Güncel Bakım Masrafları


@forzaGilles çok teşekkür ediyorum

golf 7 dizel için hangi marka model motor yağı almalıyım ?
Liqui Moly Top Tec 4200 5W-30 piyasadaki en iyi yağlardan biridir., forumda en çok tercih edilen yağların başında geliyor. veya (sarı bidon) Liqui Moly LongLife III 5W-30 her ikisi de iyi yağlardır.

 

@forzaGilles @forzaGilles @Savatage Hocam benim 1.2 TSI da son iki bakımda 4200 toptec kullandık. Abim 1.6 Tdi da 70 bin km den beri ilk defa servis dışına cikicak. Motul istiyor değişiklik olsun diye. O yüzden spesific 504 507 ile x clean+ arasında kaldık. 

 
@Golfmk7 4200 toptec den  devam et kardeşim, ikide  bir  farklı yağ kullanmak iyi değildir,

motül specific,4200 toptec ikiside  aynı  kalitede  yağlardır.

yağ değişiminde  önce  motor  içi temizleyici  katkı kullan 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@driver_can 100 küsur nerede var hocam, tam anlayamadım. Fren hidroliği ve işçiliğini de eklersen fatura tutarı doğrudur hocam.

(Durum sonradan anlaşıldı :)  ) ok 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Yakın zamanda Cay motor için triger değişimli bakım teklifi aldım. Bunlara ek Devridaim değişimi için 03L121011P      SU POMPASI      565,81 TL   işçilik 450 TL dendi. Su pompası ve işçilikte sanırım indimler dahil değil.

Bunlara ek olara V kayış, kayış gergi bilyası ve antifiriz değişimi de istemek gerekir diye düşünüyorum. Toplamda 5000 üstü olur gibi.

Ekli dosyayı görüntüle 50346
:) :)    Civata - Tapa nedir ya ayıptır  12 civata / 1 Tapa tüm civatalar düşmüş sanırım :) -  Trigeri söktün  yağ filtresi elinemi yapıştı ona buna işçilik  2 katından fazla  340lira yakıt F  / Polen Fil 300 / Hava 200  Garantisi biten araçların gitmemesi lazım . .

 
[emoji4][emoji4]   Civata - Tapa nedir ya ayıptır  12 civata / 1 Tapa tüm civatalar düşmüş sanırım [emoji4] -  Trigeri söktün  yağ filtresi elinemi yapıştı ona buna işçilik  2 katından fazla  340lira yakıt F  / Polen Fil 300 / Hava 200  Garantisi biten araçların gitmemesi lazım . .
Sanki inox paslanmaz cıvata taktılar böyle bile olsa cıvata fiyatları çok pahalı.Parça kodu var yazsana 8mm-10mm ki ne bilelim.Servislet miğde bulandırıyor gerçekten de.

Redmi Note 9 Pro cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
@forzaGilles @forzaGilles @Savatage Hocam benim 1.2 TSI da son iki bakımda 4200 toptec kullandık. Abim 1.6 Tdi da 70 bin km den beri ilk defa servis dışına cikicak. Motul istiyor değişiklik olsun diye. O yüzden spesific 504 507 ile x clean+ arasında kaldık. 
Specific hiç kullanmadım ben genel olarak zaten motul kullanmıyorum/tercih etmiyorum., Motul elbette iyi bir yağ lafım yok., ama sahte riski olan bir yağ olduğu için benim bu sebebten mesafeli yaklaştığım bir marka., Forumda motul kullanan ve memnun olan arkadaşlarımızda var. Specific ile 8100 X-Clean+ birbirine yakın yağlar., teknik farklılıklar için her iki yağın da teknik dökümantasyon sitelerinde mevcut.

 
@forzaGilles Üstadım fren hortumlarının ortalama ömrü ne kadar bilginiz varmı? Sıcak olan bölgede yıpranma daha fazla diye biliyorum. Bir sonraki fren hidrolik yağı değişiminde (2023) de aracım 10 yaşında olacak onun için yetkili serviste değişimi çok iyi olacaktır diye düşünüyorum...
Bir ömrü var elbette ama bu aracın kullanıldığı şehrin iklim koşullarına göre çok değişkenlik gösterebilecek bişey., fren hortumlarının düşmanı kar, çamur ve özellikle yol tuzu/solüsyon yıpratır., her bakım zamanı kontrol edilmeli ama buna serviste ne kadar dikkat ederler bilmiyorum., hortum herhangi bir başka yere temas ediyorsa konumu düzeltilir., balata değişiminde kaliperlerin ağırlığı hortumlara verilmemeli (bunu özellikle tamirciler çok yapıyorlar çok yanlış bir hareket)

Tamirhaneler, özel servisler, yetkili servisler bu tür fren tertibatı gibi şeylere pek önem göstermiyorlar., her zaman söylerim fren işini (balata değişimi dahil) her zaman frenci ustasına göstermek lazım. frenci ustası servislerdeki gibi sadece eski balatayı sök-tak yapmaz, herşeyi kontrol eder, gerekli bölgeleri temizler, paslı bölgeleri temizler, hortumları kontrol eder, en ufak kapağına kadar eksik var mı bakar eksikleri tamamlar..

 
1.6 TDI CLHA triger seti değişiminde, komple antifriz i de degistiricem. G13 ün yerine, G12 Evo var sanırım direk kullanıma hazır şekilde. Aracın bakımları dışarıda yapilicak. Servisten toplam kaç LT temin etmeliyim? Bir de Motul Autocool g13 var, ama pek yok gibi online satış olarak. Sanırım şuan servise çok daha yakınim. 

 
1.6 TDI CLHA triger seti değişiminde, komple antifriz i de degistiricem. G13 ün yerine, G12 Evo var sanırım direk kullanıma hazır şekilde. Aracın bakımları dışarıda yapilicak. Servisten toplam kaç LT temin etmeliyim? Bir de Motul Autocool g13 var, ama pek yok gibi online satış olarak. Sanırım şuan servise çok daha yakınim. 
 
Motul yok mu piyasada


G13 mu bilmiyorum ama Motul Autocool

Kuzenimin garaj
IMG_8651.jpg
 
1.6 TDI CLHA triger seti değişiminde, komple antifriz i de degistiricem. G13 ün yerine, G12 Evo var sanırım direk kullanıma hazır şekilde. Aracın bakımları dışarıda yapilicak. Servisten toplam kaç LT temin etmeliyim? Bir de Motul Autocool g13 var, ama pek yok gibi online satış olarak. Sanırım şuan servise çok daha yakınim. 
G13 halaa üretiliyor., servisten almak isterseniz bizzat yedek parça bölümüne gidip GA13A8JM1 parça kodu ile sipariş geçmelisiniz., 2-3 gün içinde getirirler., bidon 1,5 lt. konsantre (saf su ile %50-50 seyretiyorsunuz).,

veya Motul Auto Cool Ultra G13 alabilirsiniz., diğer alternatif Liqui Moly KFS 13

Motul alacaksanız G13 Auto Cool Ultra ve G13 Auto Cool olmak üzere iki çeşidi var., sizin almanız gereken Auto Cool Ultra olanı almalısınız., diğeri konsantre değildir., antifrizin üretim tarihi önemli olduğu için almadan önce satıcıya tarihi sorunuz eski tarihli olmasın.,

Sistemin kapasitesi eski sıvıyı tamamen boşaltırsanız yaklaşık 7-8 lt. arası., usta hepsini boşaltmaz ise 3-3,5 lt anca alır., herkes tamamını boşaltmak ile uğraşmaz., basit bir işlem tüm sistemi boşaltmak fazladan ekstra 20 dk. vaktini alır., ama her usta uğraşmıyor baştan usta ile konuşmanız lazım.

Triger seti + devirdaim

+ V kayışı + V kayışı gergi rulmanı (gergi bilyası) + Şarj dinamo kasnağı bu 3 parça çok bişey tutmaz,  son yazdığım 2 parçayı ve devirdaim 'i değiştirmek hayat kurtarır., şuan ödeyeceğiniz işçiliği ilerde tekrardan ödemek zorunda kalmazsınız..

Trigerde en iyisi INA markadır., V kayışında en iyisi ContiTech (yani Continental)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Merhaba,

Doğuş oto Kartal'da bir hafta önce periyodik bakım yaptırdım. Devir daim pompasının sızdırma yaptığı söylendi. Ben baktığımda devir daim altında devamlı bir damlalık ıslaklık olduğunu gördüm. Doğuş oto Kartal'dan kavga dövüş aldığım fiyat teklifi (1 haftada gönderdiler) 2.839 oldu. Avek ise 2350 gönderdi. Bu konularda biraz acemiyim. Bu iki yetkili servis arasında fiyat farkı nasıl oluyor? 

Araç: 2016 1.2 DSG Comfortline

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

@forzaGilles Hocam çok sağolun değerli yorumlarınız için. İna marka aldık set olarak evet. Bahsettiğiniz V kayışi vs almadik, ona da hemen bakalım. Antifrizi komple bosalttiricam. Dediğiniz gibi 7-8 neyse alacak şekilde değiştiricem. Bahsettiğiniz 2-3 günde gelecek parça değilde, 8 lt g12 Evo oluyormu hocam ? Motul vs değilde,direkt servise gidip alayım diyorum. 

 

Geri
Üst Alt