor. Aşağıda faturayı da paylaşıyorum, orada da bu konuda bir şey belirtilmemiş. Aynı şekilde Volkswagenİm uygulamasında da aynı şeyler var. Servisteki sistemde farklı bir giriş yapılmış mıdır bilemiyorum.

Ekli dosyayı görüntüle 49668
Hocam bu bahsettiğim faturada yazmaz., size verdikleri müşteri istek formunda veya iş emri evrağında yazar., periyodik bakım yapılacak veya yağ değişim servisi yazar

 
Buda benim 2015 1.4 tsi aracımın bakımı. Eko parca istemedim özellikle söyledim 

Polen filitresi çok pahalı geldi☺

Screenshot_20210819-110624.png

 
@Ümit Akkaya Sanırım faturanın üstte kalan gözükmeyen yerde de işçilik ve parça vs var.
Detayla alt toplam uyuşmuyor.
@Terms hocam selamlar hoşgeldiniz. Galiba tutar doğru. Alt toplamın 2 birim üzerinde 880 var. Yukarıda koyu renkli toplamların altındaki rakamların toplamı aynı. Vergi eklenince sonuç  doğru gibi.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:


Geri
Üst Alt