Genco53
Üye
Evet ona istinaden dedim hemen hemen hepsinde var.Açıkcası ben de bilmiyorum. Bu konudaki önceki mesajları kontrol ettiğimde onlarda da var.
Evet ona istinaden dedim hemen hemen hepsinde var.Açıkcası ben de bilmiyorum. Bu konudaki önceki mesajları kontrol ettiğimde onlarda da var.
Ben olsam tanıdık bir ustaya tekini söktürüp baktırırdım yıldan dolayı. En az 60 bin gidiyor bir buji. Değişmesi gerekiyorsa 8 yaş üzerine zubizu indirimli fiyat alın servisten, dışarıya göre yakın kalırsa serviste yaptırın.Yeni konu açmak yerine buradan sormak istedim. Aracın bujilerini 5 sene önce değiştirmişiz, toplam 32 bin km yapmış. Değiştirmek mantıklı mı sizce? Servis 2650 lira fiyat veriyor, dışarıdan mı halletsek? 2007 model 1.4 Tsi golf araç
Yorumunuz için teşekkür ederim. Şöyle bir şey duymuştum ama ''Sadece parça alımında bu indirim geçerli değilmiş illa serviste bu işlem yapılırsa geçerli oluyormuş'' şeklinde. Bilmiyorum bu şekilde mi. Tanıdık ustam da yok maalesef. Araçta ufak teklemeler olmaya başladı belki bujilerden diye düşündüm. Yakıt filtresi de aldım en az 6-7 yıldır değişmemişti bu da etkiliyor olabilir mi bu tekleme işini? Belki pislik birikti, tıkandı.Ben olsam tanıdık bir ustaya tekini söktürüp baktırırdım yıldan dolayı. En az 60 bin gidiyor bir buji. Değişmesi gerekiyorsa 8 yaş üzerine zubizu indirimli fiyat alın servisten, dışarıya göre yakın kalırsa serviste yaptırın.
Volkswagenim uygulaması indirimiyle sadece işçiliğini servisin yaptığı parçalarda indirim alabiliyorsunuz. Parçayı servisten alıp dışarıda kendim takayım derseniz indirimsiz fiyattan alabiliyorsunuz. Buji için bu konunun eski sayfalarında serviste değiştirilmesinin dışarıya göre daha mantıklı olduğu defalarca paylaşıldı. Tanıdığınız usta yoksa zaten sanayiiye adımınızı atmayın. Şüphelerinizi de servise anlatın, en azından teknik olarak makul bir çözüm önerisi sunarlar. İşin maddiyat tarafı ise göreceli bir durum…Yorumunuz için teşekkür ederim. Şöyle bir şey duymuştum ama ''Sadece parça alımında bu indirim geçerli değilmiş illa serviste bu işlem yapılırsa geçerli oluyormuş'' şeklinde. Bilmiyorum bu şekilde mi. Tanıdık ustam da yok maalesef. Araçta ufak teklemeler olmaya başladı belki bujilerden diye düşündüm. Yakıt filtresi de aldım en az 6-7 yıldır değişmemişti bu da etkiliyor olabilir mi bu tekleme işini? Belki pislik birikti, tıkandı.
İstanbul, Ankara gibi şehirlerdeki bayiilerin sirkülasyonu fazla olduğu için bir kısmı kabul edebiliyor. Biraz da servis danışmanıyla alakalı bir durum. Ben 3 bakımdır kendi yağımı götürüyorum. Anadolu şehirlerindeki bayiiler genelde düzenlerini bozmak istemiyorlar ama bazen ısrar edince de kabul ediyorlar, denemekte fayda var.servise farklı marka bir motor yağını kendimiz götürsek kabul ederler mi ?
Hocam şöyle diyeyim, araç 13 yıldır bizde devamlı bakımlarını da yetkili serviste yaptırdık. Son zamanlarda piyasayla aradaki fark bayağı açıldı bir de taktıkları parçalar(filtreler) ve kullanılan yağın çok da kaliteli olmadığını öğrenince (castrol edge prof. kullanılıyor ama liqui moly, motul daha iyi deniliyor.) parçaları kendim alayım bu kez de bakımını bu şekilde yaptırayım dedim. Hem daha uyguna geliyor hem de daha kaliteli malzeme kullanılıyor. Aklıma yattı bu durum. Araştıra araştıra parçaları uzmanparçadan aldım güvenilir diye. Bakım için usta durumunu da bi abimle konuştum, bir arkadaşı varmış onunla hallediyorlarmış devamlı. Buji anahtarı olsa ben de bujileri kontrol ettirecektim dedi, bu parça onda yokmuş. Ona gideceğiz bakım olayında. Aslında sanayiyle dışarısı belki bin Tl fark edecek bujide o da bir şey değil servis taraftarıyım. Yalnız araç eski olunca servisin bakışı farklı bize, öcü gibi görüyorlar. Bakım ücreti bujilerle 8700 liraya mal oluyordu. Teşekkür ediyorum bu arada.Volkswagenim uygulaması indirimiyle sadece işçiliğini servisin yaptığı parçalarda indirim alabiliyorsunuz. Parçayı servisten alıp dışarıda kendim takayım derseniz indirimsiz fiyattan alabiliyorsunuz. Buji için bu konunun eski sayfalarında serviste değiştirilmesinin dışarıya göre daha mantıklı olduğu defalarca paylaşıldı. Tanıdığınız usta yoksa zaten sanayiiye adımınızı atmayın. Şüphelerinizi de servise anlatın, en azından teknik olarak makul bir çözüm önerisi sunarlar. İşin maddiyat tarafı ise göreceli bir durum…
Aslında servisteki en pahalı şey işçilik. Sanki personele asgari ücretin 3 katı maaş veriyormuş gibi, 30 saniyede değiştirilebilen polen filtresi işçiliğine 200₺ falan istiyorlar. Bir de genişletilmiş bakım, daraltılmış bakım vs. Taktıkları filtreler eko seri (kodu JZW ile başlar) değilse zaten daha üstü yok. Castrol’e de kalitesiz demek bence doğru değil ama Liqui Moly gibi kalitede yarışacak ve yarı yarıya uygun fiyatlı bir ürün varken boşa verilmiş para gibi geliyor bana. Fakat buji, triger kayışı, devirdaim gibi parçalar servis ile sanayi arasında fiyat farkı çok olmadığı için servisin işçiliği daha güvenilir kabul ediliyor. Periyodik bakım için en mantıklı yöntemi tercih etmişsiniz zaten.Hocam şöyle diyeyim, araç 13 yıldır bizde devamlı bakımlarını da yetkili serviste yaptırdık. Son zamanlarda piyasayla aradaki fark bayağı açıldı bir de taktıkları parçalar(filtreler) ve kullanılan yağın çok da kaliteli olmadığını öğrenince (castrol edge prof. kullanılıyor ama liqui moly, motul daha iyi deniliyor.) parçaları kendim alayım bu kez de bakımını bu şekilde yaptırayım dedim. Hem daha uyguna geliyor hem de daha kaliteli malzeme kullanılıyor. Aklıma yattı bu durum. Araştıra araştıra parçaları uzmanparçadan aldım güvenilir diye. Bakım için usta durumunu da bi abimle konuştum, bir arkadaşı varmış onunla hallediyorlarmış devamlı. Buji anahtarı olsa ben de bujileri kontrol ettirecektim dedi, bu parça onda yokmuş. Ona gideceğiz bakım olayında. Aslında sanayiyle dışarısı belki bin Tl fark edecek bujide o da bir şey değil servis taraftarıyım. Yalnız araç eski olunca servisin bakışı farklı bize, öcü gibi görüyorlar. Bakım ücreti bujilerle 8700 liraya mal oluyordu. Teşekkür ediyorum bu arada.
Castrol çok da kaliteli değil derken elbette tamamıyla kalitesizlikten bahsetmiyorum hocam yılların markası, araçta kullanılan seri de iyi bir seri aslında ama bahsettiğim diğer markalar daha iyi deniliyor üstelik daha uygun fiyata alıyorsun. Dediğiniz gibi işçilik olayı işi bozuyor aslında, makul tutulsa dışarıyla uğraşmayız. Bunu doğuş yetkililerine de ilettim, 16 yaşında aracım var daha uygun fiyat sağlasanız kafamız rahat eder, orijinal şekilde devam ederiz diye. Talep aldılar da değişen bir şey yokAslında servisteki en pahalı şey işçilik. Sanki personele asgari ücretin 3 katı maaş veriyormuş gibi, 30 saniyede değiştirilebilen polen filtresi işçiliğine 200₺ falan istiyorlar. Bir de genişletilmiş bakım, daraltılmış bakım vs. Taktıkları filtreler eko seri (kodu JZW ile başlar) değilse zaten daha üstü yok. Castrol’e de kalitesiz demek bence doğru değil ama Liqui Moly gibi kalitede yarışacak ve yarı yarıya uygun fiyatlı bir ürün varken boşa verilmiş para gibi geliyor bana. Fakat buji, triger kayışı, devirdaim gibi parçalar servis ile sanayi arasında fiyat farkı çok olmadığı için servisin işçiliği daha güvenilir kabul ediliyor. Periyodik bakım için en mantıklı yöntemi tercih etmişsiniz zaten.
Bizim ecz’de 3 lira hocam@hakanb
Eczanede 10 cc enjektör 5 lira
Alın bir tane çekin bosaltın çay bardagına bizde bakalım 10 yıllık antifriz rengine???
3ün 5in hesabı olmaz.Bizim ecz’de 3 lira hocam