Güncel Bakım Masrafları


Teşekkür ederim hocam. Yağ kalitesini nasıl anlayabilirim acaba?

Teşekkür ederim hocam. Kasımda ara tatilde geri döneceğim olmazsa o zaman yaptırayım.

Yağ seviyesi normal. Motor suyu minimum seviyesine geldi ona antifriz eklemem lazım. Öneriniz var mı bu konuda direkt eklesem sorun olur mu?


Çeşme suyu ilave etmeyin de , ister saf antifriz, ister saf su ile karıştırılmış antifriz, ister sadece saf su ekleyiniz.

Zaten ekleyebileceğiniz 1 parmak sıvı, yarım litre bile çok gelir.

.
 

Teşekkür ederim hocam. Yağ kalitesini nasıl anlayabilirim acaba?

Teşekkür ederim hocam. Kasımda ara tatilde geri döneceğim olmazsa o zaman yaptırayım.

Yağ seviyesi normal. Motor suyu minimum seviyesine geldi ona antifriz eklemem lazım. Öneriniz var mı bu konuda direkt eklesem sorun olur mu?
Şef şimdi anlatamayabilirim. Youtubeden video izlersen daha hızlı ve net anlarsın. Bir bak lütfen.
 
Teşekkür ederim hocam. Yağ kalitesini nasıl anlayabilirim acaba?

Teşekkür ederim hocam. Kasımda ara tatilde geri döneceğim olmazsa o zaman yaptırayım.

Yağ seviyesi normal. Motor suyu minimum seviyesine geldi ona antifriz eklemem lazım. Öneriniz var mı bu konuda direkt eklesem sorun olur mu?
1 yıl dolmuş olsa da (yağ eksiltmesi yoksa) 6 bin km yol yapmış motor yağına bişey olmaz, tatil dönüşü halledersiniz,

Antifriz için ;
Antifriz ilavesi yaptığımız (genleşme kabından) antifrizin şuan ki (renk durumuna) bakınız, Sıvının rengi pembe bir renk mi yoksa sararma/kahverengileşme var mı.? kontrol ediniz,

Antifriz ilavesi yapılırken antifriz veya saf su ile ilave yapılır, saf suyun —>tek kusuru sistemin içindeki sıvının (antifriz-saf su karışım oranını) seyreltir yani korumayı çok az da olsa zayıflatır, en sağlıklı yöntem (ready to use) yani “kullanıma hazır antifriz” ile ilave yapmaktır, alırken şişenin üzerine dikkat etmelisiniz, piyasada (ready to use ve konsantre tip) olmak üzere 2 tip antifriz çeşidi bulunur, konsantre (saf yapıda) olanları kullanmadan önce saf su ile %50-50 seyreltmeniz gerekir, konsantre saf antifrizler biraz uğraştırır pratik değildir, konsantre (saf antifrizler) genelde sistemdeki eski antifrizi komple yenileme aşamasında kullanılır.

Aracınız 240 bin km ve 16 yaşında olduğunu düşünürsek, motorun sağlığı açısından pas/korozyondan korumak için soğutma suyu antifrizi hususunda daha dikkatli olmakta yarar var, aracın yaşı ilerledikçe soğutma suyu açısından potansiyel sıkıntılar konusunda daha hassas davranmak gerekiyor, çünkü bu durum (soğutma sistemi arızaları) VW marka araçların kronik sıkıntısıdır.!

Antifriz ilavesi için (motor tamamen soğukken) ve araç düz bir zeminde park halindeyken genleşme kabındaki max. çizgisini geçmiyecek şekilde yapınız.,

Motul G13 (ready to use / kullanıma hazır tip); https://www.trendyol.com/motul/auto...e_u72in2&adjust_campaign=cimri_urun_listeleme

Buji ;
5 yıl / 32 bin km araçta normalde değişim için erken diyebiliriz, tekleme var diyorsunuz o zaman bujilerin sökülüp bakılması ona göre karar verilmesi en sağlıklı yöntemdir, belki tekleme sorunu bujilerden olmayabilir, boşuna değiştirmek anlamsız kontrol edilmeden değiştirmek gereksiz masraf olur, bobinlerden veya farklı bir arıza olabilir, serviste (yedek parça ve işçilikte) %30 indirim hakkınız olduğu için servisten fiyat alırken (zubizu indirimi dahil) olarak) fiyat alınız,

Yakıt filtresi ; 240 bin km araçta muhtemelen yakıt filtresi daha önce hiç değişmemiş olabilir, benzinli araçlarda servis ve sanayideki ustalar benzinli araçların yakıt filtresini pek önemsemediklerinden değiştirmiyorlar, güvenilir bir yerden (Mann, Mahle veya Hengst) marka kaliteli bir markanın yakıt filtresi alıp değiştirmenizi öneririm. Yakıt filtresi önemli bir konu olduğundan ve sürekli değişen bir filtre olmadığından adı sanı duyulmamış yan sanayi ve yerli filtrelerden uzak durmanızı öneririm.
 
1 yıl dolmuş olsa da (yağ eksiltmesi yoksa) 6 bin km yol yapmış motor yağına bişey olmaz, tatil dönüşü halledersiniz,

Antifriz için ;
Antifriz ilavesi yaptığımız (genleşme kabından) antifrizin şuan ki (renk durumuna) bakınız, Sıvının rengi pembe bir renk mi yoksa sararma/kahverengileşme var mı.? kontrol ediniz,

Antifriz ilavesi yapılırken antifriz veya saf su ile ilave yapılır, saf suyun —>tek kusuru sistemin içindeki sıvının (antifriz-saf su karışım oranını) seyreltir yani korumayı çok az da olsa zayıflatır, en sağlıklı yöntem (ready to use) yani “kullanıma hazır antifriz” ile ilave yapmaktır, alırken şişenin üzerine dikkat etmelisiniz, piyasada (ready to use ve konsantre tip) olmak üzere 2 tip antifriz çeşidi bulunur, konsantre (saf yapıda) olanları kullanmadan önce saf su ile %50-50 seyreltmeniz gerekir, konsantre saf antifrizler biraz uğraştırır pratik değildir, konsantre (saf antifrizler) genelde sistemdeki eski antifrizi komple yenileme aşamasında kullanılır.

Aracınız 240 bin km ve 16 yaşında olduğunu düşünürsek, motorun sağlığı açısından pas/korozyondan korumak için soğutma suyu antifrizi hususunda daha dikkatli olmakta yarar var, aracın yaşı ilerledikçe soğutma suyu açısından potansiyel sıkıntılar konusunda daha hassas davranmak gerekiyor, çünkü bu durum (soğutma sistemi arızaları) VW marka araçların kronik sıkıntısıdır.!

Antifriz ilavesi için (motor tamamen soğukken) ve araç düz bir zeminde park halindeyken genleşme kabındaki max. çizgisini geçmiyecek şekilde yapınız.,

Motul G13 (ready to use / kullanıma hazır tip); https://www.trendyol.com/motul/auto...e_u72in2&adjust_campaign=cimri_urun_listeleme

Buji ;
5 yıl / 32 bin km araçta normalde değişim için erken diyebiliriz, tekleme var diyorsunuz o zaman bujilerin sökülüp bakılması ona göre karar verilmesi en sağlıklı yöntemdir, belki tekleme sorunu bujilerden olmayabilir, boşuna değiştirmek anlamsız kontrol edilmeden değiştirmek gereksiz masraf olur, bobinlerden veya farklı bir arıza olabilir, serviste (yedek parça ve işçilikte) %30 indirim hakkınız olduğu için servisten fiyat alırken (zubizu indirimi dahil) olarak) fiyat alınız,

Yakıt filtresi ; 240 bin km araçta muhtemelen yakıt filtresi daha önce hiç değişmemiş olabilir, benzinli araçlarda servis ve sanayideki ustalar benzinli araçların yakıt filtresini pek önemsemediklerinden değiştirmiyorlar, güvenilir bir yerden (Mann, Mahle veya Hengst) marka kaliteli bir markanın yakıt filtresi alıp değiştirmenizi öneririm. Yakıt filtresi önemli bir konu olduğundan ve sürekli değişen bir filtre olmadığından adı sanı duyulmamış yan sanayi ve yerli filtrelerden uzak durmanızı öneririm.
Şefim çok güzel açıklamışsınız. Ağzınıza, elinize ve bilginize sağlık.
Size bir sorun olacak.
Dmden yazcaktım lakin arayan ve öğrenmek isteyenler için burdan yazmak istedim.

Sıfır araç için benzinli 1.5 e tsi 5 bin rodaj yapılıp sonrasında yağ değişimi hakkında ne düşünüyorsunuz.

Yaptığım araştırmalara göre yeni model ve yeni teknoloji ile fabrikanın koyduğu yağ kalmalı (ilk bakıma kafar 15bin) diyenlerin sayısı %70
 
Son düzenleme:
Şefim çok güzel açıklamışsınız. Ağzınıza, elinize ve bilginize sağlık.
Size bir sorun olacak.
Dmden yazcaktım lakin arayan ve öğrenmek isteyenler için burdan yazmak istedim.

Sıfır araç için benzinli 1.5 e tsi 5 bin rodaj yapılıp sonrasında yağ değişimi hakkında ne düşünüyorsunuz.

Yaptığım araştırmalara göre yeni model ve yeni teknoloji ile fabrikanın koyduğu yağ kalmalı (ilk bakıma kafar 15bin) diyenlerin sayısı %70
Rodaj konusunda teknoloji iyi anlamda hiç bir zaman ilerleme kaydetmedi,

Çok istinai 5-10 milyon $ ‘satılan hyper car klasmanındaki araçlar hariç, diğer tüm araçlar fabrikadan rodaj yapılmadan son kullanıcıya ulaşır,

Eskiden 1960-2000 ‘li yıllar arası üretilen araçlarda tolerans daha fazla olduğu için, o zamanlar işin içine Turbo girmediği için, günümüzdeki gibi düşük hacimli motorlardan yüksek beygir gücü ve yüksek sıkıştırma oranları olmadığı için o yıllarda üretilen motorlarda rodaj a dikkat edilmemesi göz ardı edilerbilirdi, şimdi ise yukarda yazdığım sebeblerden çok daha fazla önem verilmesi gerekir,

Fabrikanın koyduğu yağın (ilk bakıma kadar) motorrun içinde kalması mevzusu..?? Bu söylemleri kim uyduruyor bilmiyorum ama fabrikanın koyduğu yağın kalitesi NASA ‘nın geliştirdiği Mars uzay araçlarının -90 °C ‘de çalışmasını sağlayacak kadar kaliteli bir yağ mı olduğunu zannediyorlar..?? Ülkemizde okur-yazar oranı malüm, kitap okuma oranı yine malüm ama böyle uyduruk şehir efsanelerini uydurmakta ilk 3 ‘e gireriz,

Ufak tefek farklılıklar hariç fabrikanın koyduğu yağ ile sizin dışardan perakende aldığınız yağ arasında fark yoktur.!! Zaten burda esas önemli olan sıfır km yeni bir motorun birbirinden farklı alaşım metallerden üretilmesi neticesindeki metallerin birbirine alışması sürecindeki metal talaşlarını, çapakları vs.. motor blogunu ve pistonları çizmesini önlemektir. İşte bu sebeblerden dolayı rodaj yeni nesil araçlarda daha da fazla önem arz etmektedir,

Zaten araç üreticileri pandemi, çip krizi, rusya-ukrayna savaşı vs.. derken kaliteyi çok ciddi oranda düşürmeye başladılar, bu yetmezmiş gibi diesel-gate skandalının markaya verdiği maddi zarar, Elektrikli otomobillerin gün geçtikçe artması vs.. tüm bu etkenler fosil yakıtlı motorları üreticiler artık geçiş dönemi olarak gördüğü için gerek üretim tekniğinde olsun, gerekse de motor üretim kalitesi/işçilik anlamında ciddi şekilde kaliteyi düşürdüler.!

Zaten dikkat ederseniz pek çok marka içten yanmalı motorlarda motor yağı olarak artık 0W-16 ve 0W-20 viskosite yağlar kullanıyorlar, 0W-20 gibi bir yağın temmuz-ağustos yaz sıcaklarında motoru koruması çok ciddi zayıf kalıyor, bunu yağ üreticilerinin teknik katologlarında da kolayca göreviliyoruz,

Peki neden.?? Çünkü 10 yıl sonrası araç üreticileri için içten yanmalı motorlar umrunda olmayacak malesef :( şuan tek amaçları (bu geçiş döneminde) her geçen gün artan katı emisyon kurallarını karşılayabilmek için emisyonu düşürmek için motor yağının motor korumasını 2.ci plana atarak 0W-16 0W-20 gibi fsaçma sapan yağlar ile emisyonu düşürmeye çalışıyorlar.
 
Çok istinai 5-10 milyon $ ‘satılan hyper car klasmanındaki araçlar hariç, diğer tüm araçlar fabrikadan rodaj yapılmadan son kullanıcıya ulaşır,

Eskiden 1960-2000 ‘li yıllar arası üretilen araçlarda tolerans daha fazla olduğu için, o zamanlar işin içine Turbo girmediği için, günümüzdeki gibi düşük hacimli motorlardan yüksek beygir gücü ve yüksek sıkıştırma oranları olmadığı için o yıllarda üretilen motorlarda rodaj a dikkat edilmemesi göz ardı edilerbilirdi, şimdi ise yukarda yazdığım sebeblerden çok daha fazla önem verilmesi gerekir,

Fabrikanın koyduğu yağın (ilk bakıma kadar) motorrun içinde kalması mevzusu..?? Bu söylemleri kim uyduruyor bilmiyorum ama fabrikanın koyduğu yağın kalitesi NASA ‘nın geliştirdiği Mars uzay araçlarının -90 °C ‘de çalışmasını sağlayacak kadar kaliteli bir yağ mı olduğunu zannediyorlar..?? Ülkemizde okur-yazar oranı malüm, kitap okuma oranı yine malüm ama böyle uyduruk şehir efsanelerini uydurmakta ilk 3 ‘e gireriz,

Ufak tefek farklılıklar hariç fabrikanın koyduğu yağ ile sizin dışardan perakende aldığınız yağ arasında fark yoktur.!! Zaten burda esas önemli olan sıfır km yeni bir motorun birbirinden farklı alaşım metallerden üretilmesi neticesindeki metallerin birbirine alışması sürecindeki metal talaşlarını, çapakları vs.. motor blogunu ve pistonları çizmesini önlemektir. İşte bu sebeblerden dolayı rodaj yeni nesil araçlarda daha da fazla önem arz etmektedir,

Zaten araç üreticileri pandemi, çip krizi, rusya-ukrayna savaşı vs.. derken kaliteyi çok ciddi oranda düşürmeye başladılar, bu yetmezmiş gibi diesel-gate skandalının markaya verdiği maddi zarar, Elektrikli otomobillerin gün geçtikçe artması vs.. tüm bu etkenler fosil yakıtlı motorları üreticiler artık geçiş dönemi olarak gördüğü için gerek üretim tekniğinde olsun, gerekse de motor üretim kalitesi/işçilik anlamında ciddi şekilde kaliteyi düşürdüler.!

Zaten dikkat ederseniz pek çok marka içten yanmalı motorlarda motor yağı olarak artık 0W-16 ve 0W-20 viskosite yağlar kullanıyorlar, 0W-20 gibi bir yağın temmuz-ağustos yaz sıcaklarında motoru koruması çok ciddi zayıf kalıyor, bunu yağ üreticilerinin teknik katologlarında da kolayca göreviliyoruz,

Peki neden.?? Çünkü 10 yıl sonrası araç üreticileri için içten yanmalı motorlar umrunda olmayacak malesef :( şuan tek amaçları (bu geçiş döneminde) her geçen gün artan katı emisyon kurallarını karşılayabilmek için emisyonu düşürmek için motor yağının motor korumasını 2.ci plana atarak 0W-16 0W-20 gibi fsaçma sapan yağlar ile emisyonu düşürmeye çalışıyorlar.
Ağzına eline sağlık hocam. Teşekkürler.
Kalite gerçekten zap zayıf.
Elektriğe komple geçecekleri için bizim gibi bilmem kaçıncı sınıf ülkere rezil araçları gönderiyorlar.
Bizde idare ediyoruz napalım.
Biraz vakit geçsin togga geçeriz. İtalya sağolsun.
 
Arkadaşlar Merhabalar, iyi forumlar

Aracım(2013 Golf 7) 1.900 devirdeyken ön taraftan bir titreşim sesi geliyor adanada götürebileceğim volkswagenden anlayan iyi bir motor mekanik ustası lazım halk adıyla tamirci öneriniz var mıdır?

Aynı aracımda şoför tarafının iç ambiyansı yanmıyor bunun içinde bir elektrik ustasına ihtiyacım var desteklerinizi esirgemeyin iyi forumlar.
 
Şef şimdi anlatamayabilirim. Youtubeden video izlersen daha hızlı ve net anlarsın. Bir bak lütfen.
Teşekkür ederim hocam inceleyeyim.
1 yıl dolmuş olsa da (yağ eksiltmesi yoksa) 6 bin km yol yapmış motor yağına bişey olmaz, tatil dönüşü halledersiniz,

Antifriz için ;
Antifriz ilavesi yaptığımız (genleşme kabından) antifrizin şuan ki (renk durumuna) bakınız, Sıvının rengi pembe bir renk mi yoksa sararma/kahverengileşme var mı.? kontrol ediniz,

Antifriz ilavesi yapılırken antifriz veya saf su ile ilave yapılır, saf suyun —>tek kusuru sistemin içindeki sıvının (antifriz-saf su karışım oranını) seyreltir yani korumayı çok az da olsa zayıflatır, en sağlıklı yöntem (ready to use) yani “kullanıma hazır antifriz” ile ilave yapmaktır, alırken şişenin üzerine dikkat etmelisiniz, piyasada (ready to use ve konsantre tip) olmak üzere 2 tip antifriz çeşidi bulunur, konsantre (saf yapıda) olanları kullanmadan önce saf su ile %50-50 seyreltmeniz gerekir, konsantre saf antifrizler biraz uğraştırır pratik değildir, konsantre (saf antifrizler) genelde sistemdeki eski antifrizi komple yenileme aşamasında kullanılır.

Aracınız 240 bin km ve 16 yaşında olduğunu düşünürsek, motorun sağlığı açısından pas/korozyondan korumak için soğutma suyu antifrizi hususunda daha dikkatli olmakta yarar var, aracın yaşı ilerledikçe soğutma suyu açısından potansiyel sıkıntılar konusunda daha hassas davranmak gerekiyor, çünkü bu durum (soğutma sistemi arızaları) VW marka araçların kronik sıkıntısıdır.!

Antifriz ilavesi için (motor tamamen soğukken) ve araç düz bir zeminde park halindeyken genleşme kabındaki max. çizgisini geçmiyecek şekilde yapınız.,

Motul G13 (ready to use / kullanıma hazır tip); https://www.trendyol.com/motul/auto...e_u72in2&adjust_campaign=cimri_urun_listeleme

Buji ;
5 yıl / 32 bin km araçta normalde değişim için erken diyebiliriz, tekleme var diyorsunuz o zaman bujilerin sökülüp bakılması ona göre karar verilmesi en sağlıklı yöntemdir, belki tekleme sorunu bujilerden olmayabilir, boşuna değiştirmek anlamsız kontrol edilmeden değiştirmek gereksiz masraf olur, bobinlerden veya farklı bir arıza olabilir, serviste (yedek parça ve işçilikte) %30 indirim hakkınız olduğu için servisten fiyat alırken (zubizu indirimi dahil) olarak) fiyat alınız,

Yakıt filtresi ; 240 bin km araçta muhtemelen yakıt filtresi daha önce hiç değişmemiş olabilir, benzinli araçlarda servis ve sanayideki ustalar benzinli araçların yakıt filtresini pek önemsemediklerinden değiştirmiyorlar, güvenilir bir yerden (Mann, Mahle veya Hengst) marka kaliteli bir markanın yakıt filtresi alıp değiştirmenizi öneririm. Yakıt filtresi önemli bir konu olduğundan ve sürekli değişen bir filtre olmadığından adı sanı duyulmamış yan sanayi ve yerli filtrelerden uzak durmanızı öneririm.
Açıklamalarınız için çok teşekkür ederim hocam, her geçen gün daha da aydınlanıyorum. Forumun çok katkısı oldu her şey için teşekkür ediyorum tekrardan. Yakıt filtresi de bujiyle aynı anda değişmiş. Şimdilik git gel yapmamda bir sakınca yok gibi. Mann filtre seti almıştım bakım yaptıracağımda hepsini bir değiştireyim inşallah.
Bobinler 2 sene önce değişti ben acaba bujilerden mi bu tekleme titreme olayı diye düşündüm. Araçla yavaş yavaş hızlanırken böyle araba ufak titriyor gibi oluyor, aynı zamanda bir yokuş çıkarken yüksek viteste düşük hızda atıyorum 6. Vites 90 km hızda sabit kalmaya ya da hızlanmaya çalışırken arabada tekleme durumu oluyor. Gaza biraz daha fazla basınca ya da performanslı kullanımda sıkıntı yok. Yola çıktığımda biraz devirli kullanım yapıp biriken pislik varsa atsın düşüncesine girdim.
 
Merhabalar , bir konuda fikrinizi almak isterim. Bugun 2013 jetta 1.4 tsi aracım ıcın trabzon bahadır otomotıv vw yetkılı servısıne ugradım. Aracım ıcın 120.000km bakımı (periyodik hariç )yaptırmak ıstedıgımı ılettım. Triger zıncırlı oldugu ıcın ; V kayış ve buji değiştirmeniz yeterli denildi. V kayış gergisi ve devirdaimi de değiştirmek istediğimi söylediğimde devirdaimi ekledi ama gergi rulmanını ekleyemedı müşteri temsilcisi. Devirdaim ellerinde olmadıgı ıcın sipariş olusturduk 1-2 gun ıcerısınde geldıgınde bırakacagım aracımı. Aynı kısımda yer alan degısmesı gereken rulman var mı ? Acaba v kayıs degısımı ıcerısınde rulmanıda mı degıstırıyorlar? (aracı bırakırken soracagım)

-bujı
-v kayıs
-devirdaim
-iscilik toplam 6200tl fiyat aldım. (Zubizi indirimi dahil )
 
Bugün kocaeli ark otoda aracımın bujilerini değiştirdim. İndirimler ile beraber 1.847 TL tuttu. Aracım 2015 model 1.2 tsi. Dışardaki usta aynı bujiler için 2.000 TL fiyat vermişti. Ayrıca yıllık bakım için fren hidroliği dahil 5.900 TL fiyat aldım. Biraz yüksek geldi fiyat.
 
Yetkili servisler telefondan arayınca sadece misal fren hidroliği değişimi yapılacak onun fiyatını veriyor mu?
 
Yetkili servisler telefondan arayınca sadece misal fren hidroliği değişimi yapılacak onun fiyatını veriyor mu?


Evet veriyor.

Yapılacak iş, tek kalem dahi olsa, fiyat verirler. Her işin fiyatı bellidir zaten önlerinde liste var.


.
 
Tiguanı 2021 1.5tsi Aveke ümraniye servise bıraktım bugun,

Yağı kendim aldım, faturasıyla birlikte bırakınca kabul ediyorlar.

Liqui moly Top Tec 4210 0w 30

Auto cher (bostancı) yetkli satıcısından aldım, indirimle 1100TL.

Serviste yağ filtresi, polen ve hava değişecek.
Cam suyu istemiyorum diye belirttim.
2.176TL ödedim
Bayağı eski mesaj ama sormak istedim. 1.5Tsi için top tec 6200 0w20 uygun değil mi?
 

Yukarıda ki mesajı yazdıktan sonra nihayet 1 haftada Devirdaim temin edebildiler. Bujinin 1 tanesi kaynak yaptığı için sökemediler haliyle 1 tane de bobin ekstradan değiştirmek zorunda kaldım. Toplam maliyet aşağıdaki gibi. Yağ bakımını dışarda yaptıracağım için karter tapasını elden aldım .

IMG_4316.jpeg
 

Geri
Üst Alt